marți, 10 aprilie 2012

EYC 2012 - Interviu cu Arnar David Jonsson - fostul campion european la individual baieti (2011)

- asadar, esti fostul campion european la individual
-da

- arati ca fiind un jucator foarte puternic. spune-mi cate ceva despre tine, despre inceputurile tale in bowling
-am inceput bowlingul fiindca tata lucra la un centru de bowling, deci practic am fost in sala dinainte de ma naste(!).
el mai lucreaza inca la sala.
pot sa spun ca m-am nascut in sala, fiindca el m-a luat acolo la munca, cu el.
poti spune ca am inceput sa joc bowling la 2-3 ani.
dar se poate spune ca mi-am inceput "cariera" in bowling, de -adevaratelea, pe la 6 sau 7 ani (!).

- ai jucat la inceput cu 2 maini sau doar cu una?
- intotdeauna  doar cu una

- ai avut antrenori?
- am avut antrenorul de acum al Islandei, care m-a antrenat de cand eram mic si, evident, tatal meu, care a fost un mare bowler, dar nu prea mai joaca acum.
ea m-a antrenat de cand eram mic, pana m-am mutat in Norvegia, acum 3 ani. si de atunci n-am mai avut un antrenor alaturi, ma antrenez singur.
dar avem Skype, lucruri de astea. ea este inca antrenorul meu (e vorba de Theodora Olafsdottir, nr)

- cat de mult te antrenezi saptamanal?
- deobicei joc, sau ma antrenez, 2 ore pe zi si 4 sau 5 zile pe saptamana.

- ai teme la antrenament sau doar joci, pur si simplu?
- (intelege gresit teams in loc de themes) bowlingul nu e foarte popular unde locuiesc acum si deobicei ma antrenez singur, cu fratele meu, sau tatal meu.
echipa in care joc acum e cu tipi mai in varsta si jucam doar in liga si nu prea se antreneaza.

- care crezi ca sunt punctele tale tari, in bowling?
- in mod evident, pot sa invart bila foarte tare (hook the ball), comparabil cu un jucator de 2 maini, dar nu chiar, fiindca ei au un pic mai multa putere, sau cum zice antrenoarea mea, e un nou stil in bowling, deschizi umerii, ai pasi rapizi,intre pasul 3 si 4

- power stepul?
- da

- si eu deja aveam asta, n-am invatat de la nimeni, faceam deja, de la inceput si poti spune ca astea sunt puterile mele, am forta si hook.
- este evident

- arata ca si cum ai avea peste 500 rpm, nu stiu daca ti-ai masurat vreodata rotatiile
- nu, niciodata, dar probabil o s-o fac cand ajung acasa, fiidca deabia am aflat cum se face (!) si probabil o s-o fac cand ajung.

- da, iti trebuie doar o mica camera si un tape.
am camera aici in geanta, dar nu mai avem pista!
- (rade)

- care crezi ca sunt punctele tale slabe?
- nu sunt suficient de precis,ca sa ating acelasi punct de pe pista de fiecare data, lucrez inca la asta.
altadata sunt prea rapid, sau prea lent, swingul meu poate fi prea inalt, nu este niciodata prea jos, cred (radem impreuna).
cand e prea sus, am tendinta sa strang de bila jos, am prea multa putere si (bila n.r.) fuge din mana (wipes out-arata cum bila pleaca spre dreapta)

- ai avut un meci fantastic, in primul tur al Masters-ului, cu jucatorul finlandez, care a inceput cu 5 legate, dar l-ai batut pana la urma (230-227 n.r.).
cum ai reusit?
- este vorba de vointa, trebuie sa castig meciul, nu trebuie sa te gandesti la ce o sa castigi, sau la bani, trebuie sa castigi meciul.
e bowling si nu bani, sau altceva.
trebuie sa castigi pentru tine.
si antrenoarea mea mereu imi spune ca nu se termina pana nu se termina.
stiu doar ca mi-am pastrat viteza, swingul in locul potrivit, ca sa dau strikeuri, fiindca daca nu dau strikeuri, increderea scade si n-o sa mai dau strike(!!!)

- cum compari turneul de anul asta cu cel de anul trecut?
- cred ca oricine e de acord ca in Germania a fost cel mai bun turneu al meu, nu fiindca am castigat, ci datorita jucatorilor de acolo (calitatea lor, se subintelege).
turneele astea sunt cam egale.
la turneul de anul trecut am avut mai mult incredere si a fost mai usor.
dar nu trebuie sa fii prea increzator, fiindca o sa dai prost (do bad!)

- cum ti s-a parut ungerea de anul asta in comparatie cu cea de anul trecut?
- nu a fost chiar asa de diferita, anul trecut a fost 39 sau 40 de picioare
- 40
- 40, ei au adaugat un picior in plus la lungime, sau au luat unul.
deobicei au aceeasi cantitate de ulei, miligrame sau mililitri.
deci a fost doar o mica ajustare fata de anul trecut

- care ar fi sfatul tau pentru jucatorii tineri care vor sa devina jucatori de performanta?
- sa fii tu insuti, sa nu lasi pe nimeni sa-ti spuna, ca, daca ai un anumit stil, ca de exemplu cu 2 maini, multi spun: "cand o sa te schimbi pe o mana, ca nu o sa functioneze?".
dar este clar ca sunt 3-4 jucatori (de 2 maini, subinteles) in top 24 acum (la EYC) si or sa devina dominanti in 10 ani sau asa ceva

- nu lasa  pe nimeni sa-ti spuna ca nu o sa functioneze, daca vrei s-o faci, fa-o.
bowlingul este feeling, joaca cum simti si fa ce vrei.
bowlingul este foarte unic si poti sa ai un stil foarte unic.
nu lasa pe nimeni sa-ti spuna ca nu poti face asa.

sunt OK micile schimbari, daca ai un swing mare, ca mine, sa il cobori un pic, dar nu lasa pe nimeni sa schimbe, daca ai, de exemplu, un approach cu 5 pasi si-ti place asa, nu lasa pe nimeni sa te schimbe pe 4 pasi, fiindca nu functioneaza.
daca nu-ti place approach-ul pe 4 pasi, o sa joci prost, ai vrea sa mergi cu 5, dar antrenorul tau iti spune fa cu 4, asa ca e o confuzie.

asa ca fii tu insuti, fa ca tine (BE YOURSELF, DO YOUR OWN THING)

- mergi la mondialele de la Bangkok?
- da

- atunci iti doresc noroc, sa ai un turneu mai bun decat cel de aici si sa obtii rezultatele pe care ti le doresti, prin turneele EBT si in cariera ta de adult.
sunt bucuros ca te-am intalnit
- si eu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu