marți, 2 februarie 2016

De data asta primesc lectii de la un junior coach

am inceput sa ma rablagesc in ultima vreme, de unde ma certam cu antrenorii straini Gold si Silver, acum sunt luat peste picior de un antrenor Bronze, care s-a oferit in mod repetat sa ma antreneze.

n-o sa-l nominalizez, fiindca stiti despre cine e vorba, iar eu am incredere in dezvoltarea lui viitoare ca antrenor, fiindca e un bun comunicator si are o valoare notabila ca jucator.

intr-un ultim mesaj pe FB, inainte de a ma bloca, imi da peste nas ca un jucator care face deobicei 160 media (Bogdan Buca) a facut 200 in calificarile de la Mastersul IDM.

distanta intre mediile lui Romeo si Bogdan a fost de 17 popice
vreau sa lamuresc mai multe chestiuni:

- nu sunt in prezent antrenorul lui Bogdan si nici nu am fost de curand
- l-am antrenat acum vreun an, cateva sesiuni.
- i-am dat (sau vandut, nu mi-aduc aminte) cateva bile SH
- i-am modificat niste gripuri
- il mai ajut cu cateva sfaturi pro-bono, din cand in cand.

ultima data cand l-am antrenat a fost un antrenament de echipa, la Cernavoda, o singura sesiune de vreo 2 ore (cu toata echipa), cand el a devenit din rezerva, titular, si-a crescut media de la 172 la 186, iar echipa lor s-a calificat in Divizia A.
Asta se intampla in iunie 2015.

inainte de asta, cand l-am antrenat oarecum sistematic, Bogdan termina pe 2 openul IDM aprilie 2015(B), dand 193 in finala (la 19 popice de Romeo)
si castiga Openul IDM(B) din mai 2015, dand 193 medie in calificari, la distanta de 13 puncte de Romeo, care, ca de obicei, era no.1.
deci, pe cele 2 turnee, Bogdan a fost, in medie, la 16 popice de Romeo, fata de 17 la Masters.
am putea spune ca e cam la acelasi nivel cu cel de acum 8-9 luni.
ce s-a intamplat intre timp?

pai sa spunem ca i s-a nascut primul copil, s-a mutat in casa noua si nu prea s-a mai antrenat.
de unde era aliniat si cu swingul pe sus, ajunsese dezlanat si cu swingul pe jos.

acum, rezultatele lui au revenit unde erau, in momentul in care a inceput sa se antreneze "un pic".
asta da masura valorii lui  ca jucator si a "antrenabilitatii" lui.

ce spune asta despre valoarea antrenorilor pe care i-a avut?
nimic!

asta findca 99% din rezultatele de care le are un jucator i se datoreaza lui, iar restul de 1%, insumat, antrenorului, drillerului, familiei, colegilor si mai stiu eu cui.
este un adevar pe care toti marii antrenori il stiu.
oricine poate sa fie antrenor mare cu jucatori buni, dar foarte putini cu jucatori relativ lipsiti de talent.
iar valoarea unui antrenor nu e data de rezultatele obtinute in cateva ore, ci de cele obtinute de-a lungul anilor, de numarul si calitatea jucatorilor  pe care ii dezvolta, de cate generatii creste samd.

astea o sa le afle si antrenorii care de abia acum invata.

si apropo, elevul meu, Cristi Marinescu, l-a invins pe al tau.
iar eu eram in pat si dormeam, la ora aia.

scuzata sa-mi fie rautatea gratuita, fiindca eu ma consider prieten cu amandoi jucatorii, dar mi-e mai drag adevarul.

Meritul este exclusiv al lor, desigur.
Ca antrenor, sunt bucuros sa lucrez cu ei, cand mi-o cer, si sa ma bucur de rezultatele lor.
Am renuntat demult sa consider ca rezultatele lor bune sunt meritul meu, fiindca am decoperit bucuria de a dezvolta potentialul pe care il au si nu-l folosesc.

PS: George Fratila a dat 206 medie la C. Pe asta cine-l antreneaza?
nimeni?
cum e posibil asa ceva?
e doar meritul lui?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu