luni, 5 august 2013

Proiectul regulamentului Campionatului national pe echipe, editia 2013-2014

Va rog sa cititi, sa va postati opiniile si sa contactati membrii CCB, care vor vota acest regulament, cu schimbarile/adaugirile transmise de Dvs.
Formatul este cel aprobat de cluburi prin vot, nu poate face obiectul modificarilor.

Schimbarile esentiale sunt cu rosu, ca sa fie usor de urmarit.
Una dintre sugestiile noi (fata de proiectul de mai jos) este ca si Divizia B sa joace pe ungeri sport (eventual aceleasi cu Divizia A), opinie impartasita de Vinci, Oxygen si Lake View.
propunerile de regulamente pentru individuale/duo/trio cel tarziu maine.


REGULAMENTUL CAMPIONATULUI NAŢIONAL DE BOWLING
(Proiect)

PE ECHIPE 2013-2014


CAP. 1-SCOPUL

1.1       Creşterea numărului de sportivi participanţi şi creşterea calităţii jocului de bowling;
1.2       Organizarea unei competiţii naţionale în care să fie angrenate cât mai multe echipe româneşti de bowling;
1.3       Desemnarea echipei campioane naţionale pentru Campionatul naţional de bowling 2013-2014;
1.4       Asigurarea pregătirii jucătorilor din loturile naţionale, în vederea participării la campionatele mondiale şi europene, cupe mondiale şi europene, masculin, feminin şi juniori.

CAP. 2 - ORGANIZARE

2.1       Campionatul Naţional pe Echipe , denumit în continuare CNE, este organizat de Federaţia Română de Popice-Bowling, denumită în continuare FRPB, prin Comisia Centrală de Bowling, denumită în continuare CCB, cu sprijinul cluburilor sportive afiliate FRPB ce îndeplinesc toate cerinţele legale de înregistrare si afiliere.
2.2       Echipele gazdă la meciurile din CNE sunt direct răspunzătoare de organizarea şi desfăşurarea etapelor competiţionale
2.3       CNE va fi organizat pe două eşaloane valorice:
            a) Primul eşalon valoric- divizia A;
            b) Al doilea eşalon valoric- divizia B.
2.4       În divizia A au drept de participare primele şase echipe din clasamentul final al CNE 2012-2013, plus primele două echipe promovate din divizia B in sezonul 2012-2013. Daca vor exista echipe care au drept de participare in Divizia A si care nu se vor inscrie in CN 2013-2014, campionatul se va desfasura cu numarul de echipe inscrise.
            În divizia B pot participa echipele care nu au drept de participare in Divizia A
2.5       Divizia A va fi alcătuită din maximum opt echipe repartizate într-o singură grupă. Meciurile din campionat se vor desfăşura în format tur-retur iar, după ultima etapă din retur, echipa clasată pe locul I va fi declarată campioană naţională şi i se va acorda medalia de aur, echipa clasată pe locul II va primi medalia de argint iar cea clasată pe locul III, pe cea de bronz. Echipele din divizia A care s-au clasat pe ultimele două locuri în CNE 2013-2014 vor retrograda în divizia B;
2.6       În primul eşalon valoric, conform prezentului regulament (art. 2.3, alin. a), un club poate înscrie o singură echipă.

2.7       În eşalonul secund (art. 2.3, alin. b), dacă numărul echipelor înscrise este de maxim opt, divizia B va fi organizată într-o singură serie.
2.8       Echipele din divizia B vor desfăşura etape tur-retur. Daca in Divizia B este o singura serie in sezonul 2013-2014, iar in Divizia A vor fi 8 echipe, echipele din Divizia B care se vor clasa la sfârşitul CNE 2013-2014 pe primele două locuri vor promova în divizia A.
2.9       Daca in Divizia A nu vor fi 8 echipe in sezonul 2013-2014, numarul de promovate va creste, astfel incat in sezonul 2014-2015 Divizia A sa aiba 8 echipe. Echipele aflate pe locurile 3, 4 samd vor promova in Divizia A.
2.10    Dacă numărul de echipe înscrise în divizia B este de 9 sau mai mare, meciurile se vor organiza în două serii: seria 1 şi seria 2. Echipele vor desfăşura meciuri tur-retur.
2.11    Echipele care se vor clasa pe primele locuri din fiecare serie, vor promova în divizia A, cu respectarea conditiilor art.2.6.
2.12    Daca doua echipe ale aceluiasi club se claseaza pe locuri care asigura promovarea, se va organiza un meci de baraj intre ele, iar urmatoarea clasata dupa invinsa meciului de baraj va promova in Divizia A
2.13    Daca numarul de promovate trebuie sa fie mai mare (vezi art. 2.9), se va organiza un turneu play-off intre primele 2 clasate din cele 2 serii.
2.14    Daca doua echipe ale aceluiasi club se claseaza pe locuri care asigura participarea la play-off (cf. art. 2.13), se va organiza un meci de baraj intre ele, iar echipa aflata in clasament pe locul urmator invinsei din meciul de baraj va participa la play-off.
2.9       În CNE se respectă regulamentele tehnice ale USBC valabile la 1 septembrie 2013 şi ale FRPB. Acolo unde există neconcordanţe între ele prevederile prezentului regulament sunt cele valide. Pentru cazuri în care nu sunt prevăzute reguli clare sau sunt contradictorii sau confuze, CCB va lua decizia finală în urma sesizărilor făcute de sportivi sau de catre structurile sportive. Aceasta va fi anunţată în scris prin anexe la prezentul regulament.

CAP. 3-DATE DE DESFĂŞURARE

3.1       CNE se desfăşoară conform calendarului competiţional 2013-2014.

CAP. 4-PARTICIPANŢI ŞI CONDIŢII DE PARTICIPARE

4.1       Un club sportiv afiliat poate înscrie în CNE 2013-2014 una sau mai multe echipe;
4.2       Cluburile care doresc să participe în CNE 2013-2014 se vor înscrie la FRPB în perioada 1.09. 2013-09.09.2012 (inclusiv);
            CNE 2012-2013 se va desfăşura în perioada 14.09.2013- 15.06.2014
            În cererea de înscriere vor fi menţionate sau anexate, după caz:       
a)         Clubul de care aparţine echipa;
b)         Arena pe care se desfăşoară meciurile de „acasă”;
c)         Tabel nominal cu jucătorii componenţi ai echipei, precizându-se numărul legitimaţiei şi data naşterii;
d)         În mod obligatoriu, tabelul nominal va cuprinde şi semnătura fiecărui jucător prin care acesta confirmă că a luat act de prezentul regulament şi regulamentul jocului de bowling;
e)         Numele reprezentantului echipei (căpitanul echipei) şi telefonul acestuia;
f)          Adresa, fax-ul, e-mail-ul unde se va trimite corespondenţa oficială;
g)         Copie după documentul de plată a taxelor de înscriere în campionat;
h)        Documentele specificate la alin. a)-g) plus o copie după documentele de plată a taxelor anuale la FRPB, vor fi transmise către CCB înainte cu şapte zile de data începerii competiţiei.
4.3       Cluburile şi palmaresul lor nu pot trece de la un club la altul decât prin fuziunea sau comasarea acestora. Efectele produse de fuziunea cluburilor sunt efective din CNE următor. Clubul rezultat preia toate drepturile şi obligaţiile celor două cluburi anterioare. Dacă fuziunea are loc în timpul desfăşurării CNE, echipele celor două cluburi sunt suspendate până la sfârşitul CNE şi rezultatele de până atunci se anulează;
4.4       O echipă înscrisă în CNE 2012-2013, va fi formată din minim şase sportivi legitimaţi în divizia A, respectiv minim şase sportivi legitimaţi în divizia B. Sportivii legitimaţi la cluburi, care au înscrise în CNE 2012-2013, una sau mai multe echipe, au drept de joc la toate echipele clubului respectiv cu condiţia ca într-o etapă să joace numai la o singură şi trecerea se poate face numai de jucătorii din Divizia B către Divizia A;
4.5       La meciuri pot participa sportivii care prezintă legitimaţia tip FRPB, vizată la zi şi cu viza medicală valabilă. Este răspunderea sportivilor, echipelor şi a cluburilor pentru valabilitatea şi autenticitatea vizei medicale. Viza medicală va fi valabilă maxim 6 luni pentru sportivii cu vârsta de până la 60 de ani şi 3 luni pentru sportivii care au depăşit vârsta de 60 de ani. Este obligatoriu ca viza medicală să fie aplicată de un medic sau o instituţie medicală cu specialitate de medicină sportivă;
4.6       Echipamentul echipei trebuie să se supună regulilor ETBF. Pantalon lung sau trei sferturi, din stofă (nu mai scurt de limita genunchiului) sau fustă (pentru fete), tricou tip polo, cămaşă sau bluză. Pe tricourile, cămăşile, bluzele echipei (indiferent de culoare) trebuie să fie inscripţionate numele echipei şi cel puţin prenumele jucătorului. Echipamentul trebuie să se încadreze în limitele general acceptate ca decente. Nu se acceptă pantaloni de tip jeans, pantaloni de trening, îmbrăcăminte ruptă, murdară, indecentă sau cu imagini şi/sau inscripţii ofensatoare;
4.7       Nerespectarea regulilor art. 4.6 din prezentul regulament, se penalizează cu amendă şi avertisment, nu cu interzicerea participării la joc. Amenda, în valoare de 50 de lei, se achită pe loc la arbitru (arbitrul virează contravaloarea amenzii în contul FRPB, în termen de 72 de ore de la data aplicării acesteia), altfel sportivul respectiv nu are drept de joc. În cazul în care arbitrul nu aplică această regulă şi acordă sportivului drept de joc, sancţiunea se va aplica arbitrului (în urma sesizării echipei gazdă sau oaspete sau a vreunui membru CCB);
4.8       Dacă o echipă nu se prezintă la joc din orice motive, în afara pierderii meciului, aceasta va fi sancţionată cu o amendă de 1.000 lei;
4.9       Dacă neprezentarea se repetă, amenda va fi de 2.000 lei;
4.10    La a treia neprezentare echipa în culpă va fi exclusă din CNE şi supusă unei amenzi de 3.000 lei. În acest caz, echipa respectivă nu va putea să se înscrie în CNE următor fără achitarea amenzilor amintite mai sus, iar FRPB este în drept să pretindă cluburilor de care aparţin echipele respective suportarea acestor amenzi;
4.11    În toate cazurile în care, prin prezentul regulament, sunt prevăzute amenzi pentru echipe sau pentru sportivi, FRPB este în drept să se îndrepte împotriva cluburilor aparţinătoare în cazul în care cei vinovaţi (echipe, sportivi sau oficiali) nu achită aceste amenzi. În cazul în care clubul respectiv nu achită amenzile, acesta nu va putea înscrie nicio altă echipă în CNE următor, iar FRPB este în drept să urmărească, pe toate căile legale, încasarea acestor amenzi;
4.12    Sportivii legitimaţi la echipa exclusă din CNE pot participa la campionatul individual. În situaţia retragerii din CNE a unei echipe, toate rezultatele obţinute de celelalte echipe cu echipa retrasă se anulează iar rezultatele individuale ale sportivilor rămân valabile pentru campionatul individual. Indiferent de momentul şi de motivul retragerii din CNE, echipa retrasă se va putea înscrie în CNE următor numai după plata unei amenzi de 1.000 lei;
4.13    La competiţiile oficiale organizate de FRPB pot participa doar sportivii cu legitimaţie FRPB valabilă şi cu viza medicală la zi;
4.14    Toţi sportivii trebuie să respecte regulamentul antidoping al FRPB.

CAP. 5-MODUL DE DESFĂŞURARE A MECIURILOR

5.1         Toate meciurile se desfăşoară conform calendarului competiţional 2013-2014;
5.2       Fiecare meci din cadrul etapei se va disputa pe 6 piste-6 sportivi în divizia A respectiv pe 6 piste/4 piste-6 sportivi în divizia B;
5.3       Fiecare sportiv va juca 6 jocuri/meci în divizia A respectiv 6 jocuri/meci în divizia B;
5.4       Stilul de joc va fi în „cross”: 2 sportivi (sau 3 sportivi în sălile cu patru piste)/pistă, câte un sportiv din fiecare echipă; mutarea sportivilor se va face după 2 jocuri, o pereche de piste la dreapta;
5.5       Înainte cu 15 minute de începerea meciului, conducătorii (căpitanii) echipelor sunt obligaţi să prezinte arbitrului tabelul cu jucătorii titulari şi rezervele, repartizarea lor pe piste şi legitimaţiile jucătorilor. Echipa gazdă va prezenta prima aceste documente, echipa oaspete având dreptul să aşeze jucătorii pe piste după consultarea tabelului echipei gazdă;
5.6       Este interzis arbitrului să dispună începerea meciului, fără a verifica legitimaţiile de joc şi fara a stabili valabilitatea acestora şi a vizelor medicale;
5.7       La începutul şi la sfârşitul meciului, ambele echipe sunt obligate să participe la salut, în echipamentul oficial de joc cu efectivul complet înregistrat pe tabelul de joc;
5.8       Dacă la ora oficială de începere a meciului una dintre echipe nu prezintă legitimaţiile sportivilor, se acordă un timp de aşteptare de 15 minute. Dacă nici după acest interval echipa în culpă nu îndeplineşte condiţiile prevăzute mai sus, arbitrul va declara meciul pierdut de această echipă şi va primi 0 puncte în clasament, iar echipa adversă va primi 2 puncte în clasament. Dacă o echipă sau ambele echipe nu se prezintă la meci, echipa sau echipele în culpă, primesc 0 puncte în clasament;
5.9       Dacă o echipă nu se prezintă la joc, cealaltă echipă va desfăşura jocul normal pentru înregistrarea popicaverajului. Dacă echipa gazdă este cea care nu s-a prezentat sau nu îndeplineşte condiţiile regulamentare pentru a juca, aceasta va fi obligată să suporte toate cheltuielile legate de joc;
5.10    Dacă o echipă nu are efectivul complet sau întârzie, meciul va putea începe cu sportivii prezenţi (după trecerea intervalului de 15 minute). Rezultatele vor fi consemnate ca atare pentru sportivii prezenţi, iar echipa întârziată va conta numai cu rezultatele obţinute din momentul prezenţei pe pista atribuită, până în momentul terminării jocului de către echipa care a început meciul în timpul regulamentar. Sportivii întârziaţi pierd dreptul la încălzire dacă meciul a început deja;
5.11    Sunt permise maxim 2 schimbări/echipă/meci. Schimbările sunt irevocabile, sportivii înlocuiţi nemaiputând reveni în meci. În cazul în care, după efectuarea celor 2 schimbări, unul sau mai mulţi sportivi dintr-o echipă, din orice motive, nu mai pot continua meciul sau sunt eliminaţi, meciul va continua cu numărul de jucători rămaşi iar rezultatul va fi omologat cu rezultatele obţinute de sportivii în cauză până la momentul ieşirii din meci;
5.12    Atât în divizia A cât şi în divizia B un junior/junioară poate înlocui un senior/senioară rezultatul lui contând pentru scorul echipei;
5.13    Nicio persoană nu are dreptul să intre sau să staţioneze în spaţiul de joc cu excepţia jucătorilor angrenaţi în joc,a arbitrului şi tehnicienilor arenei;
5.14    În cazul unor defecţiuni tehnice la piste, înaintea meciului, la încălzire sau în timpul meciului, se acceptă o perioadă de aşteptare de până la o oră pentru reparaţii;
5.15    Dacă defecţiunea nu poate fi remediată şi nu există alte piste disponibile, arbitrul va decide oprirea meciului. Meciul va fi reprogramat şi reluat de la rezultatul consemnat în foaia de arbitraj în momentul întreruperii. Reprogramarea va fi stabilită de Subcomisia de competitii a CCB.

CAP. 6-SPECIFICAŢII TEHNICE ŞI DE ARBITRAJ

 

6.1       Ungerea pistelor se va afla în sarcina echipei gazdă. Pentru divizia A, vor fi alese de către CCB trei ungeri valabile pentru tot campionatul, compatibile atât pentru Kegel Sanction Technology cât şi pentru Brunswick Authority,. Pentru salile cu masini de uns mai vechi, Subcomisia de competitii  a CCB va stabili ungeri similare celor 3 ungeri. Calendarul competiţional al CNE va cuprinde ungerea desemnată pentru fiecare etapă (ungerea va fi aceeaşi în toate arenele în etapa respectivă);

6.2       Pentru divizia B, echipa gazdă va anunţa CCB si echipa adversa, cu minim 5 zile înainte de disputarea etapei, ungerea pentru etapa respectivă. Ungerea va fi tip „house”, cu raport transversal minim 5:1. Neanuntarea ungerii in timp util se penalizeaza cu amenda de 200 de lei. Utilizarea unei ungeri care nu e „house” duce la descalificarea echipei gazda. Pentru salile cu masini de uns mai vechi, ungerea trebuie aprobata in prealabil de catre Subcomisia tehnica a CCB.

6.3       Ungerea se va face cu maxim 30 de minute înainte de ora oficială a disputării meciului

6.4       Este în sarcina echipelor gazdă să asigure un timp de încălzire pe pistele pe care se desfăşoară meciul pentru sportivii echipei oaspete. Durata încălzirii este de 10 minute/pistă (15 minute pentru cei care joaca 3 jucatori /pista). Încălzirea este facuta în comun de sportivii celor două echipe cu condiţia respectării timpilor prevăzuţi la acest paragraf;

6.5       Meciurile sunt conduse de un arbitru delegat de către CCB- Subcomisia de Arbitraj, cu legitimaţie vizată la zi, care are drept incontestabil de decizie în timpul meciului;

6.6       Arbitrul trebuie să se prezinte la meci cu 30 de minute înainte de ora oficială a disputării meciului. Trebuie să aibă asupra lui:

a)         legitimaţia de arbitru (vizată la zi);

b)         foi de arbitraj şi foi de scor;

6.7       Arbitrul are şi atribuţia constatării îndeplinirii conformităţilor tehnice (delimitarea spaţiului de joc, verificarea functionalitatii instalatiilor,verificarea ungerii, verificarea echipamentului de joc) pentru desfăşurarea în condiţii regulamentare a jocului. Dacă CCB-ul deleaga la meci un membru al Subcomisiei Tehnice, acesta  preia de la arbitru atribuţiile tehnice;

6.8       Capitanii celor doua echipe pot inspecta, doar cu acordul arbitrului, indeplinirea conditiilor tehnice, sau pot delega un reprezentant. Este interzisa inspectarea neautorizata de catre jucatori a conditiilor tehnice fara acordul arbitrului, care ii poate sanctiona pe cei in culpa cu cartonas galben.

6.9       Dacă arbitrul nu se prezintă la meci, căpitanul echipei gazdă contactează Preşedintele Subcomisiei de Arbitri a CCB care decide desfăşurarea meciului sub conducerea comună a celor doi căpitani sau, în cazul art. 5.9 sau 5.10 din prezentul regulament, sub conducerea căpitanului echipei prezente;

6.10    În ceea ce priveşte deplasarea în ţară a arbitrilor delegaţi, aceştia vor primi bani pentru deplasare de la echipa gazdă (respectiv 50 de lei pe zi şi transportul decontat) pe lângă plata arbitrajului. Daca una din echipe refuză arbitrul delegat, va suporta cheltuielile de transport şi diurna chiar dacă este echipa oaspete.

6.11    Dacă un arbitru se prezintă la meci sub influenţa băuturilor alcoolice sau a drogurilor, echipele aplică regulile art. 6.9 din prezentul regulament. Arbitrul în cauză va fi sancţionat de catre Subcomisia de disciplină a CCB;

6.12    Eventualele litigii apărute în timpul meciurilor vor fi rezolvate de arbitru împreună cu căpitanii de echipă, singurii în măsură să se adreseze arbitrului;

6.13    În toate cazurile, pe durata meciului, decizia arbitrului este hotărâtoare şi irevocabilă;

6.14    Adresarea unor cuvinte injurioase sau jignirea arbitrului, sportivilor sau oficialilor unei echipe sau comiterea oricărui gest de violenţă la adresa arbitrului, sportivilor sau oficialilor între ei dă dreptul arbitrului să sancţioneze, cu cartonaş galben, sportivii sau oficialii indisciplinaţi. În cazul în care conflictul continuă, sancţiunea va fi cartonaş roşu disciplinar;

6.15    Apelarea directă a arbitrului de către un jucător sau rezervă pentru litigii apărute în timpul meciului se sancţionează, succesiv, cu atenţionare verbală, cartonaş galben iar recidiva cu cartonaş roşu disciplinar;

6.16    Lovirea intenţionată de către jucător a instalaţiilor de joc sau mobilierului sălii de joc în timpul meciului se sancţionează cu cartonaş galben disciplinar şi anularea frame-ului respectiv. Recidiva atrage acordarea cartonaşului roşu disciplinar;

6.17    Un jucător poate solicita, prin căpitanul de echipă, întreruperea jocului său personal pentru maxim 10 minute, o singură dată într-un meci. Dacă acesta nu revine în joc în acest interval, jucătorul va fi eliminat şi schimbat cu una din rezerve iar dacă schimbările s-au efectuat deja se aplică regulile art. 5.11 din prezentul regulament;

6.18    Jucătorii titulari nu au voie să părăsească spaţiul de joc în timpul meciului decât pentru motive temeinice şi numai cu aprobarea arbitrului. Durata meciului incepe in momentul salutului celor două echipe, efectuat înainte de încălzire, până după ce s-a efectuat salutul final. Părăsirea spaţiului de joc fără aprobarea arbitrului, în timpul meciului, se sancţionează cu cartonaş galben. Dacă, după acordarea cartonaşului galben jucătorul nu revine imediat în spaţiul de joc acesta va fi sancţionat cu cartonaş roşu disciplinar;

6.19    Este strict interzis consumul de băuturi alcoolice sau droguri în timpul meciurilor pentru sportivi, oficiali ai echipelor şi arbitri;

6.20    Este strict interzisă prezentarea la meci sub influenţa băuturilor alcoolice sau a drogurilor sportivilor, oficialilor echipei sau arbitrului;

6.21    Este strict interzis fumatul în timpul meciurilor atât jucătorilor titulari cât şi arbitrilor.

6.22    Încălcarea regulilor art. 6.19, 6.20 şi 6.21 din prezentul regulament se sancţionează cu cartonaş roşu disciplinar excepţie făcând arbitrul care va fi sancţionat de către Comisia de Disciplină a FRPB, în urma unei contestaţii;

6.23    Arbitrul este suveran în decizia sa din timpul meciului, inclusiv în ceea ce priveşte constatarea că o persoană se află sub influenţa băuturilor alcoolice sau a drogurilor. În cazul în care constatarea arbitrului că un sportiv sau oficial se află sub influenţa băuturilor alcoolice sau a drogurilor este contestată de cel în cauză, acesta este obligat să prezinte către CCB, un certificat de la IML (Institutul de Medicină Legală). Dacă IML va constata că respectivul nu s-a aflat în starea respectivă, atunci CCB va lua măsurile de rigoare inclusiv cea de rejucare a meciului şi de pedepsirea arbitrului care a greşit;

6.24    Jucătorii sancţionaţi cu cartonaş roşu pot fi schimbaţi cu una dintre rezerve, dacă schimbările regulamentare nu s-au efectuat. Dacă schimbările regulamentare s-au efectuat se aplică regulile art. 5.11 din prezentul regulament;

6.25    Suplimentar, jucătorul sancţionat cu cartonaş roşu disciplinar este suspendat etapa următoare şi trebuie să plătească o amendă de 400 de lei în termen de 72 de ore la FRPB. Dacă nu o plăteşte în termen, nu mai are drept de joc până la achitarea ei;

6.26    Dacă arbitrul încalcă interdicţiile referitoare la fumat, băuturi alcoolice şi droguri căpitanii pot sesiza acest lucru pe foaia de arbitraj sau prin sesizare scrisă adresată către CCB în termen de 24 de ore de la terminarea meciului. Arbitrul poate veni în apărarea sa, în termen de maxim 24 de ore, cu un certificat de la IML (Institutul de Medicină Legală). Dacă IML va constata că respectivul nu a consumat băuturi alcoolice şi/sau droguri atunci CCB, prin Subcomisia de Disciplină, va lua măsurile de rigoare pentru sancţionarea contestatarilor;

6.27    Rezultatele jocurilor dintr-un meci vor fi consemnate de către arbitru pe foaia de arbitraj. Foaia de arbitraj trebuie să fie semnată de căpitanii echipelor angrenate în meci.

6.28    Echipa organizatoare trebuie să asigure posibilitatea printării rezultatelor. De asemenea, trebuie să-i asigure arbitrului un computer, dacă acesta nu are, pentru a înregistra şi transmite rezultatele în format electronic. Dacă arena nu dispune de posibilitatea printării rezultatelor individuale, atunci echipa gazdă este obligată să asigure prezenţa a doi înregistratori de scoruri care vor consemna rezultatele individuale (câte unul pentru fiecare trei  piste) şi pe parcursul meciului vor fi sub directa îndrumare a arbitrului;

6.29    Rezultatele vor fi transmise imediat pe e-mail sau telefonic către CCB- Subcomisia de Competiţii. Rezultatele pe hârtie vor fi trimise către CCB- Subcomisia de Competiţii în termen de maximum şapte zile de la data desfăşurării etapei;

6.29    Pentru motive temeinice se admit amânări ale meciurilor. Echipa care solicită amânarea unui meci trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

a)         trebuie să depună o cerere scrisă, transmisă pe e-mail (data cererii trebuie să corespundă cu data e-mail-ului) către CCB- Subcomisia de Competiţii, cu minim 5 zile înainte de data stabilită pentru desfăşurarea meciului;

b)         trebuie să obţină acordul scris al echipei adverse;

c)         cererea trebuie să conţină şi data rejucării meciului amânat (nu mai târziu de ultima etapă din tur sau ultima etapă din retur). Data rejucării meciului amânat nu poate fi schimbată decât în condiţii de forţă majoră, conform legilor române în drept;

d)         trebuie să nu mai fi amânat niciun alt meci în CNE;

e)         nicio cerere nu va fi luată în considerare dacă nu se îndeplinesc condiţiile de la alin. a)-d);

6.29    Fiecare echipă are dreptul la o singură amânare de tipul celei de la art. 6.28;

6.30    CCB poate decide amânarea unui meci în următoarele cazuri:

a)         condiţii geo-climaterice nefavorabile deplasării. Aceste condiţii nefavorabile trebuie să se manifeste în localitatea de domiciliu a echipei gazdă sau a celeilalte echipe sau pe traseul direct de deplasare şi trebuie să fie probate prin documente sau comunicate oficiale sau prin avertizări oficiale (cod galben, portocaliu sau roşu) valabile cu maxim 24 de ore înainte de ora fixată pentru începerea meciului;

b)         condiţii de forţă majoră definită şi constatată conform legilor române în vigoare;

c)         reprogramări tehnice- oprirea meciurilor din cauza defecţiunilor sau indisponibilitatea sălii de concurs din cauze independente de echipe. Acestea se fac după consultarea echipelor implicate;

d)         suprapuneri peste concursuri internaţionale cuprinse în calendarul competiţional 2013-2014 stabilit de către CCB, cu participarea a mai mult a 3 jucători dintr-o echipa

e)         erori in stabilirea programului competitional, care fac imposibila disputarea meciului- suprapuneri de meciuri sau neprogramari.

 

            Nicio echipă nu poate începe returul fără a disputa eventualele restanţe înainte de data fixată pentru începerea acestuia. În cadrul returului eventualele amânări trebuie jucate înainte de data stabilită pentru ultima etapă;

6.31    Eventualele contestaţii asupra jocului sau împotriva echipei adverse pot fi făcute într-un interval de maxim o oră după terminarea meciului şi vor fi consemnate în foaia de arbitraj. Arbitrul are obligaţia să prezinte către CCB contestaţia în cauză în două zile lucrătoare alături de raportul său personal asupra evenimentelor care au generat contestaţia;

6.32    Apelul la decizia CCB se poate face la FRPB în două zile lucrătoare de la comunicarea deciziei CCB, în condiţiile statutului şi regulamentelor în vigoare, însoţit de o taxă de 200 de lei. Neachitarea taxei duce la anularea contestaţiei;

6.33    Rezultatele meciurilor sunt omologate provizoriu de către CCB în şedinţa comună, de regulă în săptămâna următoare etapei respective;

6.34    Omologarea rezultatelor devine definitivă după judecarea eventualelor contestaţii. CCB poate decide rejucarea meciurilor, anularea rezultatelor sau modificarea lor, dacă constată că nu s-a respectat regulamentul. Decizia CCB poate fi apelată la FRPB;

                                                      

6.35    În timpul meciului sunt interzise aplicarea substanţelor lichide neregulamentare pe bile şi aplicarea oricăror substanţe sau pudre pe pantofi (conform regulamentului USBC). Modificarea suprafeţelor bilelor prin abraziune este permisă doar în timpul încălzirii şi doar în afara spaţiului de joc. Dacă este prelucrată, bila trebuie să fie bine curăţată înainte de a fi introdusă în joc;

6.37    Joc lent (slow-bowl) se declară atunci când jucătorii execută lovitura la mai mult de 30 de secunde de când zona de lansare (approach-ul) este liberă atât pe pista lor cât şi pe pistele vecine şi se penalizează cu avertisment iar dacă se repetă se acordă cartonaş galben fără nicio sancţiune şi a treia oară se acordă cartonaş roşu şi anularea frame-ului respectiv.


CAP. 7-CONDIŢII DE ORGANIZARE

7.1       Este în sarcina şi răspunderea fiecărei echipe gazdă să asigure rezervarea pistelor de joc, delimitarea fizică a spaţiului de joc pentru cele 6 piste din diviziile A şi B. Dacă arena de bowling este intr-un spatiu public, echipa gazda trebuie sa asigure conditiile necesare astfel incat spatiul de joc sa nu fie afectat de fumul de tigara, recomandandu-se o distanta de minim 5 metri intre suprafata de joc si zona in care se fumeaza, sau zone de fumate dedicate, amenajate conform legilor in vigoare. În cazul în care arbitrul observă nu s-au asigurat conditiile necesare, arbitrul sancţionează cu avertisment echipa gazdă la prima abatere şi cu amendă de 1.000 de lei la a doua abatere;
7.2       Cheltuielile de joc pentru fiecare meci (piste, ungeri, barem arbitru etc.) vor fi suportate de către echipa gazdă care va lua toate măsurile necesare în acest sens şi tot echipa gazdă este răspunzătoare pentru buna organizare a meciului;
7.3       În cazul în care un meci nu se va putea desfăşura din vina echipei gazdă, care nu a luat toate măsurile de organizare, atunci aceasta va fi obligată să deconteze echipei oaspete eventualele cheltuieli de deplasare, cazare şi masă.

CAP. 8-SISTEMUL DE JOC

8.1       Meciurile din cadrul etapelor CNE se vor disputa conform art. 5.1, 5.2, 5.3, 5.4 din prezentul regulament;
8.2       Echipa cu scorul mai mare, total popice/6 jucători/6 jocuri (divizia A) respectiv total popice/6 jucători/6 jocuri (divizia B), este declarată câştigătoare;
8.3       Clasamente şi punctaje:
a)         2 puncte- victorie
b)         1 punct- meci egal
c)         0 puncte- înfrângere.
            Echipa câştigătoare primeşte 2 puncte în clasament, în caz de egalitate, fiecare echipă primeşte câte 1 punct, echipa care pierde primeşte 0 puncte;
8.4       Punctele obţinute din etape se însumează şi astfel se realizează clasamentul final;
8.5       În cazul în care două sau mai multe echipe se află la egalitate de puncte, criteriile de departajare sunt (in ordine):
a)         cel mai mare număr mai mare de puncte din meciurile directe;
b)         cel mai mare popicaveraj din meciurile directe;
c)         cel mai mare popicaveraj general
8.6       Handicapuri:
a)         8 puncte/joc pentru jucatoare care au implinit 14 ani la 1.09.2013
b)         12 puncte pentru jucatori care nu au implinit 14 ani la 1.09.2013
c)         20 de puncte pentru jucatoare care nu au implinit 14 ani la 1.09.2013
8.7       Handicapul se acordă sportivilor care joacă un joc (un joc are 10 frame-uri). În cazul în care sportivul este schimbat în timpul jocului, handicapul se împarte la numărul de frame-uri jucate. Dacă rezultă un scor cu zecimale acesta se rotunjeşte în minus.

CAP. 9-TITLURI ŞI PREMII

9.1       FRPB premiază: echipa plasată pe locul I şi acordă titlul de Campioană Naţională a României + cupă + medalii de aur + diplome + tricouri de campioni; echipa de pe locul II primeşte cupă + medalii de argint + diplome; echipa de pe locul III primeşte cupă + medalii de bronz + diplome.

CAP. 10-DISPOZIŢII FINALE
            Dispoziţiile prezentului regulament se completează cu prevederile statutului si regulamentelor FRPB

 COMISIA CENTRALĂ DE BOWLING

PREŞEDINTE                                                                      PIROS VALENTIN
VICEPREŞEDINTE                                                             CADINOIU MIHAI
SUBCOMISIA DE COMPETIŢII                                         ANDREEA VINTILA
SUBCOMISIA TEHNICĂ                                                    SMADA MARIUS
SUBCOMISIA DE ARBITRAJ                                            BIANU FELICIA
SUBCOMISIA DE DISCIPLINĂ                                         IOANCEA ION
SUBCOMISIA DE PROMOVARE MEDIA
ŞI MARKETING                                                                    ARCUSI SEBASTIAN

PREŞEDINTE FRPB                                                       SECRETAR GENERAL FRPB

POPESCU MARIA                                                              STAMATESCU COSTEL




19 comentarii:

  1. Buna ziua,

    as avea doua intrebari/nelamuriri:
    1. cum si cine va decide componenta celor doua grupuri din divizia B in caz ca vor exista destule echipe? (min 10 daca am inteles corect). Se va face impartirea pe zona geografica sa se reduca timpul si cheltuielile de deplasare sau va fi ceva "tras la sorti"?

    2. La capitolele 4.8-4.10 din regulament nu ar trebui amintit/referentiat 6.30? Deasemenea ce se intampla daca la Baile Tusnad ninge si drumul este blocat de zapada/copac cazut/whatever, deci echipa din M.Ciuc nu poate ajunge la Bucuresti la timp dar nici nu s-a dat avertizare portocalie? Va fi echipa obligata sa plateasca amenda?
    Ce se intampla daca vremea nu este de "cod portocaliu" dar totusi aceasta s-a anuntat (ca de obicei se anunta un fel de sud-nord-vestul Transilvaniei :P), echipa "are dreptul" sa nu se mai prezinte invocand avertizarea?

    Multumesc,
    Imre Csoma

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. minim 9. numarul e ales ca sa nu existe mai multe etape la B, fiindca nici nu prea avem saptamani libere si nici echipelor nu prea le-a placut sa joace asa multe etape.
      deocamdata avem 3 centre grupate pe la voi - Sf, Gheorghe(daca inscrie la B), Miercurea Ciuc si Odorhei. Eventual si Brasov, dar nu cred ca inscriu echipa, dupa ultimele informatii.
      teoretic am putea avea 3 grupe- una Constanta= Cernavoda, una Bucuresti si una Harghita- Covasna-(Brasov)
      CCB-ul va decide modul de realizare a grupelor, dupa ce se va consulta cu cluburile.

      2. o sa pun o referire la art. 6.30.
      Amanarea se va decide de CCB in functie de cazurile concrete.
      codul portocaliu de zapada, viscol, inundatii e un bun indicator pentru situatii exceptionale.
      ideea de baza este ca nu se mai fac amanari la cerere, ci doar cand e imperios necesar.
      procedura a fost folosita abuziv in fiecare an, fie ca unele echipele nu-si dadeau acordul pentru rejucare, fie ca altele jucau in devans(nu era amanare), fie "personalizau" programul in functie de disponibilitatea jucatorilor proprii.

      Ștergere
    2. Un set-up de genul cu 3 centre majore suna foarte bine, ar fi mult mai usor de atras oameni care sa se legitimeze si sa-si asume raspunderea financiara si morala de-a participa... Daca stii ca intr-o zi poti sa te duci/intoarce fara probleme intr-un meci cu deplasare, mai gasesti oameni, cand trebuie sa te gandesti ca drumul este de 5-6 ore, cazare, mancare, 2 zile (sau o zi jumate) pierdute, este mai greu sa aduni 7-8 oameni pentru o echipa...

      Ms de clarificari,
      Imi

      Ștergere
  2. Am inteles bine , sau nu mai se mai permit amanari de meciuri stabilite de catre echipe? Doar CCB mai poate face lucrul asta ?(obs) Mai trebuiesc corectate si ceva greseli de editare, la fumat si la departajare. Iar treaba cu fumatul trebuie sa fie mai delimitata, in sensul raspunderii. Consider ca nu e de vina echipa daca se fumeaza in sala. Noi nu suntem autoritati ca sa putem impune ceva cuiva. Cred ca cel mai corect ar fi sa raspunda conducerea clubului respectiv. Daca un strain sa zicem, insista sa stea langa zona de joc( la 6 m) si fumeaza , ce poti sa-i faci, sa-l bati, sa-l dai afara ? Sper ca m-am facut inteles. Cu respect T.P.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. echipa organizatoare e raspunzatoare dpdv regulamentar pentru organizarea jocului.
      echipele care nu sunt si proprietarele salilor nu au mijloace directe de realizare a acestor obiective, ci prin intermediul proprietarilor/managementului salilor, dar raspunderea ramane a lor.

      indiferent ca e cineva care fumeaza, sau care intra in spatiul de joc, sau ca nu sunt indeplinite conditiile tehnice, responsabilitatea e a echipei organizatoare.
      ca isi rezolva problemele direct, sau cu ajutorul atehnicienilor,sau a agentilor de paza, ospatarilor samd, e bucataria interna a fiecarui club.

      Ștergere
  3. CNE Bowling 2013-2014
    Amendamente la propunerea de Regulament

    Art.2.4 In divizia A au drept de participare maxim 8 echipe dupa cum urmeaza : primele 6 echipe din clasamentul final al CNE anterior (2012-2013) divizia A, plus 2 echipe promovate din CNE anterior (2012-2013) divizia B.
    Daca vor exista echipe care au drept de participare in divizia A si nu vor sa se inscrie in CNE 2013-2014 pentru completarea locurilor libere in CNE 2013-2014 divizia A echipele retrogadate din divizia A si urmatoarele doua echipe din divizia B CNE anterior care nu si-au castigat dreptul de participare in divizia A, vor disputa Play-Off pe o arena neutra. In functie de numarul de locuri vacante din CNE divizia A, promoveaza primele echipe din clasamentul Play-Off.
    In divizia B vor participa echipele care nu au drept de participare in divizia A (cluburile care au mai multe echipe inscrise in CNE, din care una in divizia A),cluburile nou infiintate si cluburile care desi aveau drept de participare in CNE divizia A nu s au inscris in CNE anterior.
    Art.2.9 Se abroga
    Art.2.11 Daca doua echipe ale aceeluiasi club (in divizia B) se claseaza pe locuri care asigura promovarea ,se vor organiza meciuri de baraj dupa cum urmeaza :
    a) Daca divizia B este organizata intr-o singura serie
    - Locul 1 v.s. Locul 2
    - Locul 3 promoveaza in divizia A
    - castigatoarea din meciul de baraj va promova in divizia A.
    b) Daca divizia B este organizata in doua serii
    - Locul 1 Seria I v.s. Locul 1 Seria II
    - Locul 2 Seria I v.s. Locul 2 Seria II
    - castigatoarele din meciurile de baraj vor promova in divizia A.
    Art.2.12 Echipele din divizia B vor promova in divizia A cu respectarea conditiilor Art.2.6, Art.2.11.a) si b).
    Art.2.13 Se abroga
    Art.2.14 Se abroga
    Art.4.2 Cluburile care doresc sa participe in CNE 2013-2014 (divizia A, divizia B) se vor inscrie la FRPB in perioada 01.09.2013 - 09.09.2013 (inclusiv).
    CNE 2013-2014 se va desfasura 14.09.2013-15.06.2014.
    Art.6.1 Ungerea pistelor se va afla in sarcina echipei gazda.Atat pentru divizia A cat si pentru divizia B vor fi alese de catre CCB 3 ungeri valabile pentru tot camionatul,compatibile atat pentru KEGEL SANCTION TECHNOLOGY cati si pentru BRUNSWICK AUTHORITY.Pentru salile cu masini de uns mai vechi, subcomisia tehnica a CCB va stabili ungeri similare celor 3 ungeri.Calendarul competional al CNE va cuprinde ungerea desemnata pentru fiecare etapa(ungerea va fi aceeasi pe toate arenele in etapa respective).
    Art.6.2 Se abroga
    Art.6.3 Ungerea se va face cu maxim 30 de minute inainte de ora oficiala a disputarii meciului. Ungera va fi urmarita si verificata de arbitrul intalnirii sau de un membru in Subcomisia tehnica din cadrul CCB (daca se afla in sala).
    Art.6.8 Numai cu acordul arbitrului capitanii celor doua echipe sau delegatii acestora, pot inspecta indeplinirea conditiilor tehnice.
    Este interzisa inspectarea neautorizata de catre ate persoane (jucatori, oficiali) a conditiilor tehnice fara acordul arbitrului. Arbitrul poate aplica sanctiuni dupa cum urmeaza :
    - la prima abatere avertizment,
    - la a doua abatere cartonas galben disciplinar,
    - la a treia abater cartonas rosu disciplinar.
    Art. 6.30 d) suprapuneri peste concursuri internationale (CE, CM, CCE, CMC) cuprinse in Calendarul competitional 2013-2014 stabilit de catre CCB, cu participarea a minim doi jucatori dintr-o echipa.

    Consider ca ambele divizii trebuie sa aiba aceleasi conditii de joc.
    O zi buna

    RăspundețiȘtergere
  4. am notat propunerile.

    sunt niste incurcaturi pe acolo pe la baraje, la ceea ce ai propus, poate mai revezi joaca 1 cu 1, si 2 cu 2, oaca 1 cu 2 si se califica 3 direct samd.

    eu personal n-as vrea sa facem baraj, fiindca echipele care au jucat anul trecut in B, stiau ca se califica primele 2 in Divizia A.
    daca stiau ca se pot califica mai multe se straduiau mai tare si poate arata altfel clasamentul.

    in B participa toti cei care n-au dreptul in A, n-are sens sa enumeram toate categoriile posibile.
    campionatul va incepe mai devreme, nu putem s-o lungim asa mult cu inscrierile si cu eventialul baraj.

    formularea cu : "verificarea ungerii de catre arbitru SAU de catre delegatul tehnic creeaza confuzii"
    doar unul o poate face, de aceea am formulat mai sus asa cum e acum.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Art.2.11 se refera la echipele din acelas club. Ex. X1 si X2 sunt pe primele 2 locuri (divizia B cu 1 serie) cazul subpunctului a) si X1, X2 sunt pe primul loc in fiecare serie ( (divizia B cu 2 serii) cazul subpunctului b).
      Divizia A trebuie sa fie completa cu 8 echipe. Este primul esalon.
      Indiferent de motivele pe care le invoca o echipa care nu se inscrie in CNE, locurile vacante se completeaza cu echipe din divizia B, in urma unor jocur de baraj (Play-Off).
      Chiar daca este numai un loc vacant in divizia A este bine sa se faca Play-Off.
      In rest ok.

      Ștergere
    2. P.S. Practica mi a dovedit ca este foarte bine sa enumeram toate categoriile posibile.
      Sa facem regulamentul explicit ca sa nu fie interpretabil.

      Ștergere
    3. nu stiu la ce te refecri.
      La B sunt toti cei care nu sunt in A. mai clar si mai precis de atat nu se poate.
      cand enumeri, oricand poti omite ceva.

      Ștergere
  5. echipele au jucat dupa regulamentul 2012-2013, care prevedea ca promoveaza 2 si retrogradeaza 2.
    nu pot sa schimb regulamentul de atunci si sa spun ca promoveaza de fapt 3 sau 4 samd.
    nu pot sa prevad pentru trecut.
    un posibil baraj poate fi organizat si cu participarea celor care au retrogradat si asa n-o sa mai ajungem nicaieri, o sa iasa discutii o suta de ani (vezi la fotbal).
    de aceea am prevazut foarte clar ce sa facem sezonul asta astfel incat anul viitor sa avem 8, dar nu mai pot schimba pentru cel care a trecut.
    avem 8 in A si restul in B.
    daca nu vor sa se inscrie, e dreptul lor.

    RăspundețiȘtergere
  6. Si daca anul urmator nu se inscriu in divizia A 6 echipe nu o sa se mai tina campionatul?
    Poate vrei sa joace numai 2 echipe ca asa spune regulamentul.
    Trebuie sa punem in regulament toate cazurile pt divizia A si sa se aplice din campionatul urmator, adica CNE 2013-2014.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai dreptate,
      sper urmatorul regulament sa fie sub noua federatie si sa se schimbe doar o data la 4 ani, ca sa putem avea un cadru unitar de al un sezon la altul

      Ștergere
  7. Ca atribuții ale arbitrului sunt menționate și verificarea echipamentului de joc, respectiv verificarea ungerii - verificarea echipamentului presupune și verificarea bilelor cu care vor juca jucătorii celor două echipe? (cred că nu toți arbitrii au cunoștințele necesare pt. asta)
    Verificarea ungerii presupune verificarea mașinii sau a ce face mașina pe pistă? Verificarea se face de către căpitanii celor două echipe...(sau un reprezentant desemnat)doar cu acordul arbitrului - cum se soluționează divergențele ce pot apărea atunci când cei trei au opinii diferite despre ungerea realizată? (au fost discuții pe tema asta în anii trecuți)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asta presupune pregatirea corespunzatoare a arbitrilor, printr-un curs dedicat.
      e treaba lui Cici, in calitate de Presedinte al Subcomisiei tehnice, ca sa instruiasca arbitrii.
      eu s-o ajut sa faca aceste cursuri, dar mai sunt si altii care pot s-o faca. Catalin Gheorghe e primul nume care-mi vine in minte.
      Marius Piticariu si Vali Fatu sunt si ei in masura sa instruiasca arbitrii in acest domeniu.

      Ștergere
  8. Cici presedinta subcomisiei de arbitrii in colaborare cu Smada Marius presedintele subcomisiei tehnice.
    Nu icurca borcanele :-)

    RăspundețiȘtergere
  9. Despre controlul ungerii facuta de masina , la fata locului , nu poate fi vorba decat de o modalitate empirica (lungime si lipsa impuritatilor la sfarsit de pattern). Lungimea este relativ simplu de controlat(la forward oil si la revers oil) dar care poate fi considerat standardul de "pista curata" dupa sfarsitul pattern-ului? Din cate stiu "testul" trecut cu success il reprezinta lipsa de orice fel de impuritati(inspectie vizuala) de pe suprafata unui srvetel alb uscat dupa ce a fost trecut peste suprafata pistei acolo unde nu trebuie sa mai existe ulei.Daca se accepta aceste masuri ca standard de control dicutiile la fata locului vor fi mult mai putine.Esta ca in fizica:ne punem de accord asupra unei teorii si o acceptam ca universal valabila.
    Smada Marius

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de acord cu tine, nu se pune problema unei inspectii "autentice", in lipsa unor echipamente adecvate (lane monitor, in special).
      mai poate fi facuta si o inspectie a programului masinii.
      ma astept sa nu mai avem probleme evidente, ca diferenta de lungime a ungerii (de la 35 la 40 ft), cum am patit-o la un meci, sau masini care raman fara cleaner si nu spala nimic.


      Ștergere