sâmbătă, 4 septembrie 2010

Calificarile pentru Cupa Mondiala Qubica - AMF

Au fost castigate de Vicky Pravat la masculin si de Cici Bianu la feminin.

In total au fost 25 de participanti - 22 de jucatori si 3 jucatoare, fata e 18 anul trecut (15 plus 3).
Cresterea s-a datorat participarii masive a echipelor constantene - 12 jucatori, fata de 6 anul trecut.

turneul a fost foarte reusit, datorita ambitiei deosebite a jucatorilor, in conditii dificile de ungere si de transformare a ei pe durata jocurilor.

Vicky a castigat pe merit, dand peste 200 media in fiecare pas si gestionandu-si foarte bine energia de-a lungul celor 10 ore de turneu.
pe urmatoarele locuri s-au clasat Vali Fatu, Romeo Gagenoiu, Cristi Calagiu si Costin Preda.

Cici a dominat categoric la feminin, pe 2 terminand Luminita Farkas si pe 3 Eugenia Dumitrascu.

gazdele au fost foarte primitoare, dar conditiile tehnice au lasat oarecum de dorit (si datorita lipsei de experienta a personalului tehnic), lucru care a pus la incercare nervii mai multor jucatori si jucatoare din primul squad, cei ai lui Catalin Gheorghe cedand iremediabil, acesta facand scandal non-stop de pe la 11 dimineata pana pe la 8 seara, in stilu-i caracteristic.

Dupa numaratoarea mea, e cel putin a cincea oara cand se intampla acest lucru in sezonul asta: la Constanta, Bucuresti, Miercurea Ciuc, Galati si acum, la Ploiesti.

La Munchen nu i s-a auzit gurita, desi avea toate motivele s-o faca.

am avut "norocul" sa joc in pereche cu el pe pista si sa-i suport nervii toata ziua - eu sunt de vina ca am tupeul sa sustin ca turneul AMF trebuie organizat in centre AMF (desi n-am avut implicare in organizarea acestui turneu).

alegerea acestei locatii era cam singura solutie, fiind cel mai mare centru AMF si cel mai aproape de Bucuresti si Constanta.
Space Bowl din mall-ul Iris Bucuresti s-a desfiintat.

alte posibilitati ar mai fi fost centrele AMF din Focsani, Timisoara si Lugoj.

problemele care au fost in primul squad nu s-au mai repetat, turneul decurgand normal din punct de vedere tehnic.

Marius Piticariu a incercat sa joace si el in squadul 2, dupa ce l-a sunat pe la ora 14 pe Viorel Pavel sa-l intrebe daca se mai poate inscrie, iar acesta, cu flexibilitatea lui proverbiala, i-a dat de inteles ca da, lucru cu care ceilalti jucatori nu au fost de acord, ei venind in sala de cu dimineata si respectand orarul convenit.

dealtfel regulamentul s-a dovedit a fi doar orientativ: s-au facut inscrieri si la fata locului, s-au primit jucatori nelegitimati, a fost si o incercare nereusita de a le convinge pe fete sa nu se mai mute dupa fiecare doua jocuri, s-a mai fumat prin pauzele "tehnice" samd.

lucrurile n-au degenerat si s-au rezolvat prin negocieri.

asa e in Romania, regulile si legile nu sunt populare deloc.

spectacolul sportiv, in schimb, a fost o reusita plina de surprize pe alocuri: Pelicanu si Obada n-au facut ultimii 8, cu medii sub 180, primul fiind preocupat mai mult de exersarea tehnicilor predate de antrenorul suedez.
Costin Preda a facut o figura neasteptat de buna, luptandu-se cu Cristi Calagiu pana in ultimul frame pentru accesul in semifinale.

iar Catalin Gheorghe n-a mai facut scandal cu modelul nereusit al diplomelor, fiindca n-au existat deloc (un minus), iar el nu era in pozitia de a mai obtine una.

Vicky, care va implini 52 de ani in Franta, in timpul turneului, a preluat stafeta de la un jucator de 56 de ani (Pelicanu), iar Cici si-a predat stafeta singura, fiind al doilea an consecutiv reprezentanta tarii nostre.

Bravo lor!

A 46-a editie a Cupei Mondiale Qubica AMF se va desfasura intre 15 si 24 octombrie pe Riviera franceza, la Toulon.

vineri, 3 septembrie 2010

Proiect " Liga de bowling"

indiferent de rezultatele consultarilor/negocierilor de saptamana viitoare, as vrea sa initiez o liga de bowling in Bucuresti, intr-un format foarte accesibil, cu costuri neglijabile, la care sa poata participa oricine.

ideea e sa fie o liga cu handicap, in care scorul de baza sa fie 190, iar 80% din diferenta dintre 190 si media anuala sa fie considerat handicap.
zecimalele se ignora.

la jumatatea sezonului se recalculeaza sistemul de handicapuri.

pentru jucatorii noi se vor de bune declaratiile lor sau se vor stabili niste medii standard, de la care pornesc.

handicapurile se recalculeaza la jumatatea sezonului.

de exemplu Piticariu Marius are media anuala 195- nu are handicap.
Razvan Nitu are medie anuala reala 143, are handicap 37.
Raluca Gandac 164 medie reala, handicap 20.
samd...


as propune sa fie 3 jucatori intr-o echipa si sa se joace 3 jocuri.
se intocmesc 2 clasamente- individual si trio.
taxa de inscriere sa fie modica (50-100 lei pe an), cat sa se acopere premiile anuale- individual, trio, best score, best squad, jocul de 300 (inel) si seria de 800 (inel).

in rest fiecare isi plateste pistele.
se joaca in cross, trei pe pista, toate jocurile pe aceeasi pereche de piste.
nu exista arbitri, deciziile se iau in comun de capitanii echipelor.
in caz de disputa, organizatorul decide, dupa ce se consulta cu jucatorii si martorii.
in caz de imposibilitatea luarii unei decizii, se ia de bun rezultatul inregistrat.

jocurile se desfasoara in timpul saptamanii, seara, dupa servici-scoala (ora 19-19.30 pana la 20.30-21.00)- marti sau miercuri, preferabil.

sunt convins ca salile vor fi dornice sa acorde un discount substantial la activitatile ligii, astfel incat un meci sa nu coste mai mult de 25-30 de lei de persoana.

ungerile vor fi foarte prietenoase, astfel incat sa incurajeze scorurile mari si recordurile - de preferinta ungerea salii.

nu este un model original, este ceea ce se joaca in America in zeci de mii de ligi.

se poate organiza acelasi lucru in toata tara, iar la sfarsitul sezonului se face un turneu national, cu castigatorii din toate salile.

astept feedback.

daca va place ideea, astept parteneri ca sa gandim proiectul cap-coada si sa ne ocupam voluntar de organizare.

Seminar de bowling organizat de Brunswick

In data de 8 Sept 2010 ora 17.30, va invitam in Club Oxygen din Mall Sun Plaza din P-ta Sudului, la primul seminar de bowling din Romania sustinut de Pat Mitchell si Brunswick!

In flyer puteti vedea un mic desfasurator al seminarului!
Daca il veti considera interesant, va asteptam cu cea mai mare placere!
Pentru cei din provincie care nu pot ajunge vom incerca sa-l transmitem live pe internet!

Marius Piticariu

marius.piticariu@oxygen.com.ro

http://www.oxygen.com.ro/


miercuri, 1 septembrie 2010

Despre propunerea de regulamente CN 2010-2011 de mai jos

acum a aparut o alta entitate CCB, in care e membra si Dana Nitu (cum a aparut?)
in plus 6 membri au votat cu 7 voturi- 5 pentru si 2 abtineri...

proiectul de mai jos este o scriere de 16 pagini, care ar trebui de fapt sa fie cinci regulamente diferite (asa cum sunt acum).

numarul de jucatori obligatorii intr-o echipa cresc de la 6 (5 plus 1 junior) la 8 (6+2), dupa ce in ultimii 2 ani au fost tot timpul echipe care au avut probleme de efectiv.

numarul de jocuri intr-o etapa al unei echipe creste de la 30 la 40, iar pentru un sezon numarul total de jocuri poate ajunge pentru o echipa la 560, fata de 300 la unele echipe anul trecut (cele din grupa de 6, care n-au jucat play-off).

asta inseamna bugete aproape duble pentru echipe.

la individuale acum se joaca 4 turnee obligatorii, in loc de unul, adica buget ori 4.

juniorii sunt acum intre 10 si 21 de ani si sunt obligatorii 2 de de echipa, iar ei joaca dupa(!!!) cele 6 jocuri ale celor 6 seniori, adica un meci de echipe va dura cam 4 ore jumatate.

asta pare pusa la misto, ca sa renuntam la meciurile juniorilor...

in plus limita de jos la 10 ani pare pusa impotriva mea si a Split-ului, singurii care avem juniori sub 10 ani, care au deja un an in campionat.

dar varsta cadetilor a migrat pana aproape de 17 ani, ca sa mai faca si Mihai Pavel ceva anul asta...

asa bataie de joc n-am mai vazut/banuit.

iar limita junioratului la 21 de ani e aberatie, se confunda juniorii cu tineretul.

si cine puii mei mai gaseste 2 juniori-tineri regulamentari in 19 zile, cat mai e pana la sfarsitul inscrierilor?

toate astea de mai sus vor duce la o catastrofa financiara si logistica campionatul.

in rest are o gramada de prevederi imposibil de aplicat, mai ales aia cu ungerile impuse, care nu pot fi facute si/sau verificate.

ca sa va dau doar un exemplu flagrant: Kegel Bordwolk (de fapt Boardwalk) e o ungere dedicata Kegel, care nu poate fi facuta pe masini Brunswick (nu are transpozitie).

in plus nimeni in lumea asta nu poate verifica o ungere, daca nu are cu ce - acces la softul masinii sau Lane Monitor System.

iar asta ar trebui s-o faca arbitrii, unii dintre ei nestiind cum trebuie nici regulamentul de arbitraj, darmite ungeri .

echipele noi care vor sa intre in campionat ce fac?

conving proprietarii de sali sa isi cumpere masini de 30.000 de euro?

si cum poti convinge un patron de sala sa-ti faca o anumita ungere?

pai e un regulament facut doar pentru IDM si Cernavoda?

Galati, Miercurea Ciuc, Timisoara ce fac?

IN PLUS: E SINGURUL CAMPIONAT NATIONAL DIN LUME CARE FOLOSESTE DOAR UNGERI SPORT!!!

asta va face ca jucatorii sa fie atat de frustrati, incat multi dintre ei se vor lasa ...

regulamentul e atat de restrictiv si implica costuri atat de mari, incat numarul de echipe si de jucatori se va reduce drastic, contrar declaratiilor de la inceput.

pe de alta parte jucatorii sunt afectati de excluderea echipelor (ca pe vremuri) si o gramada de alte aberatii retrograde...

art 5.3 a fost nascocit ca sa poata juca in Div A echipe care nu au dreptul,se comaseaza doua cluburi, iar rezultatul il preia noua entitate.
dar daca unul e de A si unul de B, care e rezultatul?

evident joaca in A!

perioada de transferuri este 1-30 septembrie prin regulamentul in vigoare, iar perioada de inscrieri in Campionat e 5-20 septembrie prin regulamentul propus, desi ar trebui sa se suprapuna.

si cu cine te mai consulti in 4 zile???

apar elemente din regulamentul de transferari si de selectie a loturilor, desi sunt regulamente separate, nu poti sa le expediezi in 2 randuri.

daca din 10 din lotul largit, 5 nu pot/nu vor sa mearga?

pac, apare dl. Grecu in lot!

DAR NICIUN FEL DE PREVEDERE DESPRE LOTURILE DE JUNIORI SI SENIOARE, DESI ACESTEA DIN URMA AU MONDIALE LA ANUL.

lipsa de cultura in jocul de bowing duce la o astfel de aberatie de regulament.

cele doua campionate mondiale de anul asta, de tineret si masculin, au relevat un singur lucru: USA si Coreea sunt cele 2 puteri care le-au dominat, dintr-un motiv foarte simplu- ambele au circuite puternice de Open-uri cu premii mari in bani.

in plus juniorii de 7-8-9-10 ani pot participa bine mersi la mondialele de tineret- nu exista limita inferioara de varsta- dar nu pot participa in Romania in campionat.

si-o sa-l rog si eu pe Viorel Pavel sa-mi spuna care campionat national din lumea asta se desfasoara cu etape de 6 jucatori cu 6 jocuri, regula fiind 3 sau 4 jocuri, echipe de maxim 5?

unul singur sa-mi spuna, din alea pe care le stie el...

In Finlanda se joaca un singur joc, de exemplu...
iar ei sunt vicecampionii mondiali.
Campionii mondiali -SUA- nici macar nu au Campionat national pe echipe...


valorile nu sunt creeate de jocul pe echipe, ci de openurile puternice, iar daca vom persista in aceasta iluzie, vom avea 20 de ani de acum inainte numai jucatori sub 200...

o sa fac fo zece pagini de observatii, sa aiba ce studia una din CCB-uri.

dar nu-mi fac nicio speranta....

Proiect CN de bowling 2010-2011

REGULAMENTUL CAMPIONATULUI NATIONAL DE BOWLING - EDITIA 2010 – 2011

CAMPIONAT NATIONAL ECHIPE___________

CAP. 1 – SCOPUL

1.1 Cresterea numarului de sportivi participanti si cresterea calitatii jocului de bowling .
1.2 Organizarea unei competitii nationale in care sa fie angrenate cat mai multe echipe romanesti de bowling .
1.3 Desemnarea echipei campioane nationale pe 2011.
1.4 Asigurarea pregatirii jucatorilor din loturile nationale, in vederea participarii la Campionatele Mondiale , Europene , Cupe Mondiale si Europene , masculin , feminin si juniori .

CAP. 2 – ORGANIZARE

2.1 Campionatul national pe echipe e organizat de Federatia Romana de Popice – Bowling prin Comisia Centrala de Bowling, cu sprijinul cluburilor sportive cu sectii de bowling active, ce indeplinesc toate cerintele legale de inregistrare.
2.2 Echipele gazda la meciurile din Campionatul National sunt direct raspunzatoare de organizarea si desfasurarea etapelor competitionale, de asigurarea indeplinirii tuturor conditiilor desfasurarii jocului si de comportamentul decent al spectatorilor prezenti in sala de joc.
2.3 Campionatul national pe echipe va fi organizat intr-o Divizie Nationala , ce cuprinde maxim 8 echipe repartizate intr-o singura grupa , etape Tur – Retur , iar dupa ultima etapa din Retur , echipa clasata pe locul 1 este declarata Campioana Nationala si se acorda medalia de Aur , echipa de pe locul 2 medalia de Argint , echipa de pe locul 3 medalia de Bronz , echipa clasata pe locul 7 va disputa PLAY-OUT , iar echipa clasata pe locul 8 , Retrogradeaza in Divizia Secunda .
2.4 Daca in Campionat se inscriu mai mult de 8 echipe , se vor aplica regulile de la Cap.2.3 , iar pe langa aceste reguli , se va infiinta Divizia Secunda .
2.5 In Divizia Secunda se vor inscrie echipele nou infiintate si echipele retrogradate din Campionatul National echipe 2009-2010 . Echpiele vor desfasura etape Tur-Retur. Echipa clasata pe primul loc va promova in Divizia Nationala . Pentru promovatea in Divizia Nationala echipa clasata pe locul 2 va disputa PLAY-OUT , pe o arena neutra , cu echipa clasata pe locul 7 din Divizia Nationala . Arena neutra va fi anuntata de CCB prin tragere la sorti impreuna cu echipele implicate.
2.6 In Campionatul national se respecta regulamente FIQ, WTBA , ETBF si FRPB. Acolo unde exista neconcordante intre ele, prevederile prezentului regulament sunt cele valide. Pentru cazuri in care nu sunt prevazute reguli clare, sunt contradictorii sau confuze,
CCB este cea care face clarificarile, in urma sesizarilor facute de sportivi sau structuri sportive. Acestea vor fi anuntate in scris prin adaugiri la prezentul regulament.
2

CAP. 3 – PROBELE DE CONCURS

3.1 Echipele participante la Campionatul National de bowlingvor vor fi formate din , 6 seniori si 2 juniori, precum si rezerve.
3.2 Meciul dintre echipele adverse se va desfasura astfel: cate 2 jucatori pe pista ( cate unul din fiecare echipa ), 6 jocuri total popice, joc in CROSS . Juniorii echipelor joaca intre ei , rezultatele lor contand pentru Campionatul National Individual Juniori si Cadeti .
3.3 Deoarece se joaca in CROSS , mutarea pistelor se va face dupa 2 jocuri : o pereche de piste la dreapra .

CAP. 4 - DATE DE DESFASURARE

4.1 Turul se desfasoara in perioada 02.10.2010-05.12.2010.
Returul incepe pe 08.01 2011.

CAP. 5 - PARTICIPANTI SI CONDITII DE DESFASURARE

5.1 Echipele vor fi inscrise in Campionat de catre cluburile sportive cu profil de bowling.
5.2 Echipele care doresc sa participe in Campionatul National de Bowling – Echipe 2010 – 2011 , se vor inscrie la FRPB in perioada 05.09.2010 - 20.09.2010 inclusiv.
In cererea de inscriere vor fi mentionate sau anexate dupa caz:
• Clubul de care apartine echipa
• Arena pe care se desfasoara meciurile de “acasa”.
• Tabel nominal cu jucatorii componenti, precizandu-se numarul legitimatiei si data nasterii .
• In mod obligatoriu, tabelul nominal va cuprinde si semnatura fiecarui jucator prin care acestia confirma ca au luat act de prezentul regulament si regulamentul jocului de bowling .
• Pentru juniori trebuie si un acord scris al unui parinte sau tutore legal pentru participarea sa in campionat .
• Numele reprezentantului echipei (capitanului) si telefonul acestuia .
• Adresa, fax-ul sau e-mail-ul unde se va trimite corespondenta oficiala .
• Copia dupa chitanta de plata a taxelor de inscriere in campionat .
• Aceste documente plus o copie dupa chitanta de plata a taxelor anuale la FRPB vor fi transmise Comisiei Centrale de Bowling si inainte cu 7 zile de data inceperii competitiei.
5.3 Echipele si palmaresul lor nu pot trece de la un club la altul decat prin fuziunea sau comasarea cluburilor. Efectele produse de fuziunea cluburilor sunt efective din
campionatul urmator. Clubul rezultat preia toate drepturile si obligatiile celor doua cluburi anterioare.
Daca fuziunea are loc in timpul desfasurarii campionatului echipele celor doua cluburi sunt suspendate pana la sfarsitul campionatului si rezultatele de pana atunci se anuleaza.

3

5.4 Fiecare echipa inscrisa in campionat trebuie sa aiba legitimati minim 6 jucatori seniori precum si minim 2 juniori sau cadeti.
5.5 Junior-junioara este sportivul-sportiva care este nascut-nascuta la data de 01.09.1989 sau mai tanar-tanara .
Cadet-Cadeta este sportivul-sportiva care este nascut-nascuta la data de 01.09.1993 sau mai tanar-tanara .
Nu se accepta juniori nascuti inainte de 01.09.2001 .
5.6 La meciuri pot participa jucatorii care prezinta legitimatia tip FRPB vizata la zi si viza medicala valabila . Este raspunderea jucatorilor, echipelor si a cluburilor pentru valabilitatea si autenticitatea vizei medicale. Viza medicala va fi valabila maxim 6 luni pentru jucatorii cu varsta de pana la 60 de ani si 3 luni pentru jucatorii ce au depasit varsta de 60 de ani. Este obligatoriu ca viza medicala sa fie aplicata de un medic sau institutie medicala cu specialitate MEDICINA SPORTIVA.
5.7 Echipamentul echipei trebuie sa fie conform regulilor ETBF. Pantalon lung sau trei sferturi de stofa ( nu mai scurt de limita genunchiului ), tricou tip Polo , sau camasa , sau bluza , etc. Pe tricourile, camasile, bluzele echipei etc trebuie sa fie inscriptionate numele echipei si cel putin prenumele jucatorului . Echipamentul trebuie sa se incadreze in limitele general acceptate ca decente, nu se accepta pantaloni de tip jeans , imbracaminte rupta, murdara, indecenta, sau cu imagini si/sau inscriptii ofensatoare.
5.8 Nerespectarea regulii referitoare la tinuta, se penalizeaza cu amenda de 50 de lei si avertisment, nu cu interzicerea participarii la joc. Amenda se achita pe loc la arbitru, altfel jucatorul respectiv nu are drept de joc. In cazul in care Arbitrul nu aplica aceasta regula si acorda jucatorului drept de joc , sanctiunea va intra in sarcina Arbitrului ( in urma sesizarii de catre echipa gazda sau echipa oaspete sau a vreunui membru CCB ).
5.9 Daca o echipa nu se prezinta la joc, din orice motive, fara a anunta acest lucru Comisiei Centrale de Bowling cu minim 3 zile inainte, in afara pierderii meciului, aceasta va fi sanctionata cu o amenda de 1.000 RON.
5.10 Daca neprezentarea se repeta amenda va fi de 2.000 RON.
5.11 La a treia neprezentare echipa in culpa va fi exclusa din campionat si supusa unei amenzi de 3.000 RON. In acest caz echipa respectiva nu va putea sa se inscrie in campionatul urmator fara achitarea amenzilor amintite mai sus iar FRPB este in drept sa pretinda cluburilor de care apartin echipele respective suportarea acestora.
5.12 In toate cazurile in care, prin prezentul regulament, sunt prevazute amenzi pentru echipe sau pentru jucatori, FRPB este in drept sa se indrepte impotriva cluburilor apartinatoare in cazul in care cei vinovati (echipe sau jucatori) nu achita aceste amenzi. In cazul in care clubul respectiv nu achita amenzile acesta nu va putea inscrie nicio alta
echipa in campionatul urmator iar FRPB este in drept sa urmareasca pe toate caile legale incasarea acestor amenzi.
5.13 Jucatorii legitimati la echipa exclusa din campionatul pe echipe nu vor putea participa la Campionatele individuale. In situatia retragerii din campionat a unei echipe, toate rezultatele obtinute de celelalte echipe cu echipa retrasa se anuleaza.

4

Rezultatele individuale ale jucatorilor celorlalte echipe raman valabile. Indiferent de momentul si de motivul retragerii din campionat, echipa retrasa se va putea inscrie in campionatul urmator numai dupa plata unei amenzi de 2.000 RON
5.14 La competitiile oficiale organizate de FRPB pot participa doar sportivi cu legitimatie FRPB valabila si cu viza medicala la zi.
5.15 Toti sportivii trebuie sa respecte Regulamentul Antidoping in vigoare.

CAP. 6 - MODUL DE DESFASURARE A MECIURILOR

6.1 Toate meciurile se desfasoara conform calendarului intern si international 2010-2011 .
6.2 Fiecare meci din cadrul etapei se va disputa pe 6 piste .
6.3 Juniorii vor disputa meciul dupa terminarea meciului de seniori.
6.4 Fiecare jucator va juca 6 jocuri / meci.
6.5 Juniorii disputa 4 jocuri / meci in acelas sistem de joc ca al seniorilor.
6.6 Sistemul de joc , in CROSS , doi jucatori pe pista, cate un jucator din fiecare echipa , mutarea pistelor se va face dupa 2 jocuri : o pereche de piste la dreapra .
6.7 Inainte cu 15 minute de inceperea meciului, conducatorii (capitanii) echipelor sunt obligati sa prezinte arbitrului tabelul cu jucatorii titulari si rezervele, ordinea intrarii pe piste si legitimatiile jucatorilor. Echipa gazda va prezenta prima aceste documente, echipa oaspete avand dreptul sa aseze jucatorii pe piste dupa consultarea tabelului echipei gazda.
6.8 Este interzis arbitrului sa dispuna inceperea meciului fara a verifica legitimatiile de joc si a stabili valabilitatea acestora si a vizelor medicale.
6.9 La inceputul si la sfarsitul meciului, ambele echipe sunt obligate sa participe la salut, in echipamentul oficial de joc si cu efectivul inregistrat pe tabelul oficial de joc, complet.
6.10 Daca la ora oficiala de incepere a meciului una dintre echipe nu prezinta legitimatiile jucatorilor, se acorda un timp de asteptare de 15 minute. Daca nici dupa acest interval echipa in culpa nu indeplineste conditiile prevazute mai sus, arbitrul va declara meciul pierdut de aceasta echipa , iar echipa adversa va primi 3 puncte in clasament . Daca nu se prezinta ambele echipe, fiecare dintre ele pierde meciul si primeste 0 puncte in clasament.
6.11 Daca o echipa nu se prezinta la joc, cealalta echipa va desfasura jocul normal pentru inregistrarea rezultatelor individuale si ale popicaverajului general. Daca echipa gazda este cea care nu s-a prezentat sau nu indeplineste conditiile regulamentare pentru a juca, aceasta va fi obligata sa suporte toate cheltuielile legate de joc.
6.12 Daca o echipa nu are efectivul complet sau intarzie, meciul va putea incepe cu jucatorii prezenti (dupa trecerea intervalului de 15 minute). Rezultatele vor fi consemnate ca atare pentru jucatorii prezenti iar echipa intarziata va conta numai cu rezultatele obtinute din momentul prezentei pe pista atribuita, pana in momentul terminarii jocului de catre echipa care a inceput meciul la timpul regulamentar. Jucatorii intarziati pierd dreptul la antrenament, daca meciul a inceput deja.

5

6.13 Sunt permise maxim 2 schimbari/echipa/meci. Schimbarile sunt irevocabile, jucatorii nemaiputand reveni in meci. In cazul in care dupa efectuarea celor 2 schimbari, unul sau mai multi jucatori dintr-o echipa, din oricare alte motive, nu mai pot continua meciul sau sunt eliminati, meciul va continua cu numarul de jucatori ramasi iar rezultatul va fi omologat cu rezultatele obtinute de jucatorii in cauza pana la momentul iesirii din meci.
6.14 Schimbarea juniorilor intre ei nu este limitata numeric si nu afecteaza limita de 2 schimbari pentru seniori.
6.15 Juniorul poate inlocui un senior ( rezultatul lui va conta in scorul echipei ) neafectandu-i prezenta in echipa de juniori . Daca echipa nu legitimeaza minim 2 juniori , nu se poate inscrie in Campionatul national pe echipe. Daca la meci unul din juniori nu joaca, echipa e penalizata cu 0,5 puncte in clasament (exceptand cazurile de scutire medicala, care trebuiesc prezentate in termen de 7 zile de la data meciului)
6.16 Nicio persoana (incluzand rezervele, antrenorii si oficialii echipelor) nu are dreptul sa intre sau sa stationeze in spatiul de joc, cu exceptia jucatorilor angrenati in joc si a arbitrului.
6.17 In cazul unor defectiuni tehnice la piste, inaintea meciului, la incalzire sau in timpul meciului, se accepta o perioada de asteptare de pana la o ora pentru reparatii.
6.18 Daca defectiunea nu poate fi remediata si nu exista alte piste disponibile, arbitrul va decide oprirea meciului. Acesta va fi reprogramat si reluat de la rezultatul consemnat in foile de arbitraj in momentul intreruperii. Reprogramarea va fi stabilita de Comisia Centrala de Bowling.

CAP. 7 – SPECIFICATII TEHNICE SI DE ARBITRAJ

7.1 Toate meciurile se desfasoara in Centre de bowling omologate de catre Subcomisia tehnica a CCB . Omologarea se face anual, inainte de inceperea sezonului competitional . Taxa de Omologare este in valoare de 500 RON si se va achita la FRPB.
7.2 Ungerea pistelor este in sarcina echipei gazda si este obligatorie .
7.3 Comisia Tehnica din cadrul CCB a aprobat 4 tipuri de ungere sport .
- Kegel Sport Bordwolk .
- WTBA Athens .
- WTBA London .
- WTBA Paris .
In calendarul etapelor Tur-Retur va fi atasata si tipul de ungere pentru etapa respectiva . Ungerea se va face in prezenta unui reprezentant al echipei oaspete , cu maxim 30 minute inaintea disputarii meciului.

6

7.4 Este in sarcina echipelor gazda sa asigure un timp de antrenament liber pe pistele pe care se desfasoara meciul pentru jucatorii echipei oaspete . Durata acestuia este de un joc pentru fiecare jucator, dar nu mai mult de 10 minute. Antrenamentul poate fi facut in comun de jucatorii celor doua echipe, cu conditia respectarii timpilor prevazuti la acest paragraf.
7.5 Meciurile sunt conduse de catre un arbitru delegat de CCB, cu legitimatie vizata la zi, care are drept de decizie, hotaratoare si incontestabila in timpul meciului.
7.6 Arbitrul are si atributia constatarii indeplinirii conformitatilor tehnice pentru desfasurarea in conditii regulamentare ale jocului. Daca este delegat un membru al Subcomisiei tehnice al CCB la meci, aceste preia de la arbitru atributiile tehnice.
7.7 Daca arbitrul nu se prezinta la meci, capitanul echipei gazda contacteaza Presedintele Subcomisiei de arbitri, care decide amanarea meciului sau desfasurarea lui sub conducerea comuna a celor 2 capitani.
7.8 Eventualele litigii aparute in timpul meciurilor vor fi rezolvate de arbitru impreuna cu capitanii de echipa, singurii in masura sa se adreseze arbitrului.
7.9 In toate cazurile, decizia arbitrului este hotaratoare si irevocabila pe durata meciului.
7.10 Adresarea unor cuvinte injurioase sau jignirea arbitrului de catre un jucator, rezerva sau oficial al unei echipe sau comiterea oricarui gest de violenta la adresa arbitrului, jucatorilor sau oficialilor, de catre cei citati mai sus, se sanctioneaza cu cartonas rosu disciplinar.
7.11 Apelarea directa a arbitrului de catre un jucator sau rezerva pentru litigii aparute in timpul meciului se sanctioneaza, succesiv, cu atentionare verbala, cartonas galben iar recidiva cu cartonas rosu disciplinar.
7.12 Lovirea intentionata de catre un jucator a instalatiilor de joc sau mobilierului salii de joc in timpul meciului se sanctioneaza cu cartonas galben si anularea frame-ului respective. Recidiva atrage acordarea cartonasului rosu.
7.13 Un jucator poate solicita (prin capitanul echipei) intreruperea jocului pentru maxim 10 minute, o singura data intr-un meci. Daca acesta nu revine in joc in acest interval, el va fi inlocuit cu una din rezerve.
7.14 Jucatorii titulari nu au voie sa paraseasca spatiul de joc in timpul meciului decat pentru motive temeinice si numai cu aprobarea arbitrului. Parasirea spatiului de joc fara aprobarea arbitrului, in timpul meciului, se sanctioneaza cu cartonas galben. Daca, dupa acordarea cartonasului galben, jucatorul nu revine imediat in spatiul de joc, acesta va fi sanctionat cu cartonas rosu disciplinar.
7.15 E strict interzis consumul de bauturi alcoolice sau droguri in timpul meciurilor, pentru jucatorii titulari, rezerve, oficiali ai echipelor sau arbitri.
7.16 Este strict interzisa prezentarea la meci sub influenta bauturilor alcoolice sau a drogurilor oricarui jucator, rezerva sau oficial al echipelor.
7

7.17 Este strict interzis fumatul in timpul meciurilor , atat jucatorilor titulari , cat si arbitrilor.
7.18 Daca incalcarea acestor interdictii este facuta de un jucator titular, rezerva sau oficial al unei echipe , sanctiunea este : acordarea de catre arbitru a cartonasului rosu disciplinar .
7.19 Arbitrul este suveran in decizia sa din timpul meciului, inclusiv in ceea ce priveste constatarea ca o persoana este sub influenta bauturilor alcoolice sau a drogurilor.
7.20 Jucatorii sanctionati cu cartonas rosu pot fi inlocuiti cu una dintre rezerve, daca nu s-au epuizat schimbarile regulamentare.
7.21 Suplimentar, jucatorul sanctionat cu cartonas rosu disciplinar este suspendat etapa urmatoare si trebuie sa plateasca o amenda de 400 de lei in termen de 72 de ore la FRPB. Daca nu o plateste in termen nu mai are drept de joc pana la achitarea ei.
7.22 Daca arbitrul incalca interdictiile referitoare la fumat, bauturi alcoolice si a drogurilor, capitanii pot sesiza acest lucru pe foaia de arbitraj, sau prin sesizare scrisa adresata CCB in termen de 24 de ore de la terminarea meciului.
7.23 Daca un arbitru se prezinta la meci sub influenta bauturilor alcoolice sau a drogurilor, echipele pot solicita inlocuirea sa, iar, daca acest lucru nu este posibil, atunci meciul poate fi amanat, iar arbitrul in cauza (pe langa sanctiunile primite de catre FRPB) va suporta personal cheltuielile de deplasare a echipelor pentru meciul amanat.
7.24 Rezultatele totale ale jocurilor vor fi consemnate pe fisa de joc de catre arbitru.
7.25 Echipa organizatoare trebuie sa asigure posibilitatea printarii rezultatelor. Deasemenea trebuie sa-i asigure arbitrului un computer, daca acesta nu are, pentru a inregistra si
transmite electronic rezultatele. Daca arena nu dispune de posibilitatea printarii rezultatelor individuale atunci echipa gazda este obligata sa asigure prezenta a doi inregistratori de scoruri care vor consemna rezultatele individuale (cate unul pentru fiecare trei piste) si care vor fi, pe parcursul meciului, sub directa indrumare a arbitrului.
7.26 Rezultatele vor fi transmise imediat pe cale electronica sau telefonica catre CCB - Subcomisia de Competitii si catre FRPB. Rezultatele pe hartie vor fi trimise catre CCB–Subcomisia de Competitii in termen de maxim 7 zile.
7.27 Pentru motive temeinice se admit amanari ale meciurilor. Pentru aceasta, echipa ce solicita acest lucru trebuie sa obtina acordul scris al echipei adverse si sa depuna o cerere (Transmisa pe email – data cererii trebuie sa corespunda cu data emailului ) la CCB Subcomisia de Competitii cu minim 5 zile inainte de data stabilita pentru desfasurarea meciului. In cererea adresata Comisiei va fi consemnata obligatoriu si data convenita pentru desfasurarea meciului amanat . Aceasta data nu va mai putea fi schimbata decat in conditii de forta majora, conform legilor romane in drept. Fara fixarea datei de rejucare nicio cerere nu va fi luata in considerare.
7.28 Fiecare echipa are dreptul la o singura amanare de acest tip / campionat.
8

7.29 Independent de cererile echipelor, Comisia Centrala de Bowling poate decide amanarea unui meci in urmatoarele cazuri:
• conditii geo-climaterice nefavorabile deplasarii. Aceste conditii nefavorabile trebuie sa se manifeste in localitatea de domiciliu a echipei solicitante, sau a celeilalte echipe, sau pe traseul direct de deplasare si trebuie sa fie probate prin documente sau comunicate oficiale sau prin avertizari oficiale (tip Cod galben, portocaliu sau rosu) valabile cu maxim 24 de ore inainte de ora fixata pentru meciul respectiv
• conditii de forta majora definita si constatata conform legilor romane in drept
• reprogramari tehnice- oprirea meciurilor din cauza defectiunilor sau indisponibilitatea salii de concurs din cauze independente de echipe. Acestea se fac dupa consultarea echipelor implicate.
• suprapuneri peste concursurile internationale cu participare a jucatorilor legitimati la FRPB.
7.30 Nicio echipa nu poate incepe returul fara a disputa eventualele restante inainte de data fixata pentru inceperea acestuia. In cadrul returului eventualele amanari trebuiesc jucate inainte de data stabilita pentru ultima etapa.
7.31 Eventualele contestatii asupra jocului sau impotriva echipei adverse pot fi facute intr-un interval de maxim o ora dupa terminarea meciului si vor fi inmanate, in scris, arbitrului. Acesta are obligatia sa prezinte Comisiei centrale de bowling contestatia in cauza in maxim 24 de ore, alaturi de raportul sau personal asupra evenimentelor care au generat contestatia.
7.32 Apelul la decizia CCB se poate face la FRPB in 24 de ore de la comunicare deciziei CCB, in conditiile Statutului si Regulamentelor in vigoare, insotita de o taxa de 200 de lei. Neachitarea taxei duce la anularea contestatiei.
7.33 Rezultatele meciurilor sunt omologate provizoriu de CCB in sedinta comuna, de regula in saptamana urmatoare competitiei.
7.34 Omologarea rezultatelor devine definitiva dupa judecarea eventualelelor contestatii. CCB poate decide rejucarea meciurilor, anularea rezultatelor, sau modificarea lor, daca constata ca nu s-au respectat regulamentele. Decizia CCB poate fi apelata la FRPB.
7.35 In timpul meciului sunt interzise aplicarea substantelor lichide neregulamentare (conform regulamentului WTBA) pe bile si aplicarea oricaror substante pe pantofi. Modificarea suprafetelor bilelor e permisa doar in timpul antrenamentului sau intre jocuri si doar in afara spatiului de joc. Daca este prelucrata , bila trebuie bine curatata inainte de a fi introdusa in joc .
7.36 Joc lent (slow – play) se da atunci cand jucatorii executa lovitura la mai mult de 30 de secunde de cand zona de lansare (approach-ul) e liber pe pistele vecine si se penalizeaza cu 0 (zero) puncte pentru frameul respectiv .

9

CAP. 8 - SISTEMUL DE JOC

8.1 In cazul Cap.2.3 = Campionatul Diviziei Nationale va cuprinde doua parti : Tur si Retur .
8.2 In cazul Cap.2.5 = Echipa clasata pe locul 8 va fi declarata retrogradata in Divizia Secunda , Echipa situata pe locul 1 in Divizia Secunda va promova in Divizia Nationala , iar echipa clasata pe locul 7, pentru mentinerea in Divizia Nationala , va disputa PLAY-OUT cu echipa clasata pe locul 2 in Divizia Secunda .
8.3 Echipa cu scorul mai mare ( TOTAL POPICE / 6 JUCATORI / 6 JOCURI ) este declarata castigatoare .
8.4 Clasamente si punctaje : Echipa castigatoare primeste 3 puncte in clasament , in caz de egalitate , fiecare echipa primeste cate 2 puncte , echipa care pierde primeste 1 punct , iar echipa care nu se prezinta la meci primeste 0 puncte .
8.5 Se insumeaza punctele obtinute in toate etapele si astfel se realizeaza clasamentul final .
8.6 In caz de egalitate in Clasament , a doua sau mai multe echipe , se iau in considerare rezultatele si popicaverajul din meciurile directe iar daca egalitatea persista, se iau in considerare succesiv: Popicaverajul final din cllasament , cele mai multe strikeuri-cele mai putine splituri-splituri inchise.
8.7 Handicapuri :
• 8 puncte / joc pentru senioara .
• 8 puncte / joc pentru junior .
Junior este sportivul care este nascut la data de 01.09.1989 sau mai tanar .
• 10 puncte / joc pentru junioara .
Junioara este sportiva care este nascuta la data de 01.09.1989 sau mai tanara .
• 16 puncte/joc pentru cadet – cadeta .
Cadet-Cadeta este sportivul-sportiva care este nascut-nascuta la data de 01.09.1993 sau mai tanar-tanara .
8.8 Handicapurile se calculeaza pentru un joc intreg. In cazul inlocuirii unui jucator cu handicap cu un jucator fara handicap (sau invers) atunci acel handicap se calculeaza la numarul de frameuri jucate de fiecare.

CAP. 9 - TITLURI SI PREMII

9.1 Cazul Cap. 2.3 = Echipa clasata pe locul 1 este declarata Campioana Nationala a Romaniei si se acorda cupa + medalii de Aur + diplome + tricouri de Campioni , echipa de pe locul 2 , se acorda cupa + medalii de Argint + diplome, echipa de pe locul 3 , se acorda cupa + medalii de Bronz + diplome.

10

CAP. 10 – CONDITIILE DE ORGANIZARE

10.1. Este in sarcina si raspunderea fiecarei echipe gazda sa asigure rezervarea pistelor de joc.
10.2. Cheltuielile de joc pentru fiecare meci (piste, ungeri, barem arbitru, etc) vor fi suportate de catre echipa gazda, care va lua toate masurile necesare si este raspunzatoare pentru buna organizare a meciului.
10.3. In cazul in care un meci nu se va putea desfasura din vina echipei gazda, care nu a luat toate masurile de organizare, atunci aceasta va fi obligata sa deconteze echipei oaspete toate cheltuielile de Deplasare , Cazare si Masa.


CAMPIONAT NATIONAL INDIVIDUAL
seniori, senioare, juniori si cadeti_________________


CAP. 11 – SCOPUL

11.1 Desemnarea campionilor nationali pe 2011 la individual.
11.2 Asigurarea pregatirii jucatorilor pentru loturile nationale .

CAP. 12 – ORGANIZARE

12.1 Campionatul National Individual e organizat de Federatia Romana de Popice – Bowling prin Comisia Centrala de Bowling, cu sprijinul cluburilor sportive cu sectii de bowling active, ce indeplinesc toate cerintele legale de inregistrare.
12.2 La Campionatul National Individual, se respecta regulamente FIQ, WTBA, ETBF si FRPB. Acolo unde exista neconcordante intre ele, prevederile prezentului regulament sunt cele valide. Pentru cazuri in care nu sunt prevazute reguli clare, sunt contradictorii sau confuze, CCB este cea care face clarificarile, in urma sesizarilor facute de sportivi sau structuri sportive. Acestea vor fi anuntate in scris prin adaugiri la prezentul regulament.

CAP. 13 – PROBELE DE CONCURS

13.1 Sportivii vor disputa patru Turnee obligatorii : 2 Bucuresti si 2 Constanta , conform regulamentului de mai jos.
13.2 Sistemul de joc este in Cross, patru jucatori pe doua piste, cu mutare la dreapta o pereche de piste dupa fiecare doua jocuri .
13.3 Ungerea va fi comunicata de catre CCB cu 5 zile inaintea fiecarui turneu ( ungeri Kegel si WTBA).

CAP. 14 - DATE DE DESFASURARE

14.1 Turneele se vor desfasura conform Calendarului Competitional 2010-2011 .

11

CAP. 15 - PARTICIPANTI SI CONDITII DE DESFASURARE

15.1 La meciuri pot participa jucatorii care prezinta legitimatia tip FRPB vizata la zi si viza medicala valabila . Este raspunderea jucatorilor, echipelor si a cluburilor pentru valabilitatea si autenticitatea vizei medicale , precum si achitarea taxei de participare ( taxa stabilita la fiecare turneu in functie de costurile de organizare ) . Viza medicala va fi valabila maxim 6 luni pentru jucatorii cu varsta de pana la 60 de ani si 3 luni pentru jucatorii ce au depasit varsta de 60 de ani. Este obligatoriu ca viza medicala sa fie aplicata de un medic sau institutie medicala cu specialitate MEDICINA SPORTIVA. In Campionatul National Individual nu se accepta juniori nascuti dupa 01.09.2000 sau inainte de 01.09.1989.
15.2 Echipele din Campionatul National pe echipe sunt obligate sa asigure, pe cheltuiala lor, prezenta a cel putin a unui junior (cadet) la cel putin 2 turnee de calificare.
15.3 In cazul in care echipele nu vor respecta obligatiile Art.15.2 din prezentul Regulament , atunci ele vor fi penalizate cu cate 3 puncte in clasamentul pe echipe pentru absenta si vor plati o amenda de 500 RON.
15.4 Echipamentul sportivilor trebuie sa fie conform regulilor ETBF. Pantalon lung sau trei sferturi de stofa ( nu mai scurt de limita genunchiului ), tricou tip Polo , sau camasa , sau bluza , etc. Echipamentul trebuie sa se incadreze in limitele general acceptate ca decente . Nu se accepta imbracaminte rupta, murdara, indecenta, sau cu imagini si/sau inscriptii ofensatoare .
15.5 Jucatorii legitimati la echipe , vor fi echipati cu tricoul oficial al echipei .
15.6 Nerespectarea regulii referitoare la tinuta, se penalizeaza cu amenda de 50 de lei si avertisment, nu cu interzicerea participarii la joc. Amenda se achita pe loc la arbitru, altfel jucatorul respectiv nu are drept de joc.

CAP. 16 - MODUL DE DESFASURARE A TURNEELOR

16.1 Sportivii inscrisi in Turneele individual seniori , vor disputa 8 jocuri / turneu , joc in CROSS , 4 sportivi / o pereche de piste, cu mutare la dreapta o pereche de piste, Total popice. Senioarele joaca la fel ca seniorii . Juniorii ( cadeti ) vor juca 6 jocuri / turneu , joc in CROSS , 4 sportivi pe o pereche de piste , cu mutare la dreapta o pereche de piste dupa 2 jocuri ,Total popice / jucator / numar de jocuri / turneu .
16.2 Clasamentul va fi alcatuit dupa fiecare turneu, Total popice / jucator / numar de jocuri .
16.3 Daca un sportiv nu participa la toate turneele de calificare , acesta pierde dreptul de participare in faza urmatoare a competitiei.
16.4 Titlul de Campion National individual Seniori / Senioare 2011, va fi acordat dupa cum urmeaza :
- Turneu 1 + Turneu 2 + Turneu 3 + Turneu 4 , Total popice / jucator / numar de jocuri.
16.5 Titlul de Campion National individual Juniori si cadeti 2011, va fi acordat :
- Media rezultatelor din Campionatul National Echipe + Turneu 1 + Turneu 2 , Total popice / jucator / numar de jocuri .
12

16.7 Castigatorii vor primi titlul de campioni nationali la individual , (in total 4 titluri), cupe, diplome, medalii.
16.6 Castigatorii primesc cupe, medalii, diplome si tricouri de campioni, cei de pe locurile 2 si 3 medalii si diplome.

CAMPIONAT NATIONAL DUO SI TRIO
seniori, senioare, juniori si cadeti_________________

CAP. 17 – SCOPUL

17.1 Desemnarea campionilor nationali pe 2011 la duo si trio.
17.2 Asigurarea pregatirii jucatorilor din loturile nationale .

CAP. 18 – ORGANIZARE

18.1 Campionatul National Duo si Trio e organizat de Federatia Romana de Popice – Bowling prin Comisia Centrala de Bowling, cu sprijinul cluburilor sportive cu sectii de bowling active, ce indeplinesc toate cerintele legale de inregistrare.
18.2 La Campionatul National Duo si Trio, se respecta regulamente FIQ, WTBA, ETBF si FRPB. Acolo unde exista neconcordante intre ele, prevederile prezentului regulament sunt cele valide. Pentru cazuri in care nu sunt prevazute reguli clare, sunt contradictorii sau confuze, CCB este cea care face clarificarile, in urma sesizarilor facute de sportivi sau structuri sportive. Acestea vor fi anuntate in scris prin adaugiri la prezentul regulament.
18.3 La Campionatul National Duo si Trio, sportivii vor achita taxa de participare, conform taxelor FRPB , cu cel putin o saptamana inainte de data desfasurarii turneului , iar inainte de a intra in competitie vor prezenta dovada achitarii taxei.

CAP 19 – PROBELE DE CONCURS

19.1 Echipele participante in Divizia Nationala si Divizia Secunda , vor anunta componenta echipelor de duo si trio la sfarsitul turului de campionat. Echipele duo nu pot fi constituite decat din cate doi jucatori de aceeasi categorie – seniori, senioare si juniori. Echipele trio pot fi constituite mixt, seniori si juniori de ambele sexe.
19.2 Se va organiza un Turneu Final ( arena comunicata de CCB ) unde vor participa primele 8 echipe duo la seniori si primele 6 echipe duo la senioare , juniori si primele 8 echipe trio .
19.3 La sfarsitul returului de campionat , se va alcatui un Clasament cu echipele comunicate de catre cluburi , Total popice / echipa ( media jucatorilor din echipa de duo sau trio ) , atat la duo cat si la trio. Primele 8 echipe duo la seniori si primele 6
echipe duo la senioare , juniori si primele 8 echipe trio , vor participa la Turneul Final.
19.4 Echipele duo si trio calificaficate la Turneul final , trebuie sa anunte prezenta cu cel putin 5 zile inainte de desfasurarea competitiei , in caz contrar , echipele vor fi

13

descalificate , iar in locul lor vor participa echipele de pe urmatoarele locuri in clasament.

CAP 20 - DATE DE DESFASURARE

20.1 Conform Calendarului Competitional 2010-2011 .

CAP 21 - TURNEU FINAL

21.1 Finala Duo Masculin se va juca in urmatorul format :
- 8 echipe Duo, cate o echipa / pista.
- Intrarea in concurs se va face in ordinea pozitionarii in Clasament Duo Masculin, adica locul 1 – pista 1 , locul 2 – pista 2 , ....s.a.m.d... , locul 7 – pista 7 si locul 8 – pista 8.
- Sistemul de joc este de 6 partide joc in CROSS - total popice / echipa , cu mutare la dreapta 2 piste dupa fiecare 2 partide.
- Se acorda timp de incalzire 10 minute.
Ungerile vor fi anuntate de CCB cu 5 zile inainte de competitie.
- Echipele duo vor fi clasate in ordinea rezultatelor Total popice , pe locurile 1-8. In caz de egalitate se iau in considerare rezultatele Total popice din ultimul joc, penultimul samd.
21.2 Finala Duo Feminin se va juca in urmatorul format :
- 6 echipe Duo , cate o echipa / pista.
- Intrarea in concurs se va face in ordinea pozitionarii in Clasament Duo Feminin , adica ; ; locul 1 – pista 3 , locul 2 – pista 4 …… locul 5 – pista 7 si locul 6 – pista 8
- Sistemul de joc este de 6 partide joc in CROSS - total popice / echipa, cu mutare la dreapta 2 piste dupa fiecare 2 partide.
- Se acorda timp de incalzire 10 minute.
Ungerile vor fi anuntate de CCB cu 5 zile inainte de competitie.
- Echipele duo vor fi clasate in ordinea rezultatelor Total popice, pe locurile 1-6. In caz de egalitate se iau in considerare rezultatele Total popice din ultimul joc, penultimul samd
21.3 Finala Duo Juniori se va juca in urmatorul format :
- 6 echipe Duo , cate o echipa / pista.
- Intrarea in concurs se va face in ordinea pozitionarii in Clasament Duo Feminin , adica ; locul 1 – pista 3 , locul 2 – pista 4 ……… locul 5 – pista 7 si locul 6 – pista 8.
- Sistemul de joc este de 6 partide joc in CROSS - total popice / echipa, cu mutare la dreapta 2 piste dupa fiecare 2 partide.
- Se acorda timp de incalzire 10 minute.

14

Ungerile vor fi anuntate de CCB cu 5 zile inainte de competitie.
- Echipele duo vor fi clasate in ordinea rezultatelor Total popice , pe locurile 1-6. In caz de egalitate se iau in considerare rezultatele Total popice din ultimul joc, penultimul samd.
21.4 Finala Trio se va juca in urmatorul format :
- 8 echipe Trio, cate o echipa / pista.
- Intrarea in concurs se va face in ordinea pozitionarii in Clasament Trio , adica locul 1 – pista 1 , locul 2 – pista 2 , ....s.a.m.d....... , locul 7 – pista 7 si locul 8 – pista 8.
- Sistemul de joc este de 4 partide joc in CROSS - total popice / echipa , cu mutare la dreapta 2 piste dupa fiecare partida.
- Se acorda timp de incalzire 15 minute.
Ungerile vor fi anuntate de CCB cu 5 zile inainte de competitie.
- Echipele trio vor fi clasate in ordinea rezultatelor Total popice , pe locurile 1-8. In caz de egalitate se iau in considerare rezultatele Total popice din ultimul joc, penultimul samd
21.5 Castigatorii vor fi declarati Campioni Nationali la Duo si Trio 2010 – 2011 si primesc cupe, medalii, diplome si tricouri de campioni , iar cei de pe locurile 2 si 3, medalii si diplome

TURNEU MASTER____________________________

CAP. 22 – SCOPUL

22.1 Turneul Master are ca scop selectarea Lotului National largit de Seniori .
22.2 Lotului National largit de Seniori va fi compus din primii 10 sportivi.

CAP. 23 – ORGANIZARE

23.1 Turneul Final Master e organizat de Federatia Romana de Popice – Bowling prin Comisia Centrala de Bowling, cu sprijinul cluburilor sportive cu sectii de bowling active, ce indeplinesc toate cerintele legale de inregistrare.
23.2 La Turneul Final Master , se respecta regulamente FIQ, WTBA, ETBF si FRPB. Acolo unde exista neconcordante intre ele, prevederile prezentului regulament sunt cele valide. Pentru cazuri in care nu sunt prevazute reguli clare, sunt contradictorii sau confuze, CCB este cea care face clarificarile, in urma sesizarilor facute de sportivi sau structuri sportive. Acestea vor fi anuntate in scris prin adaugiri la prezentul regulament.
23.3 Se califica la Turneul Final Master , primii 16 sportivi dupa cum urmeaza :
Suma rezultatelor Total popice / jucator / numar de jocuri din Campionatul National Echipe 2010-2011 ( minim 50 % din jocuri in Divizia Nationala si 80 % din jocuri in Divizia Secunda ) si Total popice / jucator / numar de jocuri din Campionatul National Individual . Sportivii calificaficati la Turneul final trebuie sa anunte prezenta

15

cu cel putin 5 zile inainte de desfasurarea competitiei , in caz contrar , sportivii vor fi descalificati , iar in locul lor vor participa sportivii de pe urmatoarele locuri in clasamentul Master.
23.4 Participantii la competitie vor achita Taxa de participare , conform taxelor FRPB , cu cel putin o saptamana inainte de data desfasurarii turneului , iar inainte de a intra in competitie vor prezenta dovada achitarii taxei.

CAP .24 - DATE DE DESFASURARE

24.1 Conform Calendarului Competitional 2010-2011 .

CAP. 25 - TURNEU FINAL MASTER

25.1 Turneul Final Master se va juca in urmatorul format :
- 12 jocuri / jucator , joc in CROSS , 4 jucatori pe o pereche de piste , cu mutare la dreapta o pereche de piste , Total popice / jucator / numar de jocuri..
- intrarea in concurs se va face in ordinea pozitionarii in Clasamentul Master , adica locul 1 – pista 1/1 , locul 2 – pista 1/2 , ....s.a.m.d....... , locul 15 – pista 8/1 si locul 16 – pista 8/2.
- Cele 12 jocuri vor fi impartite in 2 squaduri a cate 6 jocuri cu ungeri diferite ( 1 squad o ungere , 1 squad alta ungere ).
- Squadurile se vor desfasura la diferenta de o zi intre ele.
- Ungerile vor fi anuntate cu cel putin 5 zile inainte de competitie.
- Clasamentul Final va fi intocmit in urma celor 2 squaduri, Total popice / jucator / numar de jocuri..
25.2 Primii 10 sportivi vor alcatui Lotul National Largit .

NOTA : Referitor la Lotul National de Bowling seniori .

In cazul in care FRPB are fonduri suficiente pentru deplasarea lotului la Campionatul European 2011 , atunci , primii 6 sportivi din Clasamentul final Master vor reprezenta Romania la CE 2011 ( cei 6 sportivi, trebuie sa anunte prezenta cu cel putin 5 zile inainte de reunirea lotului, in caz contrar , sportivul va fi inlocuit cu urmatorul clasat ).
In cazul in care FRPB nu are fonduri suficiente , lotul national de bowling seniori va fi numit de selectionerul ales de FRPB ( din lotul largit de 10 sportivi ) .

CAP. 26 – DISPOZITII FINALE

Dispozitiile prezentului regulament se intregesc cu prevederile Statutului FRPB, ale Regulamentului jocului de bowling,ale Regulamentului Antidoping,ale Regulamentului de transferari,ale regulamentelor FIQ,WTBA, ETBF.

Prezentul regulament va fi aprobat de Prezidiul FRPB.
16

COMISIA CENTRALA DE BOWLING

PRESEDINTE - FATU VALENTIN
VICEPRESEDINTE - POST VACANT
SUBCOMISIA DE COMPETITII - PAVEL VIOREL
SUBCOMISIA TEHNICA - ARDELEANU CONSTANTIN
SUBCOMISIA DE ARBITRAJ - NITU DANIELA
SUCOMISIA DE DISCIPLINA - IOANCEA ION
SUBCOMISIA DE PROMOVARE MEDIA SI MARKETING - MEHES ANDRA

Prezentul Regulament a fost intocmit si aprobat de Comisia Centrala de Bowling (anexez numararea voturilor ) , cuprinde 26 de capitole in 16 pagini , listat azi 30.08.2010 .

ANEXA

Voturi PENTRU - 5 -
Voturi IMPOTRIVA - 0 -
ABTINERI - 2 -

FEDERATIA ROMANA DE POPICE-BOWLING

PRESEDINTE FRPB SECRETAR GENERAL FRPB

PANA ELENA NOVAC COSTIN