sâmbătă, 5 decembrie 2009

Filosofia turneului Funland

Ideea celor de la Funland era sa organizeze un turneu pentru abonati, ca un prilej de destindere si de adunare a celor pasionati de bowling, dintre cei care frecventeaza clubul.

Ideea mea era sa avem  turneu nou si o locatie noua, unde  sa putem juca, intr-un format  accesibil cator mai multi.

Negocierile si stabilirea formatului au durat circa doua luni. 

Am gandit astfel: ca sa aiba succes printre jucatori, el trebuie sa ofere sanse jucatorilor de toate categoriile sa castige trofeul.

Pentru asta am stabilit sistemul de handicapuri, avand ca referinta scorul de 200, unde speram sa se stabileasca cut-ul.

Pentru amatori este destul de greu sa dea 170 medie, dar cei mai buni dintre ei o vor face.

Pentru jucatorii B e destul de greu sa faca 190 medie, dar cei mai buni o vor face.

Iar pentru jucatorii de A 200 e obligatoriu, in orice conditii.

Ungerea a fost un factor decisiv, fiindca o ungere usoara ar fi tras mult in sus scorurile celor de A si toata strategia mea ar fi fost distrusa.

Asa ca a trebuit sa ajustez ungerea de 34 de picioare preexistenta in masina de la Unirea, pana am adus-o de la o ungere house la o ungere sport, similara ungerii Stockholm de 34 picioare, folosita la Mondialele de fete 2009 si la Europenele de baieti 2009.

As mai fi avut nevoie de inca 1-2 teste ca sa o fac identica, fiindca ungerea e definita pentru masini si ulei Kegel si nu pentru Brunswick.

In plus, experienta mea cu aceasta masina e limitata, fiind un un model foarte complex, utilizat si in PBA.

Imi cer scuze celor care au venit si s-au antrenat pe variantele anterioare ale ungerii, dar au fost schimbari necesare si cam orice organizator de turnee face astfel de (mici) modificari.

Ba  la Mondialele de fete nici macar nu s-au antrenat pe ungerile oficiale...

Formatul de 3 jocuri a fost ales pentru ca este economic si e un sistem foarte folosit in ligile din USA si aproape deloc in Europa, e nou pentru Romania si de aceea va fi interesant pentru toti jucatorii.

Dureaza putin, poti avea mai multi jucatori pe pista si costurile, respectiv taxele de inscriere, pot fi mai mici.

In plus, fiind doar trei jocuri, presiunea pe fiecare bila e mult mai mare, orice izolata ratata iti coboara media cu peste 3 puncte.

Asa inveti sa te concentrezi pe fiecare bila, lucru esential in bowling, mai ales in cel de performanta.

Formatul trebuia sa fie comprimat, ca sa limitam durata turneului, ei neavand personal disponibil pentru asa ceva, iar pistele trebuiau sa fie libere dupa 8 seara, fiind perioada cea mai rentabila pentru orice bowling.

Pe de alta parte, un format comprimat scade incasarile totale, ducand si la limitarea fondului de premii, dar mi s-a parut ca marea majoritatea a jucatorilor joaca pentru glorie si cupe si mai putin pentru bani.

Eu sunt multumit ca avem in finala 4 amatori, 3 jucatori de B si 9 jucatori de A.

Bineinteles ca eu nu m-am calificat, fiindca am jucat prost, iar ungerea e relativ pretentioasa..

Si e aproape imposibil sa fii si organizator si sa joci bine (Florin Popescu stie).

Dar ma bucur mai mult pentru voi, cei care veti juca finala de maine.

Succes!

Sper ca turneul sa continue cu editii vitoare de succes.

Eu sunt multumit de cum a iesit si poate si voi,  jucatori de toate categoriile.

Pasiunea noastra ne-a adunat impreuna si asta e cel mai mare succes.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu