miercuri, 10 februarie 2021

Din istoria recenta a bowlingului romanesc

Nu stiu daca voi cititi procesele verbale ale sedintelor Biroului Federal, dar eu o fac, lucru pe care vi-l recomand si voua.
Ultimul disponibil este de pe 23 decembrie 2020, adica acum fix 49 de zile. 

Desi am trecut prin cea mai importanta perioada a anului, in care BF a elaborat regulamentele, a stabilit componenta Diviziei A samd, nu avem niciun proces verbal, totul se intampla intr-un mod complet netransparent.

Destul de des sunt pomenit in procesele verbale, ce mari prostii am mai facut eu in 2018 si cum  trag ei ponoasele dupa mine, acum. 
Odioasa mostenire de acum 2 ani si mai bine!

In PV din 23 decembrie cica am inventat un  nou  "sistem de scor, care sa ia in considerare si meciurile directe dintre jucatori/echipe"
Nu, n-am inventat eu nimic, am preluat un sistem care  a fost in campionatul 2008-2009 si 2009-1010, la care au participat majoritatea  membrilor BF din zilele noastre.  Sistemul era copiat de la popice. 

Atunci erau activi in bowling Raluca Gindac Piciu, Marius Piticariu, Alina Orlanda, Romeo Gagenoiu, Catalin Gheorghe si Bogdan Piciu. 
Din 6, ar fi trebuit macar unul sa-si aduca aminte. Dar n-ar mai fi functionat infierarea mea, probabil. 

In 2008-2009, Marius Piticariu, Romeo Gagenoiu si Raluca Gindac Piciu au iesit campioni la echipe, cu Amica, iar Romeo a iesit campion si in 2010, cu IDM.
Rezultatele din playofful 2008-2009. 

Rezultatul meciului decisiv din 2009 a fost 7-2 la puncte.
Iar in 2010 6-3
Atunci echipele erau formate din 5 jucatori, se acorda cate un punct pentru o victorie invidividuala si 4 pentru victoria echipei, asa ca scorurile posibile erau intre 5-4 si 9-0. 

In 2018 am preluat acel sistem, adaptat pentru 6 jucatori, dar am cazut cu totii de acord in BF ca victoria echipei trebuie sa faca o diferenta de minim 2 puncte, asa ca in loc de 5 puncte la victoria echipei, am acordat 6.
Si acum sustin ca este corect si normal ca diferenta in caz de victorie a unei echipe sa valoreze macar dublul unui punct individual.
Scenariul cu echipa care isi castiga toate meciurile 7-5 si totusi termina pe locul 2 e atat de putin probabil statistic, incat nici nu merita luat in discutie. 
Oricum, el a poate fi anulat de un playoff cu meciuri eliminatorii.

Sistemul pe care l-ati votat acum creaza diferente care incep de la 2 puncte si se termina la 18, deci e mult mai dezechilibrat decat cel pe care l-am folosit eu. 
Dar unde-i vot, nu-i tocmeala. Vox populi.

In acelasi proces verbal aflam ca Marius Piticariu considera ca a fost corect sistemul de anul trecut (desi acesta a produs mai multe rezultate ilogice si chiar un proces pe rol). 
Dupa parerea lui, de vina sunt capitanii, care nu le-au explicat sistemul jucatorilor : 
"Acest lucru este clar o scapare a capitanilor de echipa, a reprezentantilor cluburilor, care nu au aprofundat regulamentul si modul de joc" .
De altfel, e singurul care a votat la sondaj sa ramana sistemul de anul trecut

Catalin Gheorghe a prezentat sistemul suedez, ca o alternativa.
Dar acesta poate genera situatii cu mult mai aiuritoare decat ala pe care l-am avut in 2018-2019, sistem pe care l-a criticat (si) el. 
Suedezii au echipe de 8, printre altele.
Dar asteptati nitel, cica adoptam sistemul suedez in 2022!

Va recomand sa cititi procesele verbale ale BF, o sa aflati multe lucruri interesante. 
Nu neaparat si cele importante, cum ar fi: de ce Miercurea Ciuc nu e in divizia A si este Reinventul, desi a avut medie mai mare decat ei. 
Probabil folosesc doar criteriile care ii dezavantajeaza pe ciucani.
In plus, se folosesc de regulament ca de un gumilastic, il interpreteaza complet discretionar.

BF-ul e rege, ce decide, aia e, nu mai exista cale de apel! 
Asa ca BF-ul face ce vrea el!
O sa ajungem toti la tribunal, in modul asta.

Puteti constata ce s-a indeplinit, daca o mai fi ceva de actualitate samd.
Succes la citit! 

Asteptam PV al sedintei BF de-aseara, va promit surprize!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu