marți, 20 decembrie 2011

Pentru Arpi Vass, cu dragoste

nu am avut niciodata prilejul sa te cunosc in particular, mi-ai parut un om elegant, cu mult bun simt si cu mult talent la bowling.
ai invatat singur sa joci, mai ales de pe YouTube.
ai fost luat in ras de concetatenii tai din Sf. Gheorghe, care dadeau toti pe drept.

Rezultatele sunt remarcabile, lovitura este eleganta si eficienta.

nu-mi aduc aminte sa fi discutat vreodata in contradictoriu, live.
de aia m-a mirat foarte tare cand, in mijlocul unei discutii foarte tehnice despre ungeri  ai venit cu interventia asta:

"Pana cand nu reusiti sa puneti bila de trei ori in aceasi loc, nu merita sa va certati despre ungeri".

m-a mirat foarte tare, deja pare interventia unui expert, sau a unei persoane in pozitie de autoritate.
din cate stiu eu, nu esti nici una, nici alta.

pare mai degraba un citat, bowlerii mai batrani zicand cateodata lucrurile astea, fiind necunoscatori si neputinciosi in zona cunostintelor tehnice.
avand in vedere ca ai luat contact recent cu astfel de bowleri, e chiar foarte plauzibil sa fi preluat filosofia unora, pentru care ungerea chiar nu are importanta.

sa ne intoarcem la inceputuri.

primul contact a fost cu ocazia playoff-ului de la echipe din 2010.
legaturile cu Miercurea Ciuc fusesera stabilite de Vali Fatu si eram foarte dornici sa jucam in sali noi si orase noi.

Gazdele au fost foarte primitoare, dar conditiile de joc destul de variabile, datorita caldurii si lipsei de experienta in lucrul cu masina de uns.
mi i-am pus pe toti in cap atunci, fiindca eram acuzat sa am umblat la ungere.
nu umblasem, nu era de la mine.

dar si atunci, mai mult ca acum, lumea nu prea avea habar de ungeri, masini de uns, variabilitatea vascozitatii cu temperatura samd.

in plus masina era second-hand si in stare nu prea buna, se stricase vineri seara si a trebuit sa -i dam de cap, eu si cu tehnicianul salii.

subiectul tehnic in bowlingul romanesc  l-am deschis eu,  in 2009, cand Vinci s-a mutat la Unirea, sala dotata cu singura masina de uns performanta (pe vremea aceea).

am avut ungeri house adevarate, pe care, daca stiai cum sa le joci, faceai scoruri foarte mari.
greii IDM si Elcomex si-au luat-o pe coaja si oamenii au inceput sa deschida ochii spre domeniul asta.
in plus, avand in plan proiectul cu turneul international, IDM si-a cumparat masina de uns, ca sa-l poata face ei si nu Unirea, care nu avea chiar conditii optime.
apoi imediat si Elcomex, ca sa nu ramana in urma.

eu am continuat sa "sfasii" atmosfera cu subiecte tehnice, incepand de la criticarea masinii Kegel, care e incapabila sa faca un board 1 uscat, continuand cu analize multe si variate despre ungeri si solutii de joc, criticarea conditiilor de joc de prin diverse sali samd.

l-am enervat si pe Pat Mitchell, expertul Brunswick venit in Romania, fiindca l-am intrebat ceva la care nu avea un raspuns, bajbiia si presupunea.

intrebarea era: de ce la uleiurile mai vascoase bilele franeaza mai putin in partea de langa linie  a pistei decat cele mai putin vascoase, iar mai apoi, in zona de mijloc si in spate, e invers?
adica de ce bilele initial isi pastreza viteza mai bine pe uleiurile  vascoase, apoi franeaza mai mult decat pe celelate?

asta dupa datele prezentate de el, unde nimeni n-a inteles mai nimic, de am "tradus" vreo saptamana celorlati participanti.
dar el e un fost tehnician de pista, convertit in expert.

evident mi i-am pus pe toti in cap.

daca am avut dreptate sau nu in TOATE aceste cazuri, draga Arpi?
a inceput TOATA lumea sa se preocupe de aceste subiecte?

raspunsul este DA peste tot.

toti ati beneficiat de expertiza online, in mod gratuit si intr-un mod relativ dramatic, scandalul fiind principalul efect.

dar grele sunt  caile invataturii, ca orice nastere, cu chinuri.

acum am descoperit empiric, masurand cu ochiul si cu pantoful, ca o ungere de 35 de picioare are 40 de picioare (sau poate 39, dar Kegel Kustodian , asa cum e reglata deobicei, mai pune ea 1 picior in plus, sa fie acolo).
evident scandalul e maxim, eu sunt de vina ca am constatat.

si am constatat ca expertii de la Kegel au gresit din nou, softul avea o mica eroare.
evident ungerea nu trebuia descarcata de la ei, ci de la WTBA, cum face toata lumea.

dar cine sa controleze si sa verifice, unde sunt expertii tenici, unde e Subcomisia tehnica?
nicaieri.

doar eu impotriva celorlalti.
  
mai nou, Catalin Gheorghe si Vali Fatu au inceput sa progreseze ca nivel de cunostinte, ceea ce e un plus, mai am cu cine discuta.

Mihai Ionescu e inginer si autodidact, ascultand pe alocuri de altii cu reputatie.
si el e un partener legitim de discutii in contradictoriu.

fiindca da, am invatat in America ca dezbaterile libere duc la progres, inclusiv in bowling.
dezbaterile intre experti, mai ales.


restul cauta sa inteleaga si se mai baga pe alocuri in seama, neavand nimic de spus, de fapt.
cum ai facut si tu, zilele trecute.

din afara par ca sunt genul care are tot timpul dreptate, fiindca in domeniul in care ma cunosti tu, chiar am.
dar nu poti generaliza cu referire la caracterul meu, fiindca te inseli.
prima regula a invatarii eficiente e sa asculti, apoi sa analizezi critic ce ti se spune, sa incerci sa faci si sa tragi concluziile.

cea mai mare parte a timpului mi-o petrec studiind si antrenand,
acolo ascult si ma mulez pe personalitatea fiecarui jucator, incercand sa-i ofer lucrul cel mai potrivit personalitatii sale.

daca vrei sa constati cum sunt in mod real, live, nu pe site, va ofer gratuit o sesiune de antrenamente in sala la Miercurea Ciuc.
nu platiti absolut nimic, vin  la voi pe banii mei

2 serii de maxim 4 jucatori, maxim 2,5 ore fiecare serie.

include analiza tehnica foto si video, lista de exercitii specifice pentru fiecare si plan de antrenament personalizat.

optim ar fi dupa meciul nostru cu voi pe 7 ianuarie.
inainte ar cam fi contraindicat, ar putea sa va scada scorul.
ar mai putea fi o solutie inainte de Anul nou, fiindca e timp suficient de stabilizare.

crede-ma ca valoarea cadoului meu e imensa, Elcomex a bagat sute de mii de euro in ultimii 4 ani in echipa lor si tot e in cautarea performantei.

eu vreau sa-ti arat ca se poate face treaba cu suflet, cu bani putini, dar si cu o expertiza pe care n-o are nimeni in Romania.

zecile de elevi care au lucrat cu mine stiu deja asta.

15 comentarii:

  1. Toti elevii marelui antrenor vp sunt varza.:)))))))))

    RăspundețiȘtergere
  2. mai trebuie sa stii si care sunt, ca sa vorbesti

    RăspundețiȘtergere
  3. relatia cu M Ciuc a fost creata de mine mister
    cu stima Bebe.

    RăspundețiȘtergere
  4. cel mai tare "coach" din Romania,si-a antrenat echipa de a ajuns in B. Concluzia: esti la furat!

    RăspundețiȘtergere
  5. asa este, Vali doar a preluat stafeta.

    RăspundețiȘtergere
  6. am mai spus odata, nu am antrenat Vinci, ci doar cativa dintre jucatori, care au dorit, cand au dorit.

    iar un foarte celebru antrenor grec si-a dus echipa in B, cu medie 150 si ceva.
    si el era antrenorul echipei, in mod oficial.

    am retrogradat fiindca acea echipa n-a vrut sa amane meciul direct dintre noi, cand noua ne lipseau 3 titulari.

    RăspundețiȘtergere
  7. referitor la retrogradare cauza nu este asta ci ca nu ati castigat restul de meciuri. Referitor la antrenorul grec de care tot aduci aminte si vrei sa te compari cu el as vrea sa imparti o foaie A4 in doua: sus sa scrii performatele lui de antrenor (daca le stii) si partea de jos pe ale tale (cu siguranta le stii). Ma refer la rezultate cuantificabile, nu genul de explicatii "acum are timing-ul ok, relese end over end" ci clasari internationale la open-uri, campionate europene, mondiale etc.

    Si ca o remarca bine intentionata, echipa aceea de care aduci tu aminte nu si-a propus niciodata sa va bata cu orice pret ci pur si simplu era singura data cand se puteau stringe toti jucatorii de baza care ar fi putut sa va bata, Dupa acel meci.... ne-am mobilizat atat de bine si am pierdut toate jocurile. Dar in mediocritatea noastra ne-am bucurat foarte mult ca am catigat cu vinci.

    Cu stima un anonim care nu doreste sa intre in dezbatere libera cu tine.

    Este prima si ultima data cand scriu pe acest blog.

    Si mai am o propunere: Daca doresti cu adevarat sa vinzi acest blog sunt dispus la o discutie.

    Cu prietenie si bune intentii pentru promovarea adevaratului bowling in Romania
    Costin Preda

    RăspundețiȘtergere
  8. blogul este de vanzare.
    iar palmaresul nu determina adevarul

    RăspundețiȘtergere
  9. vezi ca am dreptate?toata lumea te citeste....!!!
    sau in fine foarte multa lume...in caz ca-i "atingi", iti si scriu sau iti replica.
    ceea ce nu e rau deloc

    RăspundețiȘtergere
  10. si ca sa nu ma tot frecati la cap cu performantele mele:

    - am condus echipa nationala romaneasca in timpul celor mai bune performante internationale de pana in prezent - la Europenele masculine din 2009 (locul 17).

    - l-am antrenat pe jucatorul care detine 4 dintre recordurile nationale in prezent- Ioan Ionescu

    asta asa, pe scurt.
    pentru un antrenor cu 2 ani vechime nu e chiar rau.

    iar toate astea au fost pro-bono sau dand bani din buzunar.

    5.000 de Euro e pretul siteu-ului.

    cu banii astia imi cumpar echipamente si-mi fac centru de excelenta in bowling, cum n-o sa vedeti prea curand prin Romania.

    RăspundețiȘtergere
  11. ce-i ala centru de excelenta?pe bune!sau mai bine in ce consta activitatea la un centru de excelenta?

    RăspundețiȘtergere
  12. se adreseaza pregatirii jucatorilor de performanta.

    este nevoie de echipamente si softuri pentru a studia si imbunantati jocul sportivilor de top, nu mai merge doar cu ochiul, creierul si cu telefonul care filmeaza.

    RăspundețiȘtergere
  13. ar fi interesant....cel putin interesant

    RăspundețiȘtergere
  14. problema nu sunt echipamentele in sine, ci know-how-ul.

    adica omul/echipa care le foloseste, care interpreteaza rezultatele, care propune solutii si care urmareste implementarea lor.

    antrenor s-ar numi el, desi de cativa ani este un job mult mai complex, trebuie sa ai o gramada de cunostinte din domenii conexe.

    RăspundețiȘtergere
  15. Prostule care tot te dai interesant cu "toata lumea te citeste" de ce nu te semnezi? Ca sa stie astia pe care-i atinge tovarasul tau cui sa-i rupa dintii! Cand te vei semna iti voi replica fara anonim!

    RăspundețiȘtergere