marți, 22 noiembrie 2022

Cer demisia Biroului Federal!

La finala feminina BF si-a incalcat propria decizie si regulamentul CN!

Ei au sustinut ca n-au hotarat niciodata sa se joace finalele individuale pe o singura ungere, ca a fost o omisiune/eroare de redactare a regulamentului si că o sa se joace la fel ca in 2021, pe 4 ungeri!!!
Asa ca au anuntat, cu doar cateva ore inainte de finala, 3 ungeri noi, pe care jucatoarele nu s-au putut antrena deloc inainte de concurs.
Acest lucru a generat o improvizatie tehnica completa si dificultati enorme pentru jucatoarele cu rotatie, lucru care a influentat puternic rezultatul concursului.

Nu, n-a fost nicio omisiune, sunt incompetenti si-au uitat ce-au hotarat.
BF hotarase inainte de inceputul campionatului ca se renunță la sistemul cu mai multe ungeri!

Ironia e ca eu propusesem aceasta schimbare si ei au aprobat. 
Iar Comisia tehnica a sustinut punctul meu de vedere.
Votul a fost unanim.

Cu ocazia asta poate aflam, cu nume si prenume, cine a hotarat sa fie mai multe ungeri.
Le cer demisia pentru incompetenta, e momentul pentru o schimbare!
Cel mai suparator e ca s-au obisnuit sa ignore efectele deciziilor lor asupra jucatorilor, fiind total nepasatori la efectele pe care le produc.
Se prevaleaza ca BF poate decide in toate situatiile, dar nimanui nu-i pasa: oare cum se simt sportivii pusi in situatia asta? 
Cum se simt jucatorii din Miercurea Ciuc cand afla ca au ajuns la baraj dupa un criteriu inventat dupa terminarea campionatului?
Cum se simt jucatoarele cand afla ca s-au anuntat 3 ungeri noi cu cateva ore inainte de inceperea concursului?
E corect? 
Mai poate fi numit sport atunci cand regulile se schimba in ultima secunda, sau dupa ce s-a terminat concursul?

Ieri baietii se antrenau pe ungerile de la finala masculina, care au fost deja puse in masina.
Comisia de competitii insasi, aka Romeo: "pai daca am facut o greseala la fete, sa o repetam si la baieti?"
De fapt, finala masculina trebuie sa se desfasoare pe o singura ungere, asa cum a fost stabilit la inceputul campionatului si cum e in regulament.

BF a devenit un mic trib care ia decizii arbitrare si subiective, ignorand interesul superior al jucatorilor si spiritul de fair-play.

Personal, cel mai tare ma deranjeaza lejeritatea si superioritatea cu care trateaza tot ce spun eu, de parca sunt un nebun care bate campii. 
Ei bine, nu!

Demisia!

Luni seara Comisia de competitii a modificat programul finalei masculine, in loc de 3-4 decembrie, e acum 2-4 decembrie, cu primul pas vineri de la ora 9.00!!!!
Asta ii pune intr-o situatie dificila mai ales pe cei din provincie, care trebuie sa plece joi seara sau vineri noaptea de acasa. 
Cel putin un jucator stiu sigur ca nu va mai veni, in aceste conditii.
Ceilalti trebuie sa joace intr-o zi lucratoare si nu sunt convins ca toti or sa poata.

Pe de alta parte, e foarte convenabil pentru Romeo ,care e accidentat, sa nu joace 2 squaduri pe zi, ca deh, nu sunt individualele de fete, juniori sau 50+; copiii de 10 ani si batranii de 76 pot sa joace 12 jocuri/zi, Romeo nu.
Competitie pentru jmecheri, baga un sqaud dimineata, apoi se antreneaza pe ungerea de a doua zi samd, trei zile, trei squaduri.

Cine imparte, parte-si face, iar tribul isi vede de treaba!
Parerea mea e ca bataia de joc a ajuns la maxim!

Scrisoarea lui Lorant Verzar catre FRB

Buna ziua!
După ce am avut o discuție cu colegul meu de comisie technică, cu Cătălin Gheorghe cînd i-am atras atenția asupra unui aspect, vă scriu și în direct, astfel:

1. În data de 4 februarie 2022 s-a publicat propunerea de regulamentul campionatului național 2022
2. În data de 8 februarie 2022 a avut loc o ședință de birou federal unde s-a votat modificările ce trebuiesc efectuate în regulament, printre care următorul:
3. În data de 9 februarie a fost publicată regulamentul campionatelor naționale din 2022

Prin urmare modificarea pe care a adus cineva, nu știu cine și cum, că nu este deocamdată public procedura, dar nici ședința în urma căreia s-a publicat modificarea, în care s-a luate decizia de a juca finala campionatului național individual feminin și masculin pe 4 ungeri diferite, în contradictoriu cu regulamentul, în contradictoriu cu decizia cu vot unanim al biroului federal, modificarea este ABSOLUT ILEGALĂ, IMORAL, lipsit de orice conduită etică, nu sprijină principiul sportivității și nici cum principiile de bază ale bowlingului, unde bowlingul este un sport tehnic și tehnica este puternic influențat de echipamentul pe care folosește sportivul/sportiva.
Pe lângă argumentul deja agreat cu vot unanim în ședința de BF, un sportiv care nu are posibilitate să-și pregătească echipamentul adecvat pentru ungerea pe care se trage la sorți în fața locului sau cu o zi înainte când respectiva/respectivul deja este plecat(ă) de acasă în cunoștință de cauză că va concura cu condițiile din regulamentul publicat de mai mult de 9 luni, este absolut în contradictoriu cu principiile sportului, respectiv al principiului de egalitate al șanselor față de concurenții care le pot scoate din arsenalul lor care este ținut în sala competiției. Tocmai din acest motiv este absolut important ca regulamentul să fie respectat ca să poată pregăti toți concurenții la competiție cât mai bine și să pună în valoare îe pistele de bowling doar competențele și cunoștințele lor și nu norocul.

Cer prin prezenta clarificarea situației în fața tuturor cluburilor și sportivilor care fac parte din federație.
Cer să-mi ceară scuze tot acolo unde m-a luat cu insultele, Gagenoiu Romeo pentru insultele adresate către mine privind naționalitatea mea și privind cunoștințele mele lingvistice în limba română și privind acuzațiile adresate către mine privind presupusele sustrageri a unor fonduri ale federației. Ori să aducă ceva dovezi ori să se oprească cu acuzele și să-mi ceară scuze public.
Rog îndreptarea situației cauzate și supunerea la vot la rejucarea finalelor campionatului național individual feminin în condițiile regulamentului CNI.
Cu respect!
Verzár Lóránt Csongor

Ca un comentariu, deoarece nu exista o decizie a BF publicata referitoare la finala feminina, desfasurarea competitiei s-a facut cu incalcarea Regulamentului CN si a Statutului FRB, deoarece incalca o hotarare valida a BF. 
Asta poate duce, in caz de litigiu, la suspendarea finantarii de catre MS, deoarece activitatea FRB nu se mai desfasoara conform statutului.

Dovada faptului că Romeo decide de capul lui și în interesul lui, împotriva deciziei BF.
De pe grupul BF, precizarea Secretarului General:
Acum s-a (re)modificat programul, e 3-4, cum trebuia să fie.
Astept sa fie si pe o singura ungere, asa cum e in regulament si cum a decis BF la inceputul anului.

De la Ibolya:
Am si eu cateva cuvinte de spus.
Toti cei care am ajuns in finala  am ajuns acolo fiindca am muncit tot anul si am meritat sa fim acolo. 
Eu ajungand vineri seara la IDM sa fac si eu un antrenament, am aflat acolo ca o sa jucam pe 4 ungeri.
Am intrebat pe Romeo daca pot sa stiu la ce ungeri? 
El mi-a raspuns razand : " odata sa te califici mai departe si dupa aia o sa-ti spun ." 
Hm da a fost un raspuns corect fata de mine.
Daca cineva spune ca decizia luata inainte de cateva ore de finala e corect fata de sportivi sa se uite putin in oglinda......
Si cer si eu publicarea persoanei sau persoanelor care au adus aceasta decizie.
Si daca cineva crede ca rezultatul meu e problema, spun acum ca eu sunt foarte multumita cu locul unde am ajuns!!!!
Karaman Ibolya

Din informatiile mele, BF a decis chestia cu ungerile de la finala feminina (si masculina, pana una-alta), dar...., aici e un "dar". 
Toti "au fost convinsi/manipulati" ca ei nu au votat chestia cu o singura ungere la inceputul campionatului, desi o votasera, asa ca s-au hotarat sa repare omisiunea/eroarea intr-o sedinta online joi, ceea ce a dus la anuntul celor 3 ungeri suplimentare vineri seara.

Cine e sursa acestei aberatii nu stiu, dar stiu ca Liviu Stan Onu (din Comisia de Competitii) s-a sesizat marti ca de ce se joaca pe o singura ungere, ca anul trecut erau 4, iar singurul care putea prelua acesta informatie gresita era doar Romeo, care putea s-o duca in BF.
Adica BF s-a lasat manipulat ca ei n-au votat asa ceva si au "reparat greseala".

Asta denota incompetenta, ignoranta si lipsa totala de spirit sportiv, fiindca nu poti sa schimbi esential conditiile unui concurs cu cateva ore inainte, cand schimbarile pot determina complet alte ierarhii. 
Plus ca nu respecti regulamentul CN,  publicat la inceputul campionatului, lucru care e complet nestatutar.
Lipsa de scrupule, obraznicia si aroganta lui Romeo sunt bonus (vezi ce spune Ibolya).

La sfarsitul finalei FRB si-a cerut scuze pe Facebook pentru intarzierea cu care au anuntat ungerile.
Dar aici nu e vorba (numai) de scuze, ci de asumarea raspunderii, identificarea vinovatilor si penalizarea lor.

Lucrul asta nu se intampla, fiindca conducerea FRB se comporta ca un trib care se apara de dusmani, dusmanii fiind noi, cei care sesizam cat de strambe si nedrepte sunt deciziile lor.

Se prevaleaza de faptul ca sedintele BF nu sunt publice, conform statutului, ca toate deciziile lor sa devina opace sau secrete, de-a dreptul. 
Statutul nu spune si ca PV ale BF nu sunt publice, fiindca nu au cum sa fie, se adreseaza membrilor federatiei. 
Dar au ajuns in faza in care nu mai se publica pe nicaieri multe din deciziile BF, ba chiar nici PV al AG nu e publicat pe site.
La Comisia de Competitii n-o sa vedeti publicat nimic niciodata, rezultatele deciziilor ei apar direct pe site.

Adica BF se consulta (in mod secret, evident) pe grupuletul lui de Whatsapp, dezbate si voteaza chestii, iar  noi ne trezim cu monstruozitatile care ne explodeaza in fata, fara ca nimeni sa-si asume raspunderea, fara ca nimeni sa nu fie vinovat.

In concluzie, dupa informatiile mele, BF a decis si poarta toata responsabilitatea.

Ceva imi dadea cu rest, totusi, nu intelegeam cine a propus ungerile de la finala masculina. 
34 ft e o arma Anti-Catalin si nu-l vad in stare sa o propuna el. 
Dupa informatii neoficiale, ungerile au fost votate de BF.
Dar cine le-a propus, daca nu Comisia tehnica?
Si aici am un raspuns circumstantial, bazat pe o discutie de zilele astea.

Stateam de vorba cu Mihai despre finala la fete si despre bowling, in general. La un moment dat incepem sa discutam de ungeri si ca, pe vremuri, ii puneam lui Romeo ungeri la openuri in Oxygen de nu sarea de 180 media.
Romeo, pe care nu-l observasem, era 2 scaune mai incolo si tragea cu urechea. 
Bine, eu vorbeam ca deobicei, taaaaree.
Si Romeo imi replica ritos: e lasa, ca acum am ajuns sa-ti pun eu tie ungeri!
N-am inteles atunci cum imi pune mie Romeo ungeri, ca asta e treaba Comisiei tehnice.

Acum am inteles, fiindca nu Comisia tehnica a propus ungerile de la finala masculina, ci Romeo. Iar BF a votat.
Adica Romeo a facut programul finalelor, de capul lui, impotriva BF, el a propus ungerile, uzurpand rolul Comisiei tehnice si... ce mai ramane sa faca?
Sa arbitreze, desigur!
S-a mai arbitrat singur, n-ar fi o problema.

Si uite-asa FRB a devenit Federatia Romeo de Bowling.
Daca nu l-ar tine Raluca in brate, ar fi de mult pa si pusi.
Dar Raluca are ambitiile ei, sa aiba dreptate, in primul rand.

Aici e o problema, ca logic si juridic e o situatie fara iesire, sunt acte doveditoare, clare.
E PV al sedintei BF  din 8.02, e Regulamentul CN, e fisierul ungerilor aprobate  la inceputul sezonului.
Oricum ar da-o cotita, n-au ce face. Scripta manent.

Raluca are o circumstanta atenuanta, ca ea n-a participat la BF din 08.02.
Despre ungeri s-a discutat si pe 2.02, cand s-a stabilit doar separarea finalelor feminine de cele masculine. Atunci ea a participat, dar nu si pe 08.02. 
Ea nu stie ca s-a aprobat renuntarea la mai multe ungeri si normal ca nu-si aduce aminte.
Ionut a redactat PV din 08.02 si Regulamentul CN, care a aparut pe 09.02, dar e exclus sa fi pus el ceva de la el, sa fi facut o greseala sau omisiune, e genul acribic.

Asadar s-a votat la inceputul campionatului, Romeo a incercat sa rastoarne tot, iar ceilalti ii iau apararea.
Tribul conducator incearca din rasputeri sa apere Federatia Romeo de Bowling!
Cu ce pret?

Ieri s-a judecat recursul procesului Ciuc vs FRB. FRB a pierdut, dar soluția nu duce nicăieri, in esentă.

22 de comentarii:

  1. Bine că nu s-au calificat în finală vreunul din popicari …. iar ziceai că s-au întâmplat toate astea pentru a favoriza jucătorii de popice!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Decat sa debitezi INEPTII mai bine te apuci si citesti si tu o carte ANONIMULE care esti ANONIM!!!!

      Ștergere
  2. La băieți n-au nicio șansă, poa sa vină și campionul mondial la popicari

    RăspundețiȘtergere
  3. Pe de altă parte orice jucător care s-a chinuit tot anul să joace turnee de calificare și care are un job de unde nu poa sa plece când vrea mușchii lui bye bye

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da nu a consultat calendarul inainte sa joace? Nu-l respectam?

      Ștergere
  4. Finala nu a fost anuntata de la inceput pe 2-3-4, fiind doar recent modificata pe 3-4?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, după modificarea din august era pe 3-4. Inițial era trio pe 3-4.

      Ștergere
  5. După toate cele de mai sus pot să spun că la fel și eu am sesizat pe cale oficială biroul federal și am cerul clarificarea imprăjurărilor deciziei cu modificarea ungeri. Dacă se va clarifica și cel puțin Romeo se va demisiona din funcție, eu voi cere ca să se declare pe el “persona non grata” penpistele de bowling la concursuri naționale deoarece și-a dovedit că el nu mai merită să fie numit sportiv.

    Verzar Lorant

    RăspundețiȘtergere
  6. Asta este o scrisoare de “dragoste”🤣 exista o contestatie? A formulat vreo fata contestatie sau club ceva? Avem un statut? Il respectam ? sau doar cerem altora sa respecte? Asa ceva nici nu poate fi bagat in seama. Si ce treaba are calitatea de “sportiv” cu deciziile lui din BF?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exista si contestatie pe foaie, facuta de Ibolya. Asta e un mail al clubului Septimia catre FRB. Nu e dragoste, cu siguranta.

      Ștergere
  7. Am și eu o întrebare, dacă câștiga vreuna dintre cele ce au apărători, mai exista acest tam tam? Sau dacă câștiga chiar Laura? De ce ați acceptat să jucați pasul 1, pentru că au fost doar două fete ce au vrut să facă asta? Daca de acolo se refuza finala, astăzi nu se ajungea aici, dar na, hai că dacă o să câștig e bine, dacă nu, fac scandal :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e vorba de cine a castigat, e vorba ca BF si Comisia de Competitii nu respecta regulamentul si iau decizii subiective, la bunul plac. O organizatie nu potae functiona asa, in dispretul membrilor ei.

      Ștergere
    2. Onu o fi vrut sa faca si el ceva pentru colegele lui de echipa... Onu e tipul de om gata sa faca o smecherie pentru tribul lui, nici macar nu ii trece prin cap ca nu e ok fata de altii, e un membru de nadejde al tribului, restul da-i in masa. Pune capul pe perna seara convins ca a facut treaba buna in ziua aia..... Romeo e si el amator de serviciu-contraserviciu, sa haleasca si gura lui ceva cand o fi sa fie ceva de halit. Asta e nivelu..

      Ștergere
    3. E o poezie a lui Minulescu - S-a sinucis un anonim , Un fapt divers , atâta tot , Căci anonimii precum știm/ Nu fac nici ei decât ce pot ! Reușim?

      Ștergere
    4. Anonim e si vinovatul pentru ce s-a intamplat la fete. Sau are nume?

      Ștergere
  8. Buna ziua!
    Am cautat...am cautat si tot nu am gasit.....nicaieri,niciodata,niciunde,nicicum la alt sport nu am gasit ca unui jucator legitimat la o federatie sportiva sa ii fie permis sa defaimeze,sa denigreze forul conducator asa cum faceti voi aici!
    Rusine BF pentru lipsa de atitudine si consecinte!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarul supara, asta stim deja. N-am denigrat pe nimeni, dimpotriva, apar interesele sportului si ale jucatorilor impotriva celor cu interese contrare.

      Ștergere
    2. Da conducere de federatie care schimba conditiile de concurs cu cateva ore inainte ai vazut? Conducere de federatie care nu pedepseste un Presedinte de comisie care ia decizii contrare hotararilor conducerii federatiei ai vazut? Poate ar trebui sa deschizii ochii, sa vezi mai multe.

      Ștergere
  9. Imi cer scuze daca te-am ofensat!
    Oamenii gresesc...acei oameni(alesi de voi sa va conduca) isi aloca timp si resurse pro bono si incearca sa faca bine.Poate ca nu le iese de fiecare data,poate au gresit ceva incercand sa repare altceva,nu stiu exact dar pare ca dvs.(cativa)incercati sa ,,dati cu piatra" in aceia care muncesc.Nu este usor sa construiesti.Din cate cunosc doar mai putin de jumatate dintre ei au experienta in conducerea unei fed.,tu si altii ati devenit "veninosi" (nu face bine).
    Am aflat ca mai au putin si termina mandatul.
    Suntem curiosi ce o sa faca,mai bine, cei care o sa vina,cei pe care tot voi ii alegeti!Sigur or sa vina si or sa plece repede prin demisie, cu a mai fost!
    Mulțumesc!


    RăspundețiȘtergere