luni, 27 noiembrie 2023

Prima clinică EBF pe care o țin în străinătate

 
Intre 24 si 26 noiembrie am tinut o EBF Level 1 in Ungaria, la Tatabanya, la 60 de km de Budapesta.

Locatia a fost sala de bowling Dual Bowling Center, care  apartine lui Zsolt Radvanski,  jucator maghiar senior, pe care l-am intalnit la ESC 2023. 
Zsolt e cetatean roman de origine maghiara, nascut la Ciuc si care a emigrat in 1990 in Ungaria, impreuna cu cea care avea sa-i devina sotie, care e tot din Ciuc si care avea rude in Tatabanya. 
Vorbeste perfect romaneste.
Zsolt a fost cel care a avut intiativa organizarii acestei clinici si gazda noastra, simultan.
Insufletirea si generozitatea de care a dat dovada sunt rar intalnite in viata, nu numai in bowling.

El cauta mai de mult sa faca un curs de antrenori, si, cu ajutorul mai multor colegi romani, care m-au recomandat, s-a ajuns la organizarea acestei clinici. 
Vali Fatu si de Lorant Verzar au fost instrumentali aici si le multumesc public. 
E posibil sa fi fost mai multi, imi cer scuze daca nu ii stiu.

Dual Bowling Center este si "sala de acasa" a echipei Septimia, care a participat sezonul asta in campionatul maghiar, dupa ce s-a retras din cel romanesc. Acum a promovat in prima liga maghiara.

Zsolt a reusit sa stranga multi participanti, din toata Ungaria, inclusiv presedintele si vicepresedintele federatiei maghiare,  András Magó si Zoltán Skobrics.

Ungaria avea, pana acum, un sigur cursant la EBF, in 2013, care e si antrenor Level 1- Kapronczay Gergely.

Clinica s-a dovedit a fi o mare provocare, datorita numarului mare de cursanti (11), care e aproape de limita de sus pentru un singur instructor, si datorita barierei lingvistice, fiindca nu toti stiu engleza si aveam nevoie de traducere live. 
Si nici nu prea cunosteam bine pe nimeni, doar putin pe Zsolt si pe Erich Pisarski.

De aceea am facut cateva inovatii, astfel incat sa pot duce clinica la capat in foarte bune conditii.
In primul rand m-am apucat sa traduc cursul EBF Level 1 in maghiara cu un translator automat. 
Asta se poate face in .ppt  doar traducand fiecare text box in parte. Treaba cam de o zi.
Apoi l-am rugat pe colegul meu antrenor Karaman Geza, sa ma ajute cu corectarea textului, care nu era chiar grozav tradus, evident. A muncit cam o luna la el
Nu pot sa-i multumesc suficient pentru munca voluntara depusa.

Avantajele traducerii cursului sunt multiple: daca ai un curs in limba materna, e mai usor de urmarit si il poti folosi si dupa ce ai terminat clinica. 
Ce te faci daca nu stii engleza, te apuci sa ti-l traduci singur?
Altfel cu ce lucrezi ca antrenor dupa aceea?
Acum maghiarii din Romania si din Ungaria au curs in limba materna.

Dupa aceea, prezentarea a fost bilingva, cu 2 proiectoare, unul pentru versiunea in engleza, unul pentru cea in maghiara.
Am avut si 3 traducatori voluntari pentru cei 4 studenti care nu stiau deloc engleza.

Conditiile oferite la Dual Bowling Center au fost fenomenale, am avut la dispozitie sala cu 4 piste, sala de curs, catering complet pentru cele 3 zile.

Povestea salii lui Zsolt este cumva similara cu sala Elcomex a lui Ion Grecu (alta putere financiara, totusi): in 2019 si-a construit de la zero o sala in curtea firmei proprii, sala cu circuit inchis. 

Sala este similara cu cea din Ciuc, mecanisme Brunswick GS-X, piste System 300, masina de uns Kegel Kustodian Ion, doar popicele si softul sunt diferite. 
Sala este conectata la Lanetalk!!!
Iar ospitalitatea lui e fenomenala, cunoscuta de mult timp in Ungaria.

Ce pot sa va spun e ca bowlingul din Ungaria e in faza de pionerat, au doar 120 de jucatori legitimati.
Nu au arbitri, nu au regulament printat, nici macar regulament al jocului de bowling, totul e amiabil.
In plus ei sunt in federatie comuna cu popicele!!!

Pentru mine a fost totul de facut, aproape de la zero.
Cred ca m-am descurcat excelent, cursantii au plecat entuziasmati.
Si asta e tot ce conteaza!
Se pare ca vor mai fi multe colaborari cu maghiarii pe viitor.
Eu sunt fericit sa-i ajut, ma simt bine langa oameni cu sufletul deschis, care te apreciaza si te valorizeaza.

Sunt satul de luptele intestine din România și nu degeaba mulți romani aleg să emigreze, inclusiv fiica mea cea mare, Laura.
Deocamdata sunt fericit că sunt primul antrenor român care predă în străinătate. 
Vorba aia, federația aduce străini ca sa ne predea și eu le predau altora. 
Diferență de viziune, ca să zic asa.
Chiar si maine emigrez dacă prind un contract bun afară.

Intre timp si EBF se intereseaza cum am procedat, probabil se gandesc sa-l traduca si ei in mai multe limbi.
M-au felicitat calduros.
Pagina EBF dedicata clinicii este AICI

9 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. O sa intrati in sevraj, daca plec, ca nu mai aveti pe cine barfi!

      Ștergere
    2. Daca nu scapam de tine, de ce ne dai sperante desarte ? Ai zis ca si maine pleci daca vine o oferta buna. Vrei sa vorbim cu oamenii aia sa-ti faca o oferta ?

      Ștergere
    3. Chiar te rog, vreau ca haterii mei sa intre in sevraj!

      Ștergere
  2. Nu pleaca cainele de la macelarie, cum nici tu nu pleci din Romanica !! Unde mai merge totul atat de prost ca sa fie musai nevoie de cineva ca tine ? Pana si pionierii din Ungaria se inteleg doar din vorbe !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trezeste-te, nu e nicio macelarie!
      Poate in visele tale.
      Eu am cheltuit sume cu 6 cifre in euro pentru bowling si am avut venituri cu 4 cifre, in 16 ani de zile.
      E plina tara de papagali ca tine, care nu inteleg nimic, dar au opinii.

      Ștergere
  3. 11 elevi? Parca 10 erau multi pentru un instructor “but it is how it is”

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, 11 sunt extrem de multi, dar limita maxima recomandata de EBF e de 12.
      12 trebuia sa aiba si Mark in Romania, dar au lipsit 2.

      Ștergere