marți, 14 septembrie 2010

Comentarii despre regulamente

Ca deobicei sunt pline de greseli, sau de modificari contrare celor convenite.
Asa se intampla mai totdeauna cand nu este analizat serios de mai multi oameni, 95 la suta e facut de Pavel, iar restul nu l-au citit/analizat serios.

bag mana in foc ca dl. Ardeleanu n-a citit nimic din el.

PROBLEME DE PRINCIPIU:

- FIQ si ETBF nu au regulamente tehnice, doar WTBA.
toate referirile la ele trebuie scoase, sunt inutile.

-CALENDARUL ESTE ARHIPLIN, MAI ALES IN TUR

TUR:

intre 10 oct si 05 dec sunt 9 week-end-uri, din care 1 cu Cupa Campionilor, 1 cu Cupa Mondiala, 1 cu IDM International.
daca in div B ai 9 echipe, inseamna 8 etape in tur.

iar date pentru individuale, juniori rejucari etc ?
ce sa mai zic de zile lasate libere pentru Open....


PENTRU TOT ANUL:

- in total ai 33 de weekend-end-uri pana la 08 iunie (pe 11 iunie incep Campionatele Europene de seniori)

meciuri prevazute:

- 16 etape CNE (pentru 9 echipe in B), altfel 14
- 5 individuale
- 4 plus 2 juniori = 6
- finala duo-trio
- turneu Master
- turneu seniori 50+

total 28.

- 3 sarbatori - Craciun, Anul nou, Paste (sau total 4 si cu 19 decembrie).

s-au facut 31 (sau 32).

Cupa Mondiala, Cupa Campionilor, Campionatul european de juniori( 16-24.04), International IDM, rejucari, saptamani libere pentru Open, cantonament echipa nationala samd

acum chiar ca jucam mult, mai mult de o data pe saptamana.

vedeti unde duce o viziune, nedublata de o inteligenta care s-o cenzureze?

1) la 4.2 si mai departe apar ungeri Kegel sau WTBA- aici trebuie trecut Kegel sau Brunswick.
unde apare in text "tipuri de ungeri" trebuie sa fie de fapt ungeri, echipele nu-si aleg "tipul de ungeri", ci ungerile.

4.2- A DISPARUT CONDITIA DE UNGERE SPORT IN CNE, NU MAI APARE NICAIERI TERMENUL SPORT !!!

nu ca m-ar intrista, dar se vor trezi poimaine ca au votat ce n-au vrut...

la individual apare denumirea de ungere sport, dar nu e definita.

si nu apare CUM se se verifica ungerile....

la 12.5 - ungeri usoare WTBA- nu exista asa ceva, toate sunt sport.

2) la 4.4 - nu sunt admisi juniori nascuti inainte de 01.09.2003, adica toti ar trebuie sa aiba MAXIM 7 ani (inainte inseamna 2004, 2005 samd). toate formularile cu anii de la juniori sunt confuze si/sau contradictorii.

ar trebui, pentru reperul varstei 1 septembrie:
- 7 ani are copilul nascut pe 01.09.2003 sau inainte de acesta data.
juniori 3 (intre 7 ani si 10 ani fara o zi)- data nasterii: 02.09.2000 - 01.09.2003.
juniori 2 (intre 10 si 14 ani fara o zi) - nascuti intre 02.09.1996 - 01.09.2000
juniori 1 (intre 14 ani si 18 ani fara o zi)- nascuti intre 02.09.1992 - 01.09.1996.

3) la 28.2 - lotul national- criteriile sunt confuze; se ENUMERA doua criterii, fara a se explicita: total popice individual, total popice Master.

LA CE MAI E BUN TURNEUL MASTER, CAT TIMP CAMPIONUL NATIONAL E DECIS DUPA CELE 5 TURNEE?

au lasat loturi largite de 12, in loc de loturile restranse din primii 6.

TOTUL E GANDIT CA SA SE POATA FACE MANEVRE.

iar la fete si juniori sunt foarte restranse: 8 si 6.
de ce ar trebui sa difere numarul?

5. a lasat sistemul cu 3-2-1-0 puncte, adica pentru egal primesti 2/3 din punctajul pentru victorie!!!!
nu foloseste nimeni asa ceva si nu foloseste la nimic.

6. n-ai handicap daca nu joci 6 frameuri!
daca joci 6, ai handicap ca pentru un joc!

daca joci 5 frameuri nici titularul, nici rezerva, nu beneficiaza de handicap.

exact cum a fost cu Raluca anul trecut la play-off, a iesit dupa 6 frame-uri, ar fi primit tot handicapul si Amica ar fi castigat cu 1 popic,in loc sa piarda cu 3, fiindca Raluca primea handicapul pentru tot jocul !!!!

daca e cazul sa fie in cauza junioare 3, se pot castiga/pierde pana la 32 de puncte...
o greseala sinistra, la care renuntasem anul trecut, acum e foarte buna, ne intoarcem la ce era....

SOLUTIA NU POATE FI DECAT SA PERMITI SCHIMBARILE DOAR INTRE JOCURI (CE TE FACI CU ACCIDENTARILE?) SAU SA LASI CUM ERA.

7. 14.2: juniorii trebuie sa participe LA TOATE TURNEELE LOCALE !
pai d'aia sunt locale, tocmai ca sa participe localnicii, nu obligatoriu toti!
in loc de 2 turnee obligatorii pentru juniori, acum avem 4, si pentru majoritatea 6!
daca sunt obligatorii devin nationale...

15.7: "Rezultatele juniorilor, obtinute in cele 4 turnee locale se centralizeaza intr-un clasament individual general, total popice. Primii opt juniori vor participa la doua turnee finale" : IAR COMPARAM REZULTATELE DIN CONSTANTA CU ALEA DIN BUCURESTI.
se pare unii nu invata nimic din greseli.

trebuie lasat cum s-a discutat, juniorii tb sa participe obligatoriu la turneele organizate la ei in localitate si la minim 2 din cele 5.
totalul pe cele 2 decide campionul. si daca participa TOTI la minim 2 din 5 trebuie sa fie 4 jocuri nu 6, care sunt multe pentru juniorii 3.

la 12.1-juniorii nu mai participa la cele 5 turnee individuale (care acum sunt doar pentru seniori), dar li se iau cele mai bune 2 din 5 rezultate de la turneele la care nu mai participa- vezi 18.3.

ce bulibaseala!!!!

8. la individuale, daca nu participi la 4 turnee, ti se anuleaza rezultatele!
pai si la duo si la trio ce mai iei in considerare?
corect era sa se formuleze asa: daca nu participi la minim 4, nu te clasezi la individual.
cum sa-ti anuleze rezultatele?

oare de ce trebuie atata originalitate peste tot, ca asta genereaza numai probleme?...

Regulamentul CN 2010-2011 aprobat de CCB

REGULAMENTUL CAMPIONATULUI NATIONAL DE BOWLING - EDITIA 2010 – 2011

CAMPIONAT NATIONAL ECHIPE___________

CAP. 1 – SCOPUL

1.1 Cresterea numarului de sportivi participanti si cresterea calitatii jocului de bowling .
1.2 Organizarea unei competitii nationale in care sa fie angrenate cat mai multe echipe romanesti de bowling .
1.3 Desemnarea echipei campioane nationale pe anul 2011.
1.4 Asigurarea pregatirii jucatorilor din loturile nationale, in vederea participarii la Campionatele Mondiale , Europene , Cupe Mondiale si Europene , masculin , feminin si juniori .

CAP. 2 – ORGANIZARE

2.1 Campionatul National Echipe, denumit in continuare CNE, este organizat de Federatia Romana de Popice – Bowling, denumita in continuare FRPB, prin Comisia Centrala de Bowling, denumita in continuare CCB, cu sprijinul cluburilor sportive cu sectii de bowling active, ce indeplinesc toate cerintele legale de inregistrare.
2.2 Echipele gazda la meciurile din CNE sunt direct raspunzatoare de organizarea si desfasurarea etapelor competitionale, de asigurarea indeplinirii tuturor conditiilor desfasurarii jocului de bowling .
2.3 CNE va fi organizat in doua esaloane valorice.
Primul esalon valoric, Divizia A .
Al doilea esalon valoric, Divizia B.
2.4 Divizia A va cuprinde 8 echipe ( primele echipe din CNE 2009-2010 ) repartizate intr-o singura grupa, meciuri Tur – Retur, iar dupa ultima etapa din Retur, echipa clasata pe locul 1 este declarata „Campioana Nationala” si se acorda medalia de Aur, echipa de pe locul 2 medalia de Argint si echipa de pe locul 3 medalia de Bronz. Ultimile doua echipe din clasamentul final, retrogradeaza in Divizia B.
2.5 In Divizia B se vor inscrie echipele nou infiintate si echipele retrogradate din CNE 2009-2010.
2.6 Daca numarul echipelor inscrise in Divizia B este de maxim 9, Divizia B se va organiza intr-o singura serie. Echipele vor desfasura etape Tur-Retur. Echipele clasate pe primele doua locuri vor promova in Divizia A.
2.7 Daca numarul de echipe inscrise in Divizia B este de 10 sau mai mare, Divizia B se va organiza in doua serii paralele. Seria 1 si Seria 2. Daca un club inscrie doua echipe, acestea vor fi inscrise in serii diferite. Echipele vor desfasura etape Tur-Retur. Echipa clasata pe primul loc din fiecare serie, va promova in Divizia A.


- 2 -

2.8 In CNE se respecta regulamentele FIQ, WTBA , ETBF si FRPB. Acolo unde exista neconcordante intre ele, prevederile prezentului regulament sunt cele valide. Pentru cazuri in care nu sunt prevazute reguli clare sau sunt contradictorii sau confuze, CCB este cea care face clarificarile, in urma sesizarilor facute de sportivi sau structuri sportive. Acestea vor fi anuntate in scris prin adaugiri la prezentul regulament.

CAP. 3 - DATE DE DESFASURARE

3.1 Turul campionatului se desfasoara in perioada 09.10.2010-05.12.2010.
Returul campionatului incepe pe 08.01 2011.

CAP. 4 - PARTICIPANTI SI CONDITII DE DESFASURARE

4.1 Un club sportiv cu sectii de bowling, poate sa inscrie in CNE 2010-2011 una sau mai multe echipe.
4.2 Echipele care doresc sa participe in CNE 2010 – 2011, se vor inscrie la FRPB in perioada 13.09.2010 - 30.09.2010 inclusiv.
In cererea de inscriere vor fi mentionate sau anexate dupa caz:
• Clubul de care apartine echipa ;
• Arena pe care se desfasoara meciurile de “acasa”, iar pentru Divizia A si cele trei tipuri de ungere din tabelul Kegel sau WTBA ;
• Tabel nominal cu jucatorii componenti ai echipei, precizandu-se numarul legitimatiei si data nasterii ;
• In mod obligatoriu, tabelul nominal va cuprinde si semnatura fiecarui jucator prin care acesta confirma ca a luat act de prezentul regulament si regulamentul jocului de bowling ;
• Pentru juniori trebuie acordul scris al unui parinte sau tutore legal pentru participarea sa in campionat ;
• Numele reprezentantului echipei (capitanului) si telefonul acestuia ;
• Adresa, fax-ul sau e-mail-ul unde se va trimite corespondenta oficiala ;
• Copie dupa documentul de plata a taxelor de inscriere in campionat ;
• Aceste documente plus o copie dupa documentul de plata a taxelor anuale la FRPB, vor fi transmise catre CCB, inainte cu 7 zile de data inceperii competitiei.
4.2 Echipele si palmaresul lor nu pot trece de la un club la altul decat prin fuziunea sau comasarea cluburilor. Efectele produse de fuziunea cluburilor sunt efective din CNE urmator. Clubul rezultat preia toate drepturile si obligatiile celor doua cluburi anterioare. Daca fuziunea are loc in timpul desfasurarii CNE, echipele celor doua cluburi sunt suspendate pana la sfarsitul CNE si rezultatele de pana atunci se anuleaza.
4.3 O echipa inscrisa in CNE, este formata din minim 6 sportivi legitimati in Divizia A, respectiv, minim 4 sportivi legitimati in Divizia B .


- 3 -
Sportivii legitimati la cluburi, care au insacrise in CNE, una sau mai multe echipe, au drept de joc la toate echipele clubului respectiv, cu conditia, intr-o etapa sa joace numai la o singura echipa ( indiferent in ce esalon se afla echipa ).
Indiferent de numarul de echipe inscrise in CNE, cluburile trebuie sa aiba legitimati minim 2 juniori. Juniorii vor participa in competitii organizate special pentru acestia.
4.4 Junior 1 ( 14-18 ani ) este sportivul-sportiva care este nascut-nascuta pana la data de 01.09.1992 dar nu mai tanar-tanara de 01.09.1996.
Junior 2 ( 10-14 ani ) este sportivul-sportiva care este nascut-nascuta pana la data de 01.09.1996 dar nu mai tanar-tanara de 01.09.2000.
Junior 3 ( 7-10 ani ) este sportivul-sportiva care este nascut-nascuta pana la data de 01.09.2000 dar nu mai tanar-tanara de 01.09.2003.
Nu se accepta juniori nascuti inainte de 01.09.2003.
4.5 La meciuri pot participa sportivii care prezinta legitimatia tip FRPB vizata la zi si cu viza medicala valabila . Este raspunderea sportivilor, echipelor si a cluburilor pentru valabilitatea si autenticitatea vizei medicale. Viza medicala va fi valabila maxim 6 luni pentru sportivii cu varsta de pana la 60 de ani si 3 luni pentru sportivii ce au depasit varsta de 60 de ani. Este obligatoriu ca viza medicala sa fie aplicata de un medic sau o institutie medicala cu specialitate „Medicina Sportiva”.
4.6 Echipamentul echipei trebuie sa fie conform regulilor ETBF. Pantalon lung sau trei sferturi, din stofa ( nu mai scurt de limita genunchiului ), tricou tip Polo, sau camasa, sau bluza, etc. Pe tricourile, camasile, bluzele echipei etc (indiferent de culoare) trebuie sa fie inscriptionate numele echipei si cel putin prenumele jucatorului . Echipamentul trebuie sa se incadreze in limitele general acceptate ca decente. Nu se accepta pantaloni de tip jeans sau pantaloni de trening, imbracaminte rupta, murdara, indecenta, sau cu imagini si/sau inscriptii ofensatoare.
4.7 Nerespectarea regulii referitoare la tinuta, se penalizeaza cu amenda de 50 de lei ( arbitrul vireaza, in 72 ore , suma amenzii in contul FRPB ) si avertisment, nu cu interzicerea participarii la joc. Amenda se achita pe loc la arbitru, altfel sportivul respectiv nu are drept de joc. In cazul in care, arbitrul, nu aplica aceasta regula si acorda sportivului drept de joc , sanctiunea se va aplica arbitrului ( in urma sesizarii echipei gazda sau echipei oaspete sau a vreunui membru CCB ).
4.8 Daca o echipa nu se prezinta la joc, din orice motive, fara a anunta acest lucru CCB cu minim 3 zile inainte, in afara pierderii meciului, aceasta va fi sanctionata cu o amenda de 1.000 RON.
4.9 Daca neprezentarea se repeta, amenda va fi de 2.000 RON.
4.10 La a treia neprezentare echipa in culpa va fi exclusa din CNE si supusa unei amenzi de 3.000 RON. In acest caz echipa respectiva nu va putea sa se inscrie in CNE urmator fara achitarea amenzilor amintite mai sus, iar FRPB este in drept sa pretinda cluburilor de care apartin echipele respective suportarea acestor amenzi.
4.11 In toate cazurile in care, prin prezentul regulament, sunt prevazute amenzi pentru echipe sau pentru sportivi, FRPB este in drept sa se indrepte impotriva cluburilor
apartinatoare in cazul in care cei vinovati ( echipe, sportivi sau oficiali ) nu achita
- 4 -

aceste amenzi. In cazul in care clubul respectiv nu achita amenzile, acesta nu va putea
inscrie nicio alta echipa in CNE urmator, iar FRPB este in drept sa urmareasca pe toate caile legale incasarea acestor amenzi.
4.12 Sportivii legitimati la echipa exclusa din CNE, nu vor putea participa la Campionatul Individual. In situatia retragerii din CNE a unei echipe, toate rezultatele obtinute de celelalte echipe cu echipa retrasa se anuleaza, iar rezultatele individuale ale sortivilor raman valabile pentru Campionatul Individual. Indiferent de momentul si de motivul retragerii din CNE, echipa retrasa se va putea inscrie in CNE urmator numai dupa plata unei amenzi de 1.000 RON.
4.13 La competitiile oficiale organizate de FRPB pot participa doar sportivi cu legitimatie FRPB valabila si cu viza medicala la zi.
4.14 Toti sportivii trebuie sa respecte Regulamentul Antidoping in vigoare.

CAP. 5 - MODUL DE DESFASURARE A MECIURILOR

5.1 Toate meciurile se desfasoara conform Calendarului Competitional 2010-2011.
5.2 Fiecare meci din cadrul etapei se va disputa pe 6 piste, 6 sportivi in Divizia A , respectiv pe 4 piste, 4 sportivi in Divizia B.
5.3 Fiecare sportiv va juca 5 jocuri / meci in Divizia A , respectiv 4 jocuri / meci in Divizia B.
5.4 Stilul de joc in „cross”, 2 sportivi pe pista, cate un sportiv din fiecare echipa , mutarea pistelor se va face dupa 2 jocuri, o pereche de piste la dreapta .
5.5 Inainte cu 15 minute de inceperea meciului, conducatorii (capitanii) echipelor sunt obligati sa prezinte arbitrului tabelul cu jucatorii titulari si rezervele, ordinea intrarii pe piste si legitimatiile jucatorilor. Echipa gazda va prezenta prima aceste documente, echipa oaspete avand dreptul sa aseze jucatorii pe piste dupa consultarea tabelului echipei gazda .
5.6 Este interzis arbitrului sa dispuna inceperea meciului, fara a verifica legitimatiile de joc si a stabili valabilitatea acestora si a vizelor medicale.
5.7 La inceputul si la sfarsitul meciului, ambele echipe sunt obligate sa participe la salut, in echipamentul oficial de joc si cu efectivul complet inregistrat pe tabelul de joc.
5.8 Daca la ora oficiala de incepere a meciului una dintre echipe nu prezinta legitimatiile sportivilor, se acorda un timp de asteptare de 15 minute. Daca nici dupa acest interval echipa in culpa nu indeplineste conditiile prevazute mai sus, arbitrul va declara meciul pierdut de aceasta echipa si primeste 1 punct in clasament, iar echipa adversa va primi 3 puncte in clasament. Daca o echipa sau ambele echipe nu se prezinta la meci, echipa sau echipele in culpa, primesc 0 puncte in clasament.
5.9 Daca o echipa nu se prezinta la joc, cealalta echipa va desfasura jocul normal pentru inregistrarea rezultatelor individuale si ale popicaverajului. Daca echipa gazda este cea care nu s-a prezentat sau nu indeplineste conditiile regulamentare pentru a juca, aceasta va fi obligata sa suporte toate cheltuielile legate de joc.

- 5 –

5.10 Daca o echipa nu are efectivul complet sau intarzie, meciul va putea incepe cu sportivii prezenti (dupa trecerea intervalului de 15 minute). Rezultatele vor fi
consemnate ca atare pentru sportivii prezenti, iar echipa intarziata va conta numai cu rezultatele obtinute din momentul prezentei pe pista atribuita, pana in momentul
terminarii jocului de catre echipa care a inceput meciul in timpul regulamentar. Sportivii intarziati, pierd dreptul la antrenament, daca meciul a inceput deja.
5.11 Sunt permise maxim 2 schimbari/echipa/meci. Schimbarile sunt irevocabile, sportivii inlocuiti nemaiputand reveni in meci. In cazul in care dupa efectuarea celor 2 schimbari, unul sau mai multi sportivi dintr-o echipa, din orice motive, nu mai pot continua meciul sau sunt eliminati, meciul va continua cu numarul de jucatori ramasi iar rezultatul va fi omologat cu rezultatele obtinute de sportivii in cauza pana la momentul iesirii din meci.
5.12 Atat in Divizia A, cat si in Divizia B, un junior poate inlocui un senior, rezultatul lui contand pentru scorul echipei.
5.13 Nicio persoana ( excluzand rezervele, antrenorii si oficialii echipelor ) nu are dreptul sa intre sau sa stationeze in spatiul de joc, cu exceptia jucatorilor angrenati in joc si a arbitrului.
5.14 In cazul unor defectiuni tehnice la piste, inaintea meciului, la incalzire sau in timpul meciului, se accepta o perioada de asteptare de pana la o ora pentru reparatii.
5.15 Daca defectiunea nu poate fi remediata si nu exista alte piste disponibile, arbitrul va decide oprirea meciului. Meciul va fi reprogramat si reluat de la rezultatul consemnat in foile de arbitraj in momentul intreruperii. Reprogramarea va fi stabilita de CCB.

CAP. 6 – SPECIFICATII TEHNICE SI DE ARBITRAJ

6.1 Ungerea pistelor este in sarcina echipei gazda. Pentru Divizia A, echipa gazda va anunta cu minim 5 zile inaintea de disputarea etapei, tipul de ungere pentru etapa respectiva ( una din cele trei tipuri de ungere anuntate la inscrierea in campionat ) .
6.2 Pentru Divizia B, echipa gazda va anunta cu minim 5 zile inaintea de disputarea etapei, tipul de ungere pentru etapa respectiva . Ungeri usoare ( de casa ) .
6.3 Ungerea se va face in prezenta unui reprezentant al echipei oaspete, cu maxim 30 minute inaintea disputarii meciului.
6.4 Este in sarcina echipelor gazda sa asigure un timp de incalzire pe pistele pe care se desfasoara meciul pentru sportivii echipei oaspete . Durata incalzirii este de 10 minute/pista. Incalzirea poate fi facuta in comun de sportivii celor doua echipe, cu conditia respectarii timpilor prevazuti la acest paragraf.
6.5 Meciurile sunt conduse de un arbitru delegat de catre CCB – Subcomisia de Arbitraj, cu legitimatie vizata la zi, care are drept de decizie si hotarare incontestabila in timpul meciului. Arbitrul trebuie sa se prezinte la meci cu :
- Legitimatie de arbitru
- Delegatie FRPB
- Foi de arbitraj si foi de scor
- 6 -

6.6 Arbitrul are si atributia constatarii indeplinirii conformitatilor tehnice pentru desfasurarea in conditii regulamentare ale jocului. Daca este delegat la meci un membru al Subcomisiei Tehnice al CCB, acesta preia de la arbitru atributiile tehnice.
6.7 Daca arbitrul nu se prezinta la meci, capitanul echipei gazda contacteaza Presedintele Subcomisiei de Arbitri, care decide amanarea meciului sau desfasurarea lui sub conducerea comuna a celor 2 capitani.
6.8 Daca un arbitru se prezinta la meci sub influenta bauturilor alcoolice sau a drogurilor, echipele aplica regulile Art. 6.7 din prezentul Regulament. Daca meciul se amana, arbitrul in cauza ( pe langa sanctiunile primite de catre FRPB ) va suporta, din resurse proprii, cheltuielile ( transport, cazare, masa ) a echipelor pentru meciul amanat.
6.9 Eventualele litigii aparute in timpul meciurilor vor fi rezolvate de arbitru impreuna cu capitanii de echipa, singurii in masura sa se adreseze arbitrului.
6.10 In toate cazurile, pe durata meciului, decizia arbitrului este hotaratoare si irevocabila.
6.11 Adresarea unor cuvinte injurioase sau jignirea arbitrului, sportivilor sau oficialilor unei echipe sau comiterea oricarui gest de violenta la adresa arbitrului, sportivilor sau oficialilor intre ei, arbitrul sanctioneaza cu cartonas galben sportivii sau oficialii indisciplinati. In cazul in care conflictul continua, sanctiunea va fi cartonas rosu disciplinar.
6.12 Apelarea directa a arbitrului de catre un jucator sau rezerva pentru litigii aparute in timpul meciului se sanctioneaza, succesiv, cu atentionare verbala, cartonas galben, iar recidiva cu cartonas rosu disciplinar.
6.13 Lovirea intentionata de catre un jucator a instalatiilor de joc sau mobilierului salii de joc in timpul meciului se sanctioneaza cu cartonas galben si anularea frame-ului respectiv. Recidiva atrage acordarea cartonasului rosu.
6.14 Un jucator poate solicita ( prin capitanul echipei ) intreruperea jocului pentru maxim 10 minute, o singura data intr-un meci. Daca acesta nu revine in joc in acest interval, el va fi inlocuit cu una din rezerve.
6.15 Jucatorii titulari nu au voie sa paraseasca spatiul de joc in timpul meciului decat pentru motive temeinice si numai cu aprobarea arbitrului. Durata meciului se considera din momentul salutului celor doua echipe efectuat inainte de incalzire, pana dupa ce s-a efecutat salutul final dupa terminarea meciului. Parasirea spatiului de joc fara aprobarea arbitrului, in timpul meciului, se sanctioneaza cu cartonas galben. Daca, dupa acordarea cartonasului galben, jucatorul nu revine imediat in spatiul de joc, acesta va fi sanctionat cu cartonas rosu disciplinar.
6.16 Este strict interzis consumul de bauturi alcoolice sau droguri in timpul meciurilor, pentru sportivi, oficiali ai echipelor sau arbitri.
6.17 Este strict interzisa prezentarea la meci sub influenta bauturilor alcoolice sau a drogurilor, sportivilor sau oficialilor unei echipe.
6.18 Este strict interzis fumatul in timpul meciurilor, atat sportivilor, cat si arbitrilor.
6.19 Daca incalcarea acestor interdictii este facuta de sportivi sau oficiali ai unei echipe, sanctiunea este acordarea de catre arbitru a cartonasului rosu disciplinar .

- 7 -

Aceeasi sanctiune se aplica la Art.6.16, Art.6.17, Art.6.18 din prezentul Regulament, exceptie facand arbitrul, care va fi sanctionat disciplinar de catre FRPB.
6.20 Arbitrul este suveran in decizia sa din timpul meciului, inclusiv in ceea ce priveste constatarea ca o persoana este sub influenta bauturilor alcoolice sau a drogurilor.
6.21 Jucatorii sanctionati cu cartonas rosu pot fi inlocuiti cu una dintre rezerve, daca nu s-au epuizat schimbarile regulamentare.
6.22 Suplimentar, jucatorul sanctionat cu cartonas rosu disciplinar este suspendat etapa urmatoare si trebuie sa plateasca o amenda de 400 de lei in termen de 72 de ore la FRPB. Daca nu o plateste in termen, nu mai are drept de joc pana la achitarea ei.
6.23 Daca arbitrul incalca interdictiile referitoare la fumat, bauturi alcoolice si a drogurilor, capitanii pot sesiza acest lucru pe foaia de arbitraj, sau prin sesizare scrisa adresata CCB in termen de 24 de ore de la terminarea meciului.
6.24 Rezultatele totale ale jocurilor vor fi consemnate de catre arbitru, pe foaia de arbitraj.
6.25 Echipa organizatoare trebuie sa asigure posibilitatea printarii rezultatelor. De asemenea trebuie sa-i asigure arbitrului un computer, daca acesta nu are, pentru a inregistra si transmite electronic rezultatele. Daca arena nu dispune de posibilitatea printarii rezultatelor individuale, atunci echipa gazda este obligata sa asigure prezenta a doi inregistratori de scoruri care vor consemna rezultatele individuale ( cate unul pentru fiecare trei piste ) si pe parcursul meciului, vor fi sub directa indrumare a arbitrului.
6.26 Rezultatele vor fi transmise imediat pe cale electronica sau telefonica catre CCB - Subcomisia de Competitii si catre FRPB. Rezultatele pe hartie vor fi trimise catre CCB–Subcomisia de Competitii in termen de maxim 7 zile.
6.27 Pentru motive temeinice se admit amanari ale meciurilor. Pentru aceasta, echipa ce solicita acest lucru trebuie sa obtina acordul scris al echipei adverse si sa depuna o cerere ( Transmisa pe email – data cererii trebuie sa corespunda cu data email-ului ) la CCB Subcomisia de Competitii cu minim 5 zile inainte de data stabilita pentru desfasurarea meciului. In cererea adresata Comisiei va fi consemnata obligatoriu si data convenita pentru desfasurarea meciului amanat . Aceasta data nu va mai putea fi schimbata decat in conditii de forta majora, conform legilor romane in drept. Fara fixarea datei de rejucare nici o cerere nu va fi luata in considerare.
6.28 Fiecare echipa are dreptul la o singura amanare de acest tip / CNE.
6.29 Independent de cererile echipelor, CCB poate decide amanarea unui meci in urmatoarele cazuri:
• conditii geo-climaterice nefavorabile deplasarii. Aceste conditii nefavorabile trebuie sa se manifeste in localitatea de domiciliu a echipei solicitante, sau a celeilalte echipe,
sau pe traseul direct de deplasare si trebuie sa fie probate prin documente sau comunicate oficiale sau prin avertizari oficiale (tip Cod galben, portocaliu sau rosu) valabile cu maxim 24 de ore inainte de ora fixata pentru meciul respectiv ;
• conditii de forta majora definita si constatata conform legilor romane in drept ;

- 8 -

• reprogramari tehnice- oprirea meciurilor din cauza defectiunilor sau indisponibilitatea salii de concurs din cauze independente de echipe. Acestea se fac dupa consultarea echipelor implicate ;
• suprapuneri peste concursuri cuprinse in Calendarul Competitional 2010-2011 stabilit de catre CCB, cu participare a jucatorilor legitimati la FRPB.
6.30 Nici o echipa nu poate incepe returul fara a disputa eventualele restante inainte de data fixata pentru inceperea acestuia. In cadrul returului eventualele amanari trebuiesc jucate inainte de data stabilita pentru ultima etapa.
6.31 Eventualele contestatii asupra jocului sau impotriva echipei adverse, pot fi facute intr-un interval de maxim o ora dupa terminarea meciului si vor fi inmanate, in scris, arbitrului. Acesta are obligatia sa prezinte catre CCB , contestatia in cauza in maxim 24 de ore, alaturi de raportul sau personal asupra evenimentelor care au generat contestatia.
6.32 Apelul la decizia CCB se poate face la FRPB in 24 de ore de la comunicare deciziei CCB, in conditiile Statutului si Regulamentelor in vigoare, insotita de o taxa de 200 de lei. Neachitarea taxei duce la anularea contestatiei.
6.33 Rezultatele meciurilor sunt omologate provizoriu de catre CCB in sedinta comuna, de regula in saptamana urmatoare etapei respective.
6.34 Omologarea rezultatelor devine definitiva dupa judecarea eventualelelor contestatii. CCB poate decide rejucarea meciurilor, anularea rezultatelor, sau modificarea lor, daca constata ca nu s-a respectat regulamentul. Decizia CCB poate fi apelata la FRPB.
6.35 In timpul meciului sunt interzise aplicarea substantelor lichide neregulamentare ( conform regulamentului WTBA ) pe bile si aplicarea oricaror substante sau pudre pe pantofi. Modificarea suprafetelor bilelor e permisa doar in timpul incalzirii sau intre jocuri si doar in afara spatiului de joc, de catre o terta persoana. Daca este prelucrata, bila trebuie bine curatata inainte de a fi introdusa in joc .
6.36 Joc lent (slow – bowl) se da atunci cand jucatorii executa lovitura la mai mult de 30 de secunde de cand zona de lansare (approach-ul) e liber pe pistele vecine si se penalizeaza cu avertisment, iar daca se repeta se acorda cartonas galben fara nici o sanctiune si a treia oara se acorda cartonas rosu si anularea frameului respectiv .

CAP. 7 - SISTEMUL DE JOC

7.1 Meciurile din cadrul etapelor CNE, se vor disputa in sistemul 6 jucatori / 6 piste in Divizia A , respectiv 4 jucatori / 4 piste in Divizia B.
Fiecare jucator va juca 5 jocuri / meci in Divizia A , respectiv pe 4 jocuri / meci in Divizia B. Sistemul de joc in „cross” , 2 jucatori / pista, cate un jucator din fiecare echipa , mutarea pistelor se va face dupa 2 jocuri o pereche de piste la dreapra .
7.2 Echipa cu scorul mai mare ( TOTAL POPICE / 6 JUCATORI / 5 JOCURI ) Divizia A, respectiv ( TOTAL POPICE / 4 JUCATORI / 4 JOCURI ) Divizia B, este declarata castigatoare .


- 9 -
7.3 Clasamente si punctaje :
- 3 puncte - victorie
- 2 puncte - meci egal
- 1 punct - infrangere
- 0 puncte - neprezentare
Echipa castigatoare primeste 3 puncte in clasament, in caz de egalitate , fiecare echipa primeste cate 2 puncte , echipa care pierde primeste 1 punct , iar echipa care nu se prezinta la meci primeste 0 puncte .
7.4 Punctele obtinute in toate etapele se insumeaza si astfel se realizeaza clasamentul final.
7.5 In caz de egalitate in clasament , a doua sau mai multe echipe , se iau in considerare rezultatele si popicaverajul din meciurile directe iar daca egalitatea persista, se ia in considerare popicaverajul din clasamentul final .
7.6 Handicapuri :
• 8 puncte / joc pentru senioara .
• 8 puncte / joc pentru junior 1 .
• 16 puncte / joc pentru junior 2 .
• 24 puncte / joc pentru junior 3
• Junioarele vor primi 8 puncte in plus la fiecare categorie.
• In cazul in care un junior inlocuieste un senior in Campionatul National pe Echipe rezultatul va conta in totalul echipei + handicapul aferent grupei de varsta a juniorului.
7.7 Handicapul se acorda sportivului care a jucat minim 6 frameuri.

CAP. 8 - TITLURI SI PREMII

8.1 Echipa clasata pe locul 1 este declarata Campioana Nationala a Romaniei si se acorda cupa + medalii de Aur + diplome + tricouri de Campioni, echipa de pe locul 2, se acorda cupa + medalii de Argint + diplome, echipa de pe locul 3, se acorda cupa + medalii de Bronz + diplome.

CAP. 9 – CONDITIILE DE ORGANIZARE

9.1 Este in sarcina si raspunderea fiecarei echipe gazda sa asigure rezervarea pistelor de joc.
9.2 Cheltuielile de joc pentru fiecare meci ( piste, ungeri, barem arbitru, etc ) vor fi suportate de catre echipa gazda, care va lua toate masurile necesare si este raspunzatoare pentru buna organizare a meciului.
9.3 In cazul in care un meci nu se va putea desfasura din vina echipei gazda, care nu a luat toate masurile de organizare, atunci aceasta va fi obligata sa deconteze echipei oaspete toate cheltuielile de deplasare , cazare si masa.


- 10 –

CAMPIONAT NATIONAL INDIVIDUAL
seniori, senioare, juniori _____________________

CAP. 10 – SCOPUL

10.1 Desemnarea campionilor nationali pe anul 2011 la individual.
10.2 Asigurarea pregatirii jucatorilor pentru loturile nationale .

CAP. 11 – ORGANIZARE

11.1 Campionatul National Individual, denumit in continuare CNI, este organizat de FRPB, prin CCB, cu sprijinul cluburilor sportive cu sectii de bowling active, ce indeplinesc toate cerintele legale de inregistrare.
11.2 La CNI, se respecta regulamentele FIQ, WTBA, ETBF si FRPB. Acolo unde exista neconcordante intre ele, prevederile prezentului regulament sunt cele valide. Pentru cazuri in care nu sunt prevazute reguli clare, sunt contradictorii sau confuze, CCB este cea care face clarificarile, in urma sesizarilor facute de sportivi sau structuri sportive. Acestea vor fi anuntate in scris prin adaugiri la prezentul regulament.

CAP. 12 – PROBELE DE CONCURS

12.1 Pentru Seniori si Senioare, FRPB, prin CCB va organiza cinci Turnee : IDM Bucuresti, Cernavoda, Oxygen Bucuresti, Casino Constanta, Unirea Bucuresti.
12.2 Sistemul de joc este in „cross”, 4 jucatori / o pereche de piste, cu mutare la dreapta o pereche de piste dupa fiecare 2 jocuri .
12.3 Pentru Juniori, FRPB, prin CCB va organiza 4 Turnee Locale si 2 Turnee Finale.
12.4 Sistemul de joc va fi conform Art.12.2 din prezentul Regulament.
12.5 Ungerea va fi comunicata de CCB cu 5 zile inaintea fiecarui turneu ( ungeri din tabelul Kegel sau WTBA). Ungerea la Turneele Locale, va fi „Ungere Usoara”.

CAP. 13 - DATE DE DESFASURARE

13.1 Turneele se vor desfasura conform Calendarului Competitional 2010-2011.

CAP. 14 - PARTICIPANTI SI CONDITII DE DESFASURARE

14.1 La Turnee pot participa sportivii care prezinta legitimatia tip FRPB vizata la zi si viza medicala valabila . Este raspunderea sportivilor, echipelor si a cluburilor pentru valabilitatea si autenticitatea vizei medicale , precum si achitarea unei taxe de participare ( taxa stabilita la fiecare turneu in functie de costurile de organizare ) . Viza medicala va fi valabila maxim 6 luni pentru jucatorii cu varsta de pana la 60 de ani si 3 luni pentru jucatorii ce au depasit varsta de 60 de ani. Este obligatoriu ca viza medicala sa fie aplicata de un medic sau institutie medicala cu specialitate „Medicina Sportiva”.


- 11 –

14.2 Cluburile din CNE sunt obligate sa asigure, pe cheltuiala proprie, prezenta a minim 2 juniori / club, la toate Turneele Locale. Daca un junior sau mai multi juniori se califica in fazele urmatoare ale CNI Juniori, clubul din care face / fac parte, este obligat pe cheltuiala proprie, sa prezinte juniorul / juniorii la competitie.
14.3 In cazul in care cluburile nu vor respecta obligatiile Art.14.2 din prezentul Regulament , vor plati o amenda de 500 RON ( in contul FRPB ) .
14.4 Echipamentul sportivilor trebuie sa fie conform Art.4.6 din prezentul Regulament.
14.5 Nerespectarea regulilor referitoare la tinuta, se aplica regulile conform Art.4.7 din prezentul Regulament.

CAP. 15 - MODUL DE DESFASURARE A TURNEELOR

15.1 Sportivii inscrisi in Turneele individual seniori , vor disputa 6 jocuri / turneu , joc in „cross”, 4 sportivi / o pereche de piste, cu mutare la dreapta o pereche de piste dupa 2 jocuri ,Total popice. Senioarele joaca la fel ca seniorii .
15.2 Clasamentul va fi alcatuit dupa fiecare turneu, Total popice / jucator / turneu .
15.3 Daca un sportiv nu participa la patru turnee de calificare , acestuia i se anuleaza rezultatele.
15.4 Titlul de Campion National Individual Seniori si Senioare 2011, va fi acordat sportivului si sportivei cu cele mai bune 4 rezultate, din cele 5 turnee , Total popice .
15.5 Juniorii, vor juca in patru Turnee Locale minim 2 juniori / club.
15.6 La Turneele Locale, juniorii vor juca 4 jocuri / turneu , joc in „cross” , 4 sportivi / o pereche de piste, cu mutare la dreapta o pereche de piste dupa 2 jocuri, Total popice.
15.7 Rezultatele juniorilor, obtinute in cele 4 turnee locale se centralizeaza intr-un clasament individual general, total popice. Primii opt juniori vor participa la doua turnee finale ( 1 Bucuresti + 1 Constanta ) .
15.8 In cele doua Turnee Finale juniorii, vor juca 6 jocuri / turneu , joc in „cross” , 4 sportivi / o pereche de piste, cu mutare la dreapta o pereche de piste dupa 2 jocuri, Total popice.
15.9 Clasamentul final in urma celor doua Turnee Finale, total popice, va desemna Campionul National Individual la Juniori.
15.10 In Turneele locale si cele doua Turnee finale, handicapurile vor fi acordate conform Art. 7.6 din prezentul Regulament.
15.11 Castigatorii vor primi titlul de Campioni Nationali la Individual (in total 3 titluri) si vor fi premiati de catre FRPB cu tricouri de campioni, cupe, diplome si medalii.
15.12 Locurile 2 si 3 vor fi premiate de catre FRPB cu diplome si medalii.

CAMPIONAT NATIONAL DUO SI TRIO
seniori, senioare, juniori______________________

CAP. 16 – SCOPUL

16.1 Desemnarea campionilor nationali pe anul 2011 la duo si trio.
16.2 Asigurarea pregatirii jucatorilor din loturile nationale .
- 12 -
CAP. 17 – ORGANIZARE

17.1 Campionatul National Duo si Trio, numit in continuare CND-T, este organizat de FRPB prin CCB, cu sprijinul cluburilor sportive cu sectii de bowling active, ce indeplinesc toate cerintele legale de inregistrare.
17.2 La CND-T, se respecta regulamentele FIQ, WTBA, ETBF si FRPB. Acolo unde exista neconcordante intre ele, prevederile prezentului regulament sunt cele valide. Pentru cazuri in care nu sunt prevazute reguli clare sau sunt contradictorii sau confuze, CCB este cea care face clarificarile, in urma sesizarilor facute de sportivi sau structuri sportive. Acestea vor fi anuntate in scris prin adaugiri la prezentul regulament.
17.3 La CND-T, sportivii vor achita taxa de participare, conform taxelor FRPB , cu cel putin o saptamana inainte de data desfasurarii turneului , iar inainte de a intra in competitie vor prezenta dovada achitarii taxei.

CAP 18 – PROBELE DE CONCURS

18.1 Echipele participante in Divizia A si Divizia B , vor anunta componenta echipelor de duo si trio dupa primul Turneu Individual. Echipele duo nu pot fi constituite decat din cate doi jucatori de aceeasi categorie – seniori, senioare, juniori . Echipele trio pot fi constituite din jucatori de aceeasi categorie ( seniori, senioare ) sau mixt. In echipele Trio nu se accepta juniori.
18.2 Se va organiza un Turneu Final ( arena comunicata de CCB ) unde vor participa primele 8 echipe duo la seniori, primele 6 echipe duo la senioare, primele 6 echipe duo la juniori si primele 8 echipe trio .
18.3 Dupa ultimul Turneu Individual, se va alcatui un clasament cu echipele comunicate de catre cluburi , total popice / echipa / jucator / cele mai bune 2 rezultate din 5 turnee ( media jucatorilor din echipa de duo sau trio ), atat la duo cat si la trio. Primele 8 echipe duo la seniori si primele 6 echipe duo la senioare, primele 6 echipe duo la juniori si primele 8 echipe trio, vor participa la Turneul Final.
18.4 Echipele duo si trio calificaficate la Turneul Final, trebuie sa anunte prezenta cu cel putin 5 zile inainte de desfasurarea competitiei, in caz contrar, echipele vor fi
descalificate , iar in locul lor vor participa echipele de pe urmatoarele locuri in clasament.
18.5 Echipamentul sportivilor trebuie sa fie conform Art.4.6 din prezentul Regulament.
18.6 Nerespectarea regulilor referitoare la tinuta, se aplica regulile conform Art.4.7 din prezentul Regulament

CAP 19 - DATE DE DESFASURARE

19.1 Conform Calendarului Competitional 2010-2011 .

CAP 20 - TURNEU FINAL

20.1 Finala Duo Masculin se va juca in urmatorul format :
- 13 -

- 8 echipe Duo, cate o echipa / pista.
- Intrarea in concurs se va face in ordinea pozitionarii in Clasament Duo Masculin, adica locul 1 – pista 1 , locul 2 – pista 2 , ....s.a.m.d... , locul 7 – pista 7 si locul 8 – pista 8.
- Sistemul de joc este de 6 partide joc in „cross” - total popice / echipa , cu mutare la dreapta 2 piste dupa fiecare 2 partide.
- Se acorda timp de incalzire 10 minute.
Ungerile vor fi anuntate de CCB cu 5 zile inainte de competitie.
- Echipele duo vor fi clasate in ordinea rezultatelor Total popice , pe locurile 1-8. In caz de egalitate se iau in considerare rezultatele Total popice din ultimul joc, samd.
20.2 Finala Duo Feminin se va juca in urmatorul format :
- 6 echipe Duo , cate o echipa / pista.
- Intrarea in concurs se va face in ordinea pozitionarii in Clasament Duo Feminin , adica ; locul 1 – pista 3 , locul 2 – pista 4 …… locul 5 – pista 7 si locul 6 – pista 8
- Sistemul de joc este de 6 partide joc in „cross” - total popice / echipa, cu mutare la dreapta 2 piste dupa fiecare 2 partide.
- Se acorda timp de incalzire 10 minute.
Ungerile vor fi anuntate de CCB cu 5 zile inainte de competitie.
- Echipele duo vor fi clasate in ordinea rezultatelor Total popice, pe locurile 1-6. In caz de egalitate se iau in considerare rezultatele Total popice din ultimul joc, samd.
20.3 Finala Duo Juniori se va juca in urmatorul format :
- 6 echipe Duo , cate o echipa / pista.
- Intrarea in concurs se va face in ordinea pozitionarii in Clasament Duo Feminin , adica ; locul 1 – pista 3 , locul 2 – pista 4 ……… locul 5 – pista 7 si locul 6 – pista 8.
- Sistemul de joc este de 6 partide joc in „cross” - total popice / echipa, cu mutare la dreapta 2 piste dupa fiecare 2 partide.
- Se acorda timp de incalzire 10 minute.
Ungerile vor fi anuntate de CCB cu 5 zile inainte de competitie.
- Echipele duo vor fi clasate in ordinea rezultatelor Total popice , pe locurile 1-6. In caz de egalitate se iau in considerare rezultatele Total popice din ultimul joc, samd.
20.4 Finala Trio se va juca in urmatorul format :
- 8 echipe Trio, cate o echipa / pista.
- Intrarea in concurs se va face in ordinea pozitionarii in Clasament Trio , adica locul 1 – pista 1 , locul 2 – pista 2 , ....s.a.m.d....... , locul 7 – pista 7 si locul 8 – pista 8.
- Sistemul de joc este de 4 partide joc in „cross” - total popice / echipa , cu mutare la dreapta 2 piste dupa fiecare partida.
- Se acorda timp de incalzire 15 minute.
Ungerile vor fi anuntate de CCB cu 5 zile inainte de competitie.
- Echipele trio vor fi clasate in ordinea rezultatelor Total popice , pe locurile 1-8. In caz de egalitate se iau in considerare rezultatele Total popice din ultimul joc, samd.
- 14 -
20.5 Castigatorii vor fi declarati Campioni Nationali la Duo si Trio 2010 – 2011 si primesc cupe, medalii, diplome si tricouri de campioni , iar cei de pe locurile 2 si 3, medalii si diplome .

TURNEU MASTER____________________________

CAP. 21 – SCOPUL

21.1 Turneul Master are ca scop desemnarea Campionului Master .

CAP. 22 – ORGANIZARE

22.1 Turneul Master este organizat de FRPB, prin CCB, cu sprijinul cluburilor sportive cu sectii de bowling active, ce indeplinesc toate cerintele legale de inregistrare.
22.2 La Turneul Master, se respecta regulamentele FIQ, WTBA, ETBF si FRPB. Acolo unde exista neconcordante intre ele, prevederile prezentului regulament sunt cele valide. Pentru cazuri in care nu sunt prevazute reguli clare sau sunt contradictorii sau confuze, CCB este cea care face clarificarile, in urma sesizarilor facute de sportivi sau structuri sportive. Acestea vor fi anuntate in scris prin adaugiri la prezentul regulament.
22.3 Se califica la Turneul Master, primii 16 sportivi din clasamentul Individual seniori ( clasament alcatuit in urma turneelor individuale ). Sportivii calificaficati la Turneul Master, trebuie sa anunte prezenta cu cel putin 5 zile inainte de desfasurarea competitiei, in caz contrar, sportivii vor fi descalificati, iar in locul lor vor participa sportivii de pe urmatoarele locuri din clasamentul Individual.
22.4 Participantii la competitie vor achita Taxa de participare, conform taxelor FRPB, cu cel putin o saptamana inainte de data desfasurarii turneului, iar inainte de a intra in competitie vor prezenta dovada achitarii taxei.
22.5 Echipamentul sportivilor trebuie sa fie conform Art.4.6 din prezentul Regulament.
22.6 Nerespectarea regulilor referitoare la tinuta, se aplica regulile conform Art.4.7 din prezentul Regulament.

CAP . 23 - DATE DE DESFASURARE

23.1 Conform Calendarului Competitional 2010-2011 .

CAP. 24 - TURNEU MASTER

24.1 Turneul Master se va juca in urmatorul format :
- 8 jocuri / jucator , joc in „cross” , 4 jucatori pe o pereche de piste , cu mutare la dreapta o pereche de piste , Total Popice.
- intrarea in concurs se va face in ordinea pozitionarii in Clasamentul Master , adica ; locul 1 – pista 1/1 , locul 2 – pista 1/2 , ....s.a.m.d....... , locul 15 – pista 8/1 si locul 16 – pista 8/2.
- Ungerea ( usoara ) va fi anuntata cu cel putin 5 zile inainte de competitie.
- Clasamentul Final va fi intocmit in urma celor 8 jocuri , Total Popice .
- 15 -

CAMPIONATUL NATIONAL INDIVIDUAL
„ Senior 50 +”_____________________________

CAP. 25 – ORGANIZARE

25.1 Campionatul National Individual „Senior 50 +”, denumit in continuare CNI 50+, este organizat de FRPB, prin CCB, cu sprijinul cluburilor sportive cu sectii de bowling active, ce indeplinesc toate cerintele legale de inregistrare.
25.2 In CNI 50+, se respecta regulamentele FIQ, WTBA, ETBF si FRPB. Acolo unde exista neconcordante intre ele, prevederile prezentului regulament sunt cele valide. Pentru cazuri in care nu sunt prevazute reguli clare sau sunt contradictorii sau confuze, CCB este cea care face clarificarile, in urma sesizarilor facute de sportivi sau structuri sportive. Acestea vor fi anuntate in scris prin adaugiri la prezentul regulament.

CAP. 26 – DATE DE DESFASURARE

26.1 Conform Calendarului Competitional 2010-2011 .

CAP. 27 – PARTICIPANTI SI PROBE DE CONCURS

27.1 „Senior 50+”, sunt sportivii legitimati la FRPB, care fac parte din cluburi sportive cu sectii de bowling , inscrise in CNE 2010-2011, nascuti inainte de data de 01.09.1960.
27.2 Sportivii participanti primesc handicap 1 an – 1 punct / joc , peste varsta de 55 ani.
Adica : 56 ani 1 punct / joc – 57 ani 2 puncte / joc ....samd.....75 ani 20 puncte / joc.
Pentru sportive, pe langa handicapul mai sus mentionat se aplica regulile Art.7.6 din prezentul Regulament.
27.3 FRPB prin CCB, va organiza un Turneu „Senior 50+”, cu toti sportivii activi in CNE 2010-2011, din aceasta categorie de varsta.
27.4 Sistemul de joc va fi 4 jocuri / turneu , joc in „cross” , 4 sportivi / o pereche de piste, cu mutare la dreapta o pereche de piste dupa 1 joc, Total popice.
Ungerea ( usoara ) va fi anuntata cu cel putin 5 zile inainte de competitie.
27.5 Castigatorul CNI 50+, locul 2 si 3, vor fi premiati de FRPB.

CAP. 28 - LOTUL NATIONAL ( seniori – senioare - juniori )

28.1 Lotul national de seniori ( largit ) va vi alcatuit din primii 12 sportivi .
28.2 Criteriile de selectie vor fi dupa cum urmeaza :
- total popice din turneele individuale ( 4 din 5 turnee ).
- total popice turneu master.
28.3 Lotul national de senioare ( largit ) va fi alcatuit din primele 8 sportive din clasamentul final individual .
28.4 Lotul national de juniori ( largit ) va fi alcatuit din primii 6 sportivi din clasamentul final individual .


- 16 -

CAP. 29 – DISPOZITII FINALE

Dispozitiile prezentului regulament se intregesc cu prevederile Statutului FRPB, ale Regulamentului jocului de bowling, ale Regulamentului Antidoping, ale Regulamentului de Transferari, ale regulamentelor FIQ, WTBA, ETBF.



Prezentul regulament va fi propus spre aprobare in sedinta Prezidiului FRPB din data de 15.09.2010.



COMISIA CENTRALA DE BOWLING

PRESEDINTE - FATU VALENTIN
VICEPRESEDINTE - PITICARIU MARIUS
SUBCOMISIA DE COMPETITII - PAVEL VIOREL
SUBCOMISIA TEHNICA - ARDELEANU CONSTANTIN
SUBCOMISIA DE ARBITRAJ - NITU DANIELA
SUCOMISIA DE DISCIPLINA - IOANCEA ION
SUBCOMISIA DE PROMOVARE MEDIA SI MARKETING - MEHES ANDRA



FEDERATIA ROMANA DE POPICE-BOWLING


PRESEDINTE FRPB SECRETAR GENERAL

PANA ELENA NOVAC COSTIN


Prezentul Regulament a fost intocmit si aprobat de Comisia Centrala de Bowling, cuprinde 29 Capitole in 16 pagini , listat azi 10.09.2010 .

Regulamentul de transferari aprobat de CCB

FEDERATIA ROMÂNĂ DE POPICE BOWLING
Comisia Centrala de Bowling

REGULAMENT
PRIVIND TRANSFERUL SPORTIVILOR DE LA O STRUCTURA
SPORTIVĂ LA ALTA


Art. 1. Competenţa pentru aprobarea şi efectuarea transferarilor o are:
a. Federaţia Română de Popice şi Bowling pentru sportivii care se transferă la echipele de Divizia A si Divizia B.
b. Direcţiile pentru Sport Judeţene şi a Municipiului Bucureşti prin asociaţiile judeţene pe ramură de sport, pentru sportivii care activează doar în Campionatele judeţene.
c. In cazul in care nu e constituita Directie de sport judeteana sau municipala pentru ramura de sport, FRPB este cea competenta pentru cazurile de la punctul b.
Art. 2. Transferarea unui sportiv de la o structura sportiva la alta se poate face numai în perioadele:
• Inaintea inceperii campionatului, intre 1 si 30 septembrie
• Inaintea inceperii returului campionatului, intre 16 decembrie si 09 ianuarie.

Art. 3. Pentru transferarea unui sportiv de la o structura sportiva la alta se vor depune la organul competent (conf.art.1) următoarele acte:
– Cerere de transfer tip a sportivului cu avizul scris al structurii sportive la care doreşte să activeze.
– Acordul scris (dezlegare) al structurii sportive unde a fost legitimat sportivul.
– Carnetul de legitimare al sportivului sau taxa pentru duplicat (în cazul in care nu mai are carnetul de legitimare)
Toate aceste acte se depun în perioada de transferări (art.2) la registratura organului competent (art.1) sau se vor trimite prin poştă (cu confirmare de primire) până în ultima zi a perioadei de transferări, inclusiv (ştampila poştei). Documentele pot fi transmise si prin fax (cu dispozitiv de confirmare a faxului trimis) sau email.
Actele depuse după expirarea perioadei de transferări sau a actelor incomplete nu se vor lua în considerare, fiind declarate nule.
Structura sportivă de la care pleacă sportivul este obligată ca odată cu acordul de transfer să elibereze şi carnetul de legitimare.
După aprobarea transferului de către organul competent, structura sportivă la care s-a aprobat transferul este obligată să achite taxa de transfer şi să prezinte chitanţa la ridicarea cametului de legitimare a sportivului, conform normelor financiare în vigoare la data respectivă.

Art. 4 . Organul competent poate aproba transferul sportivilor da la o unitate la
alta în afara perioadei de transfer în următoarele situaţii speciale (vezi Art.3)
a. Admiterea în învăţământului liceal, postliceal şi universitar la instituţiile recunoscute ale Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, numai la cursurile de zi, în alte localităţi;
b. Angajarea sportivului la un serviciu din alta localitate;
c. Desfinţarea sectiilor sau a structurilor sportive;
d. Sportivi apartinand sectiilor afiliate care nu si-au inscris echipa in campionatul respectiv
e.Intreruperea activităţii sportive competiţionale pe o perioadă mai mare de un an.
f. Terminarea perioadei de juniorat de către sportivi legitimati la unităţile sportive care funcţionează numai cu secţii de juniori;
g. Liber de contract
Art. 5. Pentru situaţiile prevăzute la art.4 se vor depune la organul competent (art.1) în afara cererii de transfer vizată de structura sportiva la care sportivul doreşte sa se legitimeze următoarele acte, dupa caz :
a. Adeverinţă că nu are obligaţii materiale faţă de structura sportivă la care a activat;
b. Adeverinţă că sunt admişi la cursurile de zi intr-o unitate de învăţământ liceal, post-liceală sau universitară (art.4, lit.a),
c. Adeverinţă de la Direcţia pentru Sport Judeţeană, de desfiinţarea secţiei sau a structurii sportive respective unde sunt legitimati (art.4, lit. c)
d. Adeverinţă de la unitatea sportivă cu avizul Comisiei de Competiţii, din care să reiasă data ultimului joc oficial (art.4, lit.d),
e. Adeverinţă de la Direcţia pentru Sport judeţeană că unitatea sportivă are
numai secţie de juniori (art.4, lit.e).
f. Adeverinta de la serviciu din care sa reiasa data angajarii si faptul ca isi desfasoara activitatea in noua localitate sau alta (altele) in afara celei unde a locuit (lucrat) anterior
Art. 6 . In cazul contractelor existente încheiate între sportiv şi structura sportivă respectivă, se vor respecta condiţiile contractuale, chiar dacă sportivul se află în una din situaţiile prevăzute la art.4.
6.1. Structurile sportive care încheie contracte cu sportivii sunt obligate să întocmească contractele în 3 exemplare, din care fiecare parte reţine câte un exemplar iar unul va fi trimis organului competent (Federaţia Română de Popice şi Bowling).
6.2. Dacă sportivul sau unitatea sportivă nu mai prelungeşte contractul, sportivul este liber de contract şi se poate transfera la orice club sportiv doreşte.
Art. 7. Sportivii pot fi transferaţi de la o structura sportiva la alta si pe o perioadă
determinată (1 an sau 2) In baza înţelegerii dintre cele două structuri sportive în condiţiile art. 2 şi 3, după care sportivul revine automat la structura sportiva de la care a plecat.
Art. 8 . Sportivii sectiilor sau structurilor sportive comasate sau fuzionate care nu sunt cuprinşi în loturile nou formate, se pot transfera la alte structuri sportive in afara prevederilor stabilite de art.2 şi în condiţiilor art. 3.
Art. 9 . Se pot face transferări cu dublă legitimare numai în cazul sportivilor
juniori în condiţiile art. 2 şi 3 cu următoarele prevederi:
9.1 sportivul este inregistrat ca junior la o structura sportiva şi cu dublă legitimare la seniori (Divizia A şi Divizia B) la echipa care solicită dubla legitimare.
9.2 Dubla legitimare se face numai pe termen de un an.
9.3 Sportivilor cu dublă legitimare se va trece in carnetul de legitimare cu culoare roşie perioada de transfer după care sportivul revine la structura sportiva unde a fost legitimat initial.
Art. 10 Un sportiv care are cetăţenie străină poate fi legitimat la o structura sportiva din Romania numai după ce federaţia din tara din care provine sportivul, avizează favorabil transferul la un club sportiv român afiliat la FRPB. In acest caz se vor aplica prevederile Art. 2 şi 3.
10.2 Orice persoana care nu are cetatenie romana poate fi legitimata de o structura sportiva in conditiile art.2 si 3 la care , suplimentar, se va adauga declaratia pe proprie raspundere a persoanei respective, ca nu a mai fost inregistrata (legitimata) ca sportiv la o alta structura sportiva din strainatate . In acest caz declaratia va fi verificata la federatia din tara din care provine persoana respective de catre FRPB prin Comisia Centrala de Bowling .
Art. 11 . La inregistrarea transferului se va înscrie atât în carnetui de legitimare, cât
şi pe cererea de transfer, articolul din prezentul regulament pe baza căruia s-a efectuat transferul.
Art. 12. Efectuarea transferurilor fără respectarea prevederilor prezentului regulament, atrage după sine anularea acestora şi sanctionarea celor vinovaţi cu suspendare de minim 6 luni şi o amendă de minim 1.000 RON.
Art. 13 . Pentru toate situaţiile neprevăzute în prezentul regulament, deciziile vor fi luate de catre FRPB prin comisiile abilitate
Art. 14 . Prezentul Regulament a fost aprobat de Prezidiul FRPB şi va intra în vigoare cu data de 01.12.2009