vineri, 26 noiembrie 2021

Roxana Pisaltu - "Ce atata agitatie cu Dubaiul asta?"

Text primit de la Roxana Pisaltu: 

"Ce atata agitatie cu Dubaiu’ asta?"

Pe la inceputul verii mai multe fete au fost convocate la lotul largit de Piticu’. 
Unora dintre ele in acelasi timp le-a inchis portita “daca nu vrei sa mergi nu-i problema ca am fete”. 
Ideea este ca pe vremea aceea nu se stia daca vor fi bani de la minister sau fiecare trebuie sa-si asigure deplasarea si ne-a trimis un “formular”. 
Cine este curios am totul salvat negru pe alb. Prin august primim mail oficial din partea federatiei, ca nu sunt bani si daca ne putem sustine fiecare.
Si acum incepe aventura…

Suntem la inceputul lui septembrie si nimeni nu stia lotul complet… De ce? 
Se stia sigur de Flory si Dana, Dora a dat raspunsul afirmativ abia cu o zi inainte de data limita cand trebuia confirmata prezenta Romaniei la mondiale si surpriza Ana Acatrini. 
In aceeasi zi s-a publicat pe pagina federatiei ca ministerul a aprobat un buget de …. Este public…
Nu am inteles de ce Ana era in lot, desi erau si alte fete care confirmasera ca pot face aceasta deplasare. Jucatoare de cat. A cu medie clara peste, chiar si jucatoare de cat. B care sunt clar peste Ana Acatrini.
Am intrebat un oficial pe ce baza s-a facut acest lot si m-a indrumat spre selectionerul echipei de fete, care nu era Piticu’, ci Cata.
Ideea este ca tot ce am vorbit cu Piticu’, la Cata au ajuns franturi si minciuni (cel putin asa a sustinut Cata).
Pana la urma sunt sunata de Catalin ca sunt in lot si pot sa virez banii necesari deplasarii, pe care ii voi primi inapoi cand vor intra banii de la minister.
Nu inchid bine ca sunt sunata de Presedintele federatiei, sa-mi spuna ca acum s-a hotarat si Laura sa mearga, ca formatul de anul asta este altfel si ca vor juca doar 4 fete si 4 baieti si ca este posibil ca rezervele sa nu joace, ca nu o sa avem voie sa iesim decat hotel si sala… ca, ca, ca…. Si concluzia…. “Ca ce atata agitatie cu Dubaiul asta??!!!” Nu era agitatie cu Dubaiul, erau mondialele unde orice jucator si-ar dori sa ajunga macar o data in viata.

Ii spun ca doar ce am fost sunata de Catalin sa ma felicite ca sunt in lot, ca o sa plecam 6 fete si ca nimeni nu pleca din Romania rezerva. Totul se va hotari dupa antrenamentul oficial.
Am virat banii (exista chitanta).
Minunea a durat 3 zile, cand sunt sunata de Cata ca s-a hotarat in sedinta sa nu mai merg ca ar trebui sa platesc singura camera. Nu o sa intru in detalii cum erau impartite camerele.
I-am explicat lui Cata ca eu imi doresc sa merg, ca putem lua o camera tripla in care sa stau cu colegele mele de echipa.

Am vorbit cu un coleg de echipa care are intrare la federatie si ni s-a spus ca o sa se faca cumva sa merg dar nu ca jucator, ci ca “oficial”.
Mi-am pus un semn de intrebare, dar tot ce-mi doream era sa fiu acolo si eram dispusa sa accept orice.
Multi nu stiti dar in 2012 m-am urcat in tren si m-am dus in Austria dupa baieti la Campionatul European. 
Atunci mi-a dat tricoul Catalin Gheorghe cu care mai joc cand si cand.
Cand credeam ca totul intra pe fagasul normal… isi da Catalin demisia!!!! 
Cum Catalin a fost singurul care a sustinut “popicaresele”, Flory a luat initiativa de a face acea petitie.
Atunci s-a inchis si ultima usita ca eu sa merg la mondiale.
Eram totusi impacata ca o sa plece 4 fete bune + Ana.
Cum ne-am trezit ca Ana devine titular peste noapte???
Pai cum???!!!

1. Barajul echipei Septimia cu Elcomex, unde Dora a avut a doua medie, nu si-a castigat punctul, dar a ridicat media echipei si Septimia ramane in divizia A.
2. Finala la duo juniori unde Dora cu partenera ei au iesit pe locul 1.
3. Mondialele din Dubai.
Toate erau in aceeasi perioada.
Acum, federatia care face programul competitional si care lasa weekend liber pentru Openul IDM, Open Sofia si alte competitii internationale. Cum a putut face aceasta greseala???
Pe de alta parte, din partea Septimiei nu exista niciun fel de amanare.
A fost strict alegerea Dorei sa nu plece.

Si acum va intreb pe voi… Cine e mai vinovat????
Piticu’ cu combinatiile lui de a-si duce iubita la mondiale, federatia care aici chiar nu a gandit ok programul sau Dora care n-a dat doi bani pe lot si si pe tot ce s-a cheltuit pentru ea?
Ne invartim vesnic in acest cerc vicios.
Toata treaba cu mondialul mi-a lasat un gust amar. Si nu neaparat ca n-am fost eu acolo, ci pentru cate am auzit pe la colturi si ce am citit in scrisoarea Laurei.
Este dureros… Sa plece 8 insi sa faca ceva frumos si sa iasa asa… 
Cand sunt atatia si atatia care am stat cu sufletul la gura in fiecare zi cand au jucat “ai nostri”.

PS:
Postarea FRB de pe Facebook
Replica Presedintelui FRB
Buna dimineata,
Evit de obicei sa scriu pe bloguri sau alte canale private,  si prefer sa o fac doar pe canalele oficiale ale FRB. Am apreciat insa ca de data aceasta e momentul sa dau o replica.
Nu ma voi lega de scrisoarea Laurei Piros, pentru ca este o exprimare a propriilor trairi, sentimente si frustrari fata de anumite persoane sau intamplari.
Ii voi raspunde insa Roxanei Pisaltu, care a incercat sa relateze evenimente. 
Iti multumesc Roxana pentru cele subliniate in articol si pentru ca ai avut curajul sa-ti exprimi punctul de vedere. Imi pare rau ca ai fost dezamagita de procesul de selectie si te asigur ca vom tine cont, pe viitor, de aspectele semnalate atat de tine, cat si de alti jucatori.
Te-as ruga insa sa nu-mi mai pui vorbe in gura.
Nu as indrazni niciodata sa vorbesc despre un Campionat Mondial/European la modul “ce atata agitatie?”. Nu am incurajat si nu voi incuraja niciodata turismul la campionate sub egida FRB, pretentiile la camere single sau mersul “insotit”, cum de altfel s-a intamplat de fiecare data, indiferent de categoria la care am participat. 
Consider ca in astfel de deplasari ar trebui sa primeze  cuvintele “performanta”, „profesionalism” si „fair-play”. De asemenea, disciplina, unitatea, respectul fata de colegii care ne insotesc sunt elemente esentiale pentru a putea atinge obiectivele stabilite. 
Ne lipsesc fara indoiala aceste lucruri, fiind suficient sa ne uitam in spate la TOATE campionatele europene
Cu drag.
Raluca

Raspunsul Roxanei Pisaltu:
Multumesc Raluca pentru raspuns. 
Din pacate tot ce am scris este adevarat. Poate tu nu-ti mai aduci aminte sau nu vrei sa-ti aduci aminte. Ideea este ca eu eram la masa cu mai multe persoane cand ti-am dat reprica: “ Nu e o agitatie cu Dubaiul, eu imi doresc sa merg la mondiale. 
Daca-mi doresc plimbare imi iau copiii si sotul si plecam unde ne permitem sa mergem”. 
Ti-am si spus ca nu sunt de acord cu turismul pe banii federatiei. Ti-am mai spus in alte discutii: “Pot sa va dau scris ca nu vreau niciun ban de la federatie, doar sa merg. Si mi-ai spus ca te documentezi daca se poate face ceva”. 
Imediat s-a intamplat faza cu demisia lui Catalin, petitia lui Flory si atunci ai sistat incercarea de a mai face ceva sa merg si eu. Si stii foarte bine ca asa a fost. sau mondiale trecute la care am participat. 
Din pacate lucrurile nu ies mereu asa cum vrem noi. 
 Exista o persoana pe care tu ai sunat-o imediat dupa ce a fost publica petitia si i-ai spus ceva in genul… “ Eu ma agit sa fie bine si uite ce fac ele”…. (Nu stiu exact cuvintele pentru ca n-am auzit cu urechile mele, dar asta a fost ideea). Si stii foarte bine ca asa a fost.

Tu ai un gust amar, eu am un gust amar, dar nu as indrazni niciodata sa afirm ceva ce tu nu ai spus. 
Multumesc Raluca pentru raspuns.

Confirmarea selectionarii lui Pisaltu, a trimiterii contractului si a efectuării plății. 
Faptul ca BF a mers pe mana selectionerilor e falsa.
Decizia BF, dupa ce Ionut i-a confirmat si Roxana a facut plata


Referitor la publicarea discuțiilor private, acestea sunt comunicări dintre un oficial și un jucator, sunt oficiale, nu private.
Dacă era Ionuț care vorbea cu Roxana de vreme, era altceva.
Aici e vorba de vremuri!

2 comentarii:

  1. Concluzia finala e simpla... Piticariu e de vina!

    RăspundețiȘtergere
  2. Fals, nu Piticariu este vinovat, ci persoanele care accepta asemenea personaje care nu au nici o treaba cu performanta sportiva. Sa nu uitați ce le-a făcut sportivilor în marele turneu din Germania de Crăciun și Revelion. El este doar prietenul buzunarului sau și fraierii cotizează. SIMPLU.

    RăspundețiȘtergere