Va rog sa cititi, sa va postati opiniile si sa contactati membrii CCB, care vor vota acest regulament, cu schimbarile/adaugirile transmise de Dvs.
Formatul este cel aprobat de cluburi prin vot, nu poate face obiectul modificarilor.
Formatul este cel aprobat de cluburi prin vot, nu poate face obiectul modificarilor.
Schimbarile esentiale sunt cu rosu, ca sa fie usor de urmarit.
Una dintre sugestiile noi (fata de proiectul de mai jos) este ca si Divizia B sa joace pe ungeri sport (eventual aceleasi cu Divizia A), opinie impartasita de Vinci, Oxygen si Lake View.
propunerile de regulamente pentru individuale/duo/trio cel tarziu maine.
REGULAMENTUL CAMPIONATULUI NAŢIONAL DE BOWLING
(Proiect)
PE ECHIPE 2013-2014
CAP. 1-SCOPUL
1.1 Creşterea numărului de sportivi
participanţi şi creşterea calităţii jocului de bowling;
1.2 Organizarea unei competiţii naţionale în
care să fie angrenate cât mai multe echipe româneşti de bowling;
1.3 Desemnarea echipei campioane naţionale pentru
Campionatul naţional de bowling 2013-2014;
1.4 Asigurarea pregătirii jucătorilor din
loturile naţionale, în vederea participării la campionatele mondiale şi
europene, cupe mondiale şi europene, masculin, feminin şi juniori.
CAP. 2 - ORGANIZARE
2.1 Campionatul Naţional pe Echipe , denumit
în continuare CNE, este organizat de Federaţia Română de Popice-Bowling,
denumită în continuare FRPB, prin Comisia Centrală de Bowling, denumită în
continuare CCB, cu sprijinul cluburilor sportive afiliate FRPB ce îndeplinesc
toate cerinţele legale de înregistrare si afiliere.
2.2 Echipele gazdă la meciurile din CNE sunt
direct răspunzătoare de organizarea şi desfăşurarea etapelor competiţionale
2.3 CNE va fi organizat pe două eşaloane
valorice:
a) Primul eşalon valoric- divizia A;
b) Al doilea eşalon valoric- divizia
B.
2.4 În divizia A au drept de
participare primele şase echipe din clasamentul final al CNE 2012-2013, plus
primele două echipe promovate din divizia B in sezonul 2012-2013. Daca vor
exista echipe care au drept de participare in Divizia A si care nu se vor
inscrie in CN 2013-2014, campionatul se va desfasura cu numarul de echipe
inscrise.
În divizia B pot participa
echipele care nu au drept de participare in Divizia A
2.5 Divizia A va fi alcătuită din maximum opt
echipe repartizate într-o singură grupă. Meciurile din campionat se vor
desfăşura în format tur-retur iar, după ultima etapă din retur, echipa clasată
pe locul I va fi declarată campioană naţională şi i se va acorda medalia de
aur, echipa clasată pe locul II va primi medalia de argint iar cea clasată pe
locul III, pe cea de bronz. Echipele din divizia A care s-au clasat pe ultimele
două locuri în CNE 2013-2014 vor retrograda în divizia B;
2.6 În primul eşalon valoric, conform
prezentului regulament (art. 2.3, alin. a), un club poate înscrie o singură
echipă.
2.7 În eşalonul
secund (art. 2.3, alin. b), dacă numărul echipelor înscrise este de maxim opt,
divizia B va fi organizată într-o singură serie.
2.8 Echipele din divizia B vor desfăşura
etape tur-retur. Daca in Divizia B este o singura serie in sezonul 2013-2014,
iar in Divizia A vor fi 8 echipe, echipele din Divizia B care se vor clasa la
sfârşitul CNE 2013-2014 pe primele două locuri vor promova în divizia A.
2.9 Daca in Divizia A
nu vor fi 8 echipe in sezonul 2013-2014, numarul de promovate va creste, astfel
incat in sezonul 2014-2015 Divizia A sa aiba 8 echipe. Echipele aflate pe
locurile 3, 4 samd vor promova in Divizia A.
2.10 Dacă numărul de echipe înscrise
în divizia B este de 9 sau mai mare, meciurile se vor organiza în două serii:
seria 1 şi seria 2. Echipele vor desfăşura meciuri tur-retur.
2.11 Echipele care se vor clasa pe
primele locuri din fiecare serie, vor promova în divizia A, cu respectarea
conditiilor art.2.6.
2.12 Daca doua echipe ale aceluiasi
club se claseaza pe locuri care asigura promovarea, se va organiza un meci de
baraj intre ele, iar urmatoarea clasata dupa invinsa meciului de baraj va promova
in Divizia A
2.13 Daca numarul de promovate
trebuie sa fie mai mare (vezi art. 2.9), se va organiza un turneu play-off
intre primele 2 clasate din cele 2 serii.
2.14 Daca doua echipe ale aceluiasi
club se claseaza pe locuri care asigura participarea la play-off (cf. art.
2.13), se va organiza un meci de baraj intre ele, iar echipa aflata in
clasament pe locul urmator invinsei din meciul de baraj va participa la
play-off.
2.9 În CNE se respectă regulamentele tehnice
ale USBC valabile la 1 septembrie 2013 şi ale FRPB. Acolo unde există
neconcordanţe între ele prevederile prezentului regulament sunt cele valide.
Pentru cazuri în care nu sunt prevăzute reguli clare sau sunt contradictorii
sau confuze, CCB va lua decizia finală în urma sesizărilor făcute de sportivi
sau de catre structurile sportive. Aceasta va fi anunţată în scris prin anexe
la prezentul regulament.
CAP. 3-DATE DE DESFĂŞURARE
3.1 CNE se desfăşoară conform calendarului
competiţional 2013-2014.
CAP. 4-PARTICIPANŢI ŞI CONDIŢII DE PARTICIPARE
4.1 Un club sportiv afiliat poate înscrie în
CNE 2013-2014 una sau mai multe echipe;
4.2 Cluburile care doresc să
participe în CNE 2013-2014 se vor înscrie la FRPB în perioada 1.09. 2013-09.09.2012 (inclusiv);
CNE 2012-2013 se va
desfăşura în perioada 14.09.2013- 15.06.2014
În cererea de înscriere vor fi
menţionate sau anexate, după caz:
a) Clubul de care aparţine echipa;
b) Arena pe care se desfăşoară meciurile
de „acasă”;
c) Tabel nominal cu jucătorii componenţi
ai echipei, precizându-se numărul legitimaţiei şi data naşterii;
d) În mod obligatoriu, tabelul nominal va
cuprinde şi semnătura fiecărui jucător prin care acesta confirmă că a luat act
de prezentul regulament şi regulamentul jocului de bowling;
e) Numele reprezentantului echipei
(căpitanul echipei) şi telefonul acestuia;
f) Adresa, fax-ul, e-mail-ul unde se va
trimite corespondenţa oficială;
g) Copie după documentul de plată a
taxelor de înscriere în campionat;
h) Documentele specificate la alin. a)-g)
plus o copie după documentele de plată a taxelor anuale la FRPB , vor fi transmise către
CCB înainte cu şapte zile de data începerii competiţiei.
4.3 Cluburile şi palmaresul lor nu pot trece
de la un club la altul decât prin fuziunea sau comasarea acestora. Efectele
produse de fuziunea cluburilor sunt efective din CNE următor. Clubul rezultat
preia toate drepturile şi obligaţiile celor două cluburi anterioare. Dacă
fuziunea are loc în timpul desfăşurării CNE, echipele celor două cluburi sunt
suspendate până la sfârşitul CNE şi rezultatele de până atunci se anulează;
4.4 O echipă înscrisă în CNE 2012-2013, va fi
formată din minim şase sportivi legitimaţi în divizia A, respectiv minim şase
sportivi legitimaţi în divizia B. Sportivii legitimaţi la cluburi, care au
înscrise în CNE 2012-2013, una sau mai multe echipe, au drept de joc la toate
echipele clubului respectiv cu condiţia ca într-o etapă să joace numai la o
singură şi trecerea se poate face numai de jucătorii din Divizia B către
Divizia A;
4.5 La meciuri pot participa sportivii care
prezintă legitimaţia tip FRPB, vizată la zi şi cu viza medicală valabilă. Este
răspunderea sportivilor, echipelor şi a cluburilor pentru valabilitatea şi
autenticitatea vizei medicale. Viza medicală va fi valabilă maxim 6 luni pentru
sportivii cu vârsta de până la 60 de ani şi 3 luni pentru sportivii care au
depăşit vârsta de 60 de ani. Este obligatoriu ca viza medicală să fie aplicată
de un medic sau o instituţie medicală cu specialitate de medicină sportivă;
4.6 Echipamentul echipei trebuie să se supună
regulilor ETBF. Pantalon lung sau trei sferturi, din stofă (nu mai scurt de limita
genunchiului) sau fustă (pentru fete), tricou tip polo, cămaşă sau bluză. Pe
tricourile, cămăşile, bluzele echipei (indiferent de culoare) trebuie să fie
inscripţionate numele echipei şi cel puţin prenumele jucătorului. Echipamentul
trebuie să se încadreze în limitele general acceptate ca decente. Nu se acceptă
pantaloni de tip jeans, pantaloni de trening, îmbrăcăminte ruptă, murdară,
indecentă sau cu imagini şi/sau inscripţii ofensatoare;
4.7 Nerespectarea regulilor art. 4.6 din
prezentul regulament, se penalizează cu amendă şi avertisment, nu cu
interzicerea participării la joc. Amenda, în valoare de 50 de lei, se achită pe
loc la arbitru (arbitrul virează contravaloarea amenzii în contul FRPB, în
termen de 72 de ore de la data aplicării acesteia), altfel sportivul respectiv
nu are drept de joc. În cazul în care arbitrul nu aplică această regulă şi
acordă sportivului drept de joc, sancţiunea se va aplica arbitrului (în urma
sesizării echipei gazdă sau oaspete sau a vreunui membru CCB);
4.8 Dacă o echipă nu
se prezintă la joc din orice motive, în afara pierderii meciului, aceasta va fi
sancţionată cu o amendă de 1.000 lei;
4.9 Dacă neprezentarea se repetă, amenda va
fi de 2.000 lei;
4.10 La a treia neprezentare echipa în culpă va
fi exclusă din CNE şi supusă unei amenzi de 3.000 lei. În acest caz, echipa
respectivă nu va putea să se înscrie în CNE următor fără achitarea amenzilor
amintite mai sus, iar FRPB este în drept să pretindă cluburilor de care aparţin
echipele respective suportarea acestor amenzi;
4.11 În toate cazurile în care, prin prezentul
regulament, sunt prevăzute amenzi pentru echipe sau pentru sportivi, FRPB este
în drept să se îndrepte împotriva cluburilor aparţinătoare în cazul în care cei
vinovaţi (echipe, sportivi sau oficiali) nu achită aceste amenzi. În cazul în
care clubul respectiv nu achită amenzile, acesta nu va putea înscrie nicio altă
echipă în CNE următor, iar FRPB este în drept să urmărească, pe toate căile
legale, încasarea acestor amenzi;
4.12 Sportivii legitimaţi la echipa exclusă din
CNE pot participa la campionatul individual. În situaţia retragerii din CNE a
unei echipe, toate rezultatele obţinute de celelalte echipe cu echipa retrasă
se anulează iar rezultatele individuale ale sportivilor rămân valabile pentru
campionatul individual. Indiferent de momentul şi de motivul retragerii din
CNE, echipa retrasă se va putea înscrie în CNE următor numai după plata unei
amenzi de 1.000 lei;
4.13 La competiţiile oficiale organizate de FRPB
pot participa doar sportivii cu legitimaţie FRPB valabilă şi cu viza medicală
la zi;
4.14 Toţi sportivii trebuie să respecte regulamentul
antidoping al FRPB.
CAP. 5-MODUL DE DESFĂŞURARE A MECIURILOR
5.1
Toate meciurile se desfăşoară conform calendarului
competiţional 2013-2014;
5.2 Fiecare meci din cadrul etapei se va
disputa pe 6 piste-6 sportivi în divizia A respectiv pe 6 piste/4 piste-6
sportivi în divizia B;
5.3 Fiecare sportiv va juca 6 jocuri/meci în
divizia A respectiv 6 jocuri/meci în divizia B;
5.4 Stilul de joc va fi în „cross”: 2
sportivi (sau 3 sportivi în sălile cu patru piste)/pistă, câte un sportiv din
fiecare echipă; mutarea sportivilor se va face după 2 jocuri, o pereche de
piste la dreapta;
5.5 Înainte cu 15 minute de începerea
meciului, conducătorii (căpitanii) echipelor sunt obligaţi să prezinte
arbitrului tabelul cu jucătorii titulari şi rezervele, repartizarea lor pe
piste şi legitimaţiile jucătorilor. Echipa gazdă va prezenta prima aceste
documente, echipa oaspete având dreptul să aşeze jucătorii pe piste după
consultarea tabelului echipei gazdă;
5.6 Este interzis arbitrului să dispună
începerea meciului, fără a verifica legitimaţiile de joc şi fara a stabili
valabilitatea acestora şi a vizelor medicale;
5.7 La începutul şi la sfârşitul meciului,
ambele echipe sunt obligate să participe la salut, în echipamentul oficial de
joc cu efectivul complet înregistrat pe tabelul de joc;
5.8 Dacă la ora oficială de începere a
meciului una dintre echipe nu prezintă legitimaţiile sportivilor, se acordă un
timp de aşteptare de 15 minute. Dacă nici după acest interval echipa în culpă
nu îndeplineşte condiţiile prevăzute mai sus, arbitrul va declara meciul
pierdut de această echipă şi va primi 0 puncte în clasament, iar echipa adversă
va primi 2 puncte în clasament. Dacă o echipă sau ambele echipe nu se prezintă
la meci, echipa sau echipele în culpă, primesc 0 puncte în clasament;
5.9 Dacă o echipă nu se prezintă la joc,
cealaltă echipă va desfăşura jocul normal pentru înregistrarea popicaverajului.
Dacă echipa gazdă este cea care nu s-a prezentat sau nu îndeplineşte condiţiile
regulamentare pentru a juca, aceasta va fi obligată să suporte toate
cheltuielile legate de joc;
5.10 Dacă o echipă nu are efectivul complet sau
întârzie, meciul va putea începe cu sportivii prezenţi (după trecerea
intervalului de 15 minute). Rezultatele vor fi consemnate ca atare pentru
sportivii prezenţi, iar echipa întârziată va conta numai cu rezultatele
obţinute din momentul prezenţei pe pista atribuită, până în momentul terminării
jocului de către echipa care a început meciul în timpul regulamentar. Sportivii
întârziaţi pierd dreptul la încălzire dacă meciul a început deja;
5.11 Sunt permise maxim 2 schimbări/echipă/meci.
Schimbările sunt irevocabile, sportivii înlocuiţi nemaiputând reveni în meci.
În cazul în care, după efectuarea celor 2 schimbări, unul sau mai mulţi
sportivi dintr-o echipă, din orice motive, nu mai pot continua meciul sau sunt
eliminaţi, meciul va continua cu numărul de jucători rămaşi iar rezultatul va
fi omologat cu rezultatele obţinute de sportivii în cauză până la momentul
ieşirii din meci;
5.12 Atât în divizia A cât şi în divizia B un
junior/junioară poate înlocui un senior/senioară rezultatul lui contând pentru
scorul echipei;
5.13 Nicio persoană nu are dreptul să intre sau
să staţioneze în spaţiul de joc cu excepţia jucătorilor angrenaţi în joc,a
arbitrului şi tehnicienilor arenei;
5.14 În cazul unor defecţiuni tehnice la piste,
înaintea meciului, la încălzire sau în timpul meciului, se acceptă o perioadă
de aşteptare de până la o oră pentru reparaţii;
5.15 Dacă defecţiunea nu poate fi remediată şi nu
există alte piste disponibile, arbitrul va decide oprirea meciului. Meciul va
fi reprogramat şi reluat de la rezultatul consemnat în foaia de arbitraj în
momentul întreruperii. Reprogramarea va fi stabilită de Subcomisia de
competitii a CCB.
CAP. 6-SPECIFICAŢII TEHNICE ŞI DE ARBITRAJ
6.1 Ungerea pistelor se va afla în sarcina echipei gazdă. Pentru divizia A,
vor fi alese de către CCB trei ungeri valabile pentru
tot campionatul, compatibile atât pentru Kegel Sanction Technology cât şi
pentru Brunswick Authority,. Pentru salile cu masini de uns
mai vechi, Subcomisia de competitii a
CCB va stabili ungeri similare celor 3 ungeri. Calendarul competiţional
al CNE va cuprinde ungerea desemnată pentru fiecare etapă (ungerea va fi
aceeaşi în toate arenele în etapa respectivă);
6.2 Pentru divizia B, echipa gazdă va anunţa CCB
si echipa adversa, cu minim 5 zile înainte de disputarea etapei, ungerea pentru
etapa respectivă. Ungerea va fi tip „house”, cu raport
transversal minim 5:1. Neanuntarea ungerii in timp util se penalizeaza cu
amenda de 200 de lei. Utilizarea unei ungeri care nu e „house” duce la
descalificarea echipei gazda. Pentru salile cu masini de uns mai vechi, ungerea
trebuie aprobata in prealabil de catre Subcomisia tehnica a CCB.
6.3 Ungerea se va face cu maxim 30 de minute
înainte de ora oficială a disputării meciului
6.4 Este în sarcina echipelor gazdă să
asigure un timp de încălzire pe pistele pe care se desfăşoară meciul pentru
sportivii echipei oaspete. Durata încălzirii este de 10 minute/pistă (15 minute
pentru cei care joaca 3 jucatori /pista). Încălzirea este facuta în comun de sportivii
celor două echipe cu condiţia respectării timpilor prevăzuţi la acest paragraf;
6.5 Meciurile sunt conduse de un arbitru
delegat de către CCB- Subcomisia de Arbitraj, cu legitimaţie vizată la zi, care
are drept incontestabil de decizie în timpul meciului;
6.6 Arbitrul trebuie să se prezinte la meci
cu 30 de minute înainte de ora oficială a disputării meciului. Trebuie să aibă
asupra lui:
a) legitimaţia de arbitru (vizată la zi);
b) foi de arbitraj şi foi de scor;
6.7 Arbitrul are şi atribuţia constatării
îndeplinirii conformităţilor tehnice (delimitarea spaţiului de joc, verificarea
functionalitatii instalatiilor,verificarea ungerii, verificarea echipamentului
de joc) pentru desfăşurarea în condiţii regulamentare a jocului. Dacă CCB-ul
deleaga la meci un membru al Subcomisiei Tehnice, acesta preia de la arbitru atribuţiile tehnice;
6.8 Capitanii celor
doua echipe pot inspecta, doar cu acordul arbitrului, indeplinirea conditiilor
tehnice, sau pot delega un reprezentant. Este interzisa inspectarea
neautorizata de catre jucatori a conditiilor tehnice fara acordul arbitrului,
care ii poate sanctiona pe cei in culpa cu cartonas galben.
6.9 Dacă arbitrul nu se prezintă la meci,
căpitanul echipei gazdă contactează Preşedintele Subcomisiei de Arbitri a CCB care
decide desfăşurarea meciului sub conducerea comună a celor doi căpitani sau, în
cazul art. 5.9 sau 5.10 din prezentul regulament, sub conducerea căpitanului
echipei prezente;
6.10 În ceea ce priveşte deplasarea în ţară a arbitrilor
delegaţi, aceştia vor primi bani pentru deplasare de la echipa gazdă (respectiv
50 de lei pe zi şi transportul decontat) pe lângă plata arbitrajului. Daca una
din echipe refuză arbitrul delegat, va suporta cheltuielile de transport şi diurna
chiar dacă este echipa oaspete.
6.11 Dacă un arbitru se prezintă la meci sub
influenţa băuturilor alcoolice sau a drogurilor, echipele aplică regulile art.
6.9 din prezentul regulament. Arbitrul în cauză va fi sancţionat de catre Subcomisia de disciplină a CCB;
6.12 Eventualele litigii apărute în timpul
meciurilor vor fi rezolvate de arbitru împreună cu căpitanii de echipă,
singurii în măsură să se adreseze arbitrului;
6.13 În toate cazurile, pe durata meciului,
decizia arbitrului este hotărâtoare şi irevocabilă;
6.14 Adresarea unor cuvinte injurioase sau
jignirea arbitrului, sportivilor sau oficialilor unei echipe sau comiterea
oricărui gest de violenţă la adresa arbitrului, sportivilor sau oficialilor
între ei dă dreptul arbitrului să sancţioneze, cu cartonaş galben, sportivii
sau oficialii indisciplinaţi. În cazul în care conflictul continuă, sancţiunea
va fi cartonaş roşu disciplinar;
6.15 Apelarea directă a arbitrului de către un
jucător sau rezervă pentru litigii apărute în timpul meciului se sancţionează,
succesiv, cu atenţionare verbală, cartonaş galben iar recidiva cu cartonaş roşu
disciplinar;
6.16 Lovirea intenţionată de către jucător a
instalaţiilor de joc sau mobilierului sălii de joc în timpul meciului se
sancţionează cu cartonaş galben disciplinar şi anularea frame-ului respectiv.
Recidiva atrage acordarea cartonaşului roşu disciplinar;
6.17 Un jucător poate solicita, prin căpitanul de
echipă, întreruperea jocului său personal pentru maxim 10 minute, o singură
dată într-un meci. Dacă acesta nu revine în joc în acest interval, jucătorul va
fi eliminat şi schimbat cu una din rezerve iar dacă schimbările s-au efectuat
deja se aplică regulile art. 5.11 din prezentul regulament;
6.18 Jucătorii titulari nu au voie să părăsească
spaţiul de joc în timpul meciului decât pentru motive temeinice şi numai cu
aprobarea arbitrului. Durata meciului incepe in momentul salutului celor două
echipe, efectuat înainte de încălzire, până după ce s-a efectuat salutul final.
Părăsirea spaţiului de joc fără aprobarea arbitrului, în timpul meciului, se
sancţionează cu cartonaş galben. Dacă, după acordarea cartonaşului galben
jucătorul nu revine imediat în spaţiul de joc acesta va fi sancţionat cu
cartonaş roşu disciplinar;
6.19 Este strict interzis consumul de băuturi
alcoolice sau droguri în timpul meciurilor pentru sportivi, oficiali ai
echipelor şi arbitri;
6.20 Este strict interzisă prezentarea la meci
sub influenţa băuturilor alcoolice sau a drogurilor sportivilor, oficialilor
echipei sau arbitrului;
6.21 Este strict interzis fumatul în timpul
meciurilor atât jucătorilor titulari cât şi arbitrilor.
6.22 Încălcarea regulilor art. 6.19, 6.20 şi 6.21
din prezentul regulament se sancţionează cu cartonaş roşu disciplinar excepţie
făcând arbitrul care va fi sancţionat de către Comisia de Disciplină a FRPB, în
urma unei contestaţii;
6.23 Arbitrul este suveran în decizia sa din
timpul meciului, inclusiv în ceea ce priveşte constatarea că o persoană se află
sub influenţa băuturilor alcoolice sau a drogurilor. În cazul în care constatarea
arbitrului că un sportiv sau oficial se află sub influenţa băuturilor alcoolice
sau a drogurilor este contestată de cel în cauză, acesta este obligat să
prezinte către CCB, un certificat de la
IML (Institutul de Medicină Legală). Dacă IML va constata că
respectivul nu s-a aflat în starea respectivă, atunci CCB va lua măsurile de
rigoare inclusiv cea de rejucare a meciului şi de pedepsirea arbitrului care a
greşit;
6.24 Jucătorii sancţionaţi cu cartonaş roşu pot
fi schimbaţi cu una dintre rezerve, dacă schimbările regulamentare nu s-au
efectuat. Dacă schimbările regulamentare s-au efectuat se aplică regulile art.
5.11 din prezentul regulament;
6.25 Suplimentar, jucătorul sancţionat cu
cartonaş roşu disciplinar este suspendat etapa următoare şi trebuie să
plătească o amendă de 400 de lei în termen de 72 de ore la
FRPB. Dacă nu o plăteşte în termen, nu mai
are drept de joc până la achitarea ei;
6.26 Dacă arbitrul încalcă interdicţiile
referitoare la fumat, băuturi alcoolice şi droguri căpitanii pot sesiza acest
lucru pe foaia de arbitraj sau prin sesizare scrisă adresată către CCB în
termen de 24 de ore de la terminarea meciului. Arbitrul poate veni în apărarea
sa, în termen de maxim 24 de ore, cu un certificat de la IML (Institutul de Medicină
Legală). Dacă IML va constata că respectivul nu a consumat băuturi alcoolice şi/sau
droguri atunci CCB, prin Subcomisia de Disciplină, va lua măsurile de rigoare
pentru sancţionarea contestatarilor;
6.27 Rezultatele jocurilor dintr-un meci vor fi
consemnate de către arbitru pe foaia de arbitraj. Foaia de arbitraj trebuie să
fie semnată de căpitanii echipelor angrenate în meci.
6.28 Echipa organizatoare trebuie să asigure
posibilitatea printării rezultatelor. De asemenea, trebuie să-i asigure
arbitrului un computer, dacă acesta nu are, pentru a înregistra şi transmite
rezultatele în format electronic. Dacă arena nu dispune de posibilitatea
printării rezultatelor individuale, atunci echipa gazdă este obligată să
asigure prezenţa a doi înregistratori de scoruri care vor consemna rezultatele
individuale (câte unul pentru fiecare trei
piste) şi pe parcursul meciului vor fi sub directa îndrumare a
arbitrului;
6.29 Rezultatele vor fi transmise imediat pe
e-mail sau telefonic către CCB- Subcomisia de Competiţii. Rezultatele pe hârtie
vor fi trimise către CCB- Subcomisia de Competiţii în termen de maximum şapte
zile de la data desfăşurării etapei;
6.29 Pentru motive temeinice se
admit amânări ale meciurilor. Echipa care solicită amânarea unui meci trebuie
să îndeplinească următoarele condiţii:
a) trebuie să depună o
cerere scrisă, transmisă pe e-mail (data cererii trebuie să corespundă cu data
e-mail-ului) către CCB- Subcomisia de Competiţii, cu minim 5 zile înainte de
data stabilită pentru desfăşurarea meciului;
b) trebuie să obţină acordul
scris al echipei adverse;
c) cererea trebuie să
conţină şi data rejucării meciului amânat (nu mai târziu de ultima etapă din
tur sau ultima etapă din retur). Data rejucării meciului amânat nu poate fi
schimbată decât în condiţii de forţă majoră, conform legilor române în drept;
d) trebuie să nu mai fi
amânat niciun alt meci în CNE;
e) nicio cerere nu va fi
luată în considerare dacă nu se îndeplinesc condiţiile de la alin. a)-d);
6.29 Fiecare echipă are dreptul
la o singură amânare de tipul celei de la art. 6.28;
6.30 CCB poate decide amânarea unui meci în
următoarele cazuri:
a) condiţii geo-climaterice nefavorabile
deplasării. Aceste condiţii nefavorabile trebuie să se manifeste în localitatea
de domiciliu a echipei gazdă sau a celeilalte echipe sau pe traseul direct de
deplasare şi trebuie să fie probate prin documente sau comunicate oficiale sau
prin avertizări oficiale (cod galben, portocaliu sau roşu) valabile cu maxim 24
de ore înainte de ora fixată pentru începerea meciului;
b) condiţii de forţă majoră definită şi
constatată conform legilor române în vigoare;
c) reprogramări tehnice- oprirea
meciurilor din cauza defecţiunilor sau indisponibilitatea sălii de concurs din
cauze independente de echipe. Acestea se fac după consultarea echipelor
implicate;
d) suprapuneri peste concursuri internaţionale
cuprinse în calendarul competiţional 2013-2014 stabilit de către CCB, cu
participarea a mai mult a 3 jucători dintr-o echipa
e) erori in
stabilirea programului competitional, care fac imposibila disputarea meciului-
suprapuneri de meciuri sau neprogramari.
Nicio
echipă nu poate începe returul fără a disputa eventualele restanţe înainte de
data fixată pentru începerea acestuia. În cadrul returului eventualele amânări
trebuie jucate înainte de data stabilită pentru ultima etapă;
6.31 Eventualele contestaţii asupra jocului sau
împotriva echipei adverse pot fi făcute într-un interval de maxim o oră după
terminarea meciului şi vor fi consemnate în foaia de arbitraj. Arbitrul are
obligaţia să prezinte către CCB contestaţia în cauză în două zile lucrătoare
alături de raportul său personal asupra evenimentelor care au generat
contestaţia;
6.32 Apelul la decizia CCB se poate face la FRPB în două zile lucrătoare
de la comunicarea deciziei CCB, în condiţiile statutului şi regulamentelor în
vigoare, însoţit de o taxă de 200 de lei. Neachitarea taxei duce la anularea
contestaţiei;
6.33 Rezultatele meciurilor sunt omologate
provizoriu de către CCB în şedinţa comună, de regulă în săptămâna următoare
etapei respective;
6.34 Omologarea rezultatelor devine definitivă
după judecarea eventualelor contestaţii. CCB poate decide rejucarea meciurilor,
anularea rezultatelor sau modificarea lor, dacă constată că nu s-a respectat
regulamentul. Decizia CCB poate fi apelată la FRPB ;
6.35 În timpul meciului sunt interzise aplicarea
substanţelor lichide neregulamentare pe bile şi aplicarea oricăror substanţe
sau pudre pe pantofi (conform regulamentului USBC). Modificarea suprafeţelor
bilelor prin abraziune este permisă doar în timpul
încălzirii şi doar în afara spaţiului de joc. Dacă este prelucrată, bila
trebuie să fie bine curăţată înainte de a fi introdusă în joc;
6.37 Joc lent (slow-bowl) se declară atunci când
jucătorii execută lovitura la mai mult de 30 de secunde de când zona de lansare
(approach-ul) este liberă atât pe pista lor cât şi pe pistele vecine şi se
penalizează cu avertisment iar dacă se repetă se acordă cartonaş galben fără
nicio sancţiune şi a treia oară se acordă cartonaş roşu şi anularea frame-ului
respectiv.
CAP. 7-CONDIŢII DE ORGANIZARE
7.1 Este în sarcina şi răspunderea fiecărei
echipe gazdă să asigure rezervarea pistelor de joc, delimitarea fizică a
spaţiului de joc pentru cele 6 piste din diviziile A şi B. Dacă arena de bowling este intr-un spatiu public, echipa
gazda trebuie sa asigure conditiile necesare astfel incat spatiul de joc sa nu
fie afectat de fumul de tigara, recomandandu-se o distanta de minim 5 metri
intre suprafata de joc si zona in care se fumeaza, sau zone de fumate dedicate,
amenajate conform legilor in vigoare. În cazul în care arbitrul observă nu s-au
asigurat conditiile necesare, arbitrul sancţionează cu avertisment echipa gazdă
la prima abatere şi cu amendă de 1.000 de lei la a doua abatere;
7.2 Cheltuielile de joc pentru fiecare meci (piste,
ungeri, barem arbitru etc.) vor fi suportate de către echipa gazdă care va lua
toate măsurile necesare în acest sens şi tot echipa gazdă este răspunzătoare
pentru buna organizare a meciului;
7.3 În cazul în care un meci nu se va putea
desfăşura din vina echipei gazdă, care nu a luat toate măsurile de organizare,
atunci aceasta va fi obligată să deconteze echipei oaspete eventualele
cheltuieli de deplasare, cazare şi masă.
CAP. 8-SISTEMUL DE JOC
8.1 Meciurile din cadrul etapelor CNE se vor
disputa conform art. 5.1, 5.2, 5.3, 5.4 din prezentul regulament;
8.2 Echipa cu scorul mai mare, total popice/6
jucători/6 jocuri (divizia A) respectiv total popice/6 jucători/6 jocuri
(divizia B), este declarată câştigătoare;
8.3 Clasamente şi punctaje:
a) 2 puncte- victorie
b) 1 punct- meci egal
c) 0 puncte- înfrângere.
Echipa câştigătoare primeşte 2
puncte în clasament, în caz de egalitate, fiecare echipă primeşte câte 1 punct,
echipa care pierde primeşte 0 puncte;
8.4 Punctele obţinute din etape se însumează
şi astfel se realizează clasamentul final;
8.5 În cazul în care două
sau mai multe echipe se află la egalitate de puncte, criteriile de departajare
sunt (in ordine):
a) cel mai mare număr mai mare
de puncte din meciurile directe;
b) cel mai mare popicaveraj
din meciurile directe;
c) cel mai mare popicaveraj
general
8.6 Handicapuri:
a) 8 puncte/joc
pentru jucatoare care au implinit 14 ani la 1.09.2013
b) 12 puncte pentru jucatori
care nu au implinit 14 ani la 1.09.2013
c) 20 de puncte pentru jucatoare
care nu au implinit 14 ani la 1.09.2013
8.7 Handicapul se acordă sportivilor care
joacă un joc (un joc are 10 frame-uri). În cazul în care sportivul este
schimbat în timpul jocului, handicapul se împarte la numărul de frame-uri
jucate. Dacă rezultă un scor cu zecimale acesta se rotunjeşte în minus.
CAP. 9-TITLURI ŞI PREMII
9.1 FRPB premiază: echipa plasată pe locul I
şi acordă titlul de Campioană Naţională a României + cupă + medalii de aur +
diplome + tricouri de campioni; echipa de pe locul II primeşte cupă + medalii
de argint + diplome; echipa de pe locul III primeşte cupă + medalii de bronz +
diplome.
CAP. 10-DISPOZIŢII FINALE
Dispoziţiile prezentului regulament
se completează cu prevederile statutului si regulamentelor FRPB
COMISIA
CENTRALĂ DE BOWLING
PREŞEDINTE PIROS
VALENTIN
VICEPREŞEDINTE CADINOIU
MIHAI
SUBCOMISIA
DE COMPETIŢII ANDREEA
VINTILA
SUBCOMISIA
TEHNICĂ SMADA
MARIUS
SUBCOMISIA
DE ARBITRAJ BIANU
FELICIA
SUBCOMISIA
DE DISCIPLINĂ IOANCEA
ION
SUBCOMISIA
DE PROMOVARE MEDIA
ŞI
MARKETING ARCUSI
SEBASTIAN
PREŞEDINTE FRPB SECRETAR GENERAL FRPB
POPESCU MARIA STAMATESCU
COSTEL
Buna ziua,
RăspundețiȘtergereas avea doua intrebari/nelamuriri:
1. cum si cine va decide componenta celor doua grupuri din divizia B in caz ca vor exista destule echipe? (min 10 daca am inteles corect). Se va face impartirea pe zona geografica sa se reduca timpul si cheltuielile de deplasare sau va fi ceva "tras la sorti"?
2. La capitolele 4.8-4.10 din regulament nu ar trebui amintit/referentiat 6.30? Deasemenea ce se intampla daca la Baile Tusnad ninge si drumul este blocat de zapada/copac cazut/whatever, deci echipa din M.Ciuc nu poate ajunge la Bucuresti la timp dar nici nu s-a dat avertizare portocalie? Va fi echipa obligata sa plateasca amenda?
Ce se intampla daca vremea nu este de "cod portocaliu" dar totusi aceasta s-a anuntat (ca de obicei se anunta un fel de sud-nord-vestul Transilvaniei :P), echipa "are dreptul" sa nu se mai prezinte invocand avertizarea?
Multumesc,
Imre Csoma
1. minim 9. numarul e ales ca sa nu existe mai multe etape la B, fiindca nici nu prea avem saptamani libere si nici echipelor nu prea le-a placut sa joace asa multe etape.
Ștergeredeocamdata avem 3 centre grupate pe la voi - Sf, Gheorghe(daca inscrie la B), Miercurea Ciuc si Odorhei. Eventual si Brasov, dar nu cred ca inscriu echipa, dupa ultimele informatii.
teoretic am putea avea 3 grupe- una Constanta= Cernavoda, una Bucuresti si una Harghita- Covasna-(Brasov)
CCB-ul va decide modul de realizare a grupelor, dupa ce se va consulta cu cluburile.
2. o sa pun o referire la art. 6.30.
