miercuri, 24 noiembrie 2021

Scrisoarea deschisă a Laurei Piroș despre mondiale

Mândră că sunt româncă, dar.....

Laura aici de data asta, welcome to my TED TALK

Simt nevoie să îmi spun offul despre experiența mea de la Super Campionatul Mondial din Dubai, pentru cine e interesat sau a mai auzit din stânga sau dreapta câte ceva. 
În primul rând îi mulțumesc lui tata, că îmi oferă un locușor pe platforma lui să mă fac auzită, și în al doilea rând colegilor de echipă, (Flory, Dana, Romeo și Tavi) că au fost alături de mine acolo și că au fost de acord să povestesc în același text și despre experiențele lor de la fața locului, la care am fost prezentă oricum, de cele mai multe ori.

Pentru cine nu știe sau își poate imagina, este greu, chiar și pentru mine, deși nu am soț acasă sau copii, să plec pentru 2 săptămâni de acasă, departe de familie/prieteni/partener ș.a.m.d. Asta înseamnă că încerci si îți dorești să fuzionezi cu echipa din care faci parte și cu care îți vei petrece 2 săptămâni din viață intr-o țară străină. 
Noi in Dubai am fost 2 echipe, 5 pe deoparte și cei 3 (+1 dacă o numărăm și pe Preoteasă) de cealaltă parte.
Nu pentru că noi ne consideram mai buni sau mai diferiți, dar pentru că noi înțelegem altceva despre sportul de performanță. 
În echipa de fete a fost mult mai dur decât la băieți, pentru că popicăresele "ne fac de râs" și nu jucătoarele care nu merită să fie intr-o echipă de lot național, mai ales plătit integral de banii federației.

Nu o să spun niciodată că Ana-Maria sau Marius sunt de vină că am jucat pe alocuri prost, dar credeți-mă, oricât de tare psihic ai fi ca om, nu ai cum sa ignori situația inconfortabilă în care simți că te afli. 

Câteva exemple:
-nici nu ai dat prima bilă oficial de concurs, jumătate de echipă deja vizitează Dubaiul
-a început concursul de individual, tu (Dana) joci la scor iar Marius te roagă frumos sa te dai la o parte că el trebuie să o filmeze pe Ana
-fetele au squad de official practice iar eu si Flory suntem prea gălăgioase și nu iese bine videoul cu Ana
-faci foaia de dublu feminin si alegi sa te treci pe tine (Laura) în toate jocurile în care ai voie și pe Ana cât mai puțin. Bineînțeles, nesimțire, că ar fi trebuit totuși să vedem cine are soluție pe pista respectivă. Spoiler alert, eu am avut, si nu am reușit timp de 10 jocuri să  am un joc în care să las toate frameurile deschise, pe când colega mea de dublu care se simte neîndreptățită....știți voi

Pentru titlul textului mă explic acum.
Voi, dacă v-ați vedea colegii de echipă, duoul masculin format din Marius și Nae, că îi roagă pe americani să se semneze pe steagul României, ce-ați simți?
Dacă ar veni nemții la voi să vă zică personal că ai mei colegi, tot cei doi menționați mai sus, au fost rasiști și s-au apucat să vorbească de politică cu jucătorii nemți, cum v-ați simți? (Bineînțeles în timpul jocului, nu după, explicându-le ceva în genul că e bine că au scăpat de cancelarul Angela Merkel)
(PS: nemțoaicele, prietene de ale mele mi-au mulțumit că m-au cunoscut pe mine pentru că altfel ar fi avut o părere foarte diferită de români)
Nu știu despre voi, dar pe mine m-a durut inima, mi-a fost rușine până în măduva oaselor și am fost tristă maxim.

Pe final, deciziile se cam luau după preferințe, pentru ca noi nu vrem popicărese.
La dublu, pentru mine, a fost cel mai greu concurs din viață. Știam că am de tras pentru 3, și așa am făcut.
Dacă îl întrebați pe Marius, nu a fost așa, am ratat și eu spareuri, deci am fost egale.
Nu a așteptat nici măcar o ora până să mă întrebe dacă nu vreau sa joc cu el, Nae și Ana la mixt, deși eu eram terminată psihic după catastrofa care s-a întâmplat la dublu. După ce l-am refuzat, Marius a considerat că trebuie să mă șteargă de la prieteni pe Facebook, vorbim despre un om care are dublul vârstei mele, ca sa ne înțelegem...

La fel de "frumos" s-a purtat și cu Romeo, care i-a spus să îi aducă o geantă, pentru că era la sală, dar nu s-a putut că el avea de mers cu iubita la Dubai Expo, iar explicația ulterioară a fost că nu l-a rugat frumos.
I-a fost adusă geanta de o prietenă nemțoaică, care, by the way, a și devenit campioană mondială următoarea zi.
Dacă credeți că noi 5 ne-am separat, sau că noi 3 fetele am dat-o la o parte pe Ana, nu e așa, e fix invers.
Exemplu: Flory întreabă pe grup când ne vedem la masă, noi fetele, că aveam antrenament oficial, Ana răspunde 4 ore mai târziu cu: 'eu cu Marius mergem la 7:30'.

Încă ceva și mă opresc aici. Avem nevoie de un antrenor sau oficial. 
Nu se poate să trimiți doar jucători. A fost debandadă, nimeni care să știe informații oficiale, ore, squaduri ș.a.m.d.
Haideți să încercăm să trimitem loturi coerente cu jucători care își merită locul in echipa națională, muncesc pentru asta și nu pentru că au bani sau pe 'iubi'.
Scuza cu emoții și primul mondial e penibilă când 3/4 sunt la primul mondial și a 4-a e la al doilea, primul fiind la 14 ani(!!!). 
Și dacă avem doar o jucătoare bună sau 2, sau whatever, și doar pentru ele sunt bani? Hai să le trimitem pe ele + un antrenor/oficial
Haideți să fim mai întâi oameni și să nu judecăm doar pentru că e popicăreasă sau e fata lu' Piroș.

Haideți să nu mai fim aroganți și rasiști că ne facem de râs federația, comunitatea și țara.
Haideți să fim jucători de performanță până la capăt chiar și când nu dăm rezultate sau nu ne iese cum voiam.
Mândră că sunt româncă, dar..

Ps: mulțumesc celor care și-au luat din timp să citească acest text. Nu sunt o persoană conflictuală, am închis această experiență, am învățat din ea și am rămas cu un gust amar pe alocuri însă sper să existe o schimbare cândva când suntem pregătiți, ca astfel de experiențe să nu apuce să se repete.

23 de comentarii:

  1. Felicitări Laura pentru munca , corectitudinea și profesionalismul de care dai dovada!👏👏👏👏

    În limba română există o vorbă: munca înnobilează omul!
    Corectitudinea este o calitate ce face ca lucrurile să meargă ,indiferent de domeniul in care activam!
    Corectitudinea este cartea de vizită a oamenilor adevărați!
    Oamenii cu adevărat buni în domeniul lor au ajuns sus datorită corectitudinii, care reprezintă o treaptă majoră pe scara spre succes!
    Profesionalismul, cunoștințele și corectitudinea desemnează un om adevărat,un om puternic, un om cu caracter și personalitate,un om frumos! 🤗

    RăspundețiȘtergere
  2. Asta cu pare adevarat e relativa. Intotdeauna adevarul e pe la mijloc. Pana nu auzi si varianta celeilalte parti nu poti trage o concluzie.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu, nu e totul relativ si adevarul nu e intotdeauna la mijloc.
    Asta e o zicala draga celor care vor sa relativizeze totul.
    Faptele sunt verificabile 100%.

    RăspundețiȘtergere
  4. Din pacate asta este TRISTUL ADEVAR.Pana cand cluburile nu vor lua atitudine si fiecare isi va vedea propriul interes nu se va rezolva nimic.Tot respectul ptr cele 3 componente ale lotului feminin ( a patra -cu parare de rau spus- este o chestie pe care nu stiu cum sa o numesc)care au avut curajul sa se inhame la un asemea turneu in conditiile date.
    PS: FRB - TREZIREAAAAAA!!!!!!!!Lasati oameni competenti sa se ocupe de loturile nationale.
    Vali multumiri ptr timpul acordat de tine in scopul tinerii la curent cu rezultatele obtinute de romani in Dubai!

    RăspundețiȘtergere
  5. Verificabile 100%?
    Ce fapte?
    Vizitarea? (grav tare in timpul liber)
    Filmarea? (f tragic, de neiertat), Tipetele cand cineva filmeaza? (liber la incurajari)
    Acel dublu care a distrus un om? dupa jocul mic primul sau al doilea din 10) au fost si jocuri bune, chiar de peste 200 care nu se dau singure intr-un baker, cu putina sansa si fara unnghii rupte care sa duca la 3 ratari la cate 1-2 popice (nu splituri) in 2 jocuri decisive spre final se puteau califica.
    Nu cari bilele cuiva daca nu este in drumul tau? (lipsa de colegialitate?), Sa semnezi pe steag? (profanarea inseamna altceva)
    Sa vorbesti politica cu alta tara si sa ai acuzi fostul cancelar (eu nu-i vad facand asta mai ales in timpul jocului), Sa acuzi de rasism? (parca alta este drfinitia, daca cele de mai sus intradevar s-au intamplat)

    Concluzia: Gesturi mici duse la extrem ca sa acopere neputinta cuiva
    Daca se intampla in Dubai ce s-a intamplat la alte deplasari cu parte din aceleasi personaje (toti au povestit cand s-au intors), acum eram toti in alta tara ca sa o distrugem si pe aia.

    Asteptam "verificabile 100%", suntem curiosi cum o faci

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu sunt in masura sa confirm, doar citesc. Ti-am dat o perspectiva diferita asupra unor gesturi insignifiante interpretate ca fiind vitale si imcomparabile ca si importanta cu ce s-a intamplat in alte deplasari.
    Ca vrei tu sa dai o nota tragica sau ai niste vendete personale cu cineva, este momentul sa apesi pedala.
    Asteptam confirmarea cu nemtii ca iti ocupa jumatate de postare, ba mai mult arcicolul are si titlu reprezentativ.
    Sa ai o zi frumoasa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Insignifiant o fi pentru tine, asa ca ar fi bine sa ignori ce citești, ca n-ai nicio treaba cu sportul de performanta.
      Nimeni nu da nicio nota tragica, e doar în capul tău.
      Expresia "incomparabil cu alte deplasări" arata ca ești din tribul cu "merge si-asa"
      Vorbește direct cu lotul masculin german, eventual in germana, si-or sa-ti confirme.
      Uiți ca e postarea Laurei și nu a mea, asa ca nu mi te adresa. Eu pot sa spun alte lucruri despre Piticu, pe care le-am constatat direct, în alta perioada, dar în aceeași nota.

      Ștergere
  7. Adevăr sau nu ne facem noi,,vizibili" pe unde mergem !

    RăspundețiȘtergere
  8. Dragă anonim, te pot pune în contact și cu fetele care mi-au povestit pentru că erau acolo, și cu băieții cu care au vorbit. Știu toți engleză, deci nu trebuie să vorbești germană. Caută-mă în privat, dacă ne cunoaștem!

    RăspundețiȘtergere
  9. Cert este că, protejata domnului Piticariu nu avea ce căuta, iar rezultatele mici nu își au scuze. Daca te crezi sportiv de performanta, joci indiferent de ce este în jur și nu cauți motive, din cauza că.....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. vezi si la Open IDM cum fac jucatorii profesionisti care joaca pe pista cu amatorii! pe urma sa vedem ce mai zici de profesionistii din RO?!

      Ștergere
    2. Tocmai asta spun, daca vrem sa ne numim sportivi de performanta, trebuie sa jucam și să ne purtăm că atare. Dar se pare că în bowling tronează amatorismul la comportament. La o competiție și în timpul acesteia, nu bei și nu fumezi. Deci....

      Ștergere
    3. În competitiile oficiale fumatul, alcoolul și drogurile sunt interzise.
      Openul IDM nu e o competitie sub egida federatiei, e un eveniment pentru toata lumea. Prin 2008 se numea Openul IDM-SKOL și era cu premii în bere.

      Ștergere
    4. Chiar și așa, un sportiv trebuie sa fie sportiv oriunde și la orice turneu. Iar în competițiile oficiale, daca s ar pune fiola, cred că mulți ar sta pe bara 🤣🤣🤣

      Ștergere
    5. Ar trebuie introdus în regulamentul FRB testarea jucătorilor înaintea începerii competiției (mai bine sa se ducă banii pe teste de alcoolemie decât pe asa zisele filmulețe publicitare ptr care cineva își mai ia niște bani de buzunar).Sa vezi atunci înjumătățirea echipor inscrise în Campionat!😜😜😜

      Ștergere
    6. Ti-am mai spus ca te grabesti cu concluziile, extrapoland ce vezi la open.
      In competitiile oficiale sunt interzise bautul si fumatul si au fost excluderi pe tema asta si la intern si la international, asa ca toata lumea e acum disciplinata si nu o mai face.

      Ștergere
  10. Este strict interzisă, sub sancțiunea excluderii din competiție, prezenţa în spațiul de joc sub influenţa băuturilor alcoolice, a drogurilor sau a altor substanțe halucinogene, proferarea de cuvinte injurioase la adresa competitorilor, oficialilor turneului sau a spectatorilor, violenţa fizică sau verbală.
    Este strict interzis consumul de băuturi alcoolice și fumatul în spațiul de joc. DECI......

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai nu bea si nu fumeaza nimeni pe pista!!!!
      Ha, ha, ha!
      Cearta-te cu organizatorul!

      Ștergere
  11. ...pentru ANONIMI: la cat de tari sunteti si modesti, de ce va feriti sa va dati numele? Daniel Dumitrascu

    RăspundețiȘtergere