vineri, 29 mai 2015
Raluca Gindac- raspuns la pozitia IDM, incluzand aspecte juridice despre FR Bowling
Referitor la sustinerile aberante cu privire la cenzor si plata acestuia in jur de 400 Euro Lunar!!!!
Ce este cenzorul? Este obligatorie numirea unui cenzor al unei organizatii nonprofit?
Cenzorul controleaza din punct de vedere financiar activitatea oricarei persoane juridice. El trebuie sa fie expert contabil, si, evident nu poate fi acelasi cu contabilul organizatiei. Este obligatoriu sa numiti (si sa mentionati acest lucru in statut), un cenzor, doar daca organizatia are mai mult de 15 asociati. Daca numarul asociatilor este mai mare de 100, trebuie numita o comisie de cenzori, dintre care cel putin unul sa fie contabil autorizat sau expert contabil.
Cu ce frecventa trebuie intocmit raportul cenzorului?
Raportul cenzorului este obligatoriu o data pe an si trebuie incheiat inaintea depunerii bilantului anual.
Cenzorul desfasoara activitate in cadrul unei federatii o data pe an si nu se plateste lunar!!!!! Mai mult, serviciile acestuia se achita in functie si de volumul de munca si sunt necesare doar odata pe an!!! Deci, in cel mai rau caz se vor achita 400 Euro anual.......
Conform legislatiei nationale in vigoare, infiintarea unei federatii implica:
Înfiinţarea Federaţiilor sportive naţionale se realizează în condiţiile art.35 şi 36 din Legea nr.69/2000 şi a dispoziţiilor speciale prevăzute de HG nr.884/2001, respectiv:
ART. 35
(1) Federaţiile sportive naţionale sunt structuri sportive de interes naţional, constituite prin asocierea cluburilor sportive şi asociaţiilor judeţene şi ale municipiului Bucureşti, pe ramuri de sport.
(2) Potrivit prezentei legi federaţiile sportive naţionale sunt persoane juridice de drept privat, de utilitate publică, autonome, neguvernamentale, apolitice şi fără scop lucrativ.
(3) Dobândirea personalităţii juridice se face în condiţiile legii.
ART. 36
(1) Federaţiile sportive naţionale se vor constitui numai cu avizul expres al Agenţiei Naţionale pentru Sport.
(2) Pentru o ramură de sport se poate constitui, în condiţiile legii, o singură federaţie sportivă naţională.
(3) Prin excepţie, se pot constitui Federaţia sportivă naţională "Sportul pentru toţi" şi Federaţia sportivă naţională "Sportul pentru persoanele cu handicap", ca persoane juridice de drept privat, de utilitate publică, având ca membri persoane fizice şi juridice cu activitate specifică în domeniu.
(4) Modificarea statutelor sau a actelor constitutive ale federaţiilor sportive naţionale este supusă procedurilor prevăzute de lege, după ce s-a obţinut avizul expres al Agenţiei Naţionale pentru Sport.
(5) Federaţiile sportive naţionale se organizează şi funcţionează în baza statutului propriu elaborat în conformitate cu prevederile prezentei legi şi cu statutele federaţiilor internaţionale corespondente.
(6) Înfiinţarea federaţiilor sportive naţionale sau modificarea statutelor şi a actelor constitutive ale acestora, fără respectarea dispoziţiilor alin. (1) şi (4), este nulă de drept.
Denumirea federaţiilor sportive naţionale este "Federaţia Română de - ramura de sport - ", cu excepţia cazurilor prevăzute de Legea nr. 69/2000.
Utilizarea denumirii "Federaţia Română de - ramura de sport -" pentru orice federaţie sportivă naţională se autorizează de către Ministerul Tineretului şi Sportului în cadrul procesului de avizare şi/sau recunoaştere, sub sancţiunea nulităţii absolute.
În vederea dobândirii personalităţii juridice, precum şi în cadrul procedurii de reorganizare se vor depune la Ministerul Tineretului şi Sportului actul constitutiv şi statutul federaţiei sportive naţionale, în formă autentică sau atestata de avocat, precum şi actele doveditoare ale sediului şi patrimoniului iniţial.
Actul constitutiv va cuprinde în mod obligatoriu cel puţin următoarele elemente:
a) datele de identificare a membrilor, respectiv denumirea, sediul şi dovada personalităţii juridice ale cluburilor sportive şi ale asociaţiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti, pe ramuri de sport ce compun federaţia sportivă naţională;
b) exprimarea prin acte doveditoare a voinţei de asociere şi a scopului propus;
c) denumirea federaţiei sportive naţionale;
d) sediul federaţiei sportive naţionale;
e) durata de funcţionare a federaţiei sportive naţionale;
f) patrimoniul federaţiei sportive naţionale;
g) componenţa nominală a organelor de conducere, administrare şi control ale federaţiei sportive naţionale;
h) persoana sau persoanele împuternicită/împuternicite să desfăşoare procedura de dobândire a personalităţii juridice.
Statutul va cuprinde cel puţin următoarele elemente:
a) dispoziţii generale;
b) denumirea federaţiei sportive naţionale;
c) statutul juridic;
d) însemnele;
e) sediul;
f) patrimoniul;
g) scopul şi mijloacele de acţiune;
h) condiţiile pentru afiliere: cererea de afiliere, consecinţele afilierii, reafilierii, excluderii, radierii;
i) membrii federaţiei sportive naţionale; drepturi şi obligaţii; modul de dobândire şi de pierdere a calităţii de membru;
j) organele de conducere ale federaţiei sportive naţionale:
- adunarea generală - convocare, atribuţii: adunarea generală ordinară, adunarea generală extraordinară, alegeri;
- birou federal sau comitet federal ori altă denumire, în conformitate cu statutul federaţiei;
- organism de administrare: componenţă, atribuţii, competenţe;
k) organe de control financiar intern: atribuţii, competenţe;
l) comisiile şi colegiile centrale: componenţă, atribuţii, competenţe;
m) asociaţiile judeţene şi a municipiului Bucureşti, pe ramuri de sport: organizare, structură, atribuţii, competenţe;
n) mijloacele financiare;
o) statutul disciplinar;
p) organizarea activităţii profesioniste, după caz;
r) dizolvarea;
s) dispoziţii finale.
Statutul federaţiei sportive naţionale se elaborează în conformitate cu prevederile statutului federaţiei internaţionale pe ramură de sport corespondente.
În România, în prezent funcţionează 63 de federaţii sportive naţionale ce organizează activităţile şi competiţiile sportive oficiale la nivel naţional, în ramurile de sport recunoscute în ţara noastră, conform statutelor acestora, după cum urmează:
1. Federaţia Aeronautică Română
2. Federaţia Română de Aikido
3. Federaţia Română de Alpinism şi Escaladă
4. Federaţia Română de Arte Marţiale
5. Federaţia Română de Arte Marţiale de Contact
6. Federaţia Română de Atletism
7. Federaţia Română de Automobilism Sportiv
8. Federaţia Română de Badminton
9. Federaţia Română de Baschet
10. Federaţia Română de Baseball şi Softball
11. Federaţia Română de Bob şi Sanie
12. Federaţia Română de Box
13. Federaţia Română de Bridge
14. Federaţia Română de Canotaj
15. Federaţia Română de Ciclism şi Triatlon
16. Federaţia Română de Culturism şi Fitness
17. Federaţia Română de Dans Sportiv
18. Federaţia Ecvestră Română
19. Federaţia Română de Fotbal
20. Federaţia Română de Fotbal-Tenis C.A.J.
21. Federaţia Română de Gimnastică
22. Federaţia Română de Gimnastică Ritmică
23. Federaţia Română de Go
24. Federaţia Română de Golf
25. Federaţia Română de Haltere
26. Federaţia Română de Handbal
27. Federaţia Română de Hochei pe Gheaţă
28. Federaţia Română de Hochei pe Iarbă
29. Federaţia Română de Judo
30. Federaţia Română de Kaiac-Canoe
31. Federaţia Română de Karate Kyokushin IKO 2
32. Federaţia Română de Karate Modern
33. Federaţia Română de Karate Tradiţional
34. Federaţia Română de Karate WKC
35. Federaţia Română de Kempo
36. Federaţia Română de Lupte
37. Federaţia Română de Modelism
38. Federaţia Română de Motociclism
39. Federaţia Română de Nataţie şi Pentatlon Modern
40. Federaţia Română de Oină
41. Federaţia Română de Orientare
42. Federaţia Română de Patinaj
43. Federaţia Română de Powerlifting
44. Federaţia Română de Polo
45. Federaţia Română de Popice şi Bowling
46. Federaţia Română de Radioamatorism
47. Federaţia Română de Rugby
48. Federaţia Română de Schi şi Biatlon
49. Federaţia Română de Scrabble
50. Federaţia Română de Scrimă
51. Federaţia Română de Snooker
52. Federaţia Română "Sportul pentru Persoane cu Handicap"
53. Federaţia Română "Sportul pentru Toţi"
54. Federaţia Română de Şah
55. Federaţia Română de Table - Backgammon
56. Federaţia Română de Taekwondo ITF
57. Federaţia Română de Taekwondo WTF
58. Federaţia Română de Tenis
59. Federaţia Română de Tenis de Masă
60. Federaţia Română de Tir Sportiv
61. Federaţia Română de Tir cu Arcul
62. Federaţia Română de Volei
63. Federaţia Română de Yachting
Având in vedere dispoziţiile art.36 (2) din Legea nr.69/2000, respectiv “pentru o ramură de sport se poate constitui, în condiţiile legii, o singură federaţie sportivă naţională”, nu se mai pot constitui alte federaţii sportive naţionale în ramurile de sport sus menţionate.
Condiţiile necesare pentru înfiinţarea unei federaţii sportive naţionale sunt:
a) activitatea ramurii de sport se desfăşoară în minimum 5 judeţe;
b) la data constituirii să existe minimum 10 cluburi sportive care să aibă minimum 200 de membri practicanţi;
c) activitatea în ramura de sport recunoscută oficial să se desfăşoare în mod organizat de cel puţin 3 ani de la recunoaşterea oficială a practicării ramurii de sport în România.
Recunoaşterea oficială a practicării unei ramuri de sport în România se face de către Ministerul Tineretului şi Sportului la solicitarea practicanţilor acesteia.
Cererea de recunoaştere oficială se adresează Ministerului Tineretului şi Sportului şi cuprinde următoarele date:
a) numărul de practicanţi la nivel local şi naţional;
b) regulamentele de competiţie;
c) tipurile de instalaţii, materiale şi echipamente utilizate;
d) informaţii sintetice despre practicarea ramurii de sport respective pe plan internaţional;
e) statutul şi regulamentele organizaţiei internaţionale a ramurii de sport, dacă acestea există;
f) orice alte materiale documentare considerate elocvente pentru susţinerea cererii.
Analiza şi verificarea documentaţiei care însoţeşte cererea de recunoaştere oficială se efectuează de către comisia numită prin ordin al ministrului.
Raportul comisiei, întocmit în baza cererii de recunoaştere, a documentaţiei anexate şi în urma vizionării a minimum 3 demonstraţii, va conţine concluzii privind caracteristicile sportului respectiv, valenţele sale sociale şi instructiv-educative, precum şi necesitatea recunoaşterii oficiale.
În baza raportului favorabil al comisiei Ministerul Tineretului şi Sportului recunoaşte oficial, prin ordin al ministrului, practicarea ramurii de sport respective în România.
În baza recunoaşterii oficiale practicanţii ramurii de sport se pot constitui în asociaţii judeţene şi a municipiului Bucureşti, pe ramuri de sport, cluburi sportive, federaţie sportivă naţională, şi pot participa la întreceri demonstrative şi competiţii, potrivit legii.
Parerea mea este sa nu adaugam lucruri si presupuneri de la noi si sa ne rezumam la a interpreta legile asa cum sunt scrise (negru pe alb).
Despre “amenintarile” cu DNA-ul.....stiu ca este o moda acum, dar propun sa ne uitam putin si in atributiile DNA-ului si mai mult, inainte de a ajunge la DNA, sa ne uitam prin legislatie si jurisprudenta ce se intampla daca o federatiei nu mai indeplineste criteriul de minim 5 judete.....
Si mai mult, scopul este dezvoltarea si promovarea bowlingului, nu? Deci ar trebui sa nu se puna problema de judete...
Vi se pare ca sub egida actualei federatii ne-am dezvoltat? Eu stiu un club care s-a retras tocmai din aceasta cauza.....
Din pacate, primeaza interesele personale si preferam sa nu ne intereseze de ceilalti, vrem sa fim dictatori si sa ne impunem punctul de vedere, indiferent de parerea majoritatii.
Este un sport in care suntem implicati cu totii, de ce sa nu lasam majoritatea sa hotarasca si incercam sa ne impunem punctul de vedere cu forta?
Parerea mea este ca toate acestea sunt niste pretexte si asa cum unii sustin ca le este bine asa, mie personal (prefer sa vorbesc doar in numele meu) nu imi este bine asa.
Nu facem decat sa cotizam la Federatie fara a primi nimic inapoi.
Prin “nimic” nu ma refer neaparat la bani, ci macar la bun simt si respect. Si astfel va intreb si ma intreb deopotriva, ce avem de pierdut si de ce nu merita sa incercam o noua Federatie?
O zi buna,
Raluca Gindac
Pozitia IDM-ului in problema federatiei: suntem impotriva!
e preluata de pe Facebook, unde a fost postata de Marius Briciu.
sa incepem cu concluzia:
Si credeti-ma nu vreau sa schimb nimic. Este relaxant si mi-e bine.
Mihai Ionescu
acum si restul:
Se apropie decizia de separare de federatia existenta. Noi ne-am hotarat ca NU. De ce asta?
1. Motive financiare
Am fost extrem de ponderat in evaluarea costurilor. In realitate trebuie sa ai un secretar, un contabil bun, un cenzor, toti angajati si platiti sa poata raspunde in fata MTS-ului.
400E/luna - sediu
600E/luna x2 = 1200E (2 salariati)
Cenzorul o fi mai ieftin 400E/luna
Se aduna 2000E x 12 = 24.000E/an
Drumurile pentru etalonarea ungerilor si salilor de la inceputul campionatului, 8 sali, 8 orase, laptop, mobilier, toate acestea se fac acum din taxa de 100lei x 150jucatori = 15000 lei, aproximativ 3000E
Practic, va fi de 8 ori mai mult. Sincer, nu ne convine.
CLUBURILE CARE VOTEAZA DESPRINDEREA, SA-SI ASUME COSTURILE!
Nu vrem sa platim mai mult ca acum Si asa, costurile pe sezon per jucator intr-o echipa din B sau A fara pretentii la titlu, este de aprox 500E. Pentru cele care se bat la varf, trebuie obligatoriu un antrenament inainte pe pistele din deplasare, care, presupune cazare, masa, adica 1500E/jucator/sezon. Si nu merg 6, merg si rezervele, vazand acolo in conditiile date, cine se adapteaza cel mai bine.
2. Motive de fragilitate
Daca se retrage un judet, nu se mai indeplinesc conditiile de autorizare si se desfiinteaza federatia. Cineva o sa spuna ca odata infiintata nu te mai controleaza nimeni. De aceea sunt 10000 de dosare la DNA. Toti au crezut la fel. Poate aparea o forma de santaj: "Nu mai avem bani! Daca vreti sa ramanem in campionat platiti voi..."
3. Numarul jucatorilor
Cand ridici costurile de autorizare, scade numarul celor dispusi sa plateasca. Vor fi echipe care se vor retrage. Nu vom ramane mai mult de 80-90 de jucatori, ceea ce este similar cu un esec pentru bowling ca sport. Sunt doar 10-20 de jucatori care se bat la titlu (punand in calcul si echipele), ceilalti nu au nici un motiv sa joace in cadrul unei federatii, singura care poate conferi titlul de Campion National. Se vor multumi sa joace la openuri si la ligi, sisteme (atat de relaxante) care pot iesi de sub obladuirea unei federatii. Ori directia trebuie sa fie inversa, sa tii costurile mici, sa aduci 6-7 judete in campionat, sa ajungi la 300 de jucatori, sa ai o majoritate in actuala federatie, sa imparti bugetul existent (dupa ce dai deoparte costurile fixe obligatorii) intr-o proportie corecta, aferenta performantelor, numarului de cluburi si jucatori din cele 2 sporturi si asta DE COMUN ACORD. Si de ce nu, sa dam deoparte accentele despotice ale unora, putini, din sportul asta. Si sigur nu ma refer la Dl. Grecu. Cat timp avem un regulament clar si-l respectam, nu pot fi probleme sau tensiuni cu nimeni, in actuala organizare. Eu unul, nu vreau sa ma implic mai mult. De 10 ani, ma multumesc sa mi se spuna, unde, cand, cu cine si pe ce ungere trebuie sa jucam.
Si credeti-ma nu vreau sa schimb nimic. Este relaxant si mi-e bine.
Mihai Ionescu
sa incepem cu concluzia:
Si credeti-ma nu vreau sa schimb nimic. Este relaxant si mi-e bine.
Mihai Ionescu
acum si restul:
Se apropie decizia de separare de federatia existenta. Noi ne-am hotarat ca NU. De ce asta?
1. Motive financiare
Am fost extrem de ponderat in evaluarea costurilor. In realitate trebuie sa ai un secretar, un contabil bun, un cenzor, toti angajati si platiti sa poata raspunde in fata MTS-ului.
400E/luna - sediu
600E/luna x2 = 1200E (2 salariati)
Cenzorul o fi mai ieftin 400E/luna
Se aduna 2000E x 12 = 24.000E/an
Drumurile pentru etalonarea ungerilor si salilor de la inceputul campionatului, 8 sali, 8 orase, laptop, mobilier, toate acestea se fac acum din taxa de 100lei x 150jucatori = 15000 lei, aproximativ 3000E
Practic, va fi de 8 ori mai mult. Sincer, nu ne convine.
CLUBURILE CARE VOTEAZA DESPRINDEREA, SA-SI ASUME COSTURILE!
Nu vrem sa platim mai mult ca acum Si asa, costurile pe sezon per jucator intr-o echipa din B sau A fara pretentii la titlu, este de aprox 500E. Pentru cele care se bat la varf, trebuie obligatoriu un antrenament inainte pe pistele din deplasare, care, presupune cazare, masa, adica 1500E/jucator/sezon. Si nu merg 6, merg si rezervele, vazand acolo in conditiile date, cine se adapteaza cel mai bine.
2. Motive de fragilitate
Daca se retrage un judet, nu se mai indeplinesc conditiile de autorizare si se desfiinteaza federatia. Cineva o sa spuna ca odata infiintata nu te mai controleaza nimeni. De aceea sunt 10000 de dosare la DNA. Toti au crezut la fel. Poate aparea o forma de santaj: "Nu mai avem bani! Daca vreti sa ramanem in campionat platiti voi..."
3. Numarul jucatorilor
Cand ridici costurile de autorizare, scade numarul celor dispusi sa plateasca. Vor fi echipe care se vor retrage. Nu vom ramane mai mult de 80-90 de jucatori, ceea ce este similar cu un esec pentru bowling ca sport. Sunt doar 10-20 de jucatori care se bat la titlu (punand in calcul si echipele), ceilalti nu au nici un motiv sa joace in cadrul unei federatii, singura care poate conferi titlul de Campion National. Se vor multumi sa joace la openuri si la ligi, sisteme (atat de relaxante) care pot iesi de sub obladuirea unei federatii. Ori directia trebuie sa fie inversa, sa tii costurile mici, sa aduci 6-7 judete in campionat, sa ajungi la 300 de jucatori, sa ai o majoritate in actuala federatie, sa imparti bugetul existent (dupa ce dai deoparte costurile fixe obligatorii) intr-o proportie corecta, aferenta performantelor, numarului de cluburi si jucatori din cele 2 sporturi si asta DE COMUN ACORD. Si de ce nu, sa dam deoparte accentele despotice ale unora, putini, din sportul asta. Si sigur nu ma refer la Dl. Grecu. Cat timp avem un regulament clar si-l respectam, nu pot fi probleme sau tensiuni cu nimeni, in actuala organizare. Eu unul, nu vreau sa ma implic mai mult. De 10 ani, ma multumesc sa mi se spuna, unde, cand, cu cine si pe ce ungere trebuie sa jucam.
Si credeti-ma nu vreau sa schimb nimic. Este relaxant si mi-e bine.
Mihai Ionescu
Brunswick s-a vandut!
Divizia de bowling a lui Brunswick a fost vanduta unor fonduri de investitii, dupa decizia firmei mama de anul trecut.
asta arata, intr-o oarecarea masura, amploarea dificultatilor cu care se confrunta industria bowlingului.
asta arata, intr-o oarecarea masura, amploarea dificultatilor cu care se confrunta industria bowlingului.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)