miercuri, 28 noiembrie 2012

QubicaAMF World Cup 2012 - ziua a doua


Arpi a scapat de emotii azi si si-a imbunanatatit scorul cu aproape 100 de popice, facind 184,4 medie.
am reusit sa descopar si sursa ratarilor cu 2 dintre bile, pe care le simtea inconfortabile si cu care rata doar la dreapta.

acestea aveau inserturi cu praguri (originalul era fara), rotite masiv  spre exterior, astfel incat jucatorul venea cu mana in jurul bilei si avea si o senzatie, aparent fara cauza, de disconfort si neincredere in bile.

dupa ce am identificat problema (era de fata si Rod Ross, care mi-a confirmat ca inserturile trebuie imediat schimbate), a jucat doar cu bila "normala" si a dat 223, cu clean game.
.
asadar sperante de mai bine pentru zilele urmatoare.

Alina, in schimb, a fost in pragul disperarii, cu o criza de plans dupa  doua jocuri proaste succesive.
si-a revenit si a facut medie de peste 170 pe urmatoarele 3.
doar 152 pe ziua de azi.

toata lumea invata si capata experienta pe aici...

8 comentarii:

  1. Si pnetru Arpi cat e targetul?

    RăspundețiȘtergere
  2. le tinem pumnii la amandoi!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca te referi la bilele facute de mine, iti aduc aminte cand ai venit cu Laura in Oxygen ca nu-i buna o gaurire, sa astup bila si sa o regauresc...i-am "strambat" putin inserturile si brusc bila a devenit buna! Intreaba-l pe Arpi daca nu cumva absolut tot ce i-am facut la bila l-am intrebat cum vrea si ce vrea....
    Inafara de pozitia pin-ului, totul a fost facut cu el de fata si la decizia lui.
    Daca era o problema...de ce nu a simtit-o pana acum? A jucat foarte bine in campionat si nu a avut ratari la spare, sau daca a avut, nu cred ca au fost mai multe decat pana atunci.

    Si ca sa fie pachetul complet, la cursul IBPSIA din Olanda sustinut de Del Warren, am avut o surpriza fantastica: In primele 2 zile absolut tot ce a predat despre tehnica de gaurire...faceam eu pana atunci descoperind singur!
    In fata clasei a precizat ca am printre cei 6 drilleri care in decursul carierei lui, i-au nimerit palma in prop de peste 97%. Am estimat cu 1/16 inch (0.15 cm) in minus la inelar, in rest totula a fost perfect pentru el.
    Del Waren m-a intrebat de ce am pus inserturile putin oblice, i-am explicat ca aceea este directia normala a palmei. A stat 10 minute cu bila in mana ca apoi sa-mi dea bomba: "nu stiu de unde ti-a venit ideea asta dar acest sistem a fost inventat de Mo Pinel acum 4 luni impreuna cu un profesor de geometrie de la o universitate de renume! Cum crezi ca m-am simtit atunci?
    in urmatoarele 3 zile dupa ce i-am facut gaurirea, de fiecare data cand trecea pe langa mine imi spunea: Great job Marius, great job" Prima data am crezut ca asa sunt americanii...comerciali, dar l-am surprins de cateva ori cand trecea pe langa pista pentru teste, lua bila facuta de mine si mai facea cateva balansuri testand iesirea degetului mare. Atunci am avut confirmarea ca aprecierea nu a fost "comerciala"
    Citez din Del: Unul dintre cele mai importante lucruri care iti influenteaza evolutia unei gauriri pentru un jucator este CREIERUL. Nimeni nu a reusit vreodata sa nimereasca EVOLUTIA gauririi din cauza influentei creierului. Fiecare o ia intr-o directie proprie. Plecam de la un standard, dar in decursul timplui drillerul trebuie sa se adapteze jucatorilor. Drillerul este un artist care trebuie sa "adapteze in functie de ce vede". Relatia ANTRENOR-DRILLER este decisiva pentru un jucator deoarece drillerul poate face lucruri uimitoare cu o bila venind in sprijinul antrenorului.
    Drillerul poate sa:
    - schimbe presiunea degetelor in functie de "roll or turn the hand",
    - dea sau sa ia din explozia tranzitiei "thumb and finger",
    - mute momentul eliberarii mai devreme sau mai tarziu
    - pastreze mana intr-o anumita pozitie in spatele bilei sau lateral
    - mute track-ul in relatie cu gaurile schimband axis-ul
    - lase jucatorul sa elibereze intr-un singur fel sau in mai multe
    - sa-i dea sau sa-i ia din viteza
    - sa-i faca bilele sa intoarca mai mult sau mai putin, sa fie mai "lungi sau mai scurte"
    - sa-i centreze biele pe axa finala mai devreme sau mai tarziu in functie de ungere.
    ....si multe altele

    Printre altele, intr-o zi de curs Del ne-a avertizat ca in lume sunt foarte multe site-uri cu informatii despre bowling, in care sute de persoane care detin "arta scrisului", spun numai tampenii despre bile, suprafete, sisteme de gaurire si tehnici de predare a bowlingului..
    Citez: "Mie, Del Warren, imi place golful. Am incercat sa caut pe net informatii despre golf si am gasit cateva articole. Dupa cateva zile mi-am dat seama ca se contrazic unii pe altii, 50% avdnd talent la scris. Am facut ascocierea cu lumea bowlingului si nu am gasit nicio diferenta. Dilema: Pe cine sa cred? Care este adevarul?
    Natura umana tinde sa-l accepte pe cel care aranjeaza cuvintele astfel incat sa "sune profi" chiar daca informatia are mai mult sau mai putin legatura cu realitatea.
    In fine, sunt multe de discutat pe aceasta tema...

    Hai Romania, jucati cat puteti de bine!!!!!
    Vali, scoate maxim din ei! MULTA BAFTAAAAA
    PIT

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pe mine teoria ma lasa rece. eu te-am rugat sa le faci identice cu cea gaurita de Catalin, lucru care nu s-a intamplat.
      ca trebuie sa fie oblice, sau drepte sau convergente, o sa-ti adcu poze de pe aici sa vezi ca sunt in toate felurile, in functie de maini.
      jucatorii au nevoide de bile gaurite identic, nu una pe rotund si convergenta spre thumb, si una paralela spre exterior, cu praguri.

      te-am rugat sa le faci identic, iar tu, ca deobicei, le0ai schimbat.
      iar Laura si-a rotit inapoi inserturile fiindca o dureau degetele.

      fiecare jucator are alta geometri e aminii, nu exista nicio teorie buna pentru toti.

      asta asa, ca unul care nu se pricepe la drilling, decat ca sa vada ca doua gauriri nu sunt identice,
      si ca insertul cu praguri iti modifica pitch-ul, care conteaza 40% in drilling, dupa unii de la IBPSIA.

      Ștergere
    2. Bre, ati descoperit apa calda cu rotirea inserturilor?
      Ha, ha.
      Toata lumea face asa...

      Ștergere
    3. bre, nu toata lumea face asa.
      unii, ca Marshall Kent si Brian Voss, nici nu au inserturi.

      si problema nu e rotirea, ci directiile de rotire.
      directiile astea conteaza mai putin cand ai inserturi ovale, dar devin importante cand ele sunt cu prag

      Ștergere
  4. Mai Pit eu tind sa-l cred pe Piros in domeniul de fata ,pentru ca scrie mai academic si mai corect gramatical decat tine chiar daca uneori spune si tampenii.In schimb tu scrii si urat si tampenii.

    Unul pe care-l doare-n thumb de drilling....si de coaching

    Aaaaaa era sa uit: ti-a zis ceva Del Waren despre http://www.bowlingromanesc.blogspot.ro ?

    RăspundețiȘtergere