sâmbătă, 5 septembrie 2020

Calendarul campionatului national

 FRB a propus următorul calendar:

Regulile au fost schimbate:

RELUAREA SI FINALIZAREA CAMPIONATULUI NATIONAL DE BOWLING 2019-2020


In sedinta din 3 septembrie 2020, Biroul Federal al Federatiei Romane de Bowling a dezbatut subiectul reluarii CNB 2019-2020 in vederea finalizarii acestuia. Astfel, au fost luate in considerare urmatoarele:

1) Hotararea Adunarii Generale Ordinare a FRB din 28.04.2020 privind pct.11 al ordinii de zi: "S-a votat in unanimitate... "impotriva" modificarii regulamentului actual; in concluzie, finalizarea CNB 2019-2020 urmeaza sa se realizeze conform regulamentului in forma sa actuala."

2) Hotararea Adunarii Generale Extraordinare a FRB din 22.07.2020 privind pct.8 al ordinii de zi: "In consecinta, se voteaza...ca in cazul in care MTS/MS vor permite acest lucru, iar salile vor avea voie sa-si desfasoare activitatea, FRB sa finalizeze CNB 2019-2020, BF adaptand regulamentul la conditiile solicitate de toate institutiile implicate."

3) Anexa 5 pct.C si D a Ordinului MTS-MS nr.780-1432 din 12-14 august 2020, aplicat incepand cu 19 august 2020.

4) Raspunsului Ministerului Tineretului si Sportului la adresa Presedintelui FRB, in care a explicat conditiile specifice de joc in bowling si a solicitat parerea privind conditiile necesare reluarii activitatii sportive.

In urma dezbaterii, BF a hotarat reluarea si finalizarea CNB 2019-2020, in urmatoarele conditii:

1. Adaptarea anumitor prevederi ale Regulamentului actual al CNB 2019-2020 in vederea respectarii conditiilor generale si particulare cerute de Ordinul MTS-MS nr.780-1432 din 12-14 august 2020 la pct.C si D, privind eliminarea oricarui risc de contaminare cu noul coronavirs. Astfel:

- sportivii vor juca cate unul pe pista;

- categoriile tipic "pe echipe" (Echipe, Duo si Trio) se vor desfasura in acelasi mod descris mai inainte, asigurandu-se astfel ca jocul si scorizarea sa fie individuala, pentru toti membriilor echipelor cluburilor participante la campionat;

- se va respecta ordinea si numarul de turnee din calendarul actual, intentionandu-se ca primul turneu (considerat "pe echipe") sa fie organizat in data de 26.09.2020; calendarul intentionat va fi cat de curand publicat, in functie de conditiile obiective cauzate de negocierile ce vor avea loc cu echipele gazda si cu arenele sportive;

- categoria Echipe se va desfasura cu transmiterea listei de jucatori titulari si rezerve catre arbitru (sau reprezentantului FRB, in cazul in care meciul nu va avea arbitru) cu cel putin 30 minute inaintea meciului, jocul intre Echipe jucandu-se tot cate un jucator pe o pista, in doua squaduri - primii 3 jucatori din lista echipelor intrecandu-se intre ei (in ordinea listei) intr-un prim squad, urmatorii 3 jucatori din lista, deasemenea intre ei, intr-un al doilea squad; restul reglementarilor, inclusiv schimbarea rezervelor, vor fi cele din Regulamentul actual;

- in cazul in care o echipa gazda (jucatorii acesteia) nu va/vor dori sa participe, sau nu va/vor avea disponibilitatea sa sprijine FRB (ca echipa "gazda") pentru organizarea turneului, acesta va fi considerat anulat/amanat (in functie de situatie);

- cluburile vor avea in vedere faptul ca incepand de saptamana viitoare se considera ca echipele si sportivii acestora au la dispozitie perioada necesara de antrenament solicitata la adunarile generale mentionate mai sus;

- cluburile vor avea la dispozitie o perioada suplimentara de transferuri, incepand cu data de 7 septembrie 2020 si incheindu-se cu 3 zile inaintea inceperii primului turneu care va inaugura reluarea si finalizarea CNB 2019-2020 (in cazul in care primul turneu va incepe in 26 septembrie, perioada de transferuri se va incheia la sfarsitul datei de 22 septembrie 2020).

- finalele play-off si play-out, finalele de individual, duo si trio se vor desfasura in aceleasi conditii mentionate mai inainte;

- toate conditiile solicitate de Ordinul MTS-MS nr.780-1432 vor fi aplicate de catre FRB ca organizator impreuna cu arenele pe care se vor desfasura competitiile, in special cele referitoare la personalul specializat care va asigura triajul epidemiologic si asistenta unui medic specializat, in toate cazurile; este important sa stiti ca in cazul in care,  in urma triajului epidemiologic, medicul coordonator va hotara neparticiparea la joc a unuia dintre sportivi, acesta va fi considerat ca fiind absent, iar in cazul categoriei Echipe, va putea fi inlocuit cu una din rezerve mentionate in ordinea de pe lista inaintata arbitrului (sau reprezentantului FRB).

2. In cazul in care vor exista cazuri speciale, datorate adaptarii la situatia epidemiologica actuala, la prevederile Ordinului MTS-MS nr.780-1432, sau din alte cauze care vor avea ca efecte modificari ale modului de joc sau ale calendarului competitional, acestea vor fi tratate punctual de catre BF al FRB care va lua deciziile corespunzatoare, intotdeauna in sensul minimizarii riscului de contaminare cu noul coronavirus si in functie de conditiile obiective intampinate.

3. Solicitarea din partea MTS a unei pareri privind modul in care s-a adaptat Regulamentul si in care se intentioneaza reluarea si finalizarea CNB 2019-2020.

Biroul Federal al Federatiei Romane de Bowling

luni, 31 august 2020

Prima clinica ETBF level 2 in Romania

Ca urmare a licentei acordate de ETBF si a aprobarii date de FRB, am organizat prima clinica ETBF level 2 intre 27 si 30 august la IDM Bucuresti.

A fost o clinica internationala, fiindca la ea au participat Dian Dinev (Bulgaria), Marius Piticariu si Ionut Harhas, din Romania,

Dupa promovarea examenului teoretic si al celui practic, Dian Dinev si Marius Piticariu au primit diplome de antrenori level 2, deoarece au deja cele 350 de ore de practica cerute de program.

Ionut Harhas a primit doar diploma de participare, urmand sa-si efectueze orele pe viitor.

Multumesc conducerii IDM-ului pentru sprijinul acordat.

Deasemenea le multumesc ETBF si FRB, fara de care aceasta clinica n-ar fi fost posibila.

Le urez succes in carierele de antrenori tuturor celor 3 participanti!















joi, 20 august 2020

Se reiau competitiile sportive indoor!

 Conditiile sunt prevazute aici: 

http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/229235

Din cate inteleg eu, vom putea juca numai competitii individuale, altfel trebuie sa stam in izolare 14 zile.

Aprobat prin ORDINUL nr. 780/1.432/2020 publicat în Monitorul Oficial , Partea I, nr 757 din 19 august 2020.

A. Scop

Prezentul regulament stabilește criteriile care trebuie îndeplinite de către structurile sportive pentru reluarea acțiunilor de pregătire sportivă în spații închise și diminuarea riscului de infecție cu COVID-19.

Aplicarea corectă a acestor măsuri contribuie la diminuarea riscului de infecție cu COVID-19, dar nu garantează eliminarea acestuia în contextul pandemiei.

Acțiunile de pregătire sportivă se organizează în conformitate cu normele și regulamentele specifice ramurii de sport, adaptate de structurile sportive la situația creată de epidemia de COVID19, cu condiția ca acestea să nu vină în contradicție cu normele legale în vigoare.

Regulile generale de protecție sanitară împotriva răspândirii SARS-CoV-2, precum și regulile privind accesul în bazele sportive sunt stabilite în anexa nr. 1 la ordin.

B. Măsuri specifice activităților de pregătire sportivă în spații închise

1. Organizarea acțiunilor de pregătire sportivă

– Organizarea spațiului de pregătire sportivă astfel încât să permită menținerea distanței de minimum 2 m între oricare două persoane și un spațiu pentru fiecare persoană de minimum 7 mp

– Colaborarea administratorilor sălii cu autoritățile sanitare și cele locale astfel încât asigurarea sănătății tuturor participanților la activitatea sportivă, cât și a personalului auxiliar să reprezinte obiectivul prioritar

– Plasarea la loc vizibil a anunțurilor scrise privind regulile de igienă, distanțare fizică și cele de acces în sală

– Triajul observațional zilnic la intrarea în sală. Nu se va permite accesul persoanelor care prezintă simptome de infecție respiratorie (tuse, strănut, rinoree, stare generală alterată) și temperatură mai mare de 37,3°C.

– Plasarea recipientelor cu dezinfectanți avizați/autorizați pentru mâini la intrarea în sală

– Elaborarea planurilor de sănătate și securitate în muncă, în conformitate cu Ordinul ministrului muncii și protecției sociale și al ministrului sănătății nr. 3.577/831/2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARSCoV2 și pentru asigurarea desfășurării activității la locul de muncă în condiții de securitate și sănătate în muncă, pe durata stării de alertă

– În cazul încăperilor climatizate prin recircularea aerului se efectuează nebulizarea o dată pe săptămână, în afara programului de lucru, și se efectuează dezinfecția instalației de climatizare conform instrucțiunilor producătorului.

– Suprafețele și spațiile comune vor fi dezinfectate frecvent (cel puțin o dată la 4 ore).

– Asigurarea unei ventilații adecvate a tuturor încăperilor sau aerisirea lor periodică, cel puțin o dată la 4 ore

2. Accesul în centrul de pregătire

– Accesul sportivilor va fi permis doar în urma triajului observațional și a termometrizării.

– Sportivii sunt informați să nu se prezinte în centrele de pregătire dacă prezintă semne clinice specifice COVID-19 sau specifice altor viroze respiratorii.

– Accesul în sală trebuie să se facă numai în baza unei programări prealabile.

– Numărul de sportivi care se antrenează la un moment dat va fi limitat în funcție de capacitatea sălii, pentru a se menține distanța de siguranță, astfel încât fiecărei persoane să îi revină un spațiu de cel puțin 7 mp.

3. Antrenamentul sportivilor în spații închise

– Sportivii vor fi atenționați să își spele mâinile înainte și după terminarea antrenamentului.

– În cazul în care sala este prevăzută cu aparate sportive, se va evita utilizarea acestora în regim de circuit și se va încuraja utilizarea unui singur tip de aparat în cadrul aceleiași sesiuni de antrenament.

– Se delimitează spațiile de exerciții, cu menținerea distanței fizice de minimum 2 m între oricare două persoane și asigurarea unui spațiu de minimum 7 mp/persoană. Se va asigura aceeași distanță inclusiv între sportiv și personalul tehnic (antrenor, medic, cu excepția cazului în care acesta trebuie să intervină etc.). Prin excepție, în cazul ramurilor sportive recunoscute care nu implică un efort fizic intens (de exemplu, șah, go, bridge și așa mai departe), sportivii pot sta la o distanță mai mică dacă poartă mască respiratorie pe toată durata activității sportive.

– Se limitează durata antrenamentelor, astfel încât să se poată stabili un orar clar pentru dezinfecția și aerisirea riguroasă a sălii.

– Aparatele sportive vor fi dezinfectate înainte și după fiecare utilizator.

– Cu excepția perioadei de desfășurare a activităților fizice intense, purtarea măștii este obligatorie pe toată durata prezenței în sală.

4. Măsuri care trebuie luate după antrenament

– Se interzice folosirea în comun a dușurilor, saunei și altor zone cu risc mare de transmitere a virusului.

– După terminarea antrenamentului se are în vedere intrarea eșalonată la vestiare, cu evitarea aglomerației și menținerea distanțării, respectând un spațiu de 4 mp pentru fiecare persoană.

– Vânzarea și/sau oferirea de gustări/băuturi în regim de autoservire nu este permisă; prin excepție, se permite funcționarea automatelor de băuturi răcoritoare și mâncare ambalată.

C. Condiții generale pentru organizarea de competiții în spații închise

1. Măsuri cu caracter general

– Structura sportivă care organizează o competiție are obligația de a modifica regulamentul sportiv pentru a include reglementări clare cu privire la eventualitatea în care o etapă/ un meci nu se poate desfășura/reprograma din cauza apariției cazurilor sau focarelor de COVID-19, inclusiv sub aspectul punctajelor pe baza cărora este stabilit clasamentul.

– Fiecare structură sportivă implicată în organizarea sau desfășurarea unei competiții sportive asigură o persoană de contact responsabilă cu organizarea și coordonarea aplicării protocoalelor stabilite.

– Trebuie să participe la organizarea și desfășurarea competițiilor doar persoanele a căror prezență este absolut necesară, pentru a limita pe cât posibil numărul celor care sunt expuși unui potențial risc de infectare.

– Medicul structurii sportive organizatoare va fi implicat în asigurarea sănătății și securității în muncă pe parcursul întregii competiții sportive.

2. Măsuri pentru organizatorii evenimentului sportiv

a) În pregătirea evenimentului:

– asigurarea echipamentului de protecție (mască respiratorie) pentru întreg personalul implicat în organizarea competiției;

– asigurarea măsurilor de igienizare a mâinilor cu produse biocide avizate/autorizate la intrarea în spațiul destinat evenimentului pentru toți participanții;

– atenționarea în toate spațiile folosite de competitori prin anunțuri scrise/postere informative plasate la loc vizibil privind regulile de igienă a mâinilor și igienă respiratorie, practicarea responsabilității sociale prin distanțarea socială și monitorizarea propriei stări de sănătate;

– la locul organizării evenimentului sportiv, personalul medical efectuează termometrizarea digitală a persoanelor implicate în desfășurarea competiției (sportivi, arbitri, antrenori, voluntari etc.). În cazul înregistrării unei temperaturi peste 37,3°C, se repetă termometrizarea după 5 minute de repaus. Dacă temperatura ridicată se menține, persoana în cauză va fi izolată de restul grupului și va fi informat medicul coordonator al competiției respective;

– dotarea cu echipament de protecție (mănuși, halate, măști) a personalului medical angajat, a personalului de curățenie, a personalului care manipulează articole sportive, prosoape etc. (în cazul în care nu se pot folosi articole de unică folosință), a personalului de securitate și pază etc.;

– asigurarea dezinfecției periodice a elementelor folosite de mai multe persoane (de exemplu, mânerele ușilor, balustradele, recepția, podelele etc.) cu produse biocide avizate/autorizate în acest scop;

– amplasarea în grupul sanitar a dispenserelor cu săpun, a dispenserelor cu dezinfectant, precum și a prosoapelor igienice de unică folosință (din hârtie);

– pentru uscarea mâinilor se vor folosi șervețele de hârtie;

– dezinfecția periodică a grupurilor sanitare cu produse biocide avizate/autorizate.

b) În timpul evenimentului:

– interzicerea accesului spectatorilor la competiții pe perioada epidemiei de COVID-19;

– toți participanții (sportivi, antrenori, arbitri, organizatori, voluntari, reprezentanți ai presei etc.) trebuie să fie supuși unui triaj epidemiologic și trecuți pe o listă nominală, pentru a facilita o eventuală anchetă epidemiologică;

– serviciul de prim ajutor și alte servicii medicale, inclusiv triajul epidemiologic al competitorilor, trebuie să fie efectuat de către personal calificat;

– asigurarea îndepărtării hainelor purtate de către participanți prin depozitarea lor în saci biodegradabili amplasați în coșuri marcate vizibil cu inscripția „obiecte pentru dezinfecție“.

3. Măsuri pentru participanții la eveniment

a) Înainte de eveniment

Toți participanții (sportivi, voluntari, oficiali etc.) trebuie să își monitorizeze starea de sănătate și să respecte cu strictețe măsurile de bază pentru protejarea împotriva COVID-19, cum ar fi igiena mâinilor, distanțarea socială, evitarea atingerii ochilor, nasului și a gurii, respectarea igienei respiratorii și respectarea recomandărilor de a rămâne acasă și de a solicita asistență medicală dacă există simptome specifice bolii.

Sosirea participanților în locația unde va avea loc competiția sportivă trebuie să se facă astfel:

– transportul interurban către locația unde va avea loc competiția sportivă se va face cu autobuze/microbuze proprii sau rezervate în acest scop și folosite exclusiv pentru participanți sau cu mașina individuală. Se vor respecta reglementările anexei nr. 2 „Măsuri și reguli care se impun a fi implementate pentru derularea operațiunilor de transport rutier de persoane, transport rutier de mărfuri, transport în regim de taxi, transport în regim de închiriere cu șofer și transport alternativ, pe perioada stării de alertă, pentru prevenirea răspândirii COVID-19“ la Ordinul ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor, al ministrului afacerilor interne și al ministrului sănătății nr. 1.082/97/1.112/2020 privind măsuri și reguli în domeniul transporturilor, pe perioada stării de alertă, pentru prevenirea răspândirii COVID-19;

– pentru transportul intraurban este recomandată sosirea individuală a participanților cu mașina personală sau cu autocarul/microbuzul închiriat în regim de uz exclusiv;

– este recomandat ca participanții să ajungă la momente diferite la locul de desfășurare a competiției, pentru a evita aglomerarea de persoane în anumite puncte. În funcție de infrastructura locației, este recomandat să fie folosite căi diferite către punctul de desfășurare a competiției;

– în cazul în care participanții la competiție sunt obligați să călătorească în afara localității unde locuiesc, cazarea lor se va face respectând anexa nr. 3 „Recomandări privind funcționarea structurilor de primire turistice cu funcțiuni de cazare“ la Ordinul ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al ministrului sănătății nr. 1.731/832/2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 și pentru asigurarea desfășurării activităților în condiții de siguranță sanitară în domeniul economiei, pe durata stării de alertă.

b) În timpul derulării și după derularea evenimentului:

– participanții trebuie să respecte regulile de igienă (de exemplu, folosirea unei batiste de unică folosință, în caz de tuse sau strănut, evitarea schimbului de echipament sportiv, săpun, sticle cu apă și alte articole personale între competitori, interzicerea folosirii dușului sau a saunei, evitarea contactului fizic - strângeri de mână, îmbrățișări la sfârșitul evenimentului);

– părăsirea spațiului unde s-a desfășurat competiția trebuie să se facă în mod ordonat, cu evitarea aglomerației.

c) Măsuri care trebuie respectate de reprezentanții presei:

– toți reprezentanții presei care asistă la competiție trebuie să declare că sunt de acord să respecte normele de igienă, să se supună examenelor medicale și să respecte distanța socială de cel puțin 2 m;

– conferințele de presă se pot organiza exclusiv on-line. Declarațiile de presă vor fi oferite reporterilor doar individual, păstrând distanța de siguranță;

– amplasarea camerelor de luat vederi se va face cu respectarea distanței de 1,5 m între acestea. Acolo unde distanțarea nu este posibilă, organizatorul competiției va instala pereți despărțitori din plexiglas.

D. Condiții specifice sporturilor individuale practicate în spații închise pentru organizarea de competiții

1. Accesul la sala de desfășurare a competiției

Sala de desfășurare a competiției va fi prevăzută la intrare cu covoraș cu dezinfectant pentru încălțări, precum și soluție dezinfectantă pentru mâini. Accesul se va face conform procedurilor descrise în anexa nr. 1 la ordin, care stabilește condițiile de acces în bazele sportive.

Nu este permis accesul spectatorilor în sala unde se desfășoară competiția.

2. Înaintea competiției

Sportivii, stafful tehnic, persoanele desemnate de către structura sportivă care organizează competiția și personalul auxiliar vor ajunge la sala unde se va desfășa meciul la ore diferite, pentru a evita aglomerația.

Sportivii se vor prezenta la sala de desfășurare a competiției deja echipați. Fiecare sportiv/oficial din echipă va veni la sală cu rucsacul propriu, pentru depozitarea echipamentului/ materialelor necesar/necesare.

Se vor evita formele tradiționale de salut înainte și după desfășurarea meciului, care presupun strângerea mâinilor între sportivi, antrenori, arbitri etc.

3. În timpul competiției

Este permisă organizarea de competiții doar pentru probele de simplu. În cazul în care organizatorul competiției dorește să includă și proba de dublu, trebuie aplicate prevederile specifice sporturilor de echipă, prevăzute la lit. E.

Persoanele implicate în desfășurarea competiției (sportivi, staff tehnic, oficiali din partea organizatorului, personal auxiliar) vor păstra distanța de siguranță de cel puțin 2 m. Prin excepție, în cazul ramurilor sportive recunoscute care nu implică un efort fizic intens (de exemplu, șah, go, bridge și așa mai departe) sportivii pot sta la o distanță mai mică dacă poartă mască respiratorie pe toată durata competiției.

Materialele sportive se vor dezinfecta ori de câte ori este posibil. Este obligatoriu ca fiecare participant la competiție să aibă recipient propriu pentru băutura hidratantă/energizantă.

4. După competiție

Părăsirea sălii unde se desfășoară competiția se va face în mod ordonat, pentru a evita aglomerația. La ieșirea din sală se vor dezinfecta din nou mâinile cu soluția din recipientele aflate la intrarea în sală.

E. Condiții specifice sporturilor de echipă practicate în spații închise pentru organizarea de competiții

1. Cantonamentul În cazul sporturilor de echipă practicate în spații închise, competiția trebuie să fie precedată de o perioadă de cantonament în izolare, pentru toate echipele participante, pe durata a cel puțin 14 zile calendaristice. Intrarea sportivilor și a personalului tehnic în cantonament se face doar pentru persoanele testate prin metoda RT-PCR cu rezultat negativ, cu maximum 48 de ore înainte de data prevăzută pentru intrarea în cantonament.

Echipele vor efectua o nouă testare prin metoda RT-PCR la 14 zile după intrarea în izolare, iar competiția se poate organiza la 48 de ore după aceea. Fiecare echipă va transmite organizatorului competiției lista nominală a participanților la turneu, precum și rezultatul celor două testări RT-PCR efectuate înainte de prezentarea la competiție. În cazul în care competiția se întinde pe o perioadă mai mare de două săptămâni, testarea prin metoda RT-PCR se va reface periodic din 14 în 14 zile.

Regimul de izolare din cantonament trebuie urmat și pe perioada competiției. Pentru optimizarea procedurilor sanitare și minimalizarea factorilor de risc extern se recomandă ca, după obținerea celor două rezultate negative succesive și după o procedură de triaj observațional, toate echipele participante la competiție să intre în cantonament în aceeași bază sau în același hotel. Componenții echipelor (jucători și oficiali de echipă) și reprezentanții structurii sportive care organizează competiția (oficiali, arbitri, delegați etc.) vor fi cazați în regim de cantonament pe toată durata desfășurării evenimentului și nu vor putea părăsi hotelul decât pentru a se deplasa la locul de desfășurare a antrenamentelor și meciurilor sau în scop de recreere, care va consta în plimbări scurte, în aer liber, în apropierea hotelului.

2. Cazarea

La intrarea în cantonamentul colectiv într-o bază ori într-un hotel, echipele trebuie să fie separate: cazarea se va face fie în clădiri diferite ale aceleiași baze, fie, dacă acest lucru nu este posibil, la etaje diferite ale aceleiași clădiri, care să nu comunice între ele. Arbitrii și observatorii desemnați de structura sportivă organizatoare se vor caza în aceleași condiții.

Fiecărei echipe i se va pune la dispoziție un spațiu propriu pentru realizarea ședințelor tehnico-metodice și rezolvarea problemelor medicale ale echipei. Acesta va fi aerisit și dezinfectat după fiecare folosire.

Nu se va face curat în camere pe toată durata șederii la competiție. Se vor pune la dispoziția echipelor destule prosoape și articole de igienă pentru a se evita intrarea în contact cu personalul de curățenie.

3. Transportul

În cazul în care spațiul de cazare este diferit de cel unde se desfășoară antrenamentele și meciurile, fiecare echipă se va deplasa cu autocarul propriu, evitându-se, pe cât posibil, opririle pe traseu. Fiecare echipă va avea oră diferită de plecare spre sală/spațiul de cazare, în așa fel încât să se evite aglomerația la punctul de plecare sau de sosire.

4. Accesul la sala de antrenament/meci

Sala de joc va fi prevăzută la intrare cu covoraș cu dezinfectant pentru încălțări, precum și soluție dezinfectantă pentru mâini. Accesul se va face conform procedurilor descrise în anexa nr. 1 la ordin, care stabilește condițiile de acces în bazele sportive.

Au acces în sala de joc, pentru fiecare meci:

– persoana responsabilă cu triajul epidemiologic;

– componenții celor două echipe (jucători și staff tehnic), pe bază de tabel nominal semnat de delegatul clubului și prezentat la ședința tehnică;

– arbitrii/observatorii desemnați de structura sportivă organizatoare a competiției, pe bază de tabel nominal;

– personalul auxiliar esențial pentru desfășurarea meciului (sunet, electrică, tehnic, streaming on-line, personal medical, pază etc.), pe bază de tabel nominal prezentat la ședința tehnică;

– presa, pe bază de tabel nominal.

5. Înaintea meciului

Echipele și persoanele desemnate de către structura sportivă care organizează competiția vor ajunge la sala unde se va desfășa meciul la ore diferite, pentru a evita aglomerația.

Jucătorii se vor prezenta la sala de joc echipați și pregătiți pentru încălzire/meci. Accesul la vestiare este interzis. Fiecare echipă va avea acces la câte una/două toalete proprii.

Fiecare jucător/oficial din echipă va veni la sală cu rucsacul propriu, pentru depozitarea echipamentului/materialelor necesar/necesare.

Ședințele tehnico-tactice ale echipelor nu se vor ține la sala de joc. Acestea se vor programa înainte ca fiecare echipă să ajungă la sală, în spațiu deschis sau în săli/incinte din cadrul spațiului de cazare, unde se poate păstra distanța de minimum 2 m între componenții echipei.

Jucătorii celor două echipe și arbitrii principali nu vor ieși în același timp la încălzire și vor evita orice contact direct cu adversarii/arbitrii pe toată durata încălzirii. Salutul echipelor de la centrul terenului se va realiza păstrând distanța de minimum 2 m între participanți. Nu se va realiza prezentarea la centru a echipelor.

6. În timpul meciului

Materialele sportive se vor dezinfecta ori de câte ori este posibil. Este obligatoriu ca fiecare component al echipei să aibă recipient propriu pentru băutura hidratantă/energizantă. Jucătorii și arbitrii vor păstra distanța de siguranță de minimum 2 m pe perioada când jocul este întrerupt.

7. După meci

După fluierul de final al jocului, reprezentanții echipelor vor merge direct la autocar, de unde se vor deplasa spre locul de cazare. La ieșirea din sală se vor dezinfecta din nou mâinile cu soluția din recipientele aflate la intrarea în sală. În pauzele dintre jocuri se va realiza dezinfectarea toaletelor și a spațiilor comune (hol intrare, suprafață de joc, masă oficială, bănci de rezervă).

F. Proceduri în cazul apariției unei suspiciuni de infectare cu SARS-CoV-2 în centrul de pregătire

În cazul în care o persoană care participă la activitatea de antrenament sau la competiție este suspectă/confirmată cu COVID-19, se informează imediat direcția de sănătate publică pe raza căreia s-a produs incidentul și se urmează întocmai instrucțiunile primite de la autoritățile sanitare.

În continuare, se realizează operațiuni de dezinfecție a încăperilor respective de către unități de dezinfecție, dezinsecție și deratizare autorizate.

Cupa Mondiala se amana din nou

 Data propusa este octombrie 2021!

Iata comunicatul de presa:

World Bowling and QubicaAMF Announce Postponement of 

the 2020 QubicaAMF Bowling World Cup to October 2021 August 18, 2020 (Lausanne, Switzerland) – World Bowling, the international governing body for tenpin, ninepin and Para Bowling, and QubicaAMF Worldwide (QubicaAMF), the largest bowling products company in the world, announce the further postponement of the QubicaAMF Bowling World Cup from March 2021 to October 2021 in Kuwait as a result of the current circumstances resulting from the Coronavirus Pandemic. 

“Given the continuous changing climate around the Coronavirus, worldwide travel restrictions that remain in place and with the ultimate the health and safety of athletes, officials and organisers in mind, World Bowling and QubicaAMF have decided to further postpone the QubicaAMF Bowling World Cup,” states Andrew Oram, CEO, World Bowling. 

“We remain committed to taking a responsible approach to enable athletes, hosts and organisers enough time to prepare for these events, including the necessary local qualifying events. We feel that an October 2021 timeframe will allow for safe planning and execution which now is not feasible,” continues Oram. 

“QubicaAMF is committed to the sport of bowling. In 56 years hosting this tournament, this is the first year that we have been forced to postpone the annual event. However, with the current status of the pandemic we feel that this is unavoidable,” adds Emanuele Govoni, CEO, QubicaAMF. “Our goal is to allow hosts to organize qualifying events in a safe environment, open to as many athletes as possible so we can ultimately host a safe and successful Bowling World Cup for as many athletes as possible from around the world next October.”

World Bowling has established an Event Portfolio Working Group charged with looking for new dates to reschedule events once the pandemic subsides. 

The inaugural Para Bowling World Cup will also be postponed and is planned to take place in Kuwait in May 2021 to avoid the congestion of the events being rescheduled in the latter part of the year. 

Final dates for both events will be provided at a future time.

miercuri, 5 august 2020

Clinici de antrenori ETBF level 1 si 2 in Romania

Ca urmare a certificarii mele de catre ETBF, ca instructor level 2, si a acordului Biroului Federal al FRB din 31.07, initiez pregatirea unor clinici pentru antrenori certificati ETBF level 1 si 2.

Scopul principal este cresterea numarului de antrenori, care sa poata pregati urmatoarele generatii de jucatori, in principal copii si tineri.
Un scop secundar este si certificarea viitorilor antrenori de loturi, astfel incat sa poata participa la competitiile europene.

Deocamdata este in plan o clinica pentru level 2 la Promenada, in perioada 27-30 august.
Pot participa toti cei care au deja level 1.

Pentru ceilalti, pot organiza o clinica level 1 inainte de aceasta data, sau putem sa stabilim alte date si locuri, in functie de preferintele si programele celor interesati.

Toti participantii vor primi diplome de participare de la ETBF. 
Pentru obtinerea diplomelor de antrenori, este nevoie de un stagiu minim de 150-200 de ore de practica.
Dupa indeplinirea baremului, se elibereaza certificatul de antrenor.

Astept sa ma contactati pentru detalii.