-Nu se poate face Federatia Romana de Bowling?
-Ba da, se poate.
-Cu sediul intr-o casa?
-Da!
- Fara angajati ?
- Da!
- Poate sa primeasca bani in primul an de la MTS?
- Da, sigur!
- A mai facut cineva asa ceva?
- Sigur!
- Separandu-se dintr-o alta federatie?
- Da!
- Ai vreun exemplu?
- Da!
- Care?
- Federatia Romana de Triatlon, s-a desprins din FR Ciclism in 2012, avand 15 cluburi si 200 de sportivi- vezi AICI
Aceasta s-a desprins de FR Ciclism in 2012, a inceput sa functioneze in 13 decembrie 2012.
Nu putea accesa bugetul MTS pentru 2013, era prea tarziu, dar in 2014 a primit 100.000 de lei de la MTS - vezi AICI
Sediul ei este intr-o casa, pe Str. Constantin Stahi 14, sector 1- vezi AICI.
In primul an nu a avut niciun angajat, iar veniturile ei au fost de 30.000 de lei, MAI MICI decat suma cotizata de bowling la FRPB!
Pentru confirmarea bugetului pe 2013 si anumarului de angajati vedeti siteul ministerului de finante AICI si cautati codul fiscal 31018717.
Site-ul FR Triatlon este AICI, unde putem vedea ca acum au 21 de cluburi afiliate (18 la bowling)..
ASADAR SE POATE FACE SI FR BOWLING, SINGURA CONDITIE ESTE SA O DORITI.
VENITI SI VOTATI PE 2 IUNIE!
sâmbătă, 30 mai 2015
vineri, 29 mai 2015
Apelul Geaninei Dumitrascu pentru infiintarea F.R Bowling
Urmare a
postarii d-lui Mihai Ionescu (prin intermediul d-lui Briciu) cu
privire la optiunea clubului IDM in problema desprinderii sectiunii
de bowling din actuala FRPB sub egida unei Federatii de Bowling, va
rog sa imi ingaduiti sa imi expun punctul de vedere.
Va invit cu
aceasta ocazie la o discutie in care fiecare sa aduca argumente pro
si contra constiuirii FRB. Desigur, ideal ar fi fost sa ne asezam cu
totii la o masa si sa dezbatem problema in cele mai mici detalii
insa, pentru ca timpul si mai ales distanta nu ne-o ingaduie v-as
ruga sa profitam de mijlocele pe care le avem la dispozitie, astfel
incat nimeni sa nu fie lasat pe dinafara si sa aiba ocazia de a-si
prezenta parerea.
Pentru a o lua cronologic, pentru cei
care nu stiu deja toata speta, in urma cu cca doua luni, in cadrul
Adunarii tinute la sediul FRPB, s-a adus in discutie desprinderea de
actuala federatie in vederea constituirii Federatiei Romane de
Bowling.
Am sa incerc sa fac o insiruire a factorilor care au dus la aceasta solicitare, fara a le pune insa in ordinea importantei. Voi incerca mai degraba sa merg pe structura postarii d-lui Briciu, pentru a ma asigura ca putem trage niste concluzii cat mai usor.
Am sa incerc sa fac o insiruire a factorilor care au dus la aceasta solicitare, fara a le pune insa in ordinea importantei. Voi incerca mai degraba sa merg pe structura postarii d-lui Briciu, pentru a ma asigura ca putem trage niste concluzii cat mai usor.
In ceea ce priveste aspectele legale am
sa o las pe Raluca sa aprofundeze acest subiect intr-un subiect
separat, dar vreau totusi sa avem in vedere urmatoarele:
Sediul ne este pus la dispozitie de V.
Piros pro bono. Cine va carcoti asupra acestei oferte este rugat sa
vina cu un argument puternic. Va rog sa aveti in vedere ca sediul se
poate declara doar in baza unui contract de comodat, pe perioada
determinata/nedeterminata, nimic nu se face la mica intelegere.
Interesul nostru este sa putem pune pe picioare noua federatie, iar
pentru asta oricine este invitat sa puna umarul la treaba.
Nu sustin faptul ca Vali este obligat sa ne puna la dispozitie acest sediu la nesfarsit, dar daca nu ma insel, oferta sa facea referire la 2 ani, timp suficient pt a obtine resurse financiare de la MTS. Orice alta oferta este binevenita.
Nu sustin faptul ca Vali este obligat sa ne puna la dispozitie acest sediu la nesfarsit, dar daca nu ma insel, oferta sa facea referire la 2 ani, timp suficient pt a obtine resurse financiare de la MTS. Orice alta oferta este binevenita.
Contabilul este intr-adevar imperios
necesar, asa cum de altfel este si in cazul oricarui club. Ramane sa
ne interesam ce inseamna ca si costuri. Din cate vorbeam cu Raluca,
cenzorul se contracteaza o data pe an, cu ocazia incheierii
bilantului. Asa cum v-am spus, Raluca va va detalia aceste
aspectemai jos.
In ceea ce priveste etalonarea
ungerilor si a salilor, va reamintesc faptul ca acestea au fost
facute de oameni din randurile noastre, fara vreo implicare a FRPB
asadar, despre ce deplasari, laptop, mobilier vorbim?
Asta ca sa nu mai punem urmatoarea intrebare: atunci cand s-a constatat vreo neconcordanta intre ceea ce s-a gasit in anumite sali si rigorile impuse prin regulament, a luat FRPB-ul vreo masura pt remedierea problemei sau pt imbunatatirea conditiilor de joc? NU! Atunci????
Daca doriti sa mergem si mai departe de atat, va rog sa imi spuneti cand a organizat vreun “official” al FRPB un turneu de orice natura in vreuna din sali? In fiecare sala inscrisa in programul competional s-au desfasurat turnee individuale. Asa cum bine stiti, fiecare jucator a platit o taxa de participare pentru fiecare competititie in parte (individual, duo, trio)…
Ati vazut cumva vreun angajat FRPB care sa se ocupe de organizare, sau care macar sa incaseze banii? NU! De fapt… sunt si mai curioasa daca in anumite sali a ajuns vreodata cineva din partea FRPB.
Pentru persoanele care nu stiu ce inseamna organizarea unui turneu, tin sa precizez: negociere tarife cu proprietarul salii, stabilire ungere, programari squaduri, inscriere jucatori, delegare arbitrii, incasare taxe, plati catre sala, state pt arbitrii si in ultima faza dus incasari, chitante, foi de scor, state si ce se mai impune la sediul FRPB, pt ca da, tot noi trebuie sa le ducem, pe timpul si pe banii nostril! Si cu toate astea…. A mers! Fara sa primim vreo mana de ajutor, ci doar cu forte proprii!
Asta ca sa nu mai punem urmatoarea intrebare: atunci cand s-a constatat vreo neconcordanta intre ceea ce s-a gasit in anumite sali si rigorile impuse prin regulament, a luat FRPB-ul vreo masura pt remedierea problemei sau pt imbunatatirea conditiilor de joc? NU! Atunci????
Daca doriti sa mergem si mai departe de atat, va rog sa imi spuneti cand a organizat vreun “official” al FRPB un turneu de orice natura in vreuna din sali? In fiecare sala inscrisa in programul competional s-au desfasurat turnee individuale. Asa cum bine stiti, fiecare jucator a platit o taxa de participare pentru fiecare competititie in parte (individual, duo, trio)…
Ati vazut cumva vreun angajat FRPB care sa se ocupe de organizare, sau care macar sa incaseze banii? NU! De fapt… sunt si mai curioasa daca in anumite sali a ajuns vreodata cineva din partea FRPB.
Pentru persoanele care nu stiu ce inseamna organizarea unui turneu, tin sa precizez: negociere tarife cu proprietarul salii, stabilire ungere, programari squaduri, inscriere jucatori, delegare arbitrii, incasare taxe, plati catre sala, state pt arbitrii si in ultima faza dus incasari, chitante, foi de scor, state si ce se mai impune la sediul FRPB, pt ca da, tot noi trebuie sa le ducem, pe timpul si pe banii nostril! Si cu toate astea…. A mers! Fara sa primim vreo mana de ajutor, ci doar cu forte proprii!
1500 euro/jucator/sezon… aveti tot
respectul meu, domnule Ionescu pentru suma considerabila pe care o
investiti in bowling... la o echipa de 18 membri cred ca asemnea
cifre sunt de-a dreptul suparatoare… sa stiti insa ca mai existam
si noi… restul bowlingului romanesc… cei care practica acest
sport cu drag, cu incapatanare si de ce nu, cu speranta ca la un
momentdat vom pasi victoriosi pe podium, si toate astea dupa ce ne
suportam SINGURI toate cheltuielile care in mod cert nu se rezuma la
500 euro/sezon/jucator (in mod surprinzator, chiar si noi avem nevoie
sa ne cazam atunci cand jucam in localitati indepartate, ne antrenam,
ba …mai mult de atat, chiar si mancam!!!)
Fara a o lua ca pe un afront personal, sunt de accord ca vorbim de sume mari, insa atunci cand acestea provin din bugetul propriu, cred ca este si mai dureros si cred ca fiecare dintre noi este foarte atent cu ce primeste la schimb ori, intr-o federatie in care platesti pana si finala….
Fara a o lua ca pe un afront personal, sunt de accord ca vorbim de sume mari, insa atunci cand acestea provin din bugetul propriu, cred ca este si mai dureros si cred ca fiecare dintre noi este foarte atent cu ce primeste la schimb ori, intr-o federatie in care platesti pana si finala….
Din cate ne-am documentat, conditia cu
judetele este strict pentru constituire. Raluca va completa daca este
cazul.
Numarul jucatorilor
In primul rand, nu vad de ce s-ar
creste costurile (aveti argumentele mele mai sus). Putem foarte bine
sa ne desfasuram activitatea si cu taxele de pana acum. Daca insa,
prin decizie comuna stabilim sa crestem vreo taxa, atunci in
mod cert acest lucru se va face pentru a acoperi cheltuieli pe care
actuala federatie oricum nu le suporta (turnee finale, loturi, cupe,
etc).
Sunt intr-adevar 10-20 de jucatori care se bat la titlu si inca vreo 40 care incearca sa intre in acesti 20! Va rog sa aveti in vedere ca media jucatorilor la individuale este de 55. Vi se pare ca statistic aratam ok?
Sunt intr-adevar 10-20 de jucatori care se bat la titlu si inca vreo 40 care incearca sa intre in acesti 20! Va rog sa aveti in vedere ca media jucatorilor la individuale este de 55. Vi se pare ca statistic aratam ok?
Concluzia mea este una simpla: am vazut
cum este in actuala varianta, si nu cred ca am avut vreun fel de
beneficiu, de ce sa nu incercam sa tragem spuza pe colacul nostru???
PS: promit ca, la fel ca si pana acum,
veti fi informat unde, cand, cu cine si pe ce ungere trebuie sa
jucati. Se vor ocupa de asta aceiasi oameni ca si pana acum….
Pana la acest moment, bowlingul
romanesc a functionat exclusiv (parere strict personala) datorita
implicarii celor din randul nostru. Amintesc (din trecutul recent,
caci doar pe acesta mi-l pot asuma) pe cei fara de care sectiunea de
bowling nu ar fi existat:
pe parte de organizare: Mircea
Nicolescu, Cata Gheorghe, Cici Bianu, Vali Piros, Daniel Dumitrascu
(cel datorita caruia avem la dispozitie, la un click distanta, toate
scorurile aferente oricarui jucator din tara din ultimul an), Viorel
Pavel , Bogdan Beata, si inca multi altii care au pus mana la treaba
fara sa emita vreo pretentie financiara
pe parte de dezvoltare: Lorant Verzar,
Bonifer Gabor , Marius Piticariu
pe parte de sustinere financiara: Ion
Grecu, Mihai Ionescu
PPS: am pierdut din vedere cel mai
important aspect: sub egida noii federatii, organul suprem de
conducere sunt cluburile… de bowling… desigur!
Multumesc pentru atentia acordata si
astept punctele dumneavoastra de vedere. Ca de obicei, timpul nu este
de partea noastra, dar sper ca impreuna sa putem face lucrurile sa
mearga intr-o directie buna!
Va rog sa aveti in vedere ca marti
fiecare club trebuie reprezentat la sediul FRPB printr-un delegat.
(din cate am inteles, o persoana nu poate reprezenta mai multe
cluburi).
Toate cele bune!
Geanina Dumitrascu
Raluca Gindac- raspuns la pozitia IDM, incluzand aspecte juridice despre FR Bowling
Referitor la sustinerile aberante cu privire la cenzor si plata acestuia in jur de 400 Euro Lunar!!!!
Ce este cenzorul? Este obligatorie numirea unui cenzor al unei organizatii nonprofit?
Cenzorul controleaza din punct de vedere financiar activitatea oricarei persoane juridice. El trebuie sa fie expert contabil, si, evident nu poate fi acelasi cu contabilul organizatiei. Este obligatoriu sa numiti (si sa mentionati acest lucru in statut), un cenzor, doar daca organizatia are mai mult de 15 asociati. Daca numarul asociatilor este mai mare de 100, trebuie numita o comisie de cenzori, dintre care cel putin unul sa fie contabil autorizat sau expert contabil.
Cu ce frecventa trebuie intocmit raportul cenzorului?
Raportul cenzorului este obligatoriu o data pe an si trebuie incheiat inaintea depunerii bilantului anual.
Cenzorul desfasoara activitate in cadrul unei federatii o data pe an si nu se plateste lunar!!!!! Mai mult, serviciile acestuia se achita in functie si de volumul de munca si sunt necesare doar odata pe an!!! Deci, in cel mai rau caz se vor achita 400 Euro anual.......
Conform legislatiei nationale in vigoare, infiintarea unei federatii implica:
Înfiinţarea Federaţiilor sportive naţionale se realizează în condiţiile art.35 şi 36 din Legea nr.69/2000 şi a dispoziţiilor speciale prevăzute de HG nr.884/2001, respectiv:
ART. 35
(1) Federaţiile sportive naţionale sunt structuri sportive de interes naţional, constituite prin asocierea cluburilor sportive şi asociaţiilor judeţene şi ale municipiului Bucureşti, pe ramuri de sport.
(2) Potrivit prezentei legi federaţiile sportive naţionale sunt persoane juridice de drept privat, de utilitate publică, autonome, neguvernamentale, apolitice şi fără scop lucrativ.
(3) Dobândirea personalităţii juridice se face în condiţiile legii.
ART. 36
(1) Federaţiile sportive naţionale se vor constitui numai cu avizul expres al Agenţiei Naţionale pentru Sport.
(2) Pentru o ramură de sport se poate constitui, în condiţiile legii, o singură federaţie sportivă naţională.
(3) Prin excepţie, se pot constitui Federaţia sportivă naţională "Sportul pentru toţi" şi Federaţia sportivă naţională "Sportul pentru persoanele cu handicap", ca persoane juridice de drept privat, de utilitate publică, având ca membri persoane fizice şi juridice cu activitate specifică în domeniu.
(4) Modificarea statutelor sau a actelor constitutive ale federaţiilor sportive naţionale este supusă procedurilor prevăzute de lege, după ce s-a obţinut avizul expres al Agenţiei Naţionale pentru Sport.
(5) Federaţiile sportive naţionale se organizează şi funcţionează în baza statutului propriu elaborat în conformitate cu prevederile prezentei legi şi cu statutele federaţiilor internaţionale corespondente.
(6) Înfiinţarea federaţiilor sportive naţionale sau modificarea statutelor şi a actelor constitutive ale acestora, fără respectarea dispoziţiilor alin. (1) şi (4), este nulă de drept.
Denumirea federaţiilor sportive naţionale este "Federaţia Română de - ramura de sport - ", cu excepţia cazurilor prevăzute de Legea nr. 69/2000.
Utilizarea denumirii "Federaţia Română de - ramura de sport -" pentru orice federaţie sportivă naţională se autorizează de către Ministerul Tineretului şi Sportului în cadrul procesului de avizare şi/sau recunoaştere, sub sancţiunea nulităţii absolute.
În vederea dobândirii personalităţii juridice, precum şi în cadrul procedurii de reorganizare se vor depune la Ministerul Tineretului şi Sportului actul constitutiv şi statutul federaţiei sportive naţionale, în formă autentică sau atestata de avocat, precum şi actele doveditoare ale sediului şi patrimoniului iniţial.
Actul constitutiv va cuprinde în mod obligatoriu cel puţin următoarele elemente:
a) datele de identificare a membrilor, respectiv denumirea, sediul şi dovada personalităţii juridice ale cluburilor sportive şi ale asociaţiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti, pe ramuri de sport ce compun federaţia sportivă naţională;
b) exprimarea prin acte doveditoare a voinţei de asociere şi a scopului propus;
c) denumirea federaţiei sportive naţionale;
d) sediul federaţiei sportive naţionale;
e) durata de funcţionare a federaţiei sportive naţionale;
f) patrimoniul federaţiei sportive naţionale;
g) componenţa nominală a organelor de conducere, administrare şi control ale federaţiei sportive naţionale;
h) persoana sau persoanele împuternicită/împuternicite să desfăşoare procedura de dobândire a personalităţii juridice.
