vineri, 16 octombrie 2015

Regulamentul "final" al CN 2015-2016

termenul limita de inscriere pentru echipe e azi, 16 octombrie.
regulamentul a aparut tot azi, la ora 00.18.
ma abtin sa comentez, fiindca sunt "out of business"
Il puteti vedea detaliat, cu ultimele corecturi , de culoare verde, AICI


PREAMBUL

Federația Română de Bowling (FRB) își începe procesul de constituire din septembrie 2015, preluând de la Federația Română de Popice si Bowling activitatea competițională de bowling.
Până cand FRB va funcționa oficial, activitatea de bowling va fi organizată de către cluburile sportive participante si condusă de  către Comisia Centrală de Bowling (CCB). 
Taxele si cotizațiile rămân aceleași cu cele valabile in prezent la FRPB, până la prima Adunare Generală a FRB, unde se va decide sau nu schimbarea lor.
Toate cluburile vor primi instiintari de plata (facturi proforme) dupa trimiterea cererii de inscriere in CNE si a tabelului nominal cu jucatori, urmând ca sumele sa fie virate integral în contul FRB, imediat ce FRB își va începe activitatea.
Evidența jucatorilor legitimați va fi electronică, pe baza legitimațiilor FRPB, sau pe baza documentelor necesare legitimării, în cazul jucatorilor nou legitimați: cerere de la club, act de identitate, fotografie. Jucatorii nu vor mai trebui sa prezinte legitimațiile la meciuri, se va consulta baza de date.
Adeverința medicală se obține de către fiecare jucator și se prezintă arbitrului la primul meci, cand va fi trecută în registrul electronic si nu va mai trebui prezentată până la expirarea ei.
Evidența electronică a jucătorilor legitimați va fi responsabilitatea Subcomisiei de arbitraj, iar la date vor avea acces toți arbitrii și toți sefii de echipă.
Primirea unui cartonaș, galben sau roșu este trecută în baza de date și jucătorul nu are drept de joc in nicio competiție, până nu-și platește amenda corespunzătoare. In cazul cartonașului roșu, dacă jucatorul primește și etape de suspendare de la Subcomisia de disciplină, acestea vor fi evidențiate, de asemenea. Apelul suspendă măsurile, până la decizia definitivă.
Comisia de Apel este formată, până la inființarea FRB, din 3 membri ai CCB: Presedintele CCB, Șeful Subcomisiei de Competiții si Șeful Subcomisiei de disciplină.

REGULAMENTUL CAMPIONATULUI NAŢIONAL DE BOWLING
2015-2016

Capitolul 1 – Scopul
1.1 Dezvoltarea bowling-ului in Romania, creşterea numărului de sportivi participanţi legitimati şi creşterea calităţii jocului de bowling.
1.2 Organizarea competitiilor naţionale în care să fie angrenate cât mai multe echipe și jucatori de bowling.
1.3 Desemnarea campionilor si campioanelor naţionale pentru Campionatul naţional de bowling 2015-2016 (echipe, duo, trio si individual).
1.4 Asigurarea pregătirii jucătorilor de performanta, în vederea participării la campionatele mondiale şi europene, cupe mondiale şi europene, masculin, feminin, +50 şi juniori si a imbunatatirii rezultatelor obtinute de acestea pe plan international.
Capitolul 2 – Regulamentul jocului de bowling
2.1 Termeni
Frame – subdiviziune a unui joc de bowling, fiecare joc de bowling este format din 10 frame-uri.
Strike – lansare a bilei in urma careia au fost doborate toate cele 10 popice.
Approach – zona de pista din spatele liniei de fault, zona in care jucatorul isi pregateste lansarea / livrarea bilei.
Pin-deck – locul de pe pista in care sunt pozitionate popicele.
Pinsetter – masina sau persoana care pozitioneaza popicele.
Squad – mansa formata din unul sau mai multe jocuri.
2.2 Definiții joc 
2.2.1 Un joc de bowling este format din frame-uri. Un jucător are dreptul la doua lansari în fiecare din primele nouă frame-uri, cu exceptia cazului in care inregistreaza strike. În al zecelea frame, are dreptul la trei lansari daca inregistreaza un strike sau un spare. Fiecare frame trebuie incheiat de către fiecare jucător, in ordinea desemnata. 
2.2.2 Cu exceptia cazului in care este inregistrat un strike, numarul de popice inregistrat in urma primei lansari a unui jucator va fi marcat in patratul mic din partea superioara stanga al frame-ului respectiv, iar numarul de popice doborat la a doua lansare a jucatorului trebuie mentionat in coltul din partea superioara stanga a frame-ului respectiv. Daca in urma celei de-a doua lansari, niciuna din popicele ramase in picioare nu a fost doborat, foaia de scor va fi marcata cu (-). Insumarea celor doua lansari va fi inregistrata imediat.


2.2.3 Un strike este inregistrat atunci cand intreg setul de popice este doborat dupa prima lansare din cadrul unui frame. Este marcat cu un (X) in patratul mic din partea superioara stanga a frame-ului in care s-a realizat. Contabilizarea unui strike este 10 plus numarul de popice doborate in urmatoarele doua lansari ale jucatorului in cauza.

2.2.4 Doua strike-uri consecutive reprezinta „o dubla” (Double). Contabilizarea in urma acestui strike este 20 plus numarul de popice inregistrat in prima lansare premergatoare celui de-al doilea strike.
2.2.5 Trei strike-uri succesive reprezinta „o tripla” (Triple). Contabilizarea primului strike este 30. Pentru a realiza scorul maxim de 300, jucatorul trebuie sa lanseze 12 strike-uri consecutive.
2.2.6 Spare se inregistreaza atunci cand popicele ramase in picioare in urma primei lansari sunt doborate la a doua lansare in cadrul aceluiasi frame. Acesta este marcat cu simbolul (/) in patratul mic din partea superioara stanga a frame-ului. Contabilizarea unui spare este 10 plus numarul de popice doborate in urmatoarea lansare a jucatorului.
2.2.7 Atunci cand un jucator nu reuseste sa doboare toate cele 10 popice dupa doua lansari in cadrul aceluiasi frame, in afara situatiei in care dupa prima lansare popicele ramase in picioare constituie split, aceasta situatie se numeste frame deschis (open frame).
2.2.8 Un split (marcat in mod normal cu 0 in jurul numarului de popice) este o grupare de popice ramase in picioare dupa prima lansare, cu conditia ca popicul numarul 1 sa fie doborat si:
a) cel putin un popic este doborat, dintr-un grup de 2 sau mai multe popice ramase in picioare ex: 7-9 sau 3-10
b) cel putin un popic este doborat, in fata a doua sau mai multor popice doborate ex: 5-6 
2.3 Stilul de joc
2.3.1 Cross (Dual lane style)
a) un joc va fi desfasurat pe doua piste (o pereche) adiacente
b) membrii echipelor concurente, trio, dublu sau jucatori individuali, vor lansa succesiv si intr-un mod ordonat cate un frame pe fiecare pista pana la incheierea celor 10 frame-uri  
2.3.2 Simplu (Single lane style)
a) un joc va fi desfasurat pe o pista
b) membrii echipelor concurente, trio, dublu sau jucatori individuali, vor lansa succesiv si intr-un mod ordonat cate un frame pe o singura pista pana la incheierea celor 10 frame-uri  
2.3.3 Regulile pentru fiecare turneu/competitie vor specifica stilul de joc aplicabil
2.4 Doborarea legala a popicelor (legal pin fall)
2.4.1 O lansare legala este realizata atunci cand bila paraseste posesia jucatorului si traverseaza linia de fault catre teritoriul de joc
2.4.2 Toate lansarile sunt luate in considerare, mai putin cele in care se declara „bila moarta” (dead ball)
2.4.3 O lansare trebuie efectuata integral prin intermediul mainilor
2.4.4 Niciun dispozitiv nu poate fi incorporat sau fixat pe bila care se detaseaza in timpul lansarii sau constituie parte in miscare in timpul lansarii bilei
2.4.5 Jucatorul se poate folosi de echipament special pentru a-l ajuta la apucarea si/sau lansarea bilei daca acesta inlocuieste o parte a mainii pierduta prin amputare sau alte situatii. Sunt permise manusile aderente si orice alt tip de manusa omologat. 
2.4.6 Popicele rezultate in urma unei aruncari legale – creditate unui jucator, clasificate ca si popice moarte (dead wood) si care urmeaza a fi indepartate inaintea urmatoarei lansari, vor include:
a) popicele doborate pe si in afara pin deck-ului (locul de pe pista in care sunt pozitionate popicele) de catre bila sau alte popice
b) popicele doborate pe si in afara pin deck-ului de catre un alt popic ce ricoseaza din peretii pistei, adiacenti pind deck-ului
c) popicele doborate pe si in afara pin deck-ului de catre un popic ce ricoseaza din „matura” (sweep-bar), atunci cand aceasta este imobila, inainte ca aceasta sa inceapa indepartarea popicelor doborate.
d) popicele inclinate si care ating partea din spate a pistei (kickback) sau peretele despartitor lateral
2.5 Doborarea ilegala a popicelor (ilegal pin fall)
2.5.1 Atunci cand are loc oricare din situatiile urmatoare, lansarea se ia in considerare insa nu si numarul popicelor doborate:
a) bila paraseste pista inainte de a atinge popicele
b) o bila ricoseaza din partea din spate a pistei
c) un popic ricoseaza din orice parte a corpului unei persoane care aranjeaza manual popicele pe pin-deck (human pinsetter)
d) un popic este atins de partile mecanice in miscare a unui pinsetter (masina care aranjeaza si indeparteaza popicele)
e) orice popic doborat in timpul actiunii de indepartare a popicelor doborate ca urmare a unei lansari
f) orice popic doborat de catre persoana care aranjeaza manual popicele pe pin-deck
g) jucatorul comite fault
h) o lansare este efectuata cand exista popice doborate pe pista sau in sant iar bila ia contact cu aceste popice inainte ca aceasta sa paraseasca suprafata pistei
2.5.2 Daca are loc situatia de doborare ilegala a popicelor iar jucatorul este indreptatit la aruncari suplimentare in cadrul aceluiasi frame, popicul sau popicele doborate ilegal trebuie reasezate/repozitionate pe pozitia lor initiala
2.6 Alte situatii
2.6.1 Atunci cand se lanseaza catre un set intreg de popice sau pentru a realiza un spare, daca se descopera ca unul sau mai multe popice nu sunt asezate corespunzator dar nu lipsesc, lansarea si popicele doborate rezultate se iau in considerare. Responsabilitatea determinarii pozitionarii corecte a popicelor apartine fiecarui jucator. Jucatorul va insista ca orice popic pozitionat incorect sa fie repozitionat, inainte de efectuarea lansarii, altfel pozitionarea va fi considerata acceptabila.
2.6.2 Nu va fi efectuata repozitionarea popicelor care raman in picioare dupa o lansare. Asta inseamna ca popicele care sunt miscate sau pozitionate gresit de catre pinsetter vor ramane in pozitia eronata si nu se va realiza corectia manual. 
2.6.3 Popicele care ricoseaza si raman in picioare pe pista se iau in considerare ca popice nedoborate.
2.6.4 Niciun popic nu va fi atribuit ci numai acelea doborate efectiv si indepartate de pe suprafata de joc a pistei, ca rezultat al unei lansari legale.
2.6.5 Daca un popic este rupt sau grav avariat in timpul unui joc, acesta va fi inlocuit imediat cu un altul de greutate si stare similara, precum cele folosite in acel moment. Oficialii turneului decid daca popicele trebuie inlocuite.
2.7 Bila moarta (dead ball)
2.7.1 O bila va fi declarata „bila moarta” daca are loc una din situatiile urmatoare:
a) dupa o lansare (si inaintea efectuarii lansarii urmatoare pe aceasi pista) se atrage atentia asupra faptului ca unul sau mai multe popice lipseau la efectuarea lansarii
b) o persoana care aranjeaza manual popicele intervine asupra oricarui popic ramas in picioare, inainte ca bila sa atinga popicele
c) o persoana care aranjeaza popicele intervine asupra oricarui popic doborat inainte ca acesta sa se opreasca
d) un jucator lanseaza pe pista gresita sau in locul altui jucator. Sau unul din jucatorii fiecarei echipe de pe o pereche de piste lanseaza pe pista gresita.
e) asupra unui jucator se intervine fizic de catre alt jucator, spectator, obiect in miscare sau de catre pinsetter in timpul lansarii unei bile si inaintea terminarii unei lansari. Intr-un astfel de caz, jucatorul are optiunea de a accepta numarul de popice doborat rezultat sau sa declare „bila moarta”
f) orice popic este mutat ori doborat in timpul efectuarii unei lansari de catre un jucator, inainte ca bila sa atinga popicele
g) o bila lansata ia contact cu un obstacol strain.
2.7.2 Atunci cand se declara „bila moarta” lansarea nu se ia in considerare. Popicele aflate in picioare atunci cand s-a declarat „bila moarta” trebuie repozitionate iar jucatorului trebuie sa i se permita din nou efectuarea lansarii respective.
2.8 Jocul pe pista gresita
2.8.1 O bila este declarata „bila moarta” iar jucatorului i se va cere sa efectueze din nou lansarea pe pista corecta daca nu au fost lansate mai mult de 4 frame-uri individuale pe o pereche de piste de catre jucatorii de Individuale, Dublu, Trio sau Echipa
2.8.2 Daca au fost jucate mai mult de 4 frame-uri pe pista gresita, jocul va fi continuat fara alte ajustari. Orice joc care va urma va incepe pe pista desemnata initial.
2.9 Definitii fault
2.9.1 Un fault are loc atunci cand o parte a corpului jucatorului atinge, se intersecteaza cu, sau depaseste linia de fault si atinge orice parte a pistei, echipamentului de pista sau orice constructie in timpul sau dupa o lansare (aflate dupa linia de fault)
2.9.2 O bila este considerata in joc pana cand acelasi jucator sau alt jucator se afla pe approach in pozitie pentru a efectua lansarea urmatoare.
2.9.3 Atunci cand un jucator comite fault intentionat, jucatorul va fi creditat cu zero popice pentru acea lansare si nu i se va da dreptul de a efectua alte lansari in acel frame.
2.9.4 Atunci cand se inregistreaza fault lansarea se ia in considerare insa jucatorului nu i se atribuie popicele doborate in cadrul acelei lansari. Popicele doborate in lansarea in care s-a inregistrat fault trebuie repozitionate daca jucatorul mai are dreptul la o lansare in cadrul acelui frame.
2.9.5 Se va declara fault daca dispozitivul automat de detectare a fault-ului sau arbitrul nu reusesc sa observe acest lucru si este vazut de:
a) ambii capitani de echipa, unul sau mai multi dintre jucatorii oponenti
b) persoana care inregistreaza scorul
c) un oficial al turneului
2.9.6 Nu se va face apel la declararea unui fault, decat in cazul in care:
a) se dovedeste ca dispozitivul automat de detectare a faultului nu functioneaza
b) exista suficiente dovezi ca jucatorul nu a comis fault
2.10 Bila provizorie
2.10.1 Se va disputa o bila provizorie sau un frame provizoriu, de catre un jucator, atunci cand exista un protest referitor la o situatie de fault, doborarea ilegala a popicelor sau bila moarta iar aceasta nu se poate solutiona de catre oficialii turneului
2.10.2 Atunci cand are loc o disputa referitoare la prima lansare a unui jucator in orice frame sau a doua lansare din frame-ul cu numarul 10 dupa inregistrarea unui strike la prima lansare:
a) daca disputa se refera la faptul ca jucatorul a comis fault, jucatorul va incheia frame-ul iar apoi va lansa o bila provizorie catre un set intreg de popice
b) daca disputa implica  acuze referitoare la doborarea ilegala de popice, jucatorul va incheia frame-ul iar apoi va lansa o bila provizorie catre aranjamentul de popice ramas in picioare daca disputa nu ar fi avut loc
c) daca disputa implica declararea de bila moarta, jucatorul va incheia frame-ul urmand sa lanseze un frame provizoriu complet.
2.10.3 Atunci cand are loc o disputa referitoare la tentativa de doborare a unui spare, sau in a treia lansare din frame-ul cu numarul 10, nu este necesara o bila provizorie, numai in cazul in care disputa implica declararea sau nu a unei bile moarte. In acest caz se va lansa o bila provizorie catre acelasi aranjament de popice care exista la momentul lansarii contestate.
2.11 Bila de bowling, modificarea suprafetei bilei de bowling
2.11.1 Orice substanta chimica trebuie sa se afle pe „lista de substante acceptate” prezentata pe site-ul : www.bowl.com. O lista completa, actualizata poate fi regasita pe site si include orice substanta listata in sectiunea "Acceptable during certified competition". Este interzisa folosirea oricarei substante mentionata in sectiunea "Products Containing Solids or Abrasives" totodata si a celor mentionate in sectiunea "Not acceptable at any time". 
2.11.2 Modificarea suprafetelor bilelor este permisa numai in timpul incalzirii si numai in afara spatiului de joc. Bila trebuie sa fie bine curatata inainte de a fi introdusa in joc.
2.11.3 Este interzisa prelucrarea mecanica a gaurilor din bilele de bowling in spatiul de joc. 
2.11.4 Este in sarcina jucatorului sa foloseasca bile de bowling care respecta toate regulile WORLD    BOWLING, forul conducator la nivel mondial pentru bowling. Daca se constata ca un jucator foloseste o bila neconforma cu regulile WORLD BOWLING, atunci acea bila va fi retrasa din competiție, 
2.12 Approach-ul nu trebuie deteriorat / alterat
2.12.1 Aplicarea oricarei substante straine pe orice parte a approache-ului care ingradeste posibilitatea altui jucator de a juca in conditii normale este interzisa.
2.12.2 Aceasta include, si nu se limiteaza la substante precum pudra de talc, rasini aplicate pe pantofii de bowling, deasemenea talpile din cauciuc moale de pe care se ia materialul (astfel lipindu-se pe approach) sunt interzise.
2.13 Jocul lent
2.13.1 Joc lent (slow-bowl) se declara atunci cand jucatorii executa lovitura la mai mult de 30 de secunde de cand zona de lansare (approach-ul) este libera, atat pe pista lor cat si pe pistele vecine.
Capitolul 3 – Competitii

3.1 CAMPIONATUL NATIONAL DE BOWLING PE ECHIPE (CNE) 2015-2016

SCOP
Desemnarea echipei campioana naţionala in Campionatul Naţional de Bowling editia 2015-2016.
ORGANIZARE
3.1.1 Campionatul Naţional pe Echipe, denumit în continuare CNE, este organizat de Federaţia Română  de Bowling, denumită în continuare FRB, prin Comisia Centrală de Bowling, denumită în continuare CCB, cu sprijinul cluburilor sportive afiliate la FRB.
3.1.2 Echipele gazdă la meciurile din CNE sunt direct răspunzătoare de organizarea şi desfăşurarea etapelor competiţionale.
3.1.3 CNE va fi organizat pe două eşaloane valorice:
a) primul eşalon valoric - Divizia A.
b) al doilea eşalon valoric - Divizia B.
3.1.4 În Divizia A au drept de participare primele şase echipe din clasamentul final al CNE 2014-2015, plus primele două echipe promovate din Divizia B in sezonul 2014-2015. Daca vor exista echipe care au drept de participare in Divizia A si care nu se vor inscrie in CNE 2015-2016, vor promova suplimentar echipe din Divizia B, conform regulamentului CN 2014-2015 al FRPB.
În Divizia B pot participa toate echipele care nu au drept de participare in Divizia A.
3.1.5 Divizia A va fi alcatuita din 8 echipe repartizate intr-o singura serie. Campionatul diviziei A se va desfasura in 8 etape + 1 turneu play-off, dupa cum urmeaza :
3.1.6 Fiecare echipa participant in divizia A si B va organiza o etapa de campionat pe o arena gazda, succesiv.   Ordinea  arenelor va fi stabilita prin tragere la sorti. Pentru divizia A se vor organiza 4 squad-uri, 2 sambata si 2 duminica. Fiecare echipa gazda suporta cheltuielile pentru organizarea turneului (piste, ungeri, barem arbitrii). Pentru divizia B, in functie de numarul echipelor participante, se vor organiza 3,4 sau 5 squaduri. Fiecare jucator va achita o taxa de participare, stabilita in funtie de negocierile cu sala gazda.
3.1.7    Intr-un squad joaca 2 echipe: 6 jucatori pe 6 piste, 6 jocuri in cross, cu mutare o pereche de piste la dreapta dupa fiecare 2 jocuri. Fiecare echipa are dreptul , intr-o etapa,  la maxim 2 schimbari. Un jucator odata schimbat nu poate reveni in joc in cadrul aceleiasi etape.
3.1.8    Rezultatul echipei se stabileste prin totalizarea popicelor doborate de jucatorii sai in cadrul fiecarei etape. La sfarsitul etapei se stabileste rezultatul final al etapei. Fiecare echipa primeste un numar de puncte conform totalului realizat dupa cum urmeaza : locul 1- 8 puncte, locul 2- 7 puncte, locul 3-6 puncte, locul 4- 5puncte, locul 5- 4 puncte, locul 6- 3 puncte, locul 7- 2 puncte, locul 8- 1 punct.
3.1.9 Dupa cele 8 etape si intocmirea clasamentului , primele 4 echipe vor juca un turneu play-off pentru stabilirea campioanei nationale si a clasamentului final al primelor 4 locuri.  Ultimele 4 echipe vor alcatui clasamentul pentru locurile 5-8. Echipele clasate pe pozitiile 7 si 8 retrogradeaza in divizia B.
3.1.10 Turneul play-off se va desfasura pe arena gazda a echipei clasate pe locul 1, in sezonul regulat. Turneul se va desfasura in sistemul “fiecare cu fiecare”, 6 jocuri, 6 jucatori/echipa. Se vor acorda 2 puncte pentru victorie , 1 punct pentru egalitate si 0 puncte pentru infrangere. In caz de egalitate de puncte, dupa cele 3 meciuri, criteriul de departajare este meciul direct, apoi numarul mai mare de popice doborate din meciul direct. Ungerea va fi stabilita prin tragere la sorti de catre FRB(CCB) si anuntata cu o zi inaintea turneului (vineri dimineata)
3.1.11  Dupa finalul celor minim 8 turnee la divizia B si intocmirea clasamentului, echipele clasate pe locurile 1 si 2 promoveaza in divizia A. Daca exista doua serii se organizeaza un turneu play-off intre primele doua clasate din fiecare serie.
3.1.12 În primul eşalon valoric, conform prezentului regulament (art. 3.1.3, alin. a), un club poate înscrie o singură echipă.
3.1.13 În eşalonul secund (art. 3.1.3, alin. b), dacă numărul echipelor înscrise este de maxim 10, Divizia B va fi organizată într-o singură serie. 
3.1.14 In functie de numarul echipelor inscrise in divizia B, aceasta se va desfasura in sistem turnee, cu play-off doar daca sunt 2 serii.
3.1.15 Daca in Divizia A nu vor fi 8 echipe in sezonul 2016-2017, numarul de promovate va creste, astfel incat in sezonul 2016-2017 Divizia A sa aiba 8 echipe. Daca Divizia B a fost organizata intr-o singura serie, atunci vor promova in ordine locurile 3, 4, samd. Daca Divizia B a fost organizata in doua serii, vezi art. 3.1.13 si art. 3.1.14. Orice alte situatii sunt decise de catre CCB.
3.1.16 Dacă numărul de echipe înscrise în Divizia B este de 11 sau mai mare, meciurile se vor organiza în două serii: seria 1 şi seria 2. Etapele se vor desfasura pe cate o arena “gazda”, succesiv. CCB va organiza cele doua serii cu acordul majoritar al echipelor inscrise in Divizia B. Daca nu exista acordul majoritar al echipelor inscrise in Divizia B, atunci se va recurge la tragerea la sorti a celor doua serii.
3.1.17 Echipele care se vor clasa pe locurile 1 si 2, in variata unei singure serii vor promova in divizia A, iar cele clasate pe primele doua locuri din fiecare serie, se vor califica in play-off-ul de promovare în Divizia A. Sistemul  de desfașurare a play-off-ului va fi decis de catre CCB. Play-off -ul se va desfasura intr-o arena neutra.
3.1.18 Daca doua echipe ale aceluiați club se califică in play-off , se va organiza un meci de baraj intre ele, caștigatoarea participând in play-off. Clubul de care aparțin poate decide ce echipa va participa in play-off, fară să mai organizeze baraj. Play-off-ul se va desfașura, în cazurile de mai sus, cu o echipa mai puțin.
3.1.19 Daca numarul de promovate trebuie sa fie mai mare (vezi art. 3.1.9), in functie de numarul de locuri disponibil in Divizia A, vor promova in ordine echipele clasate pe locul 3, apoi locul 4 din play-off-ul de promovare.
3.1.20 Daca nici dupa aplicarea art. 3.1.13 Divizia A nu s-a completat pana la 8 echipe, atunci se va juca un meci de baraj intre primele echipe din seriile de Divizia B care s-au clasat pe locul imediat urmator celui care a asigurat participarea in play-off-ul de promovare.
3.1.21 În CNE se respectă regulamentele tehnice ale USBC valabile la 1 septembrie 2015 şi ale FRB. Acolo unde există neconcordanţe între ele prevederile prezentului regulament sunt cele valide. Pentru cazurile în care nu sunt prevăzute reguli clare, sunt contradictorii, sau sunt confuze, CCB va lua decizia finală în urma sesizărilor făcute de sportivi sau de catre structurile sportive. Aceasta va fi anunţată de catre CCB în scris, prin anexe la prezentul regulament.

DATE DE DESFĂŞURARE
3.1.22   CNE se desfăşoară conform calendarului competiţional 2015-2016.



PARTICIPANŢI ŞI CONDIŢII DE PARTICIPARE

3.1.23 Un club sportiv afiliat poate înscrie în CNE 2015-2016 una sau mai multe echipe, cu respectarea art. 3.1.12
3.1.24 Cluburile care doresc să participe în CNE 2015-2016 se vor înscrie la FRB pana cel tarziu la data de 16.10.2015 (inclusiv).
CNE 2015-2016 se va desfăşura în perioada  07.11.2015- 19.06.2016.
În cererea de înscriere vor fi menţionate:
a) clubul de care aparţine echipa;
b) sala de bowling unde se desfăşoară meciurile de „acasă”.
c) tabel nominal cu jucătorii componenţi ai echipei, precizându-se numărul legitimaţiei şi data naşterii (cu aceasta ocazie acestia vor fi legitimati pentru FRB).
d) in mod obligatoriu, tabelul nominal va cuprinde şi semnătura fiecărui jucător prin care acesta confirmă că a luat act de toate regulamete aplicabile CNE.
e) numele reprezentantului echipei (căpitanul echipei), telefonul si e-mail-ul acestuia 
f)  e-mail-ul unde se va trimite corespondenţa oficială.
g) copie după documentul de plată a taxelor de înscriere în campionat.
h) o copie după documentul de plată a taxelor anuale la FRB va fi transmis către FRB înainte cu trei zile de data începerii competiţiei, daca FRB o solicita.
3.1.25 Cluburile şi palmaresul lor nu pot trece de la un club la altul decât prin fuziunea sau comasarea acestora. Efectele produse de fuziunea cluburilor sunt efective din CNE din sezonul următor. Clubul rezultat preia toate drepturile şi obligaţiile celor două cluburi anterioare. Dacă fuziunea are loc în timpul desfăşurării CNE, echipele celor două cluburi sunt suspendate până la sfârşitul CNE şi rezultatele de până atunci se anulează.
3.1.26 O echipă înscrisă în CNE 2015-2016 va fi formată din minim 6 sportivi legitimaţi, indiferent de divizie. Daca un club are inscrise echipe in ambele divizii ale CNE 2015-2016, trecerea de la echipa de Divizia B la echipa de Divizia A se va face numai cu respectarea urmatoarelor reguli:
- in cadrul aceleiasi etape, maxim 2 jucatori de la echipele de Divizia B pot trece sa joace la Divizia A. (Etapele se numeroteaza de la 1 la 8 in Divizia A si similar in Divizia B)
- in cadrul aceleiasi etape, un jucator are drept de joc la o singura echipă
- trecerea de la Divizia A la Divizia B este interzisa
- trecerea intre echipe inscrise in Divizia B, apartinand aceluiasi club, este interzisa
3.1.27 La meciuri pot participa sportivii legitimaţi la FRB, cu taxele achitate la zi şi cu viza medicală valabilă. Este răspunderea sportivilor, echipelor şi a cluburilor pentru valabilitatea şi autenticitatea vizei medicale. Viza medicală va fi valabilă maxim 6 luni pentru sportivii cu vârsta de până la 60 de ani şi 3 luni pentru sportivii care au depăşit vârsta de 60 de ani. Este obligatoriu ca viza medicală să fie aplicată de un medic sau o instituţie medicală cu specialitate de medicină sportivă.
3.1.28 Echipamentul echipei trebuie să se supună regulilor ETBF: pantaloni lungi din stofă, sau fustă (pentru fete), tricou tip polo, cămaşă sau bluză. Pe tricourile, cămăşile, bluzele sportivilor trebuie să fie inscripţionate numele echipei sau clubului din care fac parte şi cel puţin prenumele sportivului. Echipamentul trebuie să se încadreze în limitele general acceptate ca decente. Nu se acceptă pantaloni de tip jeans sau pantaloni de trening, îmbrăcăminte ruptă, murdară, indecentă sau cu imagini şi/sau inscripţii ofensatoare.
3.1.29 Nerespectarea regulilor art. 3.1.22 din prezentul regulament, se penalizează cu amendă, dar nu cu interzicerea participării la joc. Amenda, în valoare de 50 de lei, se achită pe loc la arbitru (arbitrul virează contravaloarea amenzii în contul FRB, în termen de 72 de ore de la data aplicării acesteia), altfel sportivul respectiv nu are drept de joc in acel meci. În cazul în care arbitrul nu aplică această regulă şi acordă sportivului drept de joc, sancţiunea se va aplica arbitrului (în urma sesizării echipei gazdă sau oaspete sau a oricarui membru CCB).
3.1.30 Dacă o echipă nu se prezintă la joc din orice motive, în afara pierderii meciului, aceasta va fi sancţionată cu avertisment si -2 punte din clasament. Aici nu se iau in considerare cazurile de forta majora.
3.1.31 Dacă neprezentarea se repetă, sanctiunea va contine: amenda 1.000 lei si -3 puncte din clasament.
3.1.32 La a treia neprezentare echipa în culpă va fi exclusă din CNE şi supusă unei amenzi de 2.000 lei. În acest caz, echipa respectivă nu va putea să se înscrie în CNE următor fără achitarea amenzilor amintite mai sus, iar FRB este în drept să pretindă cluburilor de care aparţin echipele respective suportarea acestor amenzi.
3.1.33  În toate cazurile în care, prin prezentul regulament, sunt prevăzute amenzi pentru echipe sau           pentru sportivi, FRB este în drept să se îndrepte împotriva cluburilor aparţinătoare, în cazul în care cei vinovaţi (echipe, sportivi sau oficiali) nu achită aceste amenzi. În cazul în care clubul respectiv nu achită amenzile, acesta nu va putea înscrie nicio altă echipă în CNE următor, iar FRB este în drept să urmărească, pe toate căile legale, încasarea acestor amenzi.
3.1.34  Sportivii legitimaţi la o echipa exclusă din CNE pot participa la campionatul individual. În situaţia retragerii din CNE a unei echipe, toate rezultatele obţinute de celelalte echipe cu echipa retrasă se anulează, iar rezultatele individuale ale sportivilor rămân valabile pentru campionatul individual. Indiferent de momentul şi de motivul retragerii din CNE, echipa retrasă se va putea înscrie în CNE următor numai după plata unei amenzi de 1.000 lei.
3.1.35  Toţi sportivii trebuie să respecte legislatia antidoping.


MODUL DE DESFĂŞURARE A MECIURILOR

3.1.36 Toate meciurile se desfăşoară conform calendarului competiţional 2015-2016. 
3.1.37  In CNE imperecherea echipelor se va face conform grilei BERGER, pentru primele 7 turnee, echipele din Divizia A vor fi numerotate de la 1 la 6 in ordinea clasamentului final 2014-2015, iar echipele promovate din divizia B vor fi numerotate de la 7 la 8 in ordinea clasamentului Play-Off de promovare (locul 1 pozitia 7 si locul 2 pozitia 8), si in sistem piramidal, conform clasamentului dupa 7 turnee, locul 1 cu 8, 2 cu 7, 3 cu 6 si 4 cu 5, pentru turneul 8.
3.1.38 Fiecare meci din cadrul etapei se va disputa pe 6 piste cu 12 sportivi . Pentru divizia B se accepta 4 piste cu 12 sportivi.
3.1.39 Fiecare sportiv va juca 6 jocuri / meci .
3.1.40 Stilul de joc va fi în „cross”: 2 sportivi / pistă, câte un sportiv din fiecare echipă. Mutarea sportivilor se va face după doua jocuri, o pereche de piste la dreapta sau dupa trei jocuri, o pereche de piste la dreapta, in cazul diviziei B unde se joaca pe 4 piste.
3.1.41 Înainte cu 15 minute de începerea meciului, reprezentantii (căpitanii) echipelor sunt obligaţi să prezinte arbitrului tabelul cu jucătorii titulari şi rezervele, repartizarea lor pe piste şi legitimaţiile jucătorilor (dupa intocmirea tabelului electronic care va contine vize medicale, vize anuale, etc, acestea nu mai sunt necesare). Asezarea pe piste sa va face de comun acord. Daca nu se ajunge la un acord, se trage la sorti care echipa se trece prima pe foaia de joc.
3.1.42 La începutul şi la sfârşitul meciului, ambele echipe sunt obligate să participe la salut, în echipamentul oficial de joc cu efectivul complet înregistrat pe tabelul de joc.
3.1.43 Un joc de bowling dureaza de la momentul de salut de inceput si pana la salutul de final.
3.1.44 Dacă o echipă sau ambele echipe nu se prezintă la meci, echipa sau echipele în culpă sunt sanctionate conform art. 3.1.30, 3.1.31, 3.1.32.
3.1.45 Dacă o echipă nu se prezintă la joc, cealaltă echipă va desfăşura jocul normal pentru înregistrarea popicaverajului. 
3.1.46 Dacă o echipă nu are efectivul complet sau întârzie, meciul va putea începe cu sportivii prezenţi, după trecerea unui interval de 15 minute. Rezultatele vor fi consemnate ca atare pentru sportivii prezenţi, iar echipa întârziată va puncta numai cu rezultatele obţinute din momentul prezenţei pe pista atribuită, până în momentul terminării jocului de către echipa care a început meciul în timpul regulamentar. Sportivii întârziaţi pierd dreptul la încălzire dacă meciul a început deja.
3.1.47 Sunt permise maxim doua schimbări / echipă / meci. Schimbările sunt irevocabile, sportivii înlocuiţi nemaiputând reveni în meci. În cazul în care, după efectuarea celor doua schimbări, unul sau mai mulţi sportivi dintr-o echipă, din orice motive, nu mai pot continua meciul sau sunt eliminaţi, meciul va continua cu numărul de jucători rămaşi iar rezultatul va fi omologat cu rezultatele obţinute de sportivii în cauză până la sfarsitul meciului. Pe foaia de joc pot sa fie inscrise maxim 3 rezerve pentru un meci.
3.1.48 Atât în Divizia A cât şi în Divizia B un junior/junioară poate înlocui un senior/senioară, rezultatul lui contând pentru scorul echipei.
3.1.49 Nicio persoană nu are dreptul să intre sau să staţioneze în spaţiul de joc, cu excepţia jucătorilor angrenaţi în joc, a arbitrului şi tehnicienilor arenei.
3.1.50 În cazul unor defecţiuni tehnice la piste, înaintea meciului, la încălzire sau în timpul meciului, se acceptă o perioadă de aşteptare de până la o oră pentru reparaţii.
3.1.51 Dacă defecţiunea nu poate fi remediată şi nu există alte piste disponibile, arbitrul va decide oprirea meciului. Meciul va fi reprogramat şi reluat de la rezultatul consemnat în foaia de arbitraj în momentul întreruperii. Reprogramarea va fi stabilită de Subcomisia de competitii a CCB. Daca defectiunea survine in timpul meciului si totusi exista posibilitatea continuarii meciului pe un numar mai mic de piste, atunci meciul va continua dar numai cu acordul scris al ambelor echipe.
SPECIFICAŢII TEHNICE ŞI DE ARBITRAJ
3.1.52 Ungerea pistelor se va afla în sarcina clubului gazdă. Tipul ungerii (lunga, scurta, medie) se va trage la sorti la intocmirea calendarului competitional. Ungerea se va trage la sorti, cu o zi inaintea inceperii turneului, din toate ungerile (respectand felul acesteia, lunga, scurta, medie) compatibile cu Kegel Sanction Technology şi cu Brunswick Authority. Pentru salile cu masini de uns mai vechi, Subcomisia Tehnica a CCB va stabili ungeri similare.
3.1.53 Pentru Divizia B, ungerile sunt identice cu cele din Divizia A si se joaca in aceeasi ordine ca in Divizia A.
3.1.54 Ungerea se va face cu maxim 30 de minute înainte de ora oficială a disputării meciului.
3.1.55 Este în sarcina echipelor gazdă să asigure un timp de încălzire pe pistele pe care se desfăşoară meciul pentru sportivii echipei oaspete. Durata încălzirii este de 10 minute / pistă. Încălzirea este facuta în comun de sportivii celor două echipe, cu condiţia respectării timpilor prevăzuţi la acest paragraf.
3.1.56 Meciurile sunt conduse de un arbitru delegat de către CCB, prin Subcomisia de Arbitraj, cu legitimaţia vizată la zi, care are drept incontestabil de decizie în timpul meciului.
3.1.57 Arbitrul trebuie să se prezinte la meci cu 30 de minute înainte de ora oficială a disputării meciului. Trebuie să aibă asupra lui:
a) legitimaţia de arbitru valabila si cu taxele platite la zi. Pentru legitimatia de arbitru au drept de verificare cei doi capitani, acestia pot consemna neregulile constatate in foaia de joc la rubrica observatii / mentiuni.
b) foi de arbitraj şi foi de scor.
3.1.58 Arbitrul are şi atribuţia constatării îndeplinirii conformităţilor tehnice (delimitarea spaţiului de joc, verificarea functionalitatii instalatiilor, verificarea ungerii, verificarea echipamentului de joc) pentru desfăşurarea în condiţii regulamentare a jocului. Dacă CCB deleaga la meci un membru al Subcomisiei Tehnice, acesta  preia de la arbitru atribuţiile tehnice.
3.1.59 Capitanii celor doua echipe pot inspecta doar cu acordul arbitrului indeplinirea conditiilor tehnice, sau pot delega un reprezentant. Este interzisa inspectarea neautorizata de catre jucatori a conditiilor tehnice fara acordul arbitrului, care ii poate sanctiona pe cei in culpa cu cartonas galben.
3.1.60 Dacă arbitrul nu se prezintă la meci, căpitanul echipei gazdă contactează Preşedintele Subcomisiei de Arbitri a CCB, care decide desfăşurarea meciului sub conducerea comună a celor doi căpitani sau, în cazul art. 3.1.38 sau 3.1.39 din prezentul regulament, sub conducerea căpitanului echipei prezente.
3.1.61 Indemnizația arbitrilor, stabilită de CCB, este achitată de catre Clubul sportiv gazdă. În ceea ce priveşte deplasarea în ţară a arbitrilor delegaţi, aceştia vor primi bani pentru deplasare de la Clubul sportiv gazdă (respectiv 50 de lei pe zi şi contravaloarea transportului) pe lângă plata arbitrajului.
3.1.62 Dacă un arbitru se prezintă la meci sub influenţa băuturilor alcoolice sau a drogurilor, echipele aplică regulile art. 3.1.53 din prezentul regulament. Arbitrul în cauză va fi sancţionat de catre Subcomisia de disciplină a CCB.
3.1.63 Eventualele litigii apărute în timpul meciurilor vor fi rezolvate de catre arbitru împreună cu căpitanii de echipă, singurii în măsură să se adreseze arbitrului.
3.1.64 În toate cazurile, pe durata meciului, decizia arbitrului este hotărâtoare şi irevocabilă.
3.1.65  Adresarea unor cuvinte injurioase sau jignirea arbitrului, sportivilor sau oficialilor unei echipe,  se sancționează cu cartonaș galben, la primerea abatere si cu roșu la a doua. La comiterea oricărui gest de violenţă la adresa arbitrului, sportivilor sau a oficialilor  arbitrul sanționează cu roșu, sportivii sau oficialii indisciplinaţi. Contestarea sau protestul, in timpul meciului, la deciziile arbitrului poate fi sancționata cu cartonaș galben. Dacă protestul continuă, poate fi sancționat cu cartonaș roșu.
3.1.66 Apelarea directă a arbitrului de către un jucător sau rezervă pentru litigii apărute în timpul meciului se sancţionează, succesiv, cu atenţionare verbală, cartonaş galben, iar recidiva cu cartonaş roşu .
3.1.67  Lovirea intenţionată de către jucător a instalaţiilor de joc sau mobilierului sălii de joc în timpul meciului se sancţionează cu cartonaş galben  şi anularea frame-ului respectiv. Recidiva atrage acordarea cartonaşului roşu .
3.1.68 Un jucător poate solicita, prin căpitanul de echipă, întreruperea jocului său personal pentru maxim 10 minute, o singură dată într-un meci. Dacă acesta nu revine în joc în acest interval, jucătorul va fi eliminat şi schimbat cu una dintre rezerve, iar dacă schimbările s-au efectuat deja se aplică regulile art. 3.1.40 din prezentul regulament. 
3.1.69 Jucătorii titulari nu au voie să părăsească spaţiul de joc în timpul meciului, decât pentru motive temeinice şi numai cu aprobarea arbitrului. Durata meciului incepe in momentul salutului celor două echipe, efectuat înainte de încălzire, până după ce s-a efectuat salutul final. Părăsirea spaţiului de joc fără aprobarea arbitrului, în timpul meciului, se sancţionează cu cartonaş galben. Dacă, după acordarea cartonaşului galben, jucătorul nu revine imediat în spaţiul de joc acesta va fi sancţionat cu cartonaş roşu .
3.1.70 Este strict interzis consumul de băuturi alcoolice sau droguri în timpul meciurilor de catre sportivi, oficiali ai echipelor şi de catre arbitri.
3.1.71 Este strict interzisă prezentarea la meci sub influenţa băuturilor alcoolice sau a drogurilor a sportivilor, oficialilor echipei sau arbitrului.
3.1.72 Este strict interzis fumatul clasic sau electronic în timpul meciurilor atât jucătorilor titulari, rezervelor cât şi arbitrilor.
3.1.73 Încălcarea regulilor art. 3.1.70, 3.1.71, 3.1.72 din prezentul regulament se sancţionează cu cartonaş roşu, excepţie făcând arbitrul, care va fi sancţionat de către Comisia de Disciplină a FRB, în urma sesizarii de pe foaia de arbitraj sau in urma unei contestaţii.
3.1.74 Daca un jucator incalca prevedirile articolelor 3.1.65, 3.1.66, 3.1.67, 3.1.68, 3.1.69, 3.1.70, 3.1.71,  3.1.72  si este sanctionat de catre arbitru cu cartonas rosu si refuza sa paraseasca spatiul de joc, atunci arbitrul este indreptatit sa decida intreruperea jocului. In acest caz, CCB - Subcomisia de Competitii va analiza cazul respectiv si poate decide inclusiv pierderea meciului de catre echipa de care apartine jucatorul care a primit cartonasul roșu.
3.1.75 Arbitrul este suveran în decizie in timpul meciului, inclusiv în ceea ce priveşte constatarea că o persoană se află sub influenţa băuturilor alcoolice sau a drogurilor. În cazul arbitrului constanta că un sportiv sau oficial se află sub influenţa băuturilor alcoolice sau a drogurilor (cu dovezi intemeiate in acest sens) este contestată de cel în cauză, acesta este obligat să prezinte către CCB in termen de 24 de ore, o analiza medicala efectuata de un laborator de analize autorizat, cu conditia ca recoltarea de probe sa fi avut loc in maxim 2 ore de la decizia arbitrului. Dacă se constata că respectivul nu s-a aflat în starea respectivă la momentul respectiv, atunci CCB va lua măsurile de rigoare, inclusiv cea de rejucare a meciului şi de pedepsirea a arbitrului care a greşit.
3.1.76 Jucătorii sancţionaţi cu cartonaş roşu pot fi schimbaţi cu una dintre rezerve, dacă schimbările regulamentare nu s-au epuizat. Dacă schimbările regulamentare s-au epuizat, se aplică regulile art. 3.1.40 din prezentul regulament.
3.1.77 Suplimentar, jucătorul sancţionat cu cartonaş roşu este suspendat etapa următoare din orice competiție organizată de FRB şi trebuie să plătească  amenda regulamentară în termen de 72 de ore la FRB. Dacă nu o plăteşte în termen, nu mai are drept de joc până la achitarea ei.
3.1.78 Dacă arbitrul încalcă interdicţiile referitoare la băuturi alcoolice şi droguri, si exista dovezi intemeiate in acest sens, căpitanii pot contesta acest lucru lucru pe foaia de arbitraj. Arbitrul poate veni în apărarea sa, în termen de 24 de ore, cu o analiza medicala efectuata de un laborator de analize autorizat, cu conditia ca recoltarea de probe sa fi avut loc in maxim 2 ore de la incheierea meciului. Dacă se constata că respectivul nu a consumat băuturi alcoolice şi/sau droguri la momentul respectiv, atunci CCB, prin Subcomisia de Disciplină, va respinge contestatia.
3.1.79 Rezultatele jocurilor dintr-un meci vor fi consemnate de către arbitru pe foaia de arbitraj. Foaia de arbitraj trebuie să fie semnată de căpitanii echipelor angrenate în meci, precum si de arbitru.
3.1.80 Echipa organizatoare trebuie să asigure posibilitatea printării rezultatelor. De asemenea, trebuie să-i asigure arbitrului un computer sau un laptop, dacă acesta nu are, pentru a înregistra şi transmite rezultatele în format electronic. Dacă arena nu dispune de posibilitatea printării rezultatelor individuale, atunci echipa gazdă este obligată să asigure prezenţa a doi înregistratori de scoruri care vor consemna rezultatele individuale (câte unul pentru fiecare trei  piste), care vor fi sub directa îndrumare a arbitrului. Rezultatele in format electronic din timpul meciului se vor tine obligatoriu pe un computer, laptop sau tableta (nu pe telefon mobil) pentru a asigura o buna vizibilitate tuturor jucatorilor si oficialilor participanti la meciul respectiv. Daca meciul se desfasoara fara arbitru, responsabilitatea rezultatelor in format electronic din timpul meciului revine echipei gazda.
3.1.81 Arbitrul are obligatia ca la sfarsitul meciului sa le inmaneze ambelor echipe cate o copie dupa foaia de arbitraj semnata de cele 3 parti sau sa trimita pe email celor 2 echipe o fotografie cu foaia de arbitraj semnata de cele 3 parti. Rezultatele vor fi transmise imediat pe e-mail si către CCB, Subcomisia de Competiţii. Rezultatele pe hârtie vor fi trimise către CCB, Subcomisia de Competiţii, în termen de maximum 7 zile de la data desfăşurării etapei. Responsabilitatea transmiterii rezultatelor catre CCB, Subcomisia de Competitii, apartine arbitrului.
Daca meciul s-a desfasurat fara arbitru, doar in prezenta celor 2 capitani, atunci responsabilitatea inmanarii copiei foii de abitraj catre echipa adversa si catre CCB apartine echipei gazda. Rezultatele vor fi transmise imediat pe e-mail si către CCB, Subcomisia de Competiţii. Daca rezultatele pe suport de hartie nu sunt trimise de echipa gazda in termen de 7 zile de la data desfasurarii etapei, atunci  Subcomisia de Competitii poate dispune sanctiuni echipei gazda, inclusiv pierderea meciului. Exceptie de la aceasta regula sunt cazurile de forta majora.
3.1.82 CCB poate decide amânarea / reprogramarea unui meci în următoarele cazuri:
a) condiţii geo-climaterice nefavorabile deplasării. Aceste condiţii nefavorabile trebuie să se manifeste în localitatea de domiciliu a echipei gazdă sau a celeilalte echipe sau pe traseul direct de deplasare şi trebuie să fie probate prin documente sau comunicate oficiale sau prin avertizări oficiale (cod galben, portocaliu sau roşu)
b) condiţii de forţă majoră definită şi constatată conform legilor române în vigoare
c) reprogramări tehnice: oprirea meciurilor din cauza defecţiunilor sau indisponibilitatea sălii de concurs din cauze independente de echipe. Acestea se fac după consultarea echipelor implicate
d) suprapuneri peste concursuri internaţionale cuprinse în calendarul competiţional 2015-2016, stabilit de către CCB, cu participarea a 2 sau mai multi jucători dintr-o echipa
e) erori in stabilirea programului competitional, care fac imposibila disputarea meciului- suprapuneri de meciuri sau neprogramari
3.1.83 Eventualele contestaţii asupra jocului sau împotriva echipei adverse pot fi făcute într-un interval de maxim o oră după terminarea meciului şi vor fi consemnate în foaia de arbitraj. Arbitrul are obligaţia să prezinte către CCB contestaţia în cauză în termen de 2 zile lucrătoare, alături de raportul său personal asupra evenimentelor care au generat contestaţia. Contestatia poate fi facuta numai de catre cei doi capitani ale echipelor care se intalnesc in meciul respectiv.
3.1.84 Apelul la decizia CCB se poate face la Comisia de Apel a FRB în 2 zile lucrătoare de la comunicarea deciziei CCB, în condiţiile statutului şi regulamentelor în vigoare, însoţit de  taxa de contestație. Neachitarea taxei duce la anularea contestaţiei.
3.1.85 Rezultatele meciurilor sunt omologate provizoriu de către Subcomisia de Competitii a CCB, de regulă în săptămâna următoare etapei respective.
3.1.86 Omologarea rezultatelor devine definitivă după judecarea eventualelor contestaţii și dupa ce foile de arbitraj au fost transmise la Subcomisia de Competitii a CCB, deobicei electronic. CCB poate decide rejucarea meciurilor, anularea rezultatelor sau modificarea lor, dacă constată că nu s-a respectat regulamentul. Decizia CCB poate fi apelată la FRB, dupa plata unei taxe de apel.
3.1.87 Daca se incalca oricare din prevederile paragrafului 2.11 (Bila de bowling, modificarea suprafetei bilei de bowling) atunci jucatorul in cauza este sancionat de catre arbitru cu cartonas galben. Bila este scoasa din joc, iar ultimul frame este notat cu 0.Daca incalcarea de regulament se repetă,  arbitrul va acorda cartonas roșu .
3.1.88 Daca se incalca prevedirile art. 2.13.1 (Joc lent) atunci jucatorul in cauza se penalizează cu avertisment iar dacă se repetă se acordă cartonaş galben, iar a treia oară se acordă cartonaş roşu şi anularea frame-ului respectiv.
3.1.89 Este interzis arbitrului să dispună începerea meciului, fără a verifica legitimarile jucatorilor şi a vizelor medicale. Verificarea legitimarilor se va face de catre arbitru impreuna cu cei 2 capitani sau cei 2 reprezentanti ai celor 2 echipe, orice alt jucator care se implica in aceasta problema va fi sanctionat de catre arbitru cu cartonas galben . Daca se constata ca exista jucatori ca nu au legitimarile valabile in ziua meciului sau fara viza medicala valabila in ziua meciului, atunci arbitrul nu va dispune inceperea meciului pana cand jucatorii fara legimitari valabile sau fara vize medicale nu parasesc spatiul de joc
3.1.90  CCB are dreptul sa se autosesizeze daca se constata orice incalcare a prezentelor „SPECIFICAŢII TEHNICE ŞI DE ARBITRAJ” si exista dovezi in acest sens, indiferent daca incalcarile de regulament sunt sau nu sunt trecute in foaia de arbitraj


CONDIŢII DE ORGANIZARE

3.1.91 Este în sarcina şi răspunderea fiecărei echipe gazdă să asigure rezervarea pistelor de joc, delimitarea fizică a spaţiului de joc pentru cele 6 piste. Dacă arena de bowling este intr-un spatiu public, echipa gazda trebuie sa asigure conditiile necesare astfel incat spatiul de joc sa nu fie afectat de fumul de tigara, recomandandu-se o distanta de minim 5 metri intre suprafata de joc si zona in care se fumeaza, sau zone de fumat dedicate, amenajate conform legilor in vigoare. În cazul în care arbitrul observă ca nu s-au asigurat conditiile necesare, arbitrul sancţionează cu avertisment echipa gazdă la prima abatere şi cu amendă de 1.000 de lei la a doua abatere.
3.1.92 Cheltuielile de joc pentru fiecare meci din turneu (piste, ungeri, barem arbitru etc.) vor fi suportate de către echipa gazdă, care va lua toate măsurile necesare în acest sens. 
3.1.93 Clubul sportiv de care apartine echipa gazdă este răspunzător pentru organizarea  meciului, sub toate aspectele. În cazul în care un meci nu se va putea desfăşura pe arena declarata initial ca fiind “acasa” din vina gazdelor, care nu a luat toate măsurile de organizare, atunci echipa gazda va pierde meciul cu 0 popice. Totusi, cu acordul echipei oaspete, al arbitrului delegat si al Subcomisiei de Competiții, meciul se poate disputa in aceeasi zi la o alta ora sau intr-o alta sala disponibila din acelasi oras sau un oras apropiat.
3.1.94 O etapa se poate reprogama daca exista acordul tuturor echipelor precum si aprobarea CCB – Subcomisia de Competitii. In acest sens, cu minim 5zile inainte de data de disputare a meciului stabilita intial, se vor transmite catre CCB – Subcomisia de Competitii, adrese care contin acordul scris al tuturor echipelor  precum si data la care se doreste sa aibe loc etapa. Decizia finala in ceea ce priveste reprogramarea unui meci va fi luata de CCB –Subcomisia de Competitii. In caz de forta majora etapa sau un anumit numar de squad-uri se amana, urmand ca CCB sa reprogrameze etapa sau squad-urile amanate.


SISTEMUL DE JOC

3.1.95 Meciurile din cadrul etapelor CNE se vor disputa conform sectiunii MODUL DE DESFASURARE A MECIURILOR din prezentul regulament.
3.1.96  Echipa cu scorul mai mare, total popice / 6 jucători / 6 jocuri   este declarată câştigătoare.
3.1.97 Clasamente şi punctaje:
In ordinea numarului de popice doborate, clasamentul etapei va arata astfel: locul 1- 8 puncte, locul 2- 7 puncte, locul 3-6 puncte, locul 4- 5puncte, locul 5- 4 puncte, locul 6- 3 puncte, locul 7- 2 puncte, locul 8- 1 punct.
3.1.98 Punctele obţinute in toate etapele se însumează şi astfel se realizează clasamentul final.
3.1.99 A) Intr-o etapa, daca doua sau mai multe echipe au acelas popicaveraj, criteriile de departajare sunt (in ordine):
            a) cel mai mare popicaveraj din ultimul joc / echipa,
              b) cel mai mare popicaveraj din pen-ultimul joc / echipa, s.a.m.d (Popicaveraj= numar total de popice doborate)
B) In clasamentul final  daca doua sau mai multe echipe au acelas numar de puncte, criteriile de                             departajare sunt (in ordine):
            a) cel mai mare popicaveraj din ultima etapa,
            b) cel mai mare popicaveraj din pen-ultima etapa, s.a.m.d.



3.1.100 Handicapuri:

a) 8 puncte / joc pentru jucatoare peste 14 ani (nascute pe 01.09.2001 sau mai devreme).
b) 12 puncte pentru jucatori sub 14 ani (nascuti pe 01.09.2001 sau mai tarziu)
c) 20 de puncte pentru jucatoare sub 14 ani (nascute pe 01.09.2001 sau mai tarziu).
3.1.101 Handicapul se acordă sportivilor care joacă un joc (un joc are 10 frame-uri). În cazul în care sportivul este schimbat în timpul jocului, handicapul se împarte la numărul de frame-uri jucate. Dacă rezultă un scor cu zecimale acesta se rotunjeşte în minus.


TITLURI ŞI PREMII

FRB premiază: echipa clasată pe locul I şi acordă titlul de Campioană Naţională a României + cupă + medalii de aur + diplome + tricouri de campioni; echipa de pe locul II primeşte cupă + medalii de argint + diplome; echipa de pe locul III primeşte cupă + medalii de bronz + diplome.


3.1 CAMPIONATUL NATIONAL DE BOWLING INDIVIDUAL (CNI) 2015-2016



SCOPUL

3.2.1 Desemnarea campionilor naţionali pentru anul competitional 2015, la urmatoarele 5 categorii:
a) individual absolut (pentru toti jucatorii legitimati, indiferent de categorie,varsta si sex)
b) individual masculin
c) individual feminin
d) individual juniori 
e) individual +50 
3.2.2    Desemnarea castigatorilor pentru urmatoarele 3 categorii:
a) individual masculin, categoria B
b) individual feminin, categoria B


ORGANIZARE

3.2.3 Campionatul naţional individual, denumit în continuare CNI, este organizat de Federaţia Română de Bowling (in curs de constituire), denumită în continuare FRB, prin Comisia Centrală de Bowling, denumită în continuare CCB, cu sprijinul cluburilor sportive cu activitate de bowling, ce urmeaza sa se afilieze la FRB 
3.2.4 In CNI se respectă prevederile prezentului regulament cu toate capitolele acestuia si regulamentul tehnic al USBC. Acolo unde există neconcordanţe între ele, prevederile prezentului regulament sunt cele valide. Pentru cazurile în care nu sunt prevăzute reguli clare, sunt contradictorii, sau sunt confuze, CCB va lua decizia finală în urma sesizărilor făcute de sportivi sau de catre structurile sportive. Aceasta va fi anunţată de catre CCB în scris, prin anexe la prezentul regulament.
3.2.5 FRB, prin CCB, organizeaza turneele cu sprijinul cluburilor rezidente in arenele care se desfasoara competitia. Va organiza OPT turnee individuale pe următoarele arene: IDM – Bucureşti, MGM – Cernavodă, Oxygen – Bucureşti, Bowling 300 – Miercurea Ciuc, Lake View – Constanţa, Bobowling – Sfantu Gheorghe, Septimia – Odorheiul Secuiesc, Ploiesti. Daca una dintre săli nu organizează turneul, CCB va decide. E posibilă reprogramarea, inlocuirea sălii sau anularea turneului.
3.2.6 Ungerea va fi comunicată de CCB prin Comisia Tehnica cu 5 zile înaintea fiecărui turneu.


DATE DE DESFĂŞURARE

3.2.7 Turneele se vor desfăşura conform calendarului competiţional 2015-2016.


PARTICIPANŢI

3.2.8 La turnee pot participa doar sportivii care au legitimaţii FRB şi vize medicale valabile. Este răspunderea sportivilor şi a cluburilor pentru valabilitatea şi autenticitatea vizei medicale precum şi pentru achitarea taxelor FRB. Viza medicală va fi valabilă maxim 6 luni pentru jucătorii cu vârsta de până la 60 de ani şi 3 luni pentru jucătorii ce au depăşit vârsta de 60 de ani. Este obligatoriu ca viza medicală să fie aplicată de un medic de medicină sportivă sau instituţie medicală cu specialitate de medicină sportivă.
3.2.9 „Seniori 50+” sunt sportivii nascuti înainte de data de 01.01.1966.
3.2.10 Juniorii sunt sportivii încadraţi în următoarele categorii de vârstă :
a) Junior 1 (intre 14 si 18 ani): născuţi între 01.09.1997 si 30.08.2001
b) Junior 2 (intre 10 si 14 ani): născuţi între 01.09.2001 si 30.08.2005
c) Junior 3 (intre 7 si 10 ani): născuţi între 01.09.2005 şi 30.08.2008
3.2.11 Jucatorii sunt considerati a fi de doua categorii, in ordinea descrescatoare a valorii: categoria A si categoria B. Categoria se pastreaza pentru intregul sezon competitional. 
3.2.12 In categoria A intra jucatorii de performanta, eligibili pentru loturile nationale. 
In categoria B intra jucatorii cu un nivel redus de performanta, care au medie anuala mai mica de 170 de popice in campionatele naționale pe echipe si individuale din sezonul anterior 
Daca jucatorul nu are istoric de scor pentru sezonul anterior sau nu a jucat nicio etapa intreaga in sezonul anterior, va fi incadrat la categoria B.
Jucatorii pot solicita sa fie inclusi in categoria A, chiar daca indeplinesc conditiile pentru a fi in categoria B.
De principiu, jucatorii de categoria B nu pot face parte din loturile nationale.
Daca nu sunt suficienti jucatori de A pentru anumite loturi, se pot face exceptii, decizia fiind luata de CCB.
3.2.13 Echipamentul sportivilor trebuie să se supună regulilor ETBF: pantaloni lungi din stofă sau fustă (pentru fete), tricou tip polo, cămaşă sau bluză. Pe tricourile, cămăşile, bluzele sportivilor trebuie să fie inscripţionate numele echipei sau clubului din care fac parte şi cel puţin prenumele sportivului. Echipamentul trebuie să se încadreze în limitele general acceptate ca decente. Nu se acceptă pantaloni de tip jeans sau pantaloni de trening, îmbrăcăminte ruptă, murdară, indecentă sau cu imagini şi/sau inscripţii ofensatoare.
3.2.14 Nerespectarea regulilor art. 3.2.13 din prezentul regulament se penalizează cu amendă şi avertisment nu cu interzicerea participării la joc. Amenda, în valoare de 50 de lei, se achită pe loc la arbitru (arbitrul virează contravaloarea amenzii în contul FRB în termen de 72 de ore de la data aplicării acesteia), altfel sportivul respectiv nu are drept de joc in acel meci. În cazul în care arbitrul nu aplică această regulă şi acordă sportivului drept de joc, sancţiunea se va aplica arbitrului.
3.2.15 Handicapuri - doar pentru clasamentele juniorilor:
a) 8 puncte / joc pentru junior 2.
b) 16 puncte / joc pentru junior 3.
c) junioarele vor primi suplimentar 8 puncte / joc, indiferent de categorie.
3.2.16 Handicapuri - doar pentru campionatul de seniori 50+:
a) 1 an = 1 punct / joc pentru seniorii +50, pentru cei care implinesc mai mult de 50 de ani in anul 2015.
Exemplu: 50 ani = 0 puncte / joc, 51 ani = 1 punct / joc,… şamd …, max. 15 puncte / joc. 
b) jucatoarele primesc 8 puncte suplimentare
3.2.17 Handicapuri pentru clasamentul individual absolut: jucatoarele vor primi 8 puncte / joc, niciun fel de alt handicap nu se aplica pentru acest clasament.



MODUL DE ORGANIZARE SI DE DESFĂŞURARE A TURNEELOR

3.2.18 Fiecare dintre turnee e organizat de catre un Club sportiv rezident in arena in care se desfasoara respectivul turneu.
3.2.19 Participarea sportivilor la turnee se face contra unei taxe de minim 60 de lei / sportiv / turneu, dintre care cel mult 50 de lei sunt incasati de catre clubul sportiv organizator, pentru plata pistelor si arbitrilor, iar minim 10 de lei sunt virati catre FRB, pentru constituirea unui fond anual de premiere si pentru asigurarea participarii reprezentarii Romaniei la competitiile internationale si la Cupa Mondiala Qubica-AMF. Cuantumul taxei pentru fiecare turneu e stabilit de catre CCB.
3.2.20 Este în sarcina şi răspunderea fiecărui club gazdă să asigure rezervarea pistelor de joc si delimitarea fizică a spaţiului de joc.  Dacă arena de bowling este intr-un spatiu public, clubul gazda trebuie sa asigure conditiile necesare astfel incat spatiul de joc sa nu fie afectat de fumul de tigara, recomandandu-se o distanta de minim 5 metri intre suprafata de joc si zona in care se fumeaza, sau zone de fumat dedicate, amenajate conform legilor in vigoare. În cazul în care arbitrul observă nu s-au asigurat conditiile necesare, arbitrul sancţionează cu avertisment echipa gazdă la prima abatere şi cu amendă de 1.000 de lei la a doua abatere.
3.2.21 Meciurile sunt conduse de un arbitru delegat de către CCB - Subcomisia de arbitraj, cu legitimaţie vizată la zi, care are drept incontestabil de decizie în timpul meciului.
3.2.22 Arbitrul trebuie să se prezinte la meci cu 30 de minute înainte de ora oficială a disputării meciului si trebuie să aibă asupra lui:
a) legitimaţia de arbitru (vizată la zi)
b) foi de arbitraj şi foi de scor
3.2.23 Arbitrul are şi atribuţia constatării îndeplinirii conformităţilor tehnice (delimitarea spaţiului de joc, verificarea functionalitatii instalatiilor, verificarea ungerii, verificarea echipamentului de joc) pentru desfăşurarea în condiţii regulamentare a jocului. Dacă CCB-ul deleaga la meci un membru al Subcomisiei tehnice, acesta  preia de la arbitru atribuţiile tehnice. 
3.2.24 Un reprezentant al jucatorilor poate inspecta, doar cu acordul arbitrului, indeplinirea conditiilor tehnice. Este interzisa inspectarea neautorizata de catre jucatori a conditiilor tehnice fara acordul arbitrului, care ii poate sanctiona pe cei in culpa cu cartonas galben.
3.2.25 Dacă arbitrul nu se prezintă la meci, reprezentatul clubului organizator contactează Preşedintele subcomisiei de arbitri a CCB care decide modul de desfasurare al meciurilor.
3.2.26 Este strict interzis consumul de băuturi alcoolice sau droguri în timpul meciurilor pentru sportivi, oficiali şi arbitri.
3.2.27 Este strict interzisă prezentarea la meci sub influenţa băuturilor alcoolice sau a drogurilor sportivilor, oficialilor echipei sau arbitrului
3.2.28 Este strict interzis fumatul, clasic sau electronic, în timpul meciurilor atât jucătorilor, cât şi arbitrilor. 
3.2.29 Încălcarea regulilor art. 3.2.26, 3.2.27 şi 3.2.28 din prezentul regulament se sancţionează cu cartonaş roşu , excepţie făcând arbitrul, care va fi sancţionat de către Comisia de Disciplină a FRB, în urma sesizarii de pe foaia de arbitraj sau in urma unei contestaţii.
3.2.30 Arbitrul este suveran în decizie in timpul meciului, inclusiv în ceea ce priveşte constatarea că o persoană se află sub influenţa băuturilor alcoolice sau a drogurilor. În cazul arbitrului constanta că un sportiv sau oficial se află sub influenţa băuturilor alcoolice sau a drogurilor (cu dovezi intemeiate in acest sens) este contestată de cel în cauză, acesta este obligat să prezinte către CCB in termen de 24 de ore, o analiza medicala efectuata de un laborator de analize autorizat, cu conditia ca recoltarea de probe sa fi avut loc in maxim 2 ore de la decizia arbitrului. Dacă se constata că respectivul nu s-a aflat în starea respectivă la momentul respectiv, atunci CCB va lua măsurile de rigoare, inclusiv cea de rejucare a meciului şi de pedepsirea a arbitrului care a greşit.
3.2.31   Rezultatele jocurilor dintr-un meci vor fi consemnate de către arbitru pe foaia de arbitraj. 
3.2.32 Clubul organizator trebuie să asigure posibilitatea printării rezultatelor. De asemenea, trebuie să-i asigure arbitrului un computer sau un laptop, dacă acesta nu are, pentru a înregistra şi transmite rezultatele în format electronic. Dacă arena nu dispune de posibilitatea printării rezultatelor individuale, atunci echipa gazdă este obligată să asigure prezenţa a doi înregistratori de scoruri care vor consemna rezultatele individuale (câte unul pentru fiecare trei  piste), care vor fi sub directa îndrumare a arbitrului. Rezultatele in format electronic din timpul meciului se vor tine obligatoriu pe un computer, laptop sau tableta (nu pe telefon mobil) pentru a asigura o buna vizibilitate tuturor jucatorilor si oficialilor participanti la meciul respectiv
3.2.33 Rezultatele vor fi transmise imediat pe e-mail sau telefonic către CCB - Subcomisia de Competiţii. Rezultatele pe hârtie vor fi trimise către CCB - Subcomisia de Competiţii în termen de maximum 7 zile de la data desfăşurării jocurilor.
3.2.34 Sportivii si sportivele vor disputa 6 jocuri / turneu, joc în „cross”, 4 sportivi / perechea de piste, cu mutare dreapta la dreapta si stanga la stanga, cate o pereche de piste după un joc. Se acorda timp de incalzire 10 minute.
Clasamentul fiecarui turneu va fi realizat separat masculin si feminin, după criteriul total popice / jucător. In caz de egalitate la totalul popicelor, se va folosi drept criteriu de departajare: cel mai bun ultim joc, cel mai bun penultim joc etc.


Se vor acorda urmatoarele punctaje:

Locul 1 – 50 puncte
Locul  2 – 40 puncte
Locul  3 – 35 puncte
Locul  4 – 30 puncte
Locul  5 – 25 puncte
Locul  6 – 24 puncte
Locul  7 – 23 puncte
Locul  8 – 22 puncte
Locul  9 – 21 puncte
Locul  10 – 20 puncte
Locurile 11-12 – 15 puncte
Locurile 13-14 – 14 puncte
Locurile 15-16 – 13 puncte
Locurile 17-18 – 12 puncte
Locurile 19-20 – 11 puncte
Locurile 21-25 – 8 puncte
Locurile 26-30 – 6 puncte
Locurile 31-35 – 4 puncte
Locurile 36-40 – 3 puncte
Locurile 41-45 – 2 puncte
Locurile 46-50 – 1 punct
Se realizeaza cate un clasament individual separat pentru cele 6 categorii enumerate la art. 3.2.1 si 3.2.2 (fara absolut)
Clasamentul individual final, pentru fiecare categorie, va fi alcătuit din toate punctele obtinute de un jucator la turneele la care a participat, dupa criteriul numarului total de puncte.
Nu este obligatorie participarea la un anumit numar de turnee. Daca un jucator nu participa la un turneu, el va aduna 0 puncte pentru acel turneu.
3.2.35 În caz de egalitate în clasamentele individuale, criteriile de departajare sunt:
a) cele mai multe puncte obtinute intr-un turneu, cele mai multe obtinute in cel de-al doilea turneu  samd
b) sportivul cel mai bine clasat in turneul cu numarul  6, 5 şamd
3.2.36 Dupa desfasurarea celor 8 turnee individuale, primii 16 jucatori din clasamentul individual masculin si primele 8  jucatoare din clasamentul individual feminin primesc dreptul de participa la turneele finale ale  CNI, masculin si feminin. Acestea se vor desfasura avand un  format cu calificari si „Round Robin”, cu popice bonus, pentru primii 8 clasati  / primele 4 clasate  dupa calificari. Detaliile organizatorice vor fi stabilite de catre CCB. Locatia turneului final al CNI se va stabili prin licitatie de oferte.


TITLURI ŞI PREMII

3.2.27 FRB va premia castigatorii celor 5 categorii de la art 3.2.1 vor primi titlul de campion national, diplome, cupe si tricouri de campion.
3.2.28 Castigatorii celor 2 categorii de la art. 3.2.2 vor primi titlul de castigator al categoriei si diplome.
3.2.29 Titlul de „Campion national absolut” va fi acordat sportivului clasat pe locul I la sfarsitul turneului final al CNI. In acesta puncteaza toate categoriile de jucatori, indiferent de sex, categorie si varsta. Singurele handicapuri sunt cele acordate  jucatoarelor - 8 popice / joc.
3.2.30 Titlul de „Campion national la individual masculin” va fi acordat  sportivului cel mai bine clasat la sfarsitul turneului final al CNI. In acest clasament puncteaza toti jucatorii de sex masculin, indiferent de categorie si varsta. Nu se acorda handicapuri.
3.2.31 Titlul de „Campioana nationala la individual feminin” va fi acordat  sportivei cel mai bine clasate la sfarsitul turneului final al CNI. In acest clasament puncteaza toate jucatoarele, indiferent de categorie si varsta. Nu se acorda handicapuri.
3.2.32 Titlul de „Campion National la individual juniori” va fi acordat  sportivului clasat pe locul I la sfarsitul celor 8 turnee individuale, in clasamentul individual la juniori. In acesta puncteaza toate categoriile de juniori, indiferent de sex si categorie. Handicapurile acordate sunt cele de la art. 3.2.15
3.2.33 Titlul de „Campion National 50+” va fi acordat  sportivului clasat pe locul I la sfarsitul celor 8 turnee individuale, in clasamentul individual la seniori 50+. In acesta puncteaza toti jucatorii seniori 50+, indiferent de sex si categorie. Handicapurile acordate sunt cele de la art. 3.2.16
3.2.34 Titlul de „Căștigatorul categoriei B” va fi acordat  sportivului de categoria B cel mai bine clasat dupa turneul final al CNI. In acest clasament puncteaza jucatorii de sex masculin de categoria B, indiferent de varsta. Nu se acorda handicapuri.
3.2.35 Titlul de „Câștigatoarea categoriei B” va fi acordat  acordat  sportivei de categoria B  cea mai bine clasata dupa turneul final al CNI. In acest clasament puncteaza jucatoarele de categoria B, indiferent de varsta. Nu se acorda handicapuri.


3.2 CAMPIONATUL NATIONAL DE BOWLING DUO TRIO (CNDT) 2015-2016



SCOPUL

3.3.1 Desemnarea campionilor naţionali pentru anul competitional 2015-2016, la urmatoarele 5 categorii:
a) duo masculin
b) duo feminin
c) duo juniori  
d) duo +50 
e) trio 
3.3.2 Testarea sportivilor de performanta in timpul competitiilor


ORGANIZARE

3.3.3 Campionatul naţional duo si trio, denumit în continuare CNDTeste organizat de Federaţia Română de Bowling (in curs de constituire), denumită în continuare FRB, prin Comisia Centrală de Bowling, denumită în continuare CCB, cu sprijinul cluburilor sportive cu activitate de bowling, ce urmeaza sa se afilieze la FRB 
3.3.4 La CNDT se respectă regulamentul FRB si regulamentul tehnic al USBC. Acolo unde există neconcordanţe între ele, prevederile prezentului regulament sunt cele valide. Pentru cazuri în care nu sunt prevăzute reguli clare, sunt contradictorii sau confuze, CCB va lua decizia finală în urma sesizărilor făcute de sportivi sau structuri sportive. Acestea vor fi anunţate în scris prin adăugiri la prezentul regulament.
3.3.5 FRB, prin CCB, va organiza un turneu de calificari pentru CNDT, in urma caruia se vor califica la turneul final al CNDT primele 8 duo-uri de la fiecare categorie, respectiv primele 8 triouri.
3.3.6 Se va organiza un turneu final al CNDT.
3.3.7 Ungerea va fi comunicată de CCB cu 5 zile înaintea fiecărui turneu


DATE DE DESFĂŞURARE

Turneul de calificari al CNDT si turneul final al CNDT se vor desfăşura conform calendarului competiţional 2015-2016.


PARTICIPANŢI

3.3.8   La turnee pot participa sportivii  legitimaţi la FRB, cu taxele platite la zi şi cu viza medicală valabilă. Este răspunderea sportivilor, echipelor şi a cluburilor pentru valabilitatea şi autenticitatea vizei medicale precum şi pentru achitarea unei taxe de participare conform taxelor FRB. Viza medicală va fi valabilă maxim 6 luni pentru jucătorii cu vârsta de până la 60 de ani şi 3 luni pentru jucătorii ce au depăşit vârsta de 60 de ani. Este obligatoriu ca viza medicală să fie aplicată de un medic de medicina sportivă sau instituţie medicală cu specialitate de medicină sportivă.
3.3.9 „Seniori 50+” sunt sportivii nascuti înainte de data de 01.01.1966.
3.3.10 Juniorii sunt sportivii încadraţi în următoarele categorii de vârstă :
a) Junior 1 (intre 14 si 18 ani): născuţi între 01.09.1997 si 30.08.20001
b) Junior 2 (intre 10 si 14 ani): născuţi între 01.09.2001 si 30.08.2005
c) Junior 3 (intre 7 si 10 ani): născuţi între 01.09.2005 şi 30.08.2008
3.3.11 Componenta duo-urilor si trio-urilor:
- jucatori de sex masculin, indiferent de varsta, pentru duo masculin
- jucatori de sex feminin, indiferent de varsta, pentru duo feminin
- jucatori 50+, indiferent de sex, pentru duo 50+ 
- jucatori juniori, indiferent de sex, pentru duo juniori
- toate categoriile de jucatori, pentru trio open
3.3.12  Echipele de duo si trio trebuie sa se inscrie in CNDT cu cel putin 48 de ore inainte de desfasurarea turneului de calificare. Inscrierile ulterioare nu vor fi luate in consideratie.
3.3.13 Echipamentul sportivilor trebuie să se supună regulilor ETBF pantaloni lungi sau trei sferturi (nu mai scurt de limita genunchiului), din stofă, sau fustă (pentru fete), tricou tip polo, cămaşă sau bluză. Pe tricourile, cămăşile, bluzele sportivilor trebuie să fie inscripţionate numele echipei sau clubului din care fac parte şi cel puţin prenumele sportivului. Echipamentul trebuie să se încadreze în limitele general acceptate ca decente. Nu se acceptă pantaloni de tip jeans sau pantaloni de trening, îmbrăcăminte ruptă, murdară, indecentă sau cu imagini şi/sau inscripţii ofensatoare.
3.3.14 Nerespectarea regulilor art. 3.3.13 din prezentul regulament se penalizează cu amendă, nu cu interzicerea participării la joc. Amenda, în valoare de 50 de lei, se achită pe loc la arbitru (arbitrul virează contravaloarea amenzii în contul FRB în termen de 72 de ore de la data aplicării acesteia), altfel sportivul respectiv nu are drept de joc in acel meci. În cazul în care arbitrul nu aplică această regulă şi acordă sportivului drept de joc, sancţiunea se va aplica arbitrului.
3.3.15 Handicapuri pentru duo juniori:
a) 8 puncte / joc pentru junior 2.
b) 16 puncte / joc pentru junior 3.
c) junioarele vor primi suplimentar 8 puncte / joc indiferent de categorie.
3.3.16 Handicapuri pentru campionatul de duo +50
a) 1 an = 1 punct / joc pentru seniorii +50, pentru cei care implinesc mai mult de 50 de ani in anul 2015.
Exemplu: 50 ani = 0 puncte / joc; 51 ani = 1 punct / joc,… şamd…, max. 15 puncte / joc. 
b) jucatoarele primesc 8 puncte suplimentare
3.3.17  Handicapuri pentru campionatul de Trio:
a) indiferent de varsta jucatoarele primesc 8 puncte suplimentare.



MODUL DE ORGANIZARE SI DE DESFĂŞURARE A TURNEELOR

3.3.17 Turneele sunt organizate de catre un Club sportiv rezident in arenele desemnate de catre CCB ca loc de desfasurare.
3.3.18 Participarea sportivilor la turnee se face contra unei taxe, din care minim 10 lei sunt virati catre FRB, pentru constituirea unui fond anual de premiere. 
3.3.19 Este în sarcina şi răspunderea fiecărui club gazdă să asigure rezervarea pistelor de joc, delimitarea fizică a spaţiului de joc. Dacă arena de bowling este intr-un spatiu public, clubul gazda trebuie sa asigure conditiile necesare astfel incat spatiul de joc sa nu fie afectat de fumul de tigara, recomandandu-se o distanta de minim 5 metri intre suprafata de joc si zona in care se fumeaza, sau zone de fumat dedicate, amenajate conform legilor in vigoare. În cazul în care arbitrul observă nu s-au asigurat conditiile necesare, arbitrul sancţionează cu avertisment echipa gazdă a prima abatere şi cu amendă de 1.000 de lei la a doua abatere.
3.3.20 Meciurile sunt conduse de un arbitru delegat de către CCB - Subcomisia de Arbitraj, cu legitimaţie vizată la zi, care are drept incontestabil de decizie în timpul meciului.
3.3.21 Arbitrul trebuie să se prezinte la meci cu 30 de minute înainte de ora oficială a disputării meciului si trebuie să aibă asupra lui:
a) legitimaţia de arbitru (vizată la zi)
b) foi de arbitraj şi foi de scor
3.3.22 Arbitrul are şi atribuţia constatării îndeplinirii conformităţilor tehnice (delimitarea spaţiului de joc, verificarea functionalitatii instalatiilor,verificarea ungerii, verificarea echipamentului de joc) pentru desfăşurarea în condiţii regulamentare a jocului. Dacă CCB-ul deleaga la meci un membru al Subcomisiei tehnice, acesta  preia de la arbitru atribuţiile tehnice. 
3.3.23  Un reprezentant al jucatorilor poate inspecta, doar cu acordul arbitrului, indeplinirea conditiilor    tehnice. Este interzisa inspectarea neautorizata de catre jucatori a conditiilor tehnice fara acordul arbitrului, care ii poate sanctiona pe cei in culpa cu cartonas galben.
3.3.24 Dacă arbitrul nu se prezintă la meci, reprezentatul clubului organizator contactează Preşedintele subcomisiei de arbitri a CCB care decide modul de desfasurare al meciurilor.
3.3.25 Este strict interzis consumul de băuturi alcoolice sau droguri în timpul meciurilor pentru sportivi, oficiali şi arbitri.
3.3.26 Este strict interzisă prezentarea la meci sub influenţa băuturilor alcoolice sau a drogurilor sportivilor, oficialilor echipei sau arbitrului.
3.3.27 Este strict interzis fumatul, clasic si electronic, în timpul meciurilor atât jucătorilor, cât şi arbitrilor. 
3.3.28 Încălcarea regulilor art. 3.3.25, 3.3.26 şi 3.3.27 din prezentul regulament se sancţionează cu cartonaş roşu, excepţie făcând arbitrul care va fi sancţionat de către Comisia de Disciplină a FRB, în urma sesizarii de pe foaia de arbitraj sau in urma unei contestaţii.
3.3.29 Arbitrul este suveran în decizie in timpul meciului, inclusiv în ceea ce priveşte constatarea că o persoană se află sub influenţa băuturilor alcoolice sau a drogurilor. În cazul arbitrului constanta că un sportiv sau oficial se află sub influenţa băuturilor alcoolice sau a drogurilor (cu dovezi intemeiate in acest sens) este contestată de cel în cauză, acesta este obligat să prezinte către CCB in termen de 24 de ore, o analiza medicala efectuata de un laborator de analize autorizat, cu conditia ca recoltarea de probe sa fi avut loc in maxim 2 ore de la decizia arbitrului. Dacă se constata că respectivul nu s-a aflat în starea respectivă la momentul respectiv, atunci CCB va lua măsurile de rigoare, inclusiv cea de rejucare a meciului şi de pedepsirea a arbitrului care a greşit.
3.3.30 Rezultatele jocurilor dintr-un meci vor fi consemnate de către arbitru pe foaia de arbitraj. 
3.3.31 Clubul organizator trebuie să asigure posibilitatea printării rezultatelor. De asemenea, trebuie să-i asigure arbitrului un computer sau un laptop, dacă acesta nu are, pentru a înregistra şi transmite rezultatele în format electronic. Dacă arena nu dispune de posibilitatea printării rezultatelor individuale, atunci echipa gazdă este obligată să asigure prezenţa a doi înregistratori de scoruri care vor consemna rezultatele individuale (câte unul pentru fiecare trei  piste), care vor fi sub directa îndrumare a arbitrului. Rezultatele in format electronic din timpul meciului se vor tine obligatoriu pe un computer sau un laptop (nu pe telefon sau tableta) pentru a asigura o buna vizibilitate tuturor jucatorilor si oficialilor participanti la meciul respectiv
3.3.32 Rezultatele vor fi transmise imediat pe e-mail sau telefonic către CCB - Subcomisia de Competiţii. Rezultatele pe hârtie vor fi trimise către CCB - Subcomisia de Competiţii în termen de maximum 7 zile de la data desfăşurării jocurilor.
3.3.33 Desfasurarea turneului de calificare din CNDT se face astfel: 
- la duo 6 jocuri în „cross”, 4 sportivi / o pereche de piste, cu mutare stanga la stanga si dreapta la dreapta, o pereche de piste după un  joc. Se acorda timp de incalzire 10 minute.
- la trio se vor juca 4 jocuri in  „cross”, cate un trio / pista, mutarea la fel ca la duo. Se acorda timp de incalzire 10 minute.
3.3.34 Clasamentul turneului de calificare va fi realizat după criteriul  total popice / duo sau trio. 
In caz de egalitate la totalul popicelor, se va folosi un singur criteriu de departajare: cel mai bun ultim joc, ce la mai bun penultim etc. Daca egalitatea e perfecta, se da o singura bila de roll-off, de catre un singur jucator
3.3.35 La turneul final se califica primele 8 duo-uri din fiecare categorie, respectiv primele 8 triouri. 
Daca la vreuna din categorii nu sunt inscrise 8 echipe concurente, clasamentul este final, nu se va mai disputa turneul final la acea categorie.
- la duo masculin si duo feminin nu sunt handicapuri
- la duo juniori se aplica handicapurile de la art 3.3.15
- la duo +50 se aplica handicapurile de la art. 3.3.16
- la trio se aplica handicapurile de la 3.3.17
La sfarsitul turneului se efectueaza clasamentul dupa total popice
In caz de egalitate, se aplica criteriul: cel mai bun ultim joc, cel mai bun penultim etc. In caz de egalitate perfecta se da o bila de roll-off.
Clasamentul rezultat este final.


TITLURI ŞI PREMII

FRB va premia castigatorii celor 5 categorii de la art 3.3.1 care vor primi titlul de campion national, diplome, cupe si tricouri de campion. Cei clasati pe locurile doi si trei vor primi diplome si medalii.


Capitolul 4 – Dispozitii finale

4.1 Dispoziţiile prezentului regulament se completează cu prevederile statutului FRB (in curs de constituire), ale regulamentului jocului de bowling, legislatiei antidoping, regulamentul de transferări şi ale regulamentului tehnic USBC, precum si cu regulamentul CNE 2015-2016.
4.2 Loturile naționale  ale Romaniei se stabilesc prin concursuri de calificări, organizate de către FRB prin CCB, in baza unui clasament din toate competitiile organizate de FRB.


4.3   Orice litigii aparute se vor solutiona de catre instantele sportive si / sau juridice competente de pe teritoriul Romaniei. 

COMISIA CENTRALĂ DE BOWLING
PREŞEDINTE                    VACANT
VICEPRESEDINTE                     STAN-ONU LIVIU
SUBCOMISIA DE COMPETIŢII         DUMITRAȘCU GABRIEL
SUBCOMISIA TEHNICĂ                     VACANT
SUBCOMISIA DE ARBITRAJ                     PAVEL VIOREL
SUBCOMISIA DE DISCIPLINĂ         NICOLESCU MIRCEA 
SUBCOMISIA DE PROMOVARE MEDIA ŞI MARKETING        BIANU FELICIA       

38 de comentarii:

  1. O mica greseala:

    "3.2.2 Desemnarea castigatorilor pentru urmatoarele 3 categorii:
    a) individual masculin, categoria B
    b) individual feminin, categoria B"

    :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce inseamna "3.3.2 Testarea sportivilor de performanta in timpul competitiilor"?
    Care sunt criteriile de testare si scopul testarii?

    Multumesc,
    Imre

    RăspundețiȘtergere
  3. "2.12.2 Aceasta include, si nu se limiteaza la substante precum pudra de talc, rasini aplicate pe pantofii de bowling, deasemenea talpile din cauciuc moale de pe care se ia materialul (astfel lipindu-se pe approach) sunt interzise."

    Eu la un moment dat am avut pantofi Dexter SST (nu mai stiu ce numar... ) care insa lasa urma pe approach. Modelul respectiv este considerat a fi din categoria "SST/Performance" - ce se intampla in acest caz? Voi fi obligat sa joc cu pantofi de "sala"? Sau voi fi amendat?

    Ms,
    Imre

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu ma gandeam ca sesizezi lucruri importante, dar te tii de chestii minore, iti mai ramane sa te iei de virgule.

      lasa lupa si largeste cadrul, panorameaza.
      sesizezi lucruri importante?

      Ștergere
  4. De ce nu se respecta in regulament ce s-a votat? Avem dictatura ca pe vremuri? Nu e bine deloc ceea ce faceti pentru acest sport. In loc sa atragem jucatori, facem invers, o sa facem o comparatie cati jucatori au fost anul trecut si cati vor fi in acest campionat si o sa va speriati. Ar trebui sa jucam toate etapele la IDM ca sa nu fie problema cu pistele, cu masinile de uns, etc.

    RăspundețiȘtergere
  5. Stie cineva cand vor fi etapele??? Si ce se-ntampla daca va fi o etapa intr-un weekend cand avem deja program si nu putem juca???

    RăspundețiȘtergere
  6. Lucrul cel mai important pentru mine personal l-am sesizat de ceva vreme si am tras concluziile personale, in continuare ma voi limita la doar a ura succes organizatorilor si participantilor. :)
    Urmaresc blogul din pura obisnuinta nu din interes. Scuze daca observatiile mele sunt puerile.

    Spor si la cat mai multe strike-uri,
    Imre

    RăspundețiȘtergere
  7. Un clasament pentru masters dupa IBIBO?

    RăspundețiȘtergere
  8. ...si daca echipa gazda nu poate suporta cheltuielile de organizare a etapei, ce se intampla? desi nu se specifica nicaieri in noul ''regulament'', am un feeling ca se va lua o decizie la ''plesneala'', des intalnita si in vechile regulamente din anii trecuti...

    RăspundețiȘtergere
  9. ...si daca echipa gazda nu poate suporta cheltuielile de organizare a etapei, cca 3000 roni? ...mister total... Daniel Dumitrascu

    RăspundețiȘtergere
  10. ...aha, pardon, acum am citit 3.1.6. complet...

    RăspundețiȘtergere
  11. ...desi daca stau sa ma gandesc, frazele cu fiecare echipa suporta cheltuielile de organizare a etapei cu fiecare jucator care achita o taxa de participare se cam bat cap in cap...

    RăspundețiȘtergere
  12. Vali, degeaba spui “intreaba-l pe frati-tu” pentru ca nu am participat deloc la elaborarea regulamentului forma finala. Din punctul meu de vedere, pana la infiintarea Federatiei Romane de Bowling trebuia jucat ca anul trecut, cu etape s.a.m.d., mai ales ca acest C.C.B. a fost ales pentru a se termina campionatul nu pentru a elabora regulamente noi. Acest punct de vedere l-am sustinut si in C.C.B. pentru ca era cel mai corect si nu eram singurul sustinator.
    Totusi, in cadrul echipei Sport’s Palace am sustinut ca trebuie sa ne inscriem in acest campionat cu turnee pentru ca fost votat desi nu ne place sistemul (ne-am si inscris!).
    Mai este o problema cu C.C.B.-ul: sunt 3 (trei) membri din 5, care au mai ramas, din acelasi club, Constructorul: Cici, Viorel Pavel si Mircea Nicolescu (daca gresesc cu Mircea, scuze, am fost informat gresit, dar raman totusi 2 (doi))
    Am acceptat sa fac parte din acest C.C.B. in urma unui telefon, in plin antrenament, in care mi se propunea sa ma ocup de Subcomisia de Competitii PANA LA SFARSITUL CAMPIONATULUI!!! (Cici poate confirma). Initial nu am fost de acord, dar pana la urma am acceptat (mare greseala!). Am participat la sedintele C.C.B., am votat ceva si a iesit altceva!. Geanina si Vali si-au prezentat demisia, m-a batut si pe mine gandul dar am zis sa mai stau sa vad ce se intampla desi “contractul” meu cu C.C.B. se incheiase din punctul meu de vedere. Dar azi m-am hotarat:
    VA ROG SA LUATI ACT DE DEMISIA MEA DE LA SUBCOMISIA DE COMPETITII INCEPAND DE AZI 16.10.2015
    O sa trimit o instiintare si catre C.C.B. in acest sens (C.C.B.-ul isi poate continua activitatea si in 4 membri cu observatia de mai sus)
    Daca am dezamagit pe cineva (desi nu cred) scuze, dar vreau sa fac doar ce-mi place, in primul rand SA JOC BOWLING si in al doilea rand sa-mi fac statisticele!
    Multumesc!
    GABRIEL DUMITRASCU

    RăspundețiȘtergere
  13. Este cineva competent sa raspunda la intrebari???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Liviu Stan Onu e seful, dar nu stiu daca raspunde pe blog, poate la telefon si mail

      Ștergere
    2. De ce nu au aparut intrebarile acestea dupa ce ati primit regulamentul? Sa apareti acum cu asemenea intrebari denotă rea-vointa si nu faceti decat sa amplificati anumite rautati scrise aici pe blog.

      Ștergere
    3. Doresc sa fac cateva remarci legate de actuala situatie.

      Asa cum a spus si a confirmat si d-ul Gabriel Dumitrascu, actualul CCB a fost ales pentru finalizarea campionatului trecut.
      Deci actualul CCB nu era mandatat sa faca modificari la regulament.
      Campionatul trebuia sa porneasca cu formatul vechi, iar dupa alegerea noului CCB si infiintarea federatiei se putea trece la modificari ale regulamentului, cu care se putea organiza campionatul 2016-2017
      Ce s-a reusit prin modificari ?
      Cu modificarile aduse (gen turneu) s-a reusit ca echipele sa joace mult mai putine meciuri ca pana acum, (Div. A va juca 8 meciuri , iar sezonul trecut a jucat 14 meciuri, ambele cu 7 deplasari), Deci s-a reusit ca cheltuielile au ramas ca anul trecut, dar numarul jocurilor s-a redus cu aproape 50%.

      Prima varianta de regulament modificat era cu playoff locurile 1-4, si playoff locurile 5-8
      Acum s-a modificat din nou, playoff numai pentru locurile 1-4, 5-8 nu mai joaca nici un meci.
      Atragem atentia ca d-ul Stan Onu Liviu nu a fost mandatat sa aduca modificari la regulament saptamanal dupa placul dumnealui.
      Mandatul lui cat si a celorlalti din CCB s-a terminat cu campionatul trecut.
      Daca vorbim de corectitudine si sanse egale prin organizarea campionatului tip turneu, atunci cu se explica ca unele echipe vor avea 2-3 turnee pe teren propriu ?

      Regulamentul "Stan" 16.10.2015 ora 00.18 nu a fost votat de CCB si nu se poate aplica , deoarece nu exista un CCB functional.
      Cu toate aceste abuzuri si nereguli, clubul nostru s-a inscris in campionat .

      Bonifert Gábor

      Ștergere
    4. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
  14. Atata timp cat considerati ca exista abuzuri si nereguli iar CCB-ul nu este mandatat sa faca regulament, de ce va inscrieti in campionat. Cu aceasta inscriere toate echipele sunt de acord tacit ca astfel de lucruri sa se intample pe viitor. Ne plangem, ne certam, iar la sfarsit ne conformam! Asa se intampla de ani de zile si asa va fi si la anul!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va raspund si la aceasta intrebare
      Ne-am inscris in campionat, deoarece in 5 ani am construit aici o echipa, cu jucatori de suflet. Odata cu neinscrierea in campionat, automat totul va trebui inceput de la 0.
      Iar noi nu dorim acest lucru.

      Bonifert Gábor

      Ștergere
    2. Va raspund si eu la aceasta intrebare desi nu ar trebui sa pierd timpul cu anonimi (de ce nu semnati?) Ne-am inscris in campionat (Sport's Palace Constanta) pentru ca vrem sa jucam BOWLING!!! Eu, personal, m-am legitimat pentru a juca bowling in competitii cat de cat organizate. Si daca ne-am inscris nu putem avea opinii contradictorii? Rezolvam ceva prin boicot? Multumesc! Ma semnez: GABRIEL DUMITRASCU

      Ștergere
  15. Dragi iubitori ai bowlingului Romanesc.
    In comunitatea de bowling din Romania nu cred ca va exista liniste niciodata. ( sper ca dupa constituirea noii federatii sa se linisteasca apele ) .
    Nu stiu cum a fost inteleasa treaba cu alegerea unui CCB pana la finele CNE 2014-2015. CCB-ul si-a incheiat mandatul in ziua cand hotajarea judecatoreasca de desprindere din FRPB a devenit definitiva si irevocabila ( nu cunosc acea data).
    A mai trecut ceva vreme si nimeni nu a fost interesat sa puna pe picioare un nou campionat national de bowling.
    Eu personal vreau sa joc bowling indiferent de regulamente sau interese personale sau de grup.
    Regulamentul care a fost transmis astazi 17.10.2015 la ora 10.30 nu este regulamentul Stan, Pavel, Bianu, Nicolescu si mai deunazi Dumitrascu . Cei enumerati sunt fosti membrii CCB care doresc sa continuie activitatea de bowling in Romania. Formatul acestui regulament modificat fata de CNE 2014-2015 a fost pus pe hartie de fostul CCB in urma unor sedinte cu toate cluburile, fiecare club si-a exprimat dorinta despre cum ar trebui sa jucam in CNE 2015-2016. Majoritatea a hotarat sa se joace in format stil turneu. Fiind un format nou nimeni nu stie cum va fi.
    Referitor la costuri draga Boni, tot respectul pentru tine, costurile se reduc considerabil.
    Inainte plateai acasa 7 meciuri, acum platesti numai 4. La meciurile din deplasare nu s-a modificat nimic, tot 7 au ramas. Numai in cazul in care te califici in Play-off mai cheltui niste bani, dar acolo-i dai de placere �� .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Care este data limita de inscriere ?

      Ștergere
    2. Vrei sa spui ca regulamentul a fost facut de prrsoana Liviu si nici decim de vicepresedinte CCB ?
      Atunci de ce foloseste adresa de mail a CCB-ului ?

      Ștergere
    3. Data limita a fost prelungita pana pe 19.10.2015 inclusiv.
      Adresa de mail a CCB este administrata de fostul CCB pana cand va fi predata viitorului CCB

      Ștergere
  16. Sa ne vedem sanatosi pe pista la primul turneu si sa vedem cum va fi.

    P.S. Raluca Gindac a tras un semnal de alarma ca este intarziata de anumite cluburi , care doresc sa fie membrii fondatori in noua federatie, ca nu au trimis documentele necesare.

    O zi buna

    RăspundețiȘtergere
  17. De ceva timp comunitatea maghiara din bowling se plange si sunt primii cand e vorba de critici si aratat cu degetul, dar atunci cand vine vorba de a face ceva nu mai sunt asa dornici (de facut ceva pt bowling, nu pt ei si pentru interesele lor).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de fapt sunt cam singurii care investesc sistematic pentru dezvolatrea salilor lor, in ultimii doi ani: Sf, Gheorghe- piste noi si masina de uns AMF, Miercurea Ciuc masina de uns Kegel Kustodian (ca in IDM si MGM), Odorheiu Secuiesc- 2 piste noi si masina de uns AMF
      valoarea investitiilor este enorma, raportata la veniturile lor din bowling si la puterea de cumpararea locala.
      merita mult mai mult respect decat li se acorda de catre "elitele" din bowling.
      pe de alta parte Oxygen, Lake View si Galati se duc la vale.
      chiar si o sala "noua" cum e Promenada, sufera de bube grave, datorita lipsei intretinerii corespunzatoare.

      in plus jucatorii maghiari sunt cam 40% din jucatorii legitimati...
      e usor sa dai din gura, dar mai greu sa faci ceva

      Ștergere
    2. Cum indraznesti anonimule sa te legi de comunitatea maghiara cand habar n-ai ce facem noi si ce nu pt bowling. Singurul lucru pt care plangem este cacatul de turnee care nu mai este campionat. Al doilea la mana, un maghiar cand comenteaza ceva, macar semneaza cu numele lui si nu cum faci tu. Mai departe nu stiu ce inseamna "interesele lor"??? Ce interese putem sa avem? Noi nu vrem nimic in afara de a juca bowling si sa ne distram, altceva nu ne intereseaza, si altadata cand te legi de cineva, macar sa ai tupeul sa semnezi.

      Ștergere
    3. Nenorocitul necunoscut, nu stie ce face. Incearca sa distruga restul ce a mai ramas din comunitatea de bowling.
      In rest, ... no comment ...

      Verzar Lorant

      Ștergere
  18. Vali te rog sa publici regulamentul care a fost transmis la cluburi pe data de 17.10.2015 ora 10.00

    Multumesc

    RăspundețiȘtergere