Amanarea se va decide de CCB in functie de cazurile concrete.
codul portocaliu de zapada, viscol, inundatii e un bun indicator pentru situatii exceptionale.
ideea de baza este ca nu se mai fac amanari la cerere, ci doar cand e imperios necesar.
procedura a fost folosita abuziv in fiecare an, fie ca unele echipele nu-si dadeau acordul pentru rejucare, fie ca altele jucau in devans(nu era amanare), fie "personalizau" programul in functie de disponibilitatea jucatorilor proprii.
Un set-up de genul cu 3 centre majore suna foarte bine, ar fi mult mai usor de atras oameni care sa se legitimeze si sa-si asume raspunderea financiara si morala de-a participa... Daca stii ca intr-o zi poti sa te duci/intoarce fara probleme intr-un meci cu deplasare, mai gasesti oameni, cand trebuie sa te gandesti ca drumul este de 5-6 ore, cazare, mancare, 2 zile (sau o zi jumate) pierdute, este mai greu sa aduni 7-8 oameni pentru o echipa...
ȘtergereMs de clarificari,
Imi
Am inteles bine , sau nu mai se mai permit amanari de meciuri stabilite de catre echipe? Doar CCB mai poate face lucrul asta ?(obs) Mai trebuiesc corectate si ceva greseli de editare, la fumat si la departajare. Iar treaba cu fumatul trebuie sa fie mai delimitata, in sensul raspunderii. Consider ca nu e de vina echipa daca se fumeaza in sala. Noi nu suntem autoritati ca sa putem impune ceva cuiva. Cred ca cel mai corect ar fi sa raspunda conducerea clubului respectiv. Daca un strain sa zicem, insista sa stea langa zona de joc( la 6 m) si fumeaza , ce poti sa-i faci, sa-l bati, sa-l dai afara ? Sper ca m-am facut inteles. Cu respect T.P.
RăspundețiȘtergereechipa organizatoare e raspunzatoare dpdv regulamentar pentru organizarea jocului.
Ștergereechipele care nu sunt si proprietarele salilor nu au mijloace directe de realizare a acestor obiective, ci prin intermediul proprietarilor/managementului salilor, dar raspunderea ramane a lor.
indiferent ca e cineva care fumeaza, sau care intra in spatiul de joc, sau ca nu sunt indeplinite conditiile tehnice, responsabilitatea e a echipei organizatoare.
ca isi rezolva problemele direct, sau cu ajutorul atehnicienilor,sau a agentilor de paza, ospatarilor samd, e bucataria interna a fiecarui club.
CNE Bowling 2013-2014
RăspundețiȘtergereAmendamente la propunerea de Regulament
Art.2.4 In divizia A au drept de participare maxim 8 echipe dupa cum urmeaza : primele 6 echipe din clasamentul final al CNE anterior (2012-2013) divizia A, plus 2 echipe promovate din CNE anterior (2012-2013) divizia B.
Daca vor exista echipe care au drept de participare in divizia A si nu vor sa se inscrie in CNE 2013-2014 pentru completarea locurilor libere in CNE 2013-2014 divizia A echipele retrogadate din divizia A si urmatoarele doua echipe din divizia B CNE anterior care nu si-au castigat dreptul de participare in divizia A, vor disputa Play-Off pe o arena neutra. In functie de numarul de locuri vacante din CNE divizia A, promoveaza primele echipe din clasamentul Play-Off.
In divizia B vor participa echipele care nu au drept de participare in divizia A (cluburile care au mai multe echipe inscrise in CNE, din care una in divizia A),cluburile nou infiintate si cluburile care desi aveau drept de participare in CNE divizia A nu s au inscris in CNE anterior.
Art.2.9 Se abroga
Art.2.11 Daca doua echipe ale aceeluiasi club (in divizia B) se claseaza pe locuri care asigura promovarea ,se vor organiza meciuri de baraj dupa cum urmeaza :
a) Daca divizia B este organizata intr-o singura serie
- Locul 1 v.s. Locul 2
- Locul 3 promoveaza in divizia A
- castigatoarea din meciul de baraj va promova in divizia A.
b) Daca divizia B este organizata in doua serii
- Locul 1 Seria I v.s. Locul 1 Seria II
- Locul 2 Seria I v.s. Locul 2 Seria II
- castigatoarele din meciurile de baraj vor promova in divizia A.
Art.2.12 Echipele din divizia B vor promova in divizia A cu respectarea conditiilor Art.2.6, Art.2.11.a) si b).
Art.2.13 Se abroga
Art.2.14 Se abroga
Art.4.2 Cluburile care doresc sa participe in CNE 2013-2014 (divizia A, divizia B) se vor inscrie la FRPB in perioada 01.09.2013 - 09.09.2013 (inclusiv).
CNE 2013-2014 se va desfasura 14.09.2013-15.06.2014.
Art.6.1 Ungerea pistelor se va afla in sarcina echipei gazda.Atat pentru divizia A cat si pentru divizia B vor fi alese de catre CCB 3 ungeri valabile pentru tot camionatul,compatibile atat pentru KEGEL SANCTION TECHNOLOGY cati si pentru BRUNSWICK AUTHORITY.Pentru salile cu masini de uns mai vechi, subcomisia tehnica a CCB va stabili ungeri similare celor 3 ungeri.Calendarul competional al CNE va cuprinde ungerea desemnata pentru fiecare etapa(ungerea va fi aceeasi pe toate arenele in etapa respective).
Art.6.2 Se abroga
Art.6.3 Ungerea se va face cu maxim 30 de minute inainte de ora oficiala a disputarii meciului. Ungera va fi urmarita si verificata de arbitrul intalnirii sau de un membru in Subcomisia tehnica din cadrul CCB (daca se afla in sala).
Art.6.8 Numai cu acordul arbitrului capitanii celor doua echipe sau delegatii acestora, pot inspecta indeplinirea conditiilor tehnice.
Este interzisa inspectarea neautorizata de catre ate persoane (jucatori, oficiali) a conditiilor tehnice fara acordul arbitrului. Arbitrul poate aplica sanctiuni dupa cum urmeaza :
- la prima abatere avertizment,
- la a doua abatere cartonas galben disciplinar,
- la a treia abater cartonas rosu disciplinar.
Art. 6.30 d) suprapuneri peste concursuri internationale (CE, CM, CCE, CMC) cuprinse in Calendarul competitional 2013-2014 stabilit de catre CCB, cu participarea a minim doi jucatori dintr-o echipa.
Consider ca ambele divizii trebuie sa aiba aceleasi conditii de joc.
O zi buna
am notat propunerile.
RăspundețiȘtergeresunt niste incurcaturi pe acolo pe la baraje, la ceea ce ai propus, poate mai revezi joaca 1 cu 1, si 2 cu 2, oaca 1 cu 2 si se califica 3 direct samd.
eu personal n-as vrea sa facem baraj, fiindca echipele care au jucat anul trecut in B, stiau ca se califica primele 2 in Divizia A.
daca stiau ca se pot califica mai multe se straduiau mai tare si poate arata altfel clasamentul.
in B participa toti cei care n-au dreptul in A, n-are sens sa enumeram toate categoriile posibile.
campionatul va incepe mai devreme, nu putem s-o lungim asa mult cu inscrierile si cu eventialul baraj.
formularea cu : "verificarea ungerii de catre arbitru SAU de catre delegatul tehnic creeaza confuzii"
doar unul o poate face, de aceea am formulat mai sus asa cum e acum.
Art.2.11 se refera la echipele din acelas club. Ex. X1 si X2 sunt pe primele 2 locuri (divizia B cu 1 serie) cazul subpunctului a) si X1, X2 sunt pe primul loc in fiecare serie ( (divizia B cu 2 serii) cazul subpunctului b).
ȘtergereDivizia A trebuie sa fie completa cu 8 echipe. Este primul esalon.
Indiferent de motivele pe care le invoca o echipa care nu se inscrie in CNE, locurile vacante se completeaza cu echipe din divizia B, in urma unor jocur de baraj (Play-Off).
Chiar daca este numai un loc vacant in divizia A este bine sa se faca Play-Off.
In rest ok.
P.S. Practica mi a dovedit ca este foarte bine sa enumeram toate categoriile posibile.
ȘtergereSa facem regulamentul explicit ca sa nu fie interpretabil.
nu stiu la ce te refecri.
ȘtergereLa B sunt toti cei care nu sunt in A. mai clar si mai precis de atat nu se poate.
cand enumeri, oricand poti omite ceva.
echipele au jucat dupa regulamentul 2012-2013, care prevedea ca promoveaza 2 si retrogradeaza 2.
RăspundețiȘtergerenu pot sa schimb regulamentul de atunci si sa spun ca promoveaza de fapt 3 sau 4 samd.
nu pot sa prevad pentru trecut.
un posibil baraj poate fi organizat si cu participarea celor care au retrogradat si asa n-o sa mai ajungem nicaieri, o sa iasa discutii o suta de ani (vezi la fotbal).
de aceea am prevazut foarte clar ce sa facem sezonul asta astfel incat anul viitor sa avem 8, dar nu mai pot schimba pentru cel care a trecut.
avem 8 in A si restul in B.
daca nu vor sa se inscrie, e dreptul lor.
Si daca anul urmator nu se inscriu in divizia A 6 echipe nu o sa se mai tina campionatul?
RăspundețiȘtergerePoate vrei sa joace numai 2 echipe ca asa spune regulamentul.
Trebuie sa punem in regulament toate cazurile pt divizia A si sa se aplice din campionatul urmator, adica CNE 2013-2014.
ai dreptate,
Ștergeresper urmatorul regulament sa fie sub noua federatie si sa se schimbe doar o data la 4 ani, ca sa putem avea un cadru unitar de al un sezon la altul
Ca atribuții ale arbitrului sunt menționate și verificarea echipamentului de joc, respectiv verificarea ungerii - verificarea echipamentului presupune și verificarea bilelor cu care vor juca jucătorii celor două echipe? (cred că nu toți arbitrii au cunoștințele necesare pt. asta)
RăspundețiȘtergereVerificarea ungerii presupune verificarea mașinii sau a ce face mașina pe pistă? Verificarea se face de către căpitanii celor două echipe...(sau un reprezentant desemnat)doar cu acordul arbitrului - cum se soluționează divergențele ce pot apărea atunci când cei trei au opinii diferite despre ungerea realizată? (au fost discuții pe tema asta în anii trecuți)
asta presupune pregatirea corespunzatoare a arbitrilor, printr-un curs dedicat.
Ștergeree treaba lui Cici, in calitate de Presedinte al Subcomisiei tehnice, ca sa instruiasca arbitrii.
eu s-o ajut sa faca aceste cursuri, dar mai sunt si altii care pot s-o faca. Catalin Gheorghe e primul nume care-mi vine in minte.
Marius Piticariu si Vali Fatu sunt si ei in masura sa instruiasca arbitrii in acest domeniu.
Cici presedinta subcomisiei de arbitrii in colaborare cu Smada Marius presedintele subcomisiei tehnice.
RăspundețiȘtergereNu icurca borcanele :-)
Ne descurcam noi, nu te ingrijora
RăspundețiȘtergereDespre controlul ungerii facuta de masina , la fata locului , nu poate fi vorba decat de o modalitate empirica (lungime si lipsa impuritatilor la sfarsit de pattern). Lungimea este relativ simplu de controlat(la forward oil si la revers oil) dar care poate fi considerat standardul de "pista curata" dupa sfarsitul pattern-ului? Din cate stiu "testul" trecut cu success il reprezinta lipsa de orice fel de impuritati(inspectie vizuala) de pe suprafata unui srvetel alb uscat dupa ce a fost trecut peste suprafata pistei acolo unde nu trebuie sa mai existe ulei.Daca se accepta aceste masuri ca standard de control dicutiile la fata locului vor fi mult mai putine.Esta ca in fizica:ne punem de accord asupra unei teorii si o acceptam ca universal valabila.
RăspundețiȘtergereSmada Marius
de acord cu tine, nu se pune problema unei inspectii "autentice", in lipsa unor echipamente adecvate (lane monitor, in special).
Ștergeremai poate fi facuta si o inspectie a programului masinii.
ma astept sa nu mai avem probleme evidente, ca diferenta de lungime a ungerii (de la 35 la 40 ft), cum am patit-o la un meci, sau masini care raman fara cleaner si nu spala nimic.