Statutul va cuprinde cel puţin următoarele elemente:
a) dispoziţii generale;
b) denumirea federaţiei sportive naţionale;
c) statutul juridic;
d) însemnele;
e) sediul;
f) patrimoniul;
g) scopul şi mijloacele de acţiune;
h) condiţiile pentru afiliere: cererea de afiliere, consecinţele afilierii, reafilierii, excluderii, radierii;
i) membrii federaţiei sportive naţionale; drepturi şi obligaţii; modul de dobândire şi de pierdere a calităţii de membru;
j) organele de conducere ale federaţiei sportive naţionale:
- adunarea generală - convocare, atribuţii: adunarea generală ordinară, adunarea generală extraordinară, alegeri;
- birou federal sau comitet federal ori altă denumire, în conformitate cu statutul federaţiei;
- organism de administrare: componenţă, atribuţii, competenţe;
k) organe de control financiar intern: atribuţii, competenţe;
l) comisiile şi colegiile centrale: componenţă, atribuţii, competenţe;
m) asociaţiile judeţene şi a municipiului Bucureşti, pe ramuri de sport: organizare, structură, atribuţii, competenţe;
n) mijloacele financiare;
o) statutul disciplinar;
p) organizarea activităţii profesioniste, după caz;
r) dizolvarea;
s) dispoziţii finale.
Statutul federaţiei sportive naţionale se elaborează în conformitate cu prevederile statutului federaţiei internaţionale pe ramură de sport corespondente.
În România, în prezent funcţionează 63 de federaţii sportive naţionale ce organizează activităţile şi competiţiile sportive oficiale la nivel naţional, în ramurile de sport recunoscute în ţara noastră, conform statutelor acestora, după cum urmează:
1. Federaţia Aeronautică Română
2. Federaţia Română de Aikido
3. Federaţia Română de Alpinism şi Escaladă
4. Federaţia Română de Arte Marţiale
5. Federaţia Română de Arte Marţiale de Contact
6. Federaţia Română de Atletism
7. Federaţia Română de Automobilism Sportiv
8. Federaţia Română de Badminton
9. Federaţia Română de Baschet
10. Federaţia Română de Baseball şi Softball
11. Federaţia Română de Bob şi Sanie
12. Federaţia Română de Box
13. Federaţia Română de Bridge
14. Federaţia Română de Canotaj
15. Federaţia Română de Ciclism şi Triatlon
16. Federaţia Română de Culturism şi Fitness
17. Federaţia Română de Dans Sportiv
18. Federaţia Ecvestră Română
19. Federaţia Română de Fotbal
20. Federaţia Română de Fotbal-Tenis C.A.J.
21. Federaţia Română de Gimnastică
22. Federaţia Română de Gimnastică Ritmică
23. Federaţia Română de Go
24. Federaţia Română de Golf
25. Federaţia Română de Haltere
26. Federaţia Română de Handbal
27. Federaţia Română de Hochei pe Gheaţă
28. Federaţia Română de Hochei pe Iarbă
29. Federaţia Română de Judo
30. Federaţia Română de Kaiac-Canoe
31. Federaţia Română de Karate Kyokushin IKO 2
32. Federaţia Română de Karate Modern
33. Federaţia Română de Karate Tradiţional
34. Federaţia Română de Karate WKC
35. Federaţia Română de Kempo
36. Federaţia Română de Lupte
37. Federaţia Română de Modelism
38. Federaţia Română de Motociclism
39. Federaţia Română de Nataţie şi Pentatlon Modern
40. Federaţia Română de Oină
41. Federaţia Română de Orientare
42. Federaţia Română de Patinaj
43. Federaţia Română de Powerlifting
44. Federaţia Română de Polo
45. Federaţia Română de Popice şi Bowling
46. Federaţia Română de Radioamatorism
47. Federaţia Română de Rugby
48. Federaţia Română de Schi şi Biatlon
49. Federaţia Română de Scrabble
50. Federaţia Română de Scrimă
51. Federaţia Română de Snooker
52. Federaţia Română "Sportul pentru Persoane cu Handicap"
53. Federaţia Română "Sportul pentru Toţi"
54. Federaţia Română de Şah
55. Federaţia Română de Table - Backgammon
56. Federaţia Română de Taekwondo ITF
57. Federaţia Română de Taekwondo WTF
58. Federaţia Română de Tenis
59. Federaţia Română de Tenis de Masă
60. Federaţia Română de Tir Sportiv
61. Federaţia Română de Tir cu Arcul
62. Federaţia Română de Volei
63. Federaţia Română de Yachting
Având in vedere dispoziţiile art.36 (2) din Legea nr.69/2000, respectiv “pentru o ramură de sport se poate constitui, în condiţiile legii, o singură federaţie sportivă naţională”, nu se mai pot constitui alte federaţii sportive naţionale în ramurile de sport sus menţionate.
Condiţiile necesare pentru înfiinţarea unei federaţii sportive naţionale sunt:
a) activitatea ramurii de sport se desfăşoară în minimum 5 judeţe;
b) la data constituirii să existe minimum 10 cluburi sportive care să aibă minimum 200 de membri practicanţi;
c) activitatea în ramura de sport recunoscută oficial să se desfăşoare în mod organizat de cel puţin 3 ani de la recunoaşterea oficială a practicării ramurii de sport în România.
Recunoaşterea oficială a practicării unei ramuri de sport în România se face de către Ministerul Tineretului şi Sportului la solicitarea practicanţilor acesteia.
Cererea de recunoaştere oficială se adresează Ministerului Tineretului şi Sportului şi cuprinde următoarele date:
a) numărul de practicanţi la nivel local şi naţional;
b) regulamentele de competiţie;
c) tipurile de instalaţii, materiale şi echipamente utilizate;
d) informaţii sintetice despre practicarea ramurii de sport respective pe plan internaţional;
e) statutul şi regulamentele organizaţiei internaţionale a ramurii de sport, dacă acestea există;
f) orice alte materiale documentare considerate elocvente pentru susţinerea cererii.
Analiza şi verificarea documentaţiei care însoţeşte cererea de recunoaştere oficială se efectuează de către comisia numită prin ordin al ministrului.
Raportul comisiei, întocmit în baza cererii de recunoaştere, a documentaţiei anexate şi în urma vizionării a minimum 3 demonstraţii, va conţine concluzii privind caracteristicile sportului respectiv, valenţele sale sociale şi instructiv-educative, precum şi necesitatea recunoaşterii oficiale.
În baza raportului favorabil al comisiei Ministerul Tineretului şi Sportului recunoaşte oficial, prin ordin al ministrului, practicarea ramurii de sport respective în România.
În baza recunoaşterii oficiale practicanţii ramurii de sport se pot constitui în asociaţii judeţene şi a municipiului Bucureşti, pe ramuri de sport, cluburi sportive, federaţie sportivă naţională, şi pot participa la întreceri demonstrative şi competiţii, potrivit legii.
Parerea mea este sa nu adaugam lucruri si presupuneri de la noi si sa ne rezumam la a interpreta legile asa cum sunt scrise (negru pe alb).
Despre “amenintarile” cu DNA-ul.....stiu ca este o moda acum, dar propun sa ne uitam putin si in atributiile DNA-ului si mai mult, inainte de a ajunge la DNA, sa ne uitam prin legislatie si jurisprudenta ce se intampla daca o federatiei nu mai indeplineste criteriul de minim 5 judete.....
Si mai mult, scopul este dezvoltarea si promovarea bowlingului, nu? Deci ar trebui sa nu se puna problema de judete...
Vi se pare ca sub egida actualei federatii ne-am dezvoltat? Eu stiu un club care s-a retras tocmai din aceasta cauza.....
Din pacate, primeaza interesele personale si preferam sa nu ne intereseze de ceilalti, vrem sa fim dictatori si sa ne impunem punctul de vedere, indiferent de parerea majoritatii.
Este un sport in care suntem implicati cu totii, de ce sa nu lasam majoritatea sa hotarasca si incercam sa ne impunem punctul de vedere cu forta?
Parerea mea este ca toate acestea sunt niste pretexte si asa cum unii sustin ca le este bine asa, mie personal (prefer sa vorbesc doar in numele meu) nu imi este bine asa.
Nu facem decat sa cotizam la Federatie fara a primi nimic inapoi.
Prin “nimic” nu ma refer neaparat la bani, ci macar la bun simt si respect. Si astfel va intreb si ma intreb deopotriva, ce avem de pierdut si de ce nu merita sa incercam o noua Federatie?
O zi buna,
Raluca Gindac
Abonați-vă la:
Postări (Atom)