joi, 12 aprilie 2012

EYC 2012: Interviu cu Leonidas Maragkos, antrenorul Greciei- dublu medaliata cu bronz la echipe- 2011, 2012


in stanga imaginii, alaturi de Alexandros Tzounis, Presedintele si sufletul Federatiei grecesti!

-Leonidas, esti un bun prieten al bowlerilor romani, apreciat ca jucator si antrenor. Felicitari pentru bronzul la echipe!
- multumesc foarte mult!

- spune-ne te rog, cate ceva despre tine, ca jucator si ca antrenor.
- referitor la rezultatul de aici, toata lumea spune despre noi ca avem "spirit" pentru competitia pe echipe.
Pot sa spun ca baietii au fost niste luptatori adevarati si am incercat doar sa-i tin focusati (keep them focus), nimic altceva.
Nu a fost atat de importanta partea tehnica, ci a fost important sa-i tin focusati pentru rezultat, nimic altceva.

- spune-mi te rog cate ceva despre tine, cand ai inceput sa joci si principalele tale rezultate ca jucator.
- am inceput in 1984, intr-un mic turneu, apoi intr-o mica liga, apoi intr-o liga mai mare etc, adica joc de 26 de ani acum (de fapt 28).
sunt in echipa nationala din 1997, am beneficiat de ceva antrenamente prin Europa: Suedia, Finlanda, Grecia, iar acum sunt si jucator si antrenor.

- cand ai inceput sa antrenezi?
- pentru Grecia acum 2 ani, prima competitie fiind la Munchen, la campionatele europene de juniori.

- si cand ai inceput sa antrenezi, neoficial, la club sau?
- neoficial, am inceput sa antrenez cu 10 ani in urma, cand mi-am obtinut diploma (USBC) Level 1, apoi Level 2, apoi m-am antrenat cu Fred Borden, in Suedia (fost antrenor al nationalei SUA).

- ai invatat de la Fred Borden?
- da, in 2006

- si cum ti s-a parut Fred Borden?
- poate cel mai mare, sau unul dintre cei mai mari antrenori din lumea asta.(batem cuba, fiindca ii impartasesc intru totul parerea)

- cum selectezi echipa de juniori?
- din turneele nationale, iar in unele cazuri, cum e Kostas Xagoraris, a fost in echipa anul trecut, dar anul asta e student in Anglia.
A avut turneu in Anglia, ne-a transmis rezultele, a avut turneu si la noi, unde a fost intr-o forma excelenta, asa ca l-am ales in echipa.

- cine face alegerea?
- eu si Alexandros Tzounis, Presedintele

- juniorii au competitii separate in Grecia?
- au competitii cu seniorii si separate.
cele separate sunt doar 2 pe an, iar celelate sunt la un loc cu adultii.

- sunt obligatorii competitiile pentru juniori sau nu?
- cei care joaca in Divizia A, cu noi, vin sa capete experienta cu jucatori de inalt nivel.

- au handicap?
- nu, nimic.

- deci vin singuri, nu sunt obligate cluburile sa-i trimita?
- nu, asta e doar o data pe an, in preajma Craciunului si cluburile trebuie sa participe cu juniorii la acest turneu

- cati juniori aveti in tara?
- nu asa multi. poate, cu tot cu insulele, 200.

- pot sa-ti spun ca aveti multi.
- daca ne gandim ca finlandezii au 2500, nu sunt asa multi.
- da, dar Olanda are 100.
- OK! (mirat)

- de fapt, sunt 165 in turnee si credem ca in locuri indepartate de Atena mai sunt cateva zeci. deci, per total, cam 200.

- ce calitati urmaresti la un junior de performanta, ca sa fie selectionat?
- trebuie sa fie persoane de calitate (good persons), asta e un lucru important pentru tara mea, nu ne pasa doar de scor.
noi credem ca scorul e doar primul pas, unul dintre pasi, dar e important sa fii student, sa fii serios, sa asculti de antrenori si de familii, sa fii persoana de calitate.
deci ii selectam dupa scor si dupa calitatea lor ca oameni, ca personalitati.

- ce le recomanzi tinerilor care vor sa devina jucatori de performanta?
- trebuie sa consume mult timp, asta e foarte important.
 multi jucatori cred, ca dupa cateva zile de practica, vor avea rezultatele pe care si le doresc.
Nu!

 Trebuie sa stea mult pe pista, sa fie bun atlet, sa mearga in directia potrivita, sa fie perfect, sa fie mai bun.
la inceput mai bun, apoi perfect.
trebuie sa astepte 2-3 ani ca sa vada rezultatele adevarate.
e imposibil sa vezi rezultate dupa 2 sau 3 luni.
trebuie sa fie rabdatori

- cum a fost pregatirea pentru aceste europene?
- a fost un pic complicat, fiindca doi din echipa sunt din Salonic, unul din Atena si unul din Anglia.
N-am prea avut prea mult timp sa-l petrecem impreuna, sa ne antrenam impreuna, dar am facut-o de la distanta, prin Skype.
am mers de 1-2 ori in Salonic, o data au venit in Atena, cel din Anglia a venit un pic mai devreme, cu o saptamana, pentru  pregatiri.
Am incercat asa, deoarece nu e asa usor la varsta asta sa se antreneze, din cauza scolii, examenelor

- care a fost recomandarea facuta jucatorilor Dvs, cat sa se antreneze, in timpul unei saptamani, de exemplu?
- sa aiba cel putin o zi de practica pentru spare, o zi pentru aliniere, o alta zi pentru timing si alta pentru alegerea bilei pentru o pista (pentru o ungere anumita, probabil).

4 zile pe saptamana, asta a fost un scurt program pentru ei.

apoi ne-am mai antrenat impreuna, am mai vorbit despre back-end, fazele bilei (tranzitiei, subinteles), chestiuni tehnice si am incercat sa le impachetam la un loc pe toate.

- asta inseamana 4 zile, cate 2 ore pe saptamana?
- daca sunt singuri pe pista, 2 ore e mai mult decat suficient.
Sunt aproape 10 jocuri, deci e destul de mult.

- altceva, va pregatiti sa castigati urmatorul turneu IDM?
- eu? (rade)

avem trialurile nationale, unde primii 24 de jucatori din tara trebuie sa joace impreuna, intr-un week-end dificil cu 24 de jocuri, de vineri pana duminica, pe ungeri similare celor de la europene, medii, lungi, scurte, conditii similare ca la europene si  vom concura unul impotriva celuilalt.

- federatia va ajuta, va finanteaza pregatirea?
- pregatirea loturilor incepe dupa trialuri, avem 6 jucatori si dupa aia, timp de 2 sau 3 luni, se pregatesc.
 anul asta avem timp din mai pana in august, sa ne antrenam pe ungeri, pentru alinieri etc

- si plateste federatia?
- federatia are intelegeri cu salile si jucatorii din nationala se antreneaza gratuit, iar deplasarile la europene sunt platite de federatie

- felicitari si poate mai mult de bronz la anul, poate o medalie si la mondiale!
- poate, de ce nu?

- felicitari, Leonidas, si noroc!
- multumesc, si poate ne vedem din nou in Romania!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu