marți, 28 martie 2023

V-am zis ca avem mondiale, nu?

Pe 16 martie v-am anuntat ca vor fi mondiale anul asta, in postarea de pe blog.
Dupa 12 zile ne anunta si FRB.

De pe facebook, unde publica noaptea, evident:

March 25, 2023

On February 13 – 14, the Executive Board of the International Bowling Federation met in Lausanne, Switzerland. The board affirmed that Sheikh Talal Mohammad Alsabah is the President of IBF.
IBF President Sheikh Talal has paid all current IBF debts to remove IBF from bankruptcy in Switzerland.
The CEO of IBF, Andrew Oram no longer works for IBF. He will have until March 31 to properly turn over all documents and files to the President.
2023 World Championships in Kuwait
The board confirmed the dates for the 2023 World Championships in Kuwait which will be October 3 – 18, 2023 with October 3 as the last day of arrival for teams. The format of the World Championships is the format approved by congress in 2019 in Las Vegas, USA. 
No. of Qualifiers per Zone:
There is a total of 32 qualifiers in the Men’s and Women’s division. The number of qualifiers per zone is based on the total number of IBF federations as January 2021. Total number of IBF federations at this date was 109. Number of Federations by Zone Number of Qualifiers:
ABF 33-9
BFA 5-2
EBF 42-12
OBF 4-1
PanAm 25-7
Total 109-31 plus the host federation (32).
Bulletin no. 1 will be sent to the relevant federations after this newsletter.
IBF General Meeting in Kuwait on October 6, 2023
A bulletin will be prepared and sent out in relation to the General Meeting in Kuwait in October detailing deadlines as prescribed in our statutes. 
Financial statements
Currently our bookkeeper Prateo and our accountants Intermandat are in the process of receiving the necessary files from the outgoing CEO. They will then make the report which
will be presented to the General Assembly meeting in October 6.
The next Executive meeting will be held in Kuwait on May 10 – 11, 2023.

Sa va spun pe romaneste, pe scurt, ca doar nu se oboseste nimeni de la federatie sa va traduca:

- managerul IBF Andrew Oram a fost dat afara
- pe 13-14 februarie seicul Talal Mohammad Alsabah a fost confirmat de Biroul Executiv ca fiind in continuare Presedintele IBF si a platit toate datoriile IBF
- IBF are un nou sediu, la Lausanne.
- intre 2-18 octombrie avem mondiale (mixte) in Kuweit, cu 32 de tari, dupa formatele aprobate in 2019, cu calificari continentale, iar Europa are 12 locuri alocate.

Asta arata doua lucruri: e bulibaseala la IBF, iar FRB e spectator neinformat in bowlingul international, fiind mana moarta, nu e pe fluxul informational si decizional.

Plus ca ai nostri se misca extrem de incet cu informarea si comunicarea, stim asta de la intern, cand dureaza  luni de zile sa modifice niste regulamente, iar rezultatul final e catastrofal, oricum.
Stati cu ochii pe programul competitional al FRB, ca se va schimba, probabil. 

Calificarile la masculin vor fi probabil europenele de anul asta, la feminin vor trebui sa inventeze ceva.
Numarul de locuri alocate Europei e de 12 acum, nu de 15 cum erau inainte de mondialele din 2017.

2017 a fost singura data cand am ajuns la mondiale in urma unor calificari, si doar la feminin.  
Bine, noi ne-am clasat pe 16 la europene, dar am profitat de absenta altora.
In 2021 nu au fost necesare calificari, ca nu s-au strans mai mult de 32 de tari.
Atunci au fost 25 de tari la feminin, 20 de echipe de 4, si 32 la masculin si doar 29 echipe de 4.

Cu 12 locuri disponibile pentru europeni, nu stiu cam ce sanse de calificare am avea, mici spre foarte mici, oricum.

Teoretic, dupa rezultatele de la ultimele europene, sansele sunt mai mari la feminin, dar Laura Piros si Ibolya Karaman nu vor mai fi disponibile, asa ca putem sa ne luam gandul de la rezultatele bune la lotul feminin. 

Mai sunt niste variabile, cum ar fi ca poate nu se strang 32 de echipe si participa cam cine vrea, cum a fost in Dubai, in 2021. 
E foarte posibil, avand in vedere cat de tarziu s-a anuntat evenimentul.

Poate va arde curiozitatea sa aflati care e formatul IBF pentru mondiale, ce-or fi decis la Congresul din 2019.
E greu de gasit, dar eu, avand centura neagra in Google, l-am gasit pentru voi AICI.
Asiaticii sa traiasca, ca aia se misca bine si repede.

E prima data cand se va juca pe formatul asta, toate competitiile incep cu Round Robin, pe grupe, nu mai exista calificari. 
Duo, trio si echipe se joaca in sistem Baker.
Prima data l-am citit superficial si am crezut ca e ca in Dubai, dar nu e. 
Aici sunt loturi de 6.

Acolo aflati si formatul mondialelor masculine, feminine si individuale, care sunt diferite!!!!

UPDATE
Au aparut informatiile oficiale despre mondiale AICI
Programul provizoriu ne spune ca plecarea de la mondiale e pe 19 octombrie, de fapt. 

Fetele sunt deja calificate la mondiale, ca a inventat EBF ceva, a luat rezultatele de la ultimele europene, la care au participat doar 14 echipe complete, si Romania a iesit pe 12 in clasamentul pe puncte, ca urmare a clasarii pe 11 la echipe si pe 16 la trio.
Bineinteles ca nimeni habar n-avea, cand a participat, ca asta avea sa fie criteriu de calificare pentru mondiale, au aflat acum.
Fiindca nici nu se stia ca o sa avem mondiale la 2 ani dupa precedentele!
Asta e, Romania e calificata la mondiale, la feminin!
Eu ma distrez, ca BF a pus finala CNI feminin chiar in timpul mondialelor, iar ele sunt sigur calificate.

La baieti calificarile vor fi europenele din iunie, iar aici va fi mult mai greu sa intram intre primii 12. Greu, dar nu imposibil.

Cu bugetul nu stiu cum o sa fie, ca nu erau prevazute mondiale anul asta, iar la federatie e saracie mare.
Plus ca in Kuweit e camera 200 de dolari pe noapte (la hotelurile oficiale), lotul de 6 samd. 
16 zile??? 
Mi se pare oneros, niciodata nu a durat atat.
Sunt sceptic referitor la participarea noastra.

Si nici nu-i prea vad rostul, costurile sunt enorme.
Chiar cu cazare ieftina, e minim 1.500 euro de persoana doar avionul, cazarea si taxa de inscriere, fara antrenamente, diurna, bagaj suplimentar etc. Adica peste 2.000 euro, cost de inceput, de fapt. 
Enorm! 
Da poti sa stii? Lumea vrea la distractie!

Presedintele EBF, Addie Ophelders, e intr-o stare grava de sanatate si s-a retras din functie

marți, 21 martie 2023

Open IDM martie, miercuri-duminica

Miercuri
Nae era cat pe ce să urce pe prima poziție în primul squad, dar a dat split in penultimul frame și a terminat "doar" cu 226 media
Levin le rupe dintii astora de la C, ca a facut 11 ani, vorba aia: 178 media, cu handicap inclus (oroare!)

In squadul 2, Popav da de rupe, a descoperit instructiunile de la uretan, cu care joaca ungerea ca pe o medie. Il ajuta si Nae, ca e doar un pic la dreapta lui.

Mihai Ionescu e la al doilea squad, dar nu face nicio sfaraiala, nu mai e palnia pe care a avut cand a dat 300 la antrenamente, cand juca cu Paraschiv pe pista. Pe fresh e altceva si nu joaca ce trebuie.
Popav termina cu 226 media si e pe locul 5, in spatele lui Nae.

In squadul 3 Mihai Tufan da cu o bila noua, un pearl, nu cu solidul cu care dadea deobicei si care era contraindicatia maxima.
Face ravagii si ataca locul 1, are 232 media pe 3 jocuri.
Dar se duce in cap in ultimul joc, da 150 si termina doar cu 211 media.
Bila noua e de fapt vechea lui Katana Slash, care e un hibrid.

In ultimul squad de miercuri, Tavi Craciun da exceptional. Sa vedem cu cat termina si cati decari rateaza.
Si Tufan a inceput tare, si squadul asta

Apare si Romeo, dar pare pacer, ca nu-i apare scorul. Are pile, clar!
Dar nu da mare scofala, oricum.

Tufan isi prinde nasul pe 7-8, ca si ieri, ca au reactie puternic diferita intre ele.
Tavi, in schimb, e pe energie nucleara, are deja +100 dupa 2 1/2 jocuri.
Mai da un split si are 703/3.
Tufan leaga 5 si salveaza jocul 3, face 201. Are 658/3

Tavi incepe ultimul joc cu 5 legate si e in drum spre locul 1. 
Dupa 6 legate isi inchide si decarul. E ziua lui, clar!
Tufan trebuie sa lege iarasi 5 ca sa faca 220 media.

Tavi da 279 si cu 982 e regele calificarilor: 245,5 medie!
Cam asa se joaca pe ungere challenge!

Tufan termina cu 215 media, la egalitate cu Paraschiv, dar cu ultimul joc mai slab.
E calificat la scorul zilei, cu siguranta, ca il are pe Popav in fata, cu 226 media.
Joi e alta zi, e cald, e umed, scoruri mici
Seara e diferit, Arbi da 228, iar Romeo 220, pe aceeasi pereche.
Cutul la A e la 215 media.
Arbi il tracteaza si pe Viorel Sandu in finala la scorul zilei, cu doar 204 media. 
Stiti cum e, ... noroc sa ai!
Bine, daca nu era el, eram eu cu 198, adica si mai prost.

Panaitopulo da 214 media si se pare ca va fi ultimul lui turneu la B. E pe primul loc, la mare distanta.
Vineri, in squadul 2, Mehmet da 221 si il trimite pe Tufan la scorul zilei. 
Ultimul e Paraschiv, acum.
"Scarba" de Patrisia a dat cu un popic mai bine decat mine la general-206 media, dar sta bine la scorul zilei, inaintea ultimelor 2 squaduri. 
A facut scandal ca de ce am tras-o pe pista 3, in squadul in care urma sa dea bine. 
Nici macar n-am tras-o eu, doar am anuntat.
Mi-a urat sa dau 130 media, dar am facut 189, ca am si eu onoarea mea!!! Ha, ha, ha!

La B, Cezar Feliu da 191 si se califica.. Si pentru el va fi ultimul turneu la B, probabil.
Pana Alexandra da 182 si e probabil sa fie in finala.
Victor Dumitrașcu da 236 in squadul 3 și urcă pe locul 2 in clasament.
Cristi Gheorghiu da 197 și trece pe 2 la B, iar Bobby Risco da 189
Seara Bogdan Buca da 208 și va intra la scorul zilei, daca Mehmet rămâne pe tablou
Robert Vasiliu da 192 la B și duce cut-ul la 184.

IDM devine prima sală de bowling din țară care are temperatura și umiditatea controlate și în limitele prevăzute pentru bowling. 
Asta mi se pare o chestiune extraordinară, din mai multe motive.
Pentru mine e și o satisfacție personală, unde există oameni inteligenți, cu urechile și mințile deschise, se găsesc soluții ale problemelor (pe carele sesizez pe blog).
In cazul de față, managerul IDM, Mihai Ionescu, a fost omul decisiv. 
Chapeau bas!

Și sâmbătă se modifică clasamentele.
La A, Bogdan Buca da 230, urcă pe locul 3 și muta cut-ul la 221, la Mehmet.
Eu dau 863, adica 215.75 media si aspir la scorul zilei, fiind primul sub linie.

La B intra Stefan Stănescu și duce cut-ul la 185.
In squadul 3 intra Andrei Dănilă la B, cu 199 și duce cut-ul la 186- Bogdan Florea.

Ultimul squad e de infarct, Diana Craciun si Vali Parcalab mai aveau nevoie de in strike in 10 ca sa ma scoata de la scorul zilei si ambii dau 8.
Lucky me!
Final calificari(neoficial, facut de mine, fara absenti)
108 participanti!
Finale
Turul 1 al finalei de la A a semanat foarte tare cu competitiile de pe-afara, de-aici si scorurile neasteptat de mici.
Multi jucatori buni, cu rotatii multe, cu solutii diferite, cu multe uretane samd. 
Greu de facut 200 pentru noi, exact ca afara, la europene, mondiale!
Tranzitia continua te omoara, iti pune la incercare toate abilitatile.
In turul 2 Romeo da 299!

Turul 2 a fost un pic mai simplu pt cei de A, dar mult mai complicat pentru cei de la B.

Piticu il invinge pe Popav, care a ratat o izolata, apoi rateaza el un decar in framul 9, ca sa piarda la Romeo, din cauza acelei ratari.
Melcu il invinge usor pe Cezar Feliu, apoi il invinge pe Cristi Gheorghiu, care a ratat o izolata in 9, asta facand diferenta si la ei!!!
Finala la A e super palpitanta, Romeo avea peste 40 de popice avantaj in 5, forteaza, lasa 2 multipinuri pe stanga, pe care le rateaza, iar Arbi leaga 7 strikeuri si castiga cu 36 de popice, 236-200.
Adica Arbi i-a luat peste 70 de popice in 5 frameuri!!!!
La B castiga confortabil Bogdan Panaitopulo.

luni, 20 martie 2023

Cristi Tusz sta pe strada de 2 ani!

L-a descoperit parintele Nicolae, in zona Piata Amzei.
E intr-o stare deplorabila, are si ulcer varicos si nu poate sa mearga.
Cine doreste  sa-l ajute, să-l contacteze pe părinte

Open IDM martie, luni-marti

LUNI
Marti Romeo a mai dat un squad de 180, dar l-a apucat pe Nae marinimia sa-l antreneze un pic pe Romeo, sa-i arate cam ce realese sa foloseasca samd, asa ca Romeo da in squadul urmator 229 media si urca pe primul loc in clasament.
Suflet milos, parintele!
Cutul la A pare ca se va duce spre 220, iar la B peste 185.

sâmbătă, 18 martie 2023

Etapa 2 CNE

Se desfasoara azi si maine, la A si B, in 3 orase diferite.
Live streaming IDM-Split
A revenit in campionatul de bowling sala Space din Galati, ultima prezenta fiind in 2017.
IDM învinge Splitul 202 la 196 media, 4-2 la puncte. Părintele Nicolae 233 media.
Geto-Dacii înving CFR 173 la 167, 3-3 la puncte, cu Nasip Tanior 198.
AVVA învinge Brenndorf, 176 la 159, cu Cercel 192 și Samir Hulubencu 190.
Lake View învinge Ciucul 190 la 181 media, 3-3 la puncte. Balasz Becsi Mate 232 media!!!!

Arbitrajul e daună totală, ori nu exista arbitri, ori nu se trec punctele individuale șamd.
La Lake View-Ciuc arbitru a fost Cătălin Gheorghe, arbitru jucător, carevasăzică.
Credeam că am trecut de faza asta, dar se pare că suntem blocați în niște forme vicioase și tot cei în cauză se inflamează, că mă iau de ei.
Îmi cer scuze, dar arbitrajul la noi e formă fără fond, e daună totală. 
Nu avem arbitri, ci scoreri, și nici ăia buni.

Ce arbitri sunt ăia făra cursuri de pregătire, stagii de pefecționare șamd?
Ce-or fi alea?
Cu ce ocupă Colegiul de arbitri, de fapt?
Există un singur interes adevărat: banii!

Nu e vorba numai de tariful de arbitraj, unora li se decontează și cheltuielile (conform regulamentului).
Transport, cazare, unuia i s-a platit si sandwichul, ca deh, i s-a facut foame pe drum.

Mamă, și ce se mai bașică cănd ii prind cu greșeli! 
Păi dacă nu vă faceți treaba!

Vinci învinge PBM1 187 la 181, 4-2 la puncte, cu Laura Piroș 210.
Reinvent învinge Constructorul 187 la 181, 4-2, cu Busuricu 208

Zvonurile de dinainte de etapa asta au devenit realitate, cum ca IDM-ul nu avea de gand sa mai joace si a doua etapa la Ciuc, asa ca au pretextat ca a fost approachul inegal si se face sondaj daca se mai joaca si etapa 3 CNE A la Ciuc.

Adica cum? Scoatem sala Ciucului doar de la echipe?
Sau o scoatem de tot, si de la individuale si de la finale???
Ce fel de umoare bolnavicioasa mai e si asta, cand unii dau prost, gata, rasturnam universul?

De parca s-a votat vreodata sa jucam in IDM, cand ne rupeam genunchii.
Iar sondajul e profund imoral, intreaba cluburile doar cand le convin lor, nu la inceputul campionatului, nu cand e scoasa Septimia, iar cand rezultatul votului nu le convine, cum a fost cu handicapul la juniori, il ignora.
Democratie selectiva.
Sau domnia bunului plac.

Pe de alta parte, nici cu jucatorii nu mi-e rusine, par niste amatori rasfatati, care se vaicaresc in permanenta. 
Nu se adapteaza corespunzator si critica conditiile chiar si cand dau exceptional: Nae se plangea dupa ce daduse 1400!!!
Campionul national en-titre!!!

Adica cum ii scoti din obisnuintele lor, gata, au luat-o razna.
Nu as vrea sa va spun de cate ori i-am vazut scosi din ritm de chestii legate de approach pe la europene si mondiale.
Fiindca aici li se sufla-n fund, ca sa joace in conditii perfecte, si nu se antreneaza pentru alunecari diferite.
La mondialele din 2021, unde finalele se desfasurau afara, se impiedicau finalistii si cadeau pe capete la incalzire, dar  toti s-au adaptat. Asta inseamna sa fii profi!

Baieti, adaptarea la approach e tema de antrenament, veniti sa va invat!

In alta ordine de idei, cam nimeni nu stie ca are voie sa joace in pantofi sport, toti cred ca e obligatoriu sa ai pantofi de bowling.
Nu e, regulamentul prevede doar ca nu trebuie sa lase urme.
Afara o sa vedeti des jucatori cu un pantof sport (aka adidas) pe piciorul de impingere si, rar, pe ambele picioare (Daniel Vezis la mondialele din 2018) 
Vedeti regula mai jos  (in engleza)
Stiu arbitri care au interzis pantofii sport in Romania, fiindca habar n-au de regulament.
Cursuri de perfectionare pentru arbitri? Cine sa le faca? 

Pantofii de bowling sunt utili pentru protejarea articulatiilor, dar, daca esti destept si iti mai si poti regla timingul repede, n-o sa mori in adidasi pentru un squad. Daca.

Etapa trebuia sa fie la Septimia, cum era initial, au mutat-o la Ciuc, nu le-a placut cum a iesit, dar e clar ca vor s-o mute in IDM. 
Si mai e ceva: se schimba sala, se schimba si ungerea, iar pe 37 ft IDM-ul a aratat vulnerabil.

joi, 16 martie 2023

Open IDM martie

Se va desfasura intre 20 si 26 martie.
Regulament AICI
Rezultate AICI
Datele IBIBO s-au schimbat, va fi intre 28 octombrie si 05 noiembrie, fiindca s-a anuntat un campionat mondial anul asta, intre 3 si 18 octombrie.
Asa ca FRB s-a gandit sa modifice  calendarul si sa puna etapa de CNE si finala individuala feminina in timpul campionatului mondial. 
Inteligent, nu?

Noul calendar FRB AICI.
Stati cu ochii pe el, ca se schimba non-stop si nimeni nu anunta schimbarile.

In alta ordine de idei, avertizam membrii BF si ceilalti jucatori care nu sunt de acord cu handicapurile juniorilor, ca acest turneu va fi cu handicapuri pentru juniori, ca deobicei.
Poate nici nu vor mai participa haterii astia, in semn de protest, ca mi-ar placea sa nu le mai vad fețele o vreme.
Fiindca eu voi participa, mi-am primit banii pe squadul de la turneul trecut si joc.

Pe cei mai aprigi opozanti o sa-i rog sa ia si cate o nitroglicerina, ca sunt pe punctul sa le dau o veste foarte proasta:
Acum se desfasoara in Cipru Limassol Open, la care o  namila de-asta de copil da de rupe si mai are si handicap: e vorba de prietenul nostru, al lui Tamas si Mate, in special, David Barak, care a dat 234 media si  a mai primit si 8 handicap, de junior, adica 242 in total!
De infarct, bagati nitroglicerina!
La fel e si la Sofia International si la IBIBO.
Stire de 2 nitroglicerine: Barak a dat 253+8 medie!!!

sâmbătă, 11 martie 2023

Etapa 1 CNE

Se desfasoara azi si maine, la A si B, in 4 orase diferite.

Constructorul a intrat in A, in locul Septimiei si B3 a ramas in 4 echipe.

Anul asta in CNI si CNE divizia A sunt 5 ungeri challenge,  patru dintre ele, cele de 39, 40, 41, 42 sunt aproape identice ca structura, micile diferente fiind date doar de lungime. 
Se joaca aproape la fel toate 4, asta vreau sa va zic. 
Pe una dintre astea 5 vor fi si finalele individuale.

Dotarita faptului sa se joaca 80% in tr-un singur fel tot anul, cred ca o sa fie primul an cu medii inviduale anuale de peste 220

Asadar, dupa etapa asta, privind la rezultatele individuale combinate cu prima etapa de CNI, o sa putem avea un tablou al favoritilor la titlul individual (dintre cei care joaca la divizia A).

Split invinge PBM usor, 4-2, 205 la 187 media. Victor Dumitrascu 231 media.
Splitul arata vulnerabil, datorita lotului rastrans.

Constructorul arata ca o echipa care a fost promovata artificial, prin manevre oculte, care au dus la retragerea Septimiei si promovarea lor, ca fiind cea de-a doua clasata a diviziei B, conform regulamentului. 
N-au fata de divizia A
Ambele echipe constantene sunt foarte batrane, au o medie de varsta de peste 54 de ani, ceea ce explica si pozitionarea lor in problema juniorilor. 
Iar la Lake View le strica Mihai media, ca restul sunt peste 60 de ani!

IDM 2 invinge Lake View 2,  5-1, 176 la 143, 5-1 la puncte, Laurentiu Buga 199
Geto-Dacii inving Old Boys 5-1, 173 la 156, cu Bogdan Florea 191.
Avva invinge Santa Gracia 175 la 167, 5-1, cu Sergiu Cojocar 197. 

La Constructorul a intrat si nea Fanica Tanasescu, decanul de varsta al jucatorilor romani, 80 de ani.
Lake View castiga 186 la 172, 5-1, cu Vali Fatu 200, desi cred ca are mai mult, are un scor trecut gresit in jocul 4, a dat 219 si scorul apare la Cornel Antimirescu. De-ale lui Romeo.
Si-acum corect, cu Vali 206 media..
Catalin n-a inteles prea multe din ungerea asta, doar 194, probleme mari pe tranzitie si pe final.
La asta  a contribuit si nivelul de joc slab al jucatorilor, s-au modificat haotic conditiile de joc

Duminica Vinci incepe cu 1327 primul joc si le ia peste 200 de popice celor de la Reinvent
Arata ca  o echipa bine antrenata, as zice! 
Bogdan Buca are medie 230 dupa 2 jocuri dar in jocul 3 schioapata vizibil, se pare ca are o criza de sciatica, care e o problema cronica la el.

Meciul dintre Luminita Dogaru si Laura este strans, Laura are 3 popice dupa 3 jocuri.
Dar Laura isi ia zborul in urmatoarele 2 jocuri, dand 465 si cu cate o ratare in fiecare joc (!). Dar a  inchis si un 3-4-7, care a avut un mare rol psihologic, fiindca a fost in frameul 10.

Vinci învinge cu 4-2, 196 la 186 media, Laura 218.

In ultimul meci, Alina Orlanda ii pune handicap 8 lui Mate. 
A uitat ce-a votat, Președinta Colegiului de arbitri!!! 😆😆😆
Birta și Mate au cate 8 handicap...

Atmosfera e destul de tensionată, cei de la Vinci au început să fie agresați verbal de cei din BF, Romeo a făcut-o nesimțită pe Oana, in timpul meciului, cand ea era rezerva, că nu a acceptat cadourile de 8 Martie de la FRB (cam cum sunt pungile cu ulei și zahăr înainte de alegeri)

Adică Președintele Comisiei de competitii face nesimțit un jucător în timpul concursului?
Aloo, Comisia de disciplină???

Iar Nițu a început sa zbiere la Cristel Marinescu, care avea o conversație privată alături, cu Radu Bălănescu.

Unii se pare că au luat-o de tot pe ulei, li s-a urcat bine la cap.
Eu doar atat va spun, aveți grijă pe cine mai votați !

IDM-ul incepe ca in divizia B, cu 184 media si pierde primul joc.
La ei acasa, pe ungere challenge, dupa ce s-au antrenat zi si noapte!!!
Sa le mai explice loturilor ce trebuie sa joace pe la europene si mondiale, cand ei pe fresh, pe challenge dau 184!!!!

Noroc ca regulamentul e cu mutare dupa 2 jocuri, ca dau 230 media in 2, record etapa asta.
Erau si nervosi, dupa primul joc.
Apoi 198 la schimbarea perechilor.
Ciucul n-are nicio sansa, oricum.

Jocul 5 e diferit, ca s-au deschis pistele si scorurile vor fi mari imediat dupa mutare.
Are lot puternic IDM-ul, nu vad cine sa-i bata nici anul asta.
De la Ciuc doar Mate ce da bine, se lupta cu Popav, fara handicap, ca s-a prins "sefa la arbitri"

Sport's Palace invinge Pro Venus 178 la 169, 4-2, cu Viorel Pavel 200.
Brenndorf invinge PBM 2, 165 la 161, cu Suba Dragostin 175.
La puncte individuale nu stiu cat e, mi-e lene sa calculez si la ei, ca arbitrul Alexandru Dragomir nu si-a facut treaba de  a trece si punctele individuale. 
Astept s-o faca el, desi meciul s-a terminat de vreo 3 ore.
Poate il suna si pe el cineva acasa, ca pe Romeo, sa-i spuna ce mai are de facut pentru banii pe care-i ia.

IDM-ul isi prinde nasul pe tranzitia a doua, mai dau iar un 180 si ceva media, dar nu mai conteaza, au castigat meciul. 
Doar la Mate pot pierde un punct.
Dar pierde si Mate, la 5 popice, a ratat o izolata in ultimul joc, n-a luat nimic din big washout, adica 5-. Eh, copilul tot copil.
Pierderea handicapului la juniori 1 sa traiasca!!!!
Sa fie toti bosorogii din univers fericiti!

IDM invinge Ciucul 209 la 181 medie, 6-0 la puncte, cu Romeo 218, Tavi Craciun 214.
Remarcabil a dat si Diana Craciun, 209 medie. 
Se vede ca si-a facut scoala la Vinci!😍
Toti cei 6 jucatori au avut peste 200 media. Asta inseamna o echipa puternica si omogena.

Juniorii Ciucului au mai ramas la un antrenament pentru spare, dupa meci!!! 
Asta fiindca la Ciuc nu-si pot aseza combinatii de spare pe pista, softul nu permite.

Dupa 30 de minute de cand am scris eu s-a rezolvat si cu punctele meciului de la Bran, s-a terminat 4-2 pe hartie, ca onlineul e doar pentru tinerei.
Nici la Lake View nu apareau punctele individuale, dar acolo nici nu stiam cine e arbitru, sau daca a fost. 
Dupa cateva minute le-a pus Popav si pe online. 
Jos palaria pentru Popav, munceste de rupe.

Lorant Verzar a mai adresat o scrisoare deschisa, in care si-a explicat pozitia.
In alta ordine de idei sunt 2 jucatori cu medie 220 pana acum, dupa un individual si o etapa de echipe: Victor Dumitrascu si Tavi Craciun. 
Cam pe-astia ii vad si eu favoriti la individual anul asta.
La fete o sa fie o lupta intre Diana Enculescu si popicarese, ca Laura nu participa la individuale, iar Patrisia deobicei nu participa la finala.

Comisia de competitii a schimbat locatia din etapa a treia a diviziei A, Septimia cu Ciuc.
Bineinteles ca nu anunta pe nimeni, modifica pe site si gata. 
Observi, bine, nu observi, asta e.
Si la individual s-a schimbat la fel.
I-au pedepsit pe aia de la Septimia, nu mai vreti in CNE, gata nu se mai joaca nimic la Septimia
Dictatori razbunatori!
Eliminarea Septimiei face ca in acest an sa ramanem cu 4 sali si 4 ungeri. 
Parerea mea e ca ne complicam prea mult, o singura ungere tot anul ar fi suficienta pentru Romania!
😂😂😂
Asta dupa ce anul trecut fetele au jucat in finala individuala pe 4 ungeri in 2 zile, care au fost anuntate doar cu cateva ore inainte, initial fiind doar una. 
Iar cu un inainte, la finalelel individuale, au fost teoretic 8 ungeri, 4 sport la baieti si 4 challenge la fete, dar practic a fost haos.
Putem vorbi de o federatie de caterinca, deja, nu de una sportiva. 

Dar nu-mi fac nicio grija, vor fi schimbari majore la sfarsitul anului, sau la inceputul anului viitor, ca deh, fac cate o schimbare bubuitoare anual si dupa aia se lovesc cu palmele peste frunti si zic: n-a fost bine, hai sa schimbam iarasi!

Mai e o chestie, Comisia de competitii pare ca manipuleaza ordinea meciurilor, care nu e dupa tabela Berger, e modificata la fiecare etapa si, in multe cazuri, mie mi se pare suspect. 
Diferentele au fost remarcate de Luminita Dogaru, prima data.
Un singur meci al IDM-ului e pe pozitia normala.

De exemplu, in et. 3, meciul 1-3, adica IDM-Vinci, ar trebui sa fie meciul 2, nu 1.  
Meciul 1 e sambata dimineata, de la 10, deci cine poate sa vina de vineri seara e avantajat. 

N-as putea spune nici de ce meciurile sunt puse de la 10, ca Ciucul are acelasi tarif pana la 18, deci ar putea fi pus primul meci de la 12, mai ales daca ai echipe care vin de la departare.

Ultima prostie de pe care am auzit-o e ca Vinci a tras sforile ca sa scape de Septimia. 
Sincer, astia din BF nu mai stiu ce sa inventeze si pe cine sa dea vina. 
Sa-si asume responsabilitatea pentru ce fac? 
Niciodata!

vineri, 10 martie 2023

Noaptea, ca hoții!!!


Azi a publicat FRB procesul verbal al BF din 09.03. Il aveti mai jos

Din el rezulta asa: BF nu a avut suportul cluburilor participante pentru schimbarea handicapurilor, 8 au fost impotriva, 7 pentru.
Faptul ca Galatiul nu  e afiliat (inca) nu are importanta, fiindca nu este o Adunare Generala, ci este o consultare a cluburilor participante in campionat, nu are de ce sa se aplice regulile de la AG. 
Daca doreau, trebuiau sa convoace AG. 

Sau puteau sa numere cati sportivi au cele 8 cluburi si cate cele 7. 
Va spun eu ca raportul e zdrobitor in favoarea celor 8. 

Adica majoritatea cluburilor si jucatorilor participanti in campionat le spun ca nu sunt de acord, iar BF decide impotriva lor!!!!

Si e si o gluma proasta pe-acolo: sondaj personal!
Ce e aia sondaj personal cand e vorba de decizii fundamentale pentru FRB?

Faptul ca BF a modificat regulamentul in februarie, dupa ce cluburile au platit taxa de inscriere in  campionat in ianuarie, este pur si simplu o inselaciune.

Regulamentul, care reprezinta practic contractul dintre cluburi si FRB, a fost modificat dupa a fost achitat, iar operatiunea de modificare s-a facut intr-o forma care sa induca in eroare cumparatorii: fara sa se semnalizeze modificarile si prin crearea unei crize de timp, punand cluburile in imposibilitatea de a-l analiza cu atentie.
Nici PV prin care s-au decis modificarile nu s-a publicat pana azi!
Asta duce inspre premeditare, deja

Adica tu iti cumperi apartament, e facturat, il platesti integral, ca dezvoltatorul e in criza financiara si te-a rugat insistent, iar dupa o luna iti baga sub nas contractul, semneaza repede ca trebuie sa fac receptia si ma grabesc, dar constati ca apartamentul e mai mic cu 8 mp, fiindca el modificase contractul pe sest si tu n-ai avut timp sa-l analizezi.
Serios???
Aste e o federatie condusa de un jurist?

Deasemenea BF nu a consultat cluburile inainte sa faca modificarile, modificarile le-au facut noaptea ca hotii, regulamentul l-au transmis pe 21 februarie la ora 23.31, aproape de miezul noptii!!!
Nici acum nu avem PV al acelei sedinte!!!!
Bine, nu avem nici PV al AGA din 2019, ce sa mai vorbim de BF-ul asta din februarie.

Unul dintre rezultate e asta, au distrus echipa care a crescut cei mai multi juniori la FRB, care s-a retras din campionat:
Iar Lori e si "responsabilul" pentru bugetul imens de anul trecut, pentru "Bowling gratuit". 
Adica facere de bine, f ...
Ia de-aici, fraiere!

Karaman Geza a demisionat si el din rolul de selectioner la lotul de juniori.
O drama totala, si-a rupt ani din viata ca sa aduca juniorii unde sunt acum. Minim 8 ani.

Pe scurt, BF a devenit dictatorial, fiindca voteaza impotriva vointei cluburilor  si foloseste orice tertip posibil ca sa decida discretionar. 

Asta e si un efect ala reprezentativitatii reduse a BF, 3 cluburi avand fiecare cate 2 membri acum in BF, dintre cei 9,  si practic iau masuri impotriva cluburilor care nu sunt reprezentate, mai ales impotriva celor din Harghita.

Daca voua va place in dictatura, va doresc succes, dar eu mor cu ei de gat!

PS: in locul Septimiei a aparut Constructorul in Divizia A

Regulamentul de disciplina-instrumentul perfect pentru pedepsirea libertatii de expresie. Adio!

Acum 3 zile  Pe 1 martie FRB a trimis pe mail regulamentul de disciplina aprobat de BF.
A fost publicat in mod discret si pe siteul FRB. 

Nu scrie de cand incepe aplicarea lui. 
Probabil imediat ce a fost publicat, nu?
Ca pare un soi de ordonanta de urgenta.

Scopul regulamentului il gasim aici
Inutil sa va spun ca "aduc atingere" si "jignesc" sunt termeni vagi in practica juridica si pot ascunde orice.
Daca spun ca un jucator a fost pilaf, ca a dat 160, asta poate fi considerata o jignire si poate fi pedepsita.
Sau poate doar fiindca i-a adus atingere....
Daca pui un comentariu" jignitor" pe Facebook, pa si pusi, fiindca Inalta Curte de Casatie si Justitie a decis ca Facebook este spatiu public.

Poate va intrebati care e cea mai mare pedeapsa prevazuta de regulament si pentru ce fapta.
Eu ma gandeam ca daca bati un arbitru ai putea sa fii exclus din viata sportiva. 
Aiurea, iti iei amenda si maxim 5 etape de suspendare.
Surpriza, cele mai mari pedepse sunt aici:
Au uitat de "aduc atingere" si acum vorbesc de "denigrarea imaginii jocului de bowling" prin afirmatii calomnioase, jignitoare.
Aici iti iei aceeasi amenda si pana la 2 ani suspendare din orice, nu mai poti fi nici spectator!!!!
Acum nu stiu ce jurisdictie are FRB asupra spectatorilor, ca terte persoane. 
Statutul nu-i da astfel de drepturi, iar spectatorii nu sunt obligati sa respecte nimic, ca nu fac parte din FRB.

Mai jos aflam si ca excluderea/suspendarea mai vine si cu o interdictie "definitiva". 
Definitiv insemna "pentru totdeauna"
Prevederea incalca statutul in mai multe puncte, Comisia de disciplina nu poate decide astfel de interdictii, mai ales interdictia de a reprezenta (si de a fi ales, pe cale de consecinta), care e drept statutar.
De asemenea Comisia de disciplina nu are competente asupra insotitorilor si spectatorilor, competentele ei sunt precizate clar in Statut.
Hai sa vedem cine aplica Regulamentul de disciplina
Practic, toti membrii Comisiei de disciplina si ai Comisiei de Apel pot fi propusi exclusiv de Presedinte.
Acum Comisia de disciplina e condusa de Sandu Viorel si ii are ca membri pe sotul doamnei Presedinte, Bogdan Piciu, si pe Stelian Apostolescu, fost Vicepresedinte FRPB.

Din punctul meu de vedere, e un regulament indreptat mai ales impotriva libertatii de expresie, cu termeni juridici improprii, care lasa cale libera abuzurilor de orice fel, mai ales ale Presedintelui, care are toate parghiile. 
Nu credeam ca poate aparea asa ceva intr-un sistem democratic, dar cred ca membrii BF nici n-au citit ce-au votat, sau nu au realizat ca si ei pot fi subiecti ai acestui regulament abuziv, pe viitor.

E clar ca eu voi fi primul target al acestuia, asa ca, pana cand un nou Birou Federal va fi ales, eu nu mai particip la niciun fel de activitate oficiala a FRB, nici ca jucator, nici ca antrenor, nici ca arbitru, ca nimic.
Voi continua sa antrenez, doar in mod privat.

Imi exprim intentia de a candida, daca vreun club va considera necesara prezenta mea in vreo pozitie si daca voi mai avea dreptul, fiindca semnele sunt clare.

Regulamentul e un plagiat total de la Federatia de Baschet, i-au mai dat niste steroizi pe unde ii ardea mai tare, pe la libertatea de expresie. 
Au copiat pana si formatul, fontul, tot. 
Incredibil! 
Probabil ca le-a fost mai usor, ca tot FRB sunt si aia.
Adio!