vineri, 14 iulie 2023

Clinica EBF level 1

Intre 14 si 16 iulie se desfasoara la IDM o clinica pentru antrenori L1 a federatiei europene (EBF), tinuta de Mark Heathorn, fost antrenor al nationalelor Angliei, un antrenor cu o reputatie excelenta.

Pe mine m-a mirat foarte tare aceasta clinica, ca a fost anuntata din scurt, ca au fost "sariti" instructorii EBF romani care puteau s-o tina (Piticariu si cu mine),  iar cel mai tare m-a mirat ca e gratuita pentru cursanti.

Am banuit de la inceput ca e facuta cu dedicatie pentru cativa de prin Biroul Federal, care n-aveau de gand sa invete de la noi (desigur) si nici n-aveau de gand sa plateasca.
Aici am avut dreptate: printre cursanti sunt Nitu, Romeo, Viorel Sandu, Apostolescu, plus baiatul Alinei Orlanda.
In total sunt vreo 7 din orbita fostului BF si 3 pe langa: Bogdan Panaitopulo, Razvan Mocanu si Pavel Viorel.
Avem si o popicareasca- Flori Naghi. Bravo, e de admirat ce face!
Par a fi 10 cursanti, in total, daca am numarat corect, ceea ce e mult pentru un singur instructor, "but it is how it is"
Eu ma bucur ca avem o asemenea clinica in Romania, pe langa cele multe tinute de mine. 
E o oportunitate imensa pentru educarea romanilor si, indiferent cum s-a ajuns aici, e un plus.

Evident ca i-am enervat in trecut ca n-au niciun fel de competente prin BF, ca selecteaza loturile desi nu se pricep samd.
Ei au reactionat si acum avem parte de aceasta clinica, la care sa capete si ei ceva competente.
Me happy!

Pe de alta parte, vor trebui sa si practice 150 de ore ca antrenori, ca sa-si ia diploma de antrenor, nu doar diploma de participare la clinica, iar asta va dura.
Bine, sunt convins ca unii vor incerca sa si-o obtina pe loc, ca vezi Doamne au antrenat deja.
Acum, stiti cum e, nu traim intr-o lume perfecta.

Anterior, Biroul federal din mandatul precedent a produs o chestie legata de antrenori, pe care o gasiti AICI

E buna, per ansamblu, ca nu exista nimic pana atunci legat de antrenori si mai si recunosc licentele straine (nu apar explicit care)

Pe de alta parte, are niste probleme mari de tot: ca sa studiezi ai nevoie de aprobarea federatiei (!), mai sunt si chestii gen dosar cu sina pe-acolo, cu 2 poze samd, desi evidenta e electronica.

Dar au prevazut explicit posibilitatea ca FRB sa plateasca inscrierea cursantilor, in principal ca sa aiba acoperire pentru plata clinicii EBF actuale, care e pe la 2.000 de euro, sa ne intelegem.
Adica si-au platit pentru ei un antrenor, si au profitat si altii pe langa. 
E bine, indiferent cum, au ajuns la "facultate"!
Si se si straduiesc sa invete!

Eu ma simt implinit, trag de mai mult de zece ani ca sa se dezvolte sportul asta, ca sa avem o federatie a noastra, ca jucatorii sa invete, sa studieze, sa progreseze, sa avem cat mai multi si mai buni antrenori, iar acum FRB-ul "nostru" face ce trebuie.
Sunt fericit ca am jucat "the long game", targeturile incep sa-mi fie atinse. 
Inainte doar milionarii aduceau antrenori straini, acum ii aduce federatia!
Ciupiti-ma, cred ca visez!

Nu trebuie sa fiu eu in conducere, nu trebuie sa fiu eu instructorul si, indiferent cum s-a ajuns aici, e bine pentru bowlingul romanesc.
Hai, Mark, fa-i mai buni!
Mark in action
Viorel Sandu poarta un tricou de-al lui Dorel. #eledorel  #jesuisdorel
Fiecare e liber sa-l sustina pe care Dorel il doreste.

Ce apare prin statut, si BF se fereste de el ca de tamaie, e Colegiul Central de Antrenori, care are cateva atributii foarte serioase, mai ales legate de loturi. 
Acest Colegiu Central de Antrenori propune  componenta loturilor nationale, iar BF aproba propunerile lui. 
E o limitare a libertatii de actiune a BF, dar si o profesionalizare in alegerea loturilor, n-o mai fac politicienii, o fac antrenorii!

Hai sa-l vedem cum il infiinteaza si pe-asta!
BF-ul ar vrea sa voteze infiintarea sau nu a acestui colegiu: pana acumaaa n-am avut asa ceva, stai sa vedem, c-o fi, c-o plezni.
Trebuie sa il infiinteze, e obligatoriu fiindca e prevazut in statut si Biroul Federal nu poate trece peste statut.

Probabil o sa-l infiinteze, o sa-l conduca vreun Dorel la inceput, cum a fost si pe la federatie, dar mergem inainte. 
Cu pasi mici, foarte mici sau microscopici, desigur.
In timp ce noi ne miscam ca melcul, au inceput sa ne-o traga pe plan international  unii care erau mult in spatele nostru acum cativa ani.

Eu as emigra, un pic, daca e sa ma întrebați, ca m-am cam saturat, motivatia mea se duce inspre minus.

Grupul studentilor e mai mare, a aparut si Barbu Cristian pe-acolo, din noul BF, si chiar Piticariu, care nu stiu exact ce face, pare ca ii mai explica lui Barbu. Si filmeaza tot.
Final
Toata lumea primeste" Certificate of achievement", care e o diplomă de absolvire a cursului.
Certificatul de antrenor il vor primi după confirmarea celor 150 ore de practică.
 
Am descoperit ca unul dintre cursanti nu a respectat cerintele prevazute de catre BF pentru participarea la cursurile de antrenori, fiindca nu respecta conditia asta:
Va las pe voi sa-l descoperiti, dar sunt convins ca o rezolva ieri-azi-maine si se legitimeaza.

Eu am ajuns la concluzia asta dupa ce am cercetat baza de date publica a FRB, unde nu apare ca ar fi fost vreodata legitimat sau ca ar fi jucat in vreun meci oficial de la infiintarea FRB si pana acum.
Fiind un proces de cautare manuala, e posibil sa ma insel, dar am cautat si prin memorie si n-am gasit nimic!😁😁😁
10 absolventi aici.
 Lipseste Nitu, nu stiu daca a lipsit de la poza, daca n-a absolvit sau daca nici n-a participat oficial la curs.
Si acum, nota de plata, in consecinta: niciun fel de buget pentru mondiale, pentru fete, si doar cate 2.000 de lei de jucator pentru Cupa Campionilor.
A trebuit sa-si faca BF-ul cadou cursuri gratuite EBF, csf? 
Luminita Dogaru se pare ca a refuzat participarea, Laura nici vorba samd.
Sa vedem cine s-o duce, parca vad ca o sa se coboare mult in clasament, pana gasesc pe cineva cu bani. 
FRB a anuntat deja ca participam cu 1+1, adica a confirmat pe banii jucatorilor...

7 comentarii:

  1. Bai baiatule, tu esti pe un piedestal, cand de fapt tu esti un ratat. Trezeste-te!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tu ești un anonim, nu contezi.
      Zi mersi ca si și tu unde să te bagi in seamă.

      Ștergere
  2. Eu nu am refuzat din motive financiare, altele au fost cauzele

    RăspundețiȘtergere
  3. Pirose Pirose sa-ti dam la muie!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Online, asa? Arata-te la fata, poate facem un pay per view, sa facem un ban cinstit!

      Ștergere