vineri, 23 februarie 2024

Adunarea generala extraordinara

Pe data de 27. 02, ora 18.30, se desfasoara pe Zoom adunarea generala a FRB, principalul punct pe ordinea de zi fiind alegerea unui nou membru al BF, in locul lui Cristi Barbu, care si-a dat demisia.
Convocator AICI
Procedura AICI
Au drept de vot doar membrii fara datorii si votul e secret.
Se poate face vot secret pe Zoom, astfel incant nici titularul meetingului sa nu stie cine si cum cum a votat.
Exista procedura tehnica.

Sunt 2 candidati, Onu si cu mine.
Daca castig eu, inseamna ca sunt multi cei care vor sa ma razbune pe mine, punandu-ma la munca!
Dar lumea candideaza si voteaza pe ideea ca e un post de sefulet disponibil, fonctie de conducere!
Asa ca nu-mi fac iluzii cu alegerea.

O sa fie interesant, fiindca procedura e gresita, sunt folosite vechile mailuri, de pe frbowling.ro
O sa iasa bulibaseala cu delegatiile.
Si data limita e gresita, in loc de 22, este 20.
Mai jos apare si expresia cu "pana cu 5 zile inaintea sedintei", care nu se stie ce inseamna,  ca poate insemna maxim sau minim. 
Oricum ar fi, 20 nu iese.
Iar o sa se supere secretarul ca-l fac incompetent, dar nu-l fac, ca poate o sa fim coledzi!😀😀😀
In statut e minim 5 zile, desi n-as putea sa va spun de ce e nevoie de o astfel de prevedere.
Oricum partea cu delegarile e cam nestatutara, fiindca cica ar trebui sa vii cu delegatia scrisa, in original, la o adunare online. Statutul e varza, in continuare. Sau convocarea. Sau ambele.
Pentru mine e un mister statutul asta, ca are niste prevederi exotice, care nu au o logica intrinseca. Pare a fi un statut copiat dupa altul, fara sa mai fie filtrat.

Trebuie sa trimiti delegatia cu 5 zile inainte. De ce?
Cand te duci la votul politic, normal, te prezinti cu buletinul si-atat. De ce cu 5 zile inainte la FRB?
Si daca n-o trimiti, nu mai drept de prezenta si de vot?  
Nu apare explicit nicaieri. 
Adica un drept fundamental e anulat de o procedura birocratica?

Buun. Acum, cu 5 zile inainte tu poti sa stii daca nu o sa ai cvorum, ca daca n-ai destule delegatii trimise, e clara treaba. 
Atunci poti reconvoca AG, dar trebuie sa lasi iar 5 zile pentru delegatii, ca procedurile trebuie sa fie identice.
In alta ordine de idei, AG normala si reconvocata nu trebuie sa fie una dupa alta, fiindca asta inseamna ca poti avea adunare generala cu oricat de multi reprezentanti, oricand, ceea ce e orice, numai democratic nu.

Trebuie sa existe zile intre ele, ca sa se mobilizeze membrii si sa vina totusi la AG.
Daca ai 2 Adunari Generale siameze e ca si cum ai avea doar una, cu cati vor fi acolo. Eventual doar un singur club, sau doua. Serios?

Nu mai zic de AGE care trebuie convocata in maxim 10 zile, dar fara un minim. Adica si peste o ora, este?

Statutul e varza, fiindca, ca si ala de la disciplina, a fost plagiat si nefiltrat/corectat, analizat samd.
Daca ma alegeti, ma jur ca iau la puricat statutul si toate regulamentele, sa scoatem toate aberatiile din ele. Prin vot, desigur.

Apoi nu exista o minima experienta de comunicare, nu poti sa comunic pe mail lucruri care sa se intample peste noapte, sau intr-o zi doua.
Nu poti sa faci un regulament nou si sa te-astepti ca in 3 zile cei 300 de jucatori sa-l cunoasca. 
Asta daca ai o minima experienta.
Daca traiesti intr-o bula Whatsapp, totul ti se pare ca se intampla instant. 
Dar nici acolo nu e asa, ca nu citeste nimeni sute de mesaje.

Adica avem o federatie/asociatie sportiva, cu un numar foarte limitat de evenimente, care traieste intr-o foiala-agitatie perpetua, desi, in mod traditional, asociatiile sunt lente si birocratice.

La noi e invers, suntem rapizi, coplesiti de informatii, agitati si nervosi. 
Tot timpul e ceva de schimbat, modificat, decis samd.
Nu se poate lucra asa.
Nu in mod eficient

Conducerea federatiei e formata din voluntari, mai putin cei 2 angajati: presedintele si secretarul.
Nu poti sa fii voluntar nonstop, e o cerinta absurda. 
Trebuie organizata activitatea federatiei astfel incat sa se incadreze intr-o ora-doua pe zi. Exceptandu-i pe angajati.
Dar pentru asta trebuie metoda si reguli.
Ca tot imi bateau unii obrazul ca nu-mi fac campanie electorala.

Eu vad Comisia de competitii ca pe o comisie, nu ca pe un om (Barbu, de exemplu, omul-comisie)
Un om nu prea face fata, sau daca face, timpul lui liber e anulat.
Eu vad comisia de competitii cu multi membri, astfel incat sa existe cate unul disponibil in permanenta, si fiecare membru, pe rand, sa fie responsabil de cate o competitie. 
Nu toata ziua buna ziua la presedintele comisiei, ca el e seful.

Uita, de invididualul 2 se ocupa Onu, de CNE A 1 se ocupa Dragomir, de individual 3 se ocupa Pavel samd. Fiecare e raspunzator direct de tot, de la inscrieri pana la final.
Eventual cate unul pt fiecare sala, ca sa stim o treaba.

Iar miercurea se omologheaza rezultatele, daca nu exista contestatii.
Stiti ce e aia omologarea de rezultate?
Exista prevederea, dar nimeni nu o face.
Stiti ce e aia decizie scrisa a Comisiei de competitii? E un act care comunica, care poate fi si contestat, la o adica. N-ati vazut asa ceva pana acum, este?
N-ai acte, n-ai ce sa contesti.

Cica AGE a fost convocata de BF in sedinta din data de 13. Unde e actul? Unde e procesul verbal?
Unde sunt procesele verbale ale sedintelor BF din 27 noiembrie pana pe 05 februarie ?
Dar ale ultimelor 2 adunari generale?

Sunteti multumiti?
E bun programul electoral?

BF a anuntat ca lungimea ungerii pt etpa 1 a CNE A este de 37 ft.

Adunarea generala extraordinara a inceput si e si cvorum.
S-a mobilizat lumea.

Castiga Onu 9-7. 
Piticu a votat la vedere cu Onu, ca cica nu-i mergea pollul, desi votul e obligatoriu sa fie secret, prin statut.
Procedura a fost asa: era 8-7 si Piticu si-a trimis votul la comisia de validare si s-a facut 9-7.
Curat secret!
Si curata comisie de validare...

Eu le multumesc celor care au votat cu mine, dar pentru mine a fost o misiune de tip Sancho Panza, cu sanse utopice de castig. 
9-7 e un scor la care nu speram.
In alta ordine de idei, se dovedeste ca blogul rezolva probleme pe care BF-ul nu le rezolva. 
Dupa ce nimeni nu voia la competiții,  acum a fost o luptă acerbă.
De mult nu s-a mai vazut asemenea mobilizare!

Maine eu sunt un om liber, blogul e in puterile lui, iar Liviu are de acum  inainte foarte mult de lucru.
Sa-i uram succes!

21 de comentarii:

  1. Iar site.ul este varza, fara actualizări...unde e Popav :(((

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Home screenul cu stiri din 2019 crezi ca l-a actualizat Popav? A fost varza mai mereu

      Ștergere
  2. "Dar pentru asta trebuie metoda si reguli."

    Asa e, tocmai de asta, in sedinta din 13 februarie (procesul verbal e in procedura de aprobare ...) am cerut si primit mandat din partea colegilor din BF pentru: "Eficientizarea modului de lucru al BF. Dl. Danila isi asuma realizarea unor proceduri privind eficientizarea modului de lucru al BF."

    Asta e primul lucru care trebuie schimbat, inainte de statut si orice altceva. Trebuie sa nu mai avem intarzieri, proceduri greoaie, sedinte interminabile si birocratie sufocanta. Sa migram activitatea catre modelul de eficienta din IT, cu proceduri simple, taskuri asumate, deadlines respectate, utilizarea la maximum a tehnologiei la indemana, etc.

    De acord ca nu e fezabil one-man-show la Comisia de Competitii (dupa cum s-a vazut), dar poate ar fi mai potrivita alocarea de roluri (x face rezervarile la sali, y face inscrierile, z clasamentele, etc) si organizarea unui flux eficient. Propunerea cu alocarea unui eveniment per membru al comisiei are urmatoarele provocari:
    1. tb sa ai suficienti oameni cat sa acopere toate evenimentele, ceea ce e putin probabil. Adevarat ca se poate prin rotatie cumva si atunci ar avea fiecare in grija cateva evenimente
    2. fiecare membru al comisiei trebuie sa stie TOT ce tine de o competitie, sa acopere singur toate rolurile si sa faca toate demersurile: rezervari, inscrieri, clasamente, alegerea ungerii, etc etc. Asta ar putea fi problematic. Pe de alta daca se ajunge la acest nivel de cunostinte, atunci ar fi un super avantaj caci membrii comisiei ar putea fi interschimbabili.
    3. depinzi la fiecare eveniment de membrul comisiei caruia i-a fost alocat evenimentul, indisponibilitatea acestuia poate afecta bunul mers al evenimentului
    4. pentru membrul comisiei care administreaza evenimentul, perioada desfasurarii este foarte aglomerata si pune un stres mare si o alocare de timp serioasa

    Si ultima chestiune, omologarea rezultatelor s-a facut mereu in acest BF de catre Comisia de Competitii (pe WApp, in sedinte), dar e un alt exemplu de procedura neclara care trebuie imbunatatita, caci nu stiu sa fi fost si consemnate in scris pe undeva (posibil sa apara in procesele verbale daca omologarea s-a facut in sedinta) astfel incat sa existe un document care poate fi contestat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca vorbim aceeasi limba, in esenta

      Ștergere
    2. Mai,mai,cata intelegere,cata armonie! Aproape miraculoasa! Aproape…

      Ștergere
  3. Statutul este de pe vremea ta. De ce nu ai făcut ceva atunci? Cert este că îți place să bagi batul prin gard

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e de pe "vremea mea", a fost facut in 2016 si nu de mine.

      Ștergere
  4. Deci, tu vrei la competiții ca șef și să se ocupe alții :)))), vrei sa ai oamenii tăi, in care sa dai. doar cei ce nu citesc printre rânduri te pot vota

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, comisia sa nu fie totuna cu seful. Am fost sef/lider/patron samd toata viata, intr-o gramada de activitati, stiu cum se conduce si cum se deleaga. Daca esti singur nu esti sef, esti sclav.

      Ștergere
    2. Cand ai cate un responsabil/manager de turneu, mereu altul, vor fi multi care vor acumula cunostinte si experienta la competititii si vei avea cu adevarat o echipa, vei avea continuitate pe termen lung, o sa ai de unde alege in continuare sef si membri si ce mai vrei tu. Creezi o scoala si o pepiniera. Altfel il numesti pe unul, in canibalizezi, si aleluia! Care "Comisie", daca e unul singur, cum a fost Barbu? Asa se ajunge ca toata ziua, buna-ziua sa ia BF-ul decizii pt. competitii. Haloimis!

      Ștergere
    3. Cam asa aratau finalele nationale organizate in 2010, cand eram eu presedintele Comisiei Centrale de Bowling din Federatia de popice- bowling si Pavel la competitii.
      Cu director de turneu, director sportiv, arbitru sef samd. https://bowlingromanesc.blogspot.com/2010/05/programul-finalelor-de-la-individuale.html
      Pentru fiecare competitie trebuie sa existe director de turneu, director tehnic/sportiv si arbitru sef, ca sa existe conducere si raspundere nominala.
      Sunt mult aspecte sportive, regulamentare sau chiar legale, care trebuie manageriate de la fata locului.

      Ștergere
  5. Ola....! Tu nu ai punctat problema principala la BF! Sunt prea mulți care nu fac nimic, sunt acolo doar cu numele, nume pe care nu le menționez dar se știu.
    Când îți asumi o participațiile trebuie sa fie asumată complet și integral, nu doar sa-ți spui o părere!
    În rest...bafta la alegeri!
    JB

    RăspundețiȘtergere
  6. Nici cu campania lu ioancea si santajele lu modrea nu ai castigat. Rusine modrea!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Iti înțeleg supărarea pentru votul lui Piticariu dar de ce nu spui de CFR ca a apărut cu 10 minute înainte de începerea ședinței? Asta a fost OK pentru tine ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Habar n-am, nu stiu amanunte. AGE a fost nestatutara, trebuia reprogramata, daca ma intrebi pe mine, fiindca convocarea a fost gresita.

      Ștergere
    2. Iar Piticu mereu a votat contra, in momentele importante, nu e nicio surpriza. Trebuie sa-l intelegem, traieste din bowling şi e dependent de conducerea federației. Eu acuz procedura, nu omul.

      Ștergere
  8. Din cate am inteles, votul a fost pentru alegerea unui nou membru in BF, in urma demisiei lui Cristi Barbu. Despre ce vorbesti?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. S-a ales un nou membru in BF, pe ideea ca el sa ocupe pozitia de sef la competitii. Pe ideea asta a candidat si Onu

      Ștergere
  9. Buna seara, cred ca am si eu dreptul la replica in urma comentariilor aparute dupa sedinta de ieri. Ma numesc Nasip Tanior, sunt jucator al echipei CFR Constanta de aproximativ 18 ani, timp in care am fost si capitan al acestei echipe, si am fost desemnat sa particip din partea echipei la aceasta sedinta. Pe data de 27.02.2024 ora 13,38 am scanat delegatia si am trimis-o pe cele 2 adrese care apar in procedura speciala afisata de Federatie. Dupa aceea stiind ce persoane sunt propuse sa fie alese, am vorbit cu actualul capitan de echipa cazand de acord asupra persoanei pe care o vom vota, fara sa fim la curent cu discutiile purtate de unul din candidati cu membrii Federatiei. Aici la noi la Constanta vestile ajung mai greu, sau nu urmarim can-canurile zilei. Ne-am orientat asupra candidatului pe care il cunosteam, jucasem ca adversari directi de mai multe ori, pe cand pe cel de al doilea candidat nu il cunosteam deloc, deoarece probabil joaca in divizia A si noi nu ne intaineam la meciuri. Nu avem nimic personal cu nici unul din candidati.
    Am asteptat sa mi se trimita linkul de participare si cand s-a facut ora 18, l-am sunat pe dl. Nitu care mi-a spus ca nu a primit nimic. Pe d-na Presedinta nu am sunat-o deoarece nu am nr. dansei. Am facut poza delegatiei, am facut printscreen la mailurile trimise si i le-am trimis d-lui Nitu pe Watsapp. Pe la 18,16 am primit linkul si m-am putut loga. De altfel atunci cand m-am logat era doar dl. Nitu si Dl. Verzar. Eu m-am logat al treilea.
    Ceea ce nu inteleg este urmatorul fapt: desi a fost ales candidatul `agreeat` cu scorul de 9 la 7, de ce se incearca discreditatrea mea si a echipei CFR ? Au fost alti 6 delegati care au votat ca mine, de ce se arata cu degetul spre noi ca fiind vinovati ? Ce am facut? Daca din 16 delegati 15 ar fi votat favoritul si doar eu as fi votat celalalt candidat, da puteati spune ca inot impotriva curentului, dar asa ? Nu asa este democratic ?
    In comentarii este un anonim care fara sa stie de ce m-am logat asa tarziu, lanseaza suspiciunea ca am vrut sa favorizam pe unul din candidati. Nu este adevarat, am participat la aceasta sedinta doar pentru faptul ca la sedintele anterioare nu se intrunea cvorumul necesar.
    Si ar mai fi o problema : daca votul a fost secret, cine a dezvaluit cu cine am votat eu ?

    RăspundețiȘtergere
  10. De altfel in Convocatorul afisat de Federatie se scrie ca `Inscrierea ca participant in cadrul AGE se face pana marti 27.02.2024 ora 18:00. Eu am trimis delegatia pe 27.02.2024 ora 13,37-13,40. Deci m-am incadrat. Daca este necesar pot face dovada cu printscreenurile din calculator.

    RăspundețiȘtergere