duminică, 8 aprilie 2012

EYC 2012 - Interviu cu Nico Thienpondt, antrenorul nationalei olandeze, campioana europeana la baieti


foto cu Nico, alaturi de un tablou infatisandu-l pe Harry Truman jucand bowling


- Buna ziua! spuneti-mi , va rog cate ceva despre experienta Dvs. ca jucator si  ca antrenor
- Numele meu este Nico Thienpodt, am fost membru al echipei nationale din 1992 pana in 2002, fost campion mondial cu echipa,la Reno, in USA, in 1995. De anul acesta, din septembrie, antrenez echipa nationala.

- Va rog spuneti-mi cate ceva despre bowlingul din Olanda, cum este organizat, cati jucatori aveti, cum este finantat
- din 2002 bowlingul a luat-o in jos in Olanda, iar acum avem o problema in a ne finanta.
de exemplu, la acest turneu, fiecare si-a platit cheltuielile, fiindca federatia nu poate suporta decat o deplasare pe an, si aceea va fi la campionatele mondiale din Bangkok.
dar cred ca acum am avut o pregatire foarte buna, ne-am intalnit (lotul) odata la fiecare 2 saptamni, sa jucam si sa antrenam impreuna.
am facut cate ceva mental (pregatire mentala nr), cateva chestiuni tehnice pe pista.
in ultimele 2 luni ne-am intalnit in fiecare week-end.
am jucat la turnee impreuna, ne-am antrenat impreuna etc.

in Olanda avem si centrul Kegel la Tilburg si am fost si acolo de mai multe ori.

- cam cati jucatori juniori aveti in Olanda?
- in clasamente sunt cam 100-120, care joaca regulat in turnee

- activitatea e finantata de stat?
- da, dar doar pentru un turneu (international) pe an

- spuneti-mi care este procedura de selectie pentru lot la Dvs.
- eu fac selectia pentru aproximativ 12 juniori, le scriu o scrisoare(!) , prin care ii intreb daca sunt interesati sa joace la lot.
6 dintre ei mi-au raspuns.
avem un soi de clasament in Olanda, in care sunt luate in considerare toate turneele olandeze, campionatul olandez, turnee internationale.
dupa aceea ne intalnim prin diverse locuri, pe la diverse turnee , (stam de vorba), mai avem niste clasamente ale mediilor, dar eu iau decizia finala.
nu intotdeauna iau cel mai bun jucator, dar acum ii avem chiar pe cei mai buni.

- care sunt criteriile de selectie, ce doriti de la un jucator?
- caut baieti talentati, care sa stie cate ceva despre bowling (tehnic) si sa pot face o echipa din ei. trebuie sa fie foarte buni aici (arata spre cap).
trebuie sa arate ca niste invingatori.

- deci pregatirea mentala..
- da, pregatirea mentala e foarte importanta.
nu e totul sa arunci bila cat de tare poti, cu cat de multe rotatii poti.

- puteti sa-mi spuneti, cu aproximatie, cam de cati ani e nevoie la un jucator
sa devina jucator de performanta, la copii de exemplu.
- nu stiu, depinde, la unii 3 ani, la altii 7, depinde de cat timp vrei sa stai pe pista.
daca vrei sa fii in echipa nationala, trebuie sa joci de 4-5 ori pe saptamana.

- cam 10 ore pe saptamana?
- cel putin, cam asa, 10 ore. excluzand ligile si turneele, cel putin 6 ore de antrenament pe saptamana.
- doar antrenament?
- da

- care ar fi sfatul dumneavoastra pentru copii care vor sa faca bowling de performanta?
- cat ma priveste pe mine, eu n-am fost un bowler foarte tehnic, dar mentalul meu (mind set) era foarte bun. si ce-i mai important lucru  in sport, aproximativ 60%, este despre cum e mintea ta, ce-ti propui sa faci pentru bowling, care sunt scopurile tale in bowling, asta e cel mai important.
si talentul e important, dar face parte din restul de 30-40 %.
starea mentala (mental set) trebuie sa fie una de invingator ca sa devii un foarte bun jucator.

-deci, daca ai o stare mentala buna, iti mai trebuie foarte multa munca?
- ai nevoie de multa munca.
si deja ma gandesc la anul viitor, cum sa facem sa fim mai bine pregatiti ca anul acesta.
findca la anul medaliile de anul asta vor fi cele vechi, vor fi altele (noi) de obtinut.

- va doresc mult succes in continuare pentru baieti, la Masters!
- multumesc foarte mult!

Un comentariu:

  1. mentalul e tot. din pacate la noi e un termen pe care nu prea stim de unde sa il luam. il confundam adesea cu incrincenarea, sau cu relaxarea, sau cu te miri ce alt termen. nu exista un termen cu origini romanesti care sa exprime atit de bine pozitionarea, atitudinea pe care o cere un mental puternic. poate cel mai nimerit ar fi un termen pe care nu stiu daca l a fplosit vreunul dintre voi in ultima jumatate de an :) DIRZENIE. dar tot un adjectiv substantivat ramine si nu substantivul in sine.
    dincolo de exercitiile de lingvistica (bune si alea pentru unii ;) ) va propun sa faceti un exercitiu de definire a starii mentale potrivite pentru antrenamente, competitii, joaca etc... sunt convins ca daca faceti acest exercitiu inainte ca o pregatire de stare, care nu ia mai mult de 10 minute, si il repetati inaintea competitiilor rezultatele nu se vor lasa asteptate. cu siguranta.
    cit despre exercitii de concentrare, relaxare...etc eu sunt profesor ca sa zic asa. din pacate meseria mea mi a cerut sa mi canalizez exercitiile cu precadere pe un tip de concentrare distributiv in-out. adica exact opusul a ceea ce se cere in bowling. si dese ori in act reflex ma simt furat de atentia mea la "tot ce misca"..:))dar va asigur ca s-a strins o enciclopedie de exercitii din care am reusit sa compun un set special pentru mine-bowlerul. pentru doritori... ioio

    RăspundețiȘtergere