luni, 6 august 2018

E nevoie de o noua abordare, din partea mea, mai ales

Eu unul m-am saturat!

E vina mea, intru totul.
De cand m-am apucat de coaching, acum 9 ani, am investit enorm, timp, energie si extrem de multi bani, pentru educatia mea, ca antrenor , driller si inspector tehnic
Inclusiv mii de ore de pista ca antrenor si sute de elevi.

Am decis ca expertiza mea sa fie pusa gratuit la dispozitie, sau pe sume modice, in primul rand ca sa pot contribui serios la dezvoltarea bowlingului in Romania.

Sunt multumit de ceea ce am facut, dar si nemultumit, totodata. Am incercat maxim, dar rezultatele puteau fi mai bune.
Pe de alta parte,  rezultatele depind 99% de sportivi, asa ca antrenorul e dependent de ei.
Ai jucatori de exceptie, te poti bucura alaturi de ei, daca nu, incerci sa obtii maxim alaturi de cei cu care colaborezi.

Ultimele experiente m-au facut sa-mi ating limita de toleranta.

Intai au fost mondialele WWC 2017 de la Las Vegas, la care nu am vrut sa merg, dar am cedat la insistentele lui Ionut Nitu si ale Roxanei Buga.
Stiam ce ne asteapta de dinainte de a pleca: rezultat dezastruos si pierderi financiare mari pentru mine (printre altele, nici pana acum nu mi-am recuperat cei 300 de Euro dati pe echipamentele Luminitei).

Apoi au fost Europenele feminine 2018, unde am sustinut ca nu are rost sa trimitem echipa de 6, fiindca nu avem 6 de o valoare suficienta.
Pana la urma s-au dus sase, dar am refuzat sa mai merg in ultimul moment, nu aveam de gand sa mai particip la un nou esec.
Rezultatele au fost chiar mai slabe decat ma asteptam, au iesit ultimele la Europene, o nedorita premiera.

Prin iulie Ionut mi-a zis ca trebuie sa facem doua turnee open, care sa aiba si rol de selectie, dar sa fie si populare, sa aiba si premii samd,  un concept contradictoriu in sine. L-am intrebat cati bani are de cheltuit si mi-a zis ca o sa ne finantam din intrari.

A durat pana la sfarsitul turneului pana a inteles cam cati bani pierde organizatorul unui turneu. Iar pierderile au fost limitate de bunavointa IDM-ului, care nu ne-a luat bani pe ungeri, de mine, care am redus drastic fondul de premii propus initial si, mai ales, de participarea neasteptat de numeroasa.

Din categoria: unde nu-i expertiza, vai de noi!

Organizarea sportiva mi-a apartinut cap-coada iar succesul a fost surprinzator.
Numele meu nici macar nu a fost mentionat de FRB la prezentarea acestui turneu. De multumiri, nici nu mai vorbesc.

Mondialele de tineret a fost un proiect aproape exclusiv pentru Daniel Bolan, care a contactat federatia pentru al doilea an consecutiv, dupa ce anul trecut a lasat-o balta, dupa discutiile initiale.

Am privit cu reticenta tot proiectul, care parea usor suspect de over-marketing din partea tatalui lui Daniel, Chris.
In plus, intarzierea enorma a facut ca sa avem parte de niste costuri fabuloase la avion, hotelul oficial fiind oricum cel mai scump ever dar fiind asa tarziu, n-am mai gasit locuri de cazare in alta parte!
Genul asta de organizare, in ultima secunda, sau dupa, pe mine ma scoate din minti, fiindca eu organizez genul asta de deplasari cu luni inainte, cu bilete ieftine, hoteluri ieftine samd, si reduc deseori consturile la jumatate.,

Ne-am dus acolo, pustiul era accidentat de o luna, dar ar vrea sa fie direct in lotul de seniori de 6, fara sa participe la trial, fiindca tac'su asa vede lucrurile.
M-am simtit ca si cum FRB era in planul fam.Bolan si nu invers.

Concluzia este ca este ca m-am lamurit intrucatva, cu un bilet de avion de 1200 de euro si intr-o camera de 160 de dolari pe zi, timp de 11 nopti.
Macar n-am mai stat in single, ca parintii lui Suciu au facut eforturi admirabile ca sa-l trimita in USA.
E drept ca si eu am tras de el, dar era singura posibilitate sa mai avem delegatie acolo.
Catastrofa financiara pentru mine, rezultat sportiv slabut, locul 41 la duo e cel mai bun ever, dar e locul 41, sa fim seriosi.
Pustiul e bun, dar no Simona Halep here!

Acum avem 3 proiecte la care trebuie sa ma implic: openul FRB august de la MGM, scoala de antrenori CNFPA si selectionarea lotului masculin pentru mondialele din noiembrie.
Openul FRB ar trebui sa fie criteriu de selectie, sa poate juca cat mai multi si cat mai mult, ca la liga lui Piticu, si sa dea premii ca la openul IDM.
Asa ceva nu exista: la Piticu joci o singura data (la mai multe categorii), dar nu sunt premii in bani, iar la openurile obisnuite numarul de intrari e nelimitat si sunt premii in bani.
Niciunul dintre ele nu poate constitui un criteriu de selectie autentic.

Eu mi-am exprimat punctul de vedere: dupa primele informatii, multi din Bucuresti nu vor veni, fiind prin vacante, asa ca participarea nu cred ca se va apropia de openul din iulie.
Opinia mea e ca e nevoie un format scurt, selectiv, la care sa poata participa cat mai multi.
Eu am propus vineri- duminica, un singur squad de  7 jocuri vineri sau sambata, finala de 16 la A si 16 la B, dupa formatul din iulie, cu meciuri directe 3 jocuri total popice.

dl Nitu are alte idei, care se schimba mereu.
La fel si cu scoala de antrenori si cu selectia pentru mondiale...

Eu asa nu mai pot lucra!

Vreu sa lucrez proiecte singur cap-coada, sa nu ma frece nimeni la creier ca dupa parerea lui trebui facut altfel, sa-mi fie recunoscut autoratul sau implicarea si, eventual, sa fiu si platit pentru asta.
Daca caratul masinii de uns si arbitrajul se platesc, munca intelectuala de ce nu?
Tot eu sa platesc si pentru munca mea?

Cam cu cat credeti ca puteti obtine scrierea unui curs de antrenori in bowling, pentru o scoala de doi ani?
Cat credeti ca dureaza?
Unul fara paste&copy???

Sa fii selectioner in Romania e o pozitie ingrata.
Regulamentul prevede ca selectia se face prin concurs, deci selectionerul nu poate decat sa organizeze concursuri de selectie.
Deobicei nu sunt bani pentru participare, asa ca selectionerul nu mai are nimic de facut, se duce la lot cu cine poate plati.

Eu propun ca din sezonul viitor sa se schimbe acest sistem: selectia sa fie facuta direct de catre un selectioner/mai multi, eventual de catre colegiul de antrenori, si sa nu participe decat jucatori de valoare, nu oricine.
Avem 2-3 jucatoare decente, alea sa mearga la europene/mondiale. Nu aveam, nu se duce nimeni, indiferent ca are bani sau nu.
Criteriul sportiv sa primeze intotdeauna!

Sa cerem bani de la buget pentru pregatire, selectie copii samd, nu pentru deplasari externe inutile si costisitoare.
Doar cei cu adevarat buni sa reprezinte Romania!

E misto sa fii selectionerul Romaniei pe banii tai, dar, daca nu mi se platesc integral  avionul, inscrierea si cazarea, va anunt ca locul e vacant.
Plus deplasarile/cazarile la trial, "openuri trial" samd

Expertiza moca nu face bine la sanatate.
In primul rand nu-mi face mie bine.
No more!